www.deboilieman.nl ?


Gesloten
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

20-07-2014 23:15

Mitz,ik vis vanaf mijn 16de jaar op rivieren,nu dus een kleine 11 jaar.
Ik ben begonnen op de IJssel,en ben er nog steeds te vinden,verder heb ik op de maas in Limburg gevist,het haringvliet/hollands diep,de yonne,de marne ,de aisne, en tal van kamelen en gekanaliseerde rivieren met scheeps verkeer, de stek die ik beboste op de IJssel heeft in die 11 jaar dat ik er viste 2 jaar lang enorm goed vis opgeleverd,3 jaar van die 2 jaar ben ik enorm gaan testen met verschillend aas,van pop ups tot zinkend,van kwaliteits aas tot crap aas,en heb 1 ding gemerkt,als er karper aanwezig was ving ik karper,hoe ik dat wist of ze aanwezig waren ?heb in die 11 jaar nooit 1 karper gevangen maar altijd meer,ben op een gegeven moment van kwaliteits aas afgestapt,want mijn conclusie was duidelijk,het boeide niet wat ik als aas gebruikte,als het maar zoet was en geen vis ivm witvis.
Tijdens dat jaar dat het daar enorm goed liep,voerde ik 1 dag van tevoren voor met voerboilies,5 kg verspreid over een heel groot gebied,mijn gemiddelde was rond de 10 runs per nacht in de gehele maand Julie,2008 meen ik.
1 nacht was erbij dat ik 24 runs had,en er 18 verzilverde.

Nu mijn vraag,heb jij ook zo uitvoerig getest als ik deed op 1 stek.kwaliteit aas,vs crap.
Of ga je er bij voorbaat van uit dat aas op een rivier verschil.maakt als het gaat om kwaliteit ?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

20-07-2014 23:24

R.de winter,

Toen ik thuis woonde had ik de ruimte bij mijn ouders,nu woon ik.in een klein huisje,met een schuur die stampend vol staat aan vis spullen en zelfs geen vriezertje voor een kilo of 40 past er niet in ben ik bang.verder is.Mijn vrouwtje vegetarisch, en houd van een schoon en geen stinkend huis,als ik de spullen allemaal weer moet gaan aanschaffen die ik toen had ben ik weer flink wat geld kwijt wat ik.niet missen kan in die materie.
Verder heb ik geen behoefte aan veel kilo's kwaliteits freezerbaits.
Maar had ik geld genoeg en ruimte genoeg had ik mijn eigen machine neerggezet die die 100 kilo's er zo uitscheet en volautomatisch kookte voor me dat dan weer wel haha
Cheers en oktober gaan we het nee maken op de marne,welke bol.het Word weet ik niet.
Welke bollenboer ook niet,maar zeer zeker een bol niet duurder als 3,50 euro
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

20-07-2014 23:40

Beste Rik,

Ik test al meer dan 30 jaar aas. Met grote aandacht.

Ik heb topsessies gehad op de MB8 op diverse rivieren. No problemo.

Hoeveel witvissers ken jij die ladingen vismeel gebruiken in hun voer?
Maar als we ze als boilies inzetten is het in 1 keer het vismeel dat de witvis aantrekt?!

Er klopt iets niet aan je verhaal...

groetjes...
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

20-07-2014 23:49

Vismeel in je boilie op de Moselle, dan mag je je onderlijn materiaal wel op een bulk spoel kopen.
Helaas komen die hulk palingen ook steeds meer onze kant op.

Mitz, heb je dan op die rivieren dan ook gevist met crap boilies, of is dat beneden jouw stand.
Waarschijnlijk had je die niet bij je want die maak je niet hé ?
Natuurlijk kun je met m8 top sessies beleven, maar dat kan net zo goed met crap, op een rivier dan.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

21-07-2014 00:08

Weet je wat het is Mitz,ik weet best dat jij al jaren aan aas maken doet,en ik weet ook zeker dat het aas wat jij.maakt van sublieme kwaliteit zal wezen.Maar mijn ervaringen op de rivier hebben mij geleerd dat het niet uitmaakt,en dat ik meer witvis pak op vismeel,neem ik alleen al even pellets met vismeel als voorbeeld erbij.dan vermijden ik dat liever en pak ik een zoete bol die niet te attractief is.Ik heb in het lage Bergse bos,een afgesloten water een hele wit vis wedstrijd eruit gevist overdags met een 14 mm pop up en een zakje 3mm pellets trouvit,brasems bleven komen,en omdat het overdags was en die gasten steeds zuurder gingen kijken ging ik er vrolijk mee door.Waarom hun geen vismeel pellets gebruikte of een trouvit balletje weet ik ook niet,mijn conclusie en die van vele anderen zijn dat je over aas nooit uitgesproken zult zijn, Joop butselaar mitsz van der kamp Chris gabrielle evert Aalten noem ze allemaal.Maar op,zet ze allemaal bij elkaar in 1 Kamer,en er ontstaan discussies die een hele nacht door gaan.katpervissen doe je op ervaringen die je mee maakt aan de waterkant en neem je telkens mee naar je volgende sessie,en soms doe je wat vernieuwend en soms val je terug op je oude vertrouwde dingetjes, vissen doe ik al sinds ik kon lopen,is er met de pap lepel ingegoten, en ben vanaf mijn 13de jaar bijna altijd mee gegaan met een oude man,kennis van mijn ouders, hier heb ik veel van geleerd en afgekeken, de beste man is nu rond de 60,en hij keert met het jaar nog steeds bepaalde dingen bij,karpervissen is een oneindig leerbare hobby volgens hem,want als je denkt dat je het weet....ga je keihard op je bek aan de stille oevers van het water...

Tight lines!!
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

21-07-2014 09:53

Zolang niemand verteld wat er in zit, moet je maar uitgaan van de mooie verhalen, filmpjes etc. Dus in mijn optiek is het een non discussie of de boilies van de boilieman of die mtc, mainline etc beter of slechter zijn. Dat je toevallig een keer niets of een keer heel goed vangt zegt helemaal niets. En dat iemand aan een doormidden gebroken boilie kan zien wat er in zit is helemaal een lachertje. Zou leuk zijn als er eens iemand was die er heel seizoen mee gevist had, en zijn maat op het zelfde water met een "premium" boilie.
Gewoon, lekker vissen.
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

21-07-2014 10:03

1 kleine kanttekening; witvissers hedendaags gebruiken voornamelijk lokvoeders op basis van vismeel. Voornamelijk bij de method vissers.

Sonubaits doet overal vismeel in, en dit is het meest gebruikte merk voor lokvoer bij de hedendaagse witvissers. (bij de normale korf feeders niet.)

[ontopic]

Wellicht ook handig om verder te gaan in dit topic:
viewtopic.php?f=35&t=75117

Gezien hier al 30 pagina's staan van de boilieman.
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

21-07-2014 10:55

ongelooflijk wat een westrijdje verpissen hier zeg.

Als mens zijnde kopen we toch ook of wit/bruin brood? En wit brood schijnt een stuk minder voedingswaardes te hebben maar toch blijven mensen die van witbrood houden het kopen.
Als je een varken een oud stokbrood voorhoudt of een panini gezond zal hij ze beide opeten. Uiteindelijk is het broodje gezond beter voor hem maar denk je dat hij dat zelf door zal hebben? Zolang er genoeg natuurlijk voedsel is (en ja dat lijkt me wel in een rivier) zal de karper vast niet dood gaan van een paar kilo's minder kwalitatief voer. Zolang er geen vergif in zit, en dat heb ik nog niemand horen zeggen, zal er naar mijn idee geen probleem moeten zijn met het voeren en vissen van goedkope/minder kwalitatief voer. Of het beter/minder vangt dan andere boilies is van veel meer omstandigheden afhankelijk.
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

21-07-2014 13:13

Heren,

als ik veel wil voeren, gebruik ik ook goedkopere samenstellingen.

Maar dan doe ik er nog wel wat eiwit in. En wat vet. Vinden ze lekker.

Ik ben er wel mee klaar. Ik ga ff vakantie houden.

Adieu
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

21-07-2014 13:23

Knap dat jij weet wat de ingrediënten zijn bij bollen van anderen Mitz,fijne vakantie
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

21-07-2014 16:19

Rene Zoeter schreef:Zolang niemand verteld wat er in zit, moet je maar uitgaan van de mooie verhalen, filmpjes etc. Dus in mijn optiek is het een non discussie of de boilies van de boilieman of die mtc, mainline etc beter of slechter zijn. Dat je toevallig een keer niets of een keer heel goed vangt zegt helemaal niets. En dat iemand aan een doormidden gebroken boilie kan zien wat er in zit is helemaal een lachertje. Zou leuk zijn als er eens iemand was die er heel seizoen mee gevist had, en zijn maat op het zelfde water met een "premium" boilie.



Jij mag het nog steeds een lachertje vinden maar met een piep klein beetje kennis van zaken kan je zien voelen en proeven wat de BASIS ingrediënten zijn (maïsmeel,tarwemeel,griesmeel,vismeel)

Er zijn trouwens al firma,s die op de verpakking zetten wat de gebruikte ingrediënten zijn,.zit dit er niet in hebben ze toch toch een probleem.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

21-07-2014 17:32

Rik koster schreef:Knap dat jij weet wat de ingrediënten zijn bij bollen van anderen Mitz,fijne vakantie


Er zal toch zeker wel een Peter er de Vries zijn die dat heeft onderzocht cq heeft onderzocht.

Groet, Peter

Ps blijf er mee vissen dan heb je altijd een alibi dat het aan de bollen ligt.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

21-07-2014 19:25

Zal binnenkort mijn bevindingen plaatsen Peter,morgen heb ik de bollen binnen.
Ik ken heel deze bollen lijn niet,heb het alleen gehad over schraal aas,en schraal aas is vaak goedkoper vanwege de achter gehouden additieven die het kosten plaatje omhoog drukken.
Maar als ik er flink vis op vang ben jij de eerste die het hoort,al is nog helemaal niets zeker of ik überhaupt met deze bol ga vissen in Frankrijk
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

21-07-2014 20:32

@Rik,

Ik ben benieuwd naar je mening als je ze daadwerkelijk in handen hebt gehad en er mee gevist heb.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

21-07-2014 20:38

Die mening komt er wel hoor,zonder doekjes erom te winden Leendert
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

22-07-2014 09:20

Post je ervaringen hier; viewtopic.php?f=35&t=75117

30 pagina's vol boilieman bollen. (en recent)

(beetje dubbeltopic nu :) )
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-07-2014 13:00

Zal op beiden topics dubbelposten,dit topic had kort maar krachtig moeten zijn,maar werd al gauw een lekkere discussie,haha heb de bollen binnen bij mijn schoonouders hun huis,de service is top met bestellen,voor vragen kun je via de whats app alle info verkrijgen,als iets er niet is,wat in mijn geval zo was,word er netjes gevraagd wat je wilt.
Vanavond de bollen bekijken,ruiken proeven etcetera...
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

22-07-2014 14:19

is je ruimte zelfs zou krap dat je de bestelling bij je schoonouders moet laten brengen haha :P

ennuh dit is een forum rik je ben al tijdje lid dus een korte discussie is NIET mogelijk hier en ja daar ben ik ook schuldig aan..

maar ben benieuwd van je bevinden,.. ik heb ooit een proefpakket besteld en idd bestellen en vragen doen ze voortreffelijk beantwoorden en regelen, maar de bollen vond ik niet in orde, maar goed dat heb ik allemaal beschreven in een ander topic..

we horen graag van je hoe nu verder met de boilieman.

Cheers!
Oja joh!!!
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

22-07-2014 15:22

Rik reageert tenminste. Er zijn er zat die een topic openen en vervolgens niet meer reageren.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

22-07-2014 15:23

Ben ook benieuwd hoe de mensen, die deze boilies besteld hebben en vonden dat het kwalitatief niet goed was, dit beoordeeld hebben.

Puur door de boilie open te breken en de structuur te bekijken, de binnenkant van de bol op zaden te controleren? De hardheid misschien? Of hoe het ruikt/proeft?

Zegt volgens mij allemaal nog steeds niet echt iets over de voedingswaardes van het product.
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

22-07-2014 16:10

als de melen oud zijn proef en zie je dat en als het zuur en of bitter smaakt is dat voor mij ook geen goed signaal.
als de binnenkant gortdroog en poederig is vind ik dat ook niet zo fijn.

zoals ik zei in het andere topic als ik echt goedkoop wil dan draai ik zelf en weet ik zeker dat ik met vers aas vis van ca max 2eu de kg.

wat een ander doet moeten ze zelf weten.
als ik van een boilieman zou kopen zou het ook de goedkoopste bol zijn want er zijn zat alternatieven in de hogere prijsklasse en zelf denk ik / weet ik vrijwel zeker dat mijn schrale zelfgemaakte rivierbollen van 2 eu de kg het 99% winnen van de bollen van de boilieman van 2 eu de kg.
en dat zeg ik zonder ooit een bol van deze toko gezien te hebben :P :D
en mijn bol heeft dan nog birdfood,toasted hennep en een goed flavourtje waarmee ik goed gevangen heb in het verleden.

indien de bol van 2 eu net zo goed is als de mijne dan draai ik nooit meer bollen. :lol:
maar het oordeel van R de Winter in het andere topic heeft mij doen beslissen toch maar niet het met eigen ogen te willen zien.zonde van de tijd en moeite als je mij vraagt.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

22-07-2014 16:23

maar zegt dat wat over de voedingswaardes van het product?
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

22-07-2014 16:36

Prachtig dat een discussie over boilies altijd zoveel emoties oproept, ik vermaak me weer kostelijk.

Voortschrijdend inzicht heeft me geleerd dat veel voeren lang niet altijd nodig is op een rivier. Met anderhalf tot 2 kilo per dag voeren, en dat 2 tot 4 dagen lang, heb ik de afgelopen jaren vaak leuk gevangen. Ik voer dan meestal wel heel verspreid en dat ziet er op een grote rivier best wel lullig uit, maar toch werkt het.

Ben met Rik eens, zonder de behoefte te gevoelen om met getallen te smijten, dat het qua samenstelling van het aas op de rivier wat minder uitmaakt. Op een putje, zeker met voerende concullega's, zou ik het niet eens een kans geven. Zou er geen witvis bestaan, voerde en viste ik waarschijnlijk alleen met mais op de rivier. Zou deze zin bijna in caps zetten, want straks weer emmerende mensen over andersoortige wateren :D . In Canada, waar deze situatie werkelijkheid is, maakte het namelijk weinig tot niks uit, en dan visten we met een goed recept bol. Niet meer en ook al geen grotere vissen t.o.v. mais namelijk. En gezien het aantal runs was dit wel een representatieve test.

Ik hoor wel hoe het je op de rivier vergaat Rik, succes alvast!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Piet Den Otter
Berichten: 20
Lid geworden op: 14-05-2011 19:50

22-07-2014 16:46

R de Winter schreef:is je ruimte zelfs zou krap dat je de bestelling bij je schoonouders moet laten brengen haha :P

ennuh dit is een forum rik je ben al tijdje lid dus een korte discussie is NIET mogelijk hier en ja daar ben ik ook schuldig aan..

maar ben benieuwd van je bevinden,.. ik heb ooit een proefpakket besteld en idd bestellen en vragen doen ze voortreffelijk beantwoorden en regelen, maar de bollen vond ik niet in orde, maar goed dat heb ik allemaal beschreven in een ander topic..

we horen graag van je hoe nu verder met de boilieman.

Cheers!



Kijk er is in een jaar niets veranderd

Deze persoon gelooft nog steeds in zichzelf. Ik heb hem uitgenodigd in het Topic BOllEN BOILIEMAN een overschrijving te laten zien of een foto van zijn pakket.

Gaat niet lukken als je nooit iets besteld hebt. Maar dat je een jaar later die LEUGEN weer post is nog meer dan triest.(Je zult echt trots op jezelf zijn)

Hoe zo Belangen. Zoals ik er hier wel meer lees. Gelukkig prikken hier de meeste lezers wel doorheen

Maar ga door jongens niets is beter als gratis reclame ook al is ie negatief. Gelukkig beslist een visser zelf.

Ik heb belangen John is mijn zwager en daarom :

Oordeel zelf

Http://www.boilieman.nl

P.S Ook ik kan mijn tijd beter besteden en heb dus geen enkele zin om nog verder te reageren.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

22-07-2014 16:59

Rik koster schreef:Knap dat jij weet wat de ingrediënten zijn bij bollen van anderen Mitz,fijne vakantie


Ik zou het fijn vinden als je m'n woorden niet steeds blijft verbuigen en onzin loopt te verkondigen.

Ik heb hier nog nooit iets over andermans samenstellingen gezegd.

Bijna boos Rik...
Gesloten