www.deboilieman.nl ?


Gesloten
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

23-07-2014 19:56

Kees Verheij schreef:Op de rivier kun je beter 3 24 mm's op een hair doen dan dat brasemvoer Emiel.

Enne, Rik, ik zal wel gek zijn, maar je had het constant over bollen voor op de rivier. Maar ik snap toch al niet zo veel...


Dan ook de hair een stuk langer, doet nog meer dan formaat naar mijn ervaring.

En de logica gaat ook aan mij voorbij, zeker aangezien ze ook gewoon 24/25 hebben. Trolling?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

23-07-2014 21:11

Rik koster schreef:Klopt Kees,ik zoek goedkope schrale bollen voor op de rivier,maar ik.hoef er niet mee te testen op een rivier om te weten of de bollen mij bevallen ja of nee,wat ik al zei,het is moeilijk genoeg met betrouwbaar aas,laat staan onbekend aas.van daar dat ik 15 mm had besteld,en er mee op een put zou gaan vissen,dan kun je namelijk alles vast stellen en bol leren kennen of deze goed genoeg is voor op de rivier..

Capiche Kees ?



Mischien moet je even lezen ? Dan snap je het mischien wel ?
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

23-07-2014 21:56

Een schrale bol gebruiken op een put geeft info of deze werkt op de rivier......

Doesn't compute in mijn bol, maareh.....

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

23-07-2014 22:04

zucht..... :roll:

het gaat niet om de vang kracht,het gaat om hoe de boilie in elkaar steekt,kom op emilio,beetje creatiever :)

wat ik wilde weten is.....hoe is de hardheid,hoe lang blijft de bol goed onder water,hoe is de smaak,elke bol vangt op de rivier vis,maar niet elke bol is er voor geschikt,kreeften,krabben,windes,poison chat,etcetra etcetra....

als je het nu nog niet snapt,dan weet ik het ook niet meer,ik ga er verder ook niet op in,maar ik vis niet op een rivier met een totaal nieuwe bol,die ik niet getest heb op water waar het geen ramp is om fouten te maken,een nacht op de rivier zonder aas de volgende dag aan hair word ik niet vrolijk van !!
op een putje is het niet erg,heb ik lekker geslapen,en van de natuur genoten,op de rivier met razende auto's,vele piepen van boten,golfslagen die me wakker houden,etcetra etcetra vertrouw ik niet toe aan een nieuwe bol....PUNT 8)
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

23-07-2014 22:22

Gek, laat het mij nou wel om de vangkracht gaan.....en witvisgevoeligheid is ook wel interesant...

Als ik de dingen die jij wilt weten moet testen zet ik de bollen wel op het aanrecht in een teiltje, kost het me ook geen vistijd. Hoor graag wat je bevindingen en bijbehorende conclusies zijn, hoop dat ik daar meer van snap, succes!

Oh! eh..... PUNT!!
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

23-07-2014 22:27

laat ik die punt dan weghalen want een teiltje water uit de kraan is niet hetzelfde als de omstandigheden onderwater op een kanaal,rivier,vijver of meer.
denk aan stroming,kreefjes,beestjes,modder enz.
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

23-07-2014 22:30

wally de weijer schreef:laat ik die punt dan weghalen want een teiltje water uit de kraan is niet hetzelfde als de omstandigheden onderwater op een kanaal,rivier,vijver of meer.
denk aan stroming,kreefjes,beestjes,modder enz.


Dat was idd mijn PUNT.....

Omstandigheden rivier vs putje, verschillende stroming, bodem, beestjes, witvis.... relevantie?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

23-07-2014 22:53

Ik heb geen rivier nodig om een Boilie op zijn hardheid structuur en vangkracht te testen,
Ik heb genoeg ervaring om dat voor mezelf te beoordelen,en zelfs zonder te vissen weet ik het antwoord al zoals ik reeds beschreven heb,de 20 mm bollen heb ik hier ook liggen namelijk de cocos,Lees anders mijn bevindingen eens een stuk terug,en dat Julie het anders zouden doen / testen is prima toch,fijne avond
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

23-07-2014 23:04

De testvisser die zichzelf overbodig maakt......... 8)
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

23-07-2014 23:31

Een jaar geleden kwam jij je zelf aanmelden op riviervissen.je had nog nooit op een rivier gevist,en nu heb jij ineens alle kennis in pacht om te oordelen hoe je moet kijken of een bol geschikt is om op de rivier te vissen ?
Voorlopig loop ik 10 jaar voor met rivier kennis,dus denk ik niet dat jij de juiste persoon bent om mij hierop aan te vallen is het niet ? Je wil een discussie voeren die geen discussie is,maar een andere kijk om een bol Onder te vissen te kunnen beoordelen,en deze is ongeschikt voor op de rivier
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

23-07-2014 23:56

Rik koster schreef:Een jaar geleden kwam jij je zelf aanmelden op riviervissen.je had nog nooit op een rivier gevist,en nu heb jij ineens alle kennis in pacht om te oordelen hoe je moet kijken of een bol geschikt is om op de rivier te vissen ?
Voorlopig loop ik 10 jaar voor met rivier kennis,dus denk ik niet dat jij de juiste persoon bent om mij hierop aan te vallen is het niet ? Je wil een discussie voeren die geen discussie is,maar een andere kijk om een bol Onder te vissen te kunnen beoordelen,en deze is ongeschikt voor op de rivier


Discussie gaat niet over de geschiktheid van de bol, maar over je testmethodiek. De bollen die ik heb gehad van de boilieman zijn gericht afgestemd op riviervissen en ik heb harde 24/25mm's gehad. Kwalitatief niet super, maar prima vulling en hard genoeg. Ze vangen, dat weet ik zeker en witvis gaat ook best aardig.

Ik test gezien het feit dat ik geen enkele binding heb en nog zoekende ben in het oerwoud van boilieproducenten regelmatig bollen tegenover elkaar in verschillende omstandigheden. Altijd een vaste referentie tegenover een nieuwe bol, dan weet ik wat er gebeurd gezien de omstandigheden. Als ik 3x geen witvis vang op alleen nieuwe bollen is de bol dan witvisbestendig of is er gewoon geen witvis? Gaat je niet lukken dat goed te testen op een putje of zonder refentie, maar ja das mijn mening.

Als je wilt praten over ervaring zie reactie Kees, ook een beginner zeker?
Ik vis nu een jaar met mijn vrouw op de rivier (naast de 15 jaar karperervaring elders) niets stoers aan, leuk gevangen, leuk geblankt. Eerst nachten op stoeltjes doorgebracht, ook weggespoeld, weggeonweert etc., zijn we nu echte mofo's? Is dat heel veel anders dan op plasjes? Nee, iets meer zoeken, maar heerlijk rustig. (tot dit jaar dan...) Watersense blijft het belangrijkste, gaat boven aas en dat is overal hetzelfde.

Relevantie: 0, testen is testen. Het vangt wel op een bepaald water of het vangt niet. Kom je maar op 1 manier achter. Dat is mijn kijk, ik gun je de jouwe, maar begrijpen? Nee....

ps. voor het geval je het niet doorhad, bovenstaande was niet al te serieus bedoeld. Maar ik begrijp echt niets van je beoordeling behalve dat te zacht niet geschikt is op de rivier, sorry.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

24-07-2014 00:25

Inderdaad Emiel, niks aan toe te voegen!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

24-07-2014 00:41

Laat ik 1 ding duidelijk maken,ik vis met minimaal 25 mm op een rivier of 2 X 20.
Dat ik 15 mm heb besteld,is omdat ik moment wel geen auto beschikbaar heb en ik met kar vanaf huis lopend naar een groot stelsel kan gaan,maar geen vertrouwen heb in grote knikkers daar.
Na een whats app gesprek waar we beiden heel eerlijk waren,en ik ook de basis mix van de bol weet,weet ik.dus dat deR het op de rivier niet uithoud,dat ik ze verder test op een put bij mij en daar me bevindingen van zal plaatsen,is.niet voor mezelf,maar voor.mensen die intresse hebben in deze man zijn producten.
Na het whats app gesprek,hebben we een overeenkomst gesloten dat ik mijn eigen mix inclusief basis mix geheel zelf naar wens kan laten draaien,en ik dus nu zeker weet dat ik een goede bol.in handen heb,voor een prijs waarvoor ik bij deze bollenboer in eerste instantie terecht ben gekomen.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

24-07-2014 07:22

En toch heb ik mijn beste serie vissen ooit op een rivier met 15mm's gevangen, zonder platten of ander gespuis er tussendoor :wink:
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

24-07-2014 12:50

Tuurlijk kan dat, zeker als karper de stek domineert. Maar het is niet echt raadzaam om er een voercampagne meer te beginnen, dat weet jij ook wel.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Anton van Hoek
Berichten: 12
Lid geworden op: 17-04-2014 17:45

25-07-2014 08:56

Rik koster schreef:Laat ik 1 ding duidelijk maken,ik vis met minimaal 25 mm op een rivier of 2 X 20.
Dat ik 15 mm heb besteld,is omdat ik moment wel geen auto beschikbaar heb en ik met kar vanaf huis lopend naar een groot stelsel kan gaan,maar geen vertrouwen heb in grote knikkers daar.
Na een whats app gesprek waar we beiden heel eerlijk waren,en ik ook de basis mix van de bol weet,weet ik.dus dat deR het op de rivier niet uithoud,dat ik ze verder test op een put bij mij en daar me bevindingen van zal plaatsen,is.niet voor mezelf,maar voor.mensen die intresse hebben in deze man zijn producten.
Na het whats app gesprek,hebben we een overeenkomst gesloten dat ik mijn eigen mix inclusief basis mix geheel zelf naar wens kan laten draaien,en ik dus nu zeker weet dat ik een goede bol.in handen heb,voor een prijs waarvoor ik bij deze bollenboer in eerste instantie terecht ben gekomen.


Is de prijs voor die mix dus al bekend voordat jij de ingrediënten door hebt gegeven?
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

25-07-2014 12:28

Na het whats app gesprek,hebben we een overeenkomst gesloten dat ik mijn eigen mix inclusief basis mix geheel zelf naar wens kan laten draaien,en ik dus nu zeker weet dat ik een goede bol.in handen heb,voor een prijs waarvoor ik bij deze bollenboer in eerste instantie terecht ben gekomen.[/quote]


Dan kan je in jou geval geen objectief oordeel meer geven want het betreft uiteindelijk je eigen mix.
Ik zou in jou geval dan toch ook verder kijken wat andere firma,s/boilieboeren te bieden hebben als het uiteindelijke je eigen mix betreft.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

25-07-2014 13:07

Waarom ?
Wat kan een andere boilieboer beter doen dan de boilieman ?
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

25-07-2014 14:23

De prijs misschien???,.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

25-07-2014 14:36

Het word zo toch een andere discusie!!!,.ik heb een recept in mijn gedachte en laat deze draaien door derden/boilieboer,.versheid van de melen?eventuelle extra toevoegingen?vaccuum verpakt?geconserveerd? Flavours enz minimale afname?verzendkosten enz,.is de netto kilo prijs dan nog steeds veel minder dan de concurrent is het het overwegen waard.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

26-07-2014 09:35

voor de mensen die het wilden weten....

heb er een nachtje op zitten,3 dagen 2 kilo gevoerd,met als resultaat 1 vis.
het water wat ik bevis is niet 1 van de makkelijkste,en ik had er ook zeker niet gerekend op een slacht sessie,al met al ben ik tevreden over de bollen,maar zelfs voor op stil staand water nog net te zacht,bij 1 hengel was mijn boilie eraf vannacht om half 5,de popups ben ik helemaal gek van,en de geur is ondanks een blubber bodem,en een hele nacht vissen niet vertrokken,het bewijs dat deze bollen vis vangen en niet alleen kleine vis ( 28 Pond ) ben ik me wel van overtuigd,dus zoek je een goedkoop bolletje mis staat deze heus niet


klote dat ik de foto niet groter krijg !

Afbeelding
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

26-07-2014 10:56

iets groter

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

27-07-2014 11:42

Thanx bert
Gebruikersavatar
theo kievits
Berichten: 142
Lid geworden op: 25-08-2008 19:03

27-07-2014 20:30

volgens mij kan je pas iets over een bol zeggen

als je er een heel seizoen mee hebt gevist

mvg theo
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

27-07-2014 20:36

netjes rik.....zo is het en niet anders......
Gesloten