Goeie instant boilie


Ruben Paul de vries
Berichten: 50
Lid geworden op: 06-04-2014 12:07

06-04-2014 14:18

Hoi,

Weten jullie een goede instant boilie die een beetje betaalbaar is (5-7 euro/kg)

A.U.B niet met reacties komen met bijvoorbeeld : het aas waar je vertrouwen in hebt.

Want de boilies waar ik altijd mee viste & goed mee ving waren van een lokale hengelsport zaak die ermee is gestopt. Dus die kan ik niet meer halen.

Ik zelf zat te denken aan strategy baits.

Kunnen jullie mij er een aanraden?


MVG,
Ruben
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

06-04-2014 15:35

Zelf bakken die bollen, maak eens een 'Japenese take away' bol. :wink: :wink:
Japenese stickmixie erop knallen en slapen doe je niet meer. :o

Groet, Peter

Ps niet te verwarren met de 'Chinese take away' hé :D
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

06-04-2014 16:42

Peter,.. kom eens met een japanese take a way bol recept,....

en aan de topic starter,... koop een zak ga proberen is het niks koop je volgende keer andere smaak of merk..

het blijft testen want op het ene water doet scopex het goed en op andere weer green hell van probline of peach enz enz.

dus ja gewoon testen en zoals peter al zei maak je eigen bolletjes ;)

succes
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

06-04-2014 16:52

Beste,
Elk merk heeft wel een instant die het op een welbepaald water goed doet en op een ander water weer niet...dus het zal testen worden...als je ze zelf maakt kun de structuur van je bol zelf bepalen(uitlekken van toevoegingen)...doorzoek het grote boilie topic eens ...daar vind je vast een goed receptje. :wink:
Er iets voor doen en een beetje zoeken met vallen en opstaan....geeft je zoveel meer voldoening wanneer je dan een karper vangt.
BESTE PETER: ALS JIJ JE BOLLETJES BAKT GAAN DE DUIKEENDEN AAN DE OPPERVLAKTE KUNNEN ETEN... :lol: :lol: :lol: :lol:
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Ruben Paul de vries
Berichten: 50
Lid geworden op: 06-04-2014 12:07

06-04-2014 17:19

Hoi,

Ik heb net even gezocht.

ik kwam op dit terecht:
1oz=28,41 Gram

4oz griesmeel = 133,41 gram
4oz sojameel = 133,41 gram
4oz Maïsmeel = 133,41 gram
2oz Melk poeder = 56,82 Gram
2oz Strawberry Milkshake Powder = 56,82 gram
2 Large eieren = 3,50 oz = 99,435 gram
25ml aardbei Milkshake Siroop
25ml Supermarkt rood kleurstof

Samen = 603,305 gram + de 50 ml vloeistof :)


Nu is mijn vraag : Waar zou ik dit kunnen kopen?
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

06-04-2014 18:20

Ruben,

vergeet die mix,... die heb je van internet ik heb hem ook een keer gezien en zelfs gemaakt... is 1 gore mier zoete troep en plakt aan alle kanten...

als ik jou was zou ik gewoon ff hier zoeken in het boilietopic.... of een 50/50 mix kopen en die daar aan gaan sleutelen...
het hoeft allemaal niet zo duur te zijn, maar let wel vele boilie boeren verkopen al voor 4 euro de kilo...

in jou geval zou ik gewoon verschillende kilo's van 1 boilieboer kopen en kijken wat er gebeurd. is het niks dan andere boilieboer, smaak, soort enz enz..

vergeet die kant en klare shit vanuit de winkels.. dat is gewoon veelste duur en ik merk er geen meer waarde aan ten opzichte van eigen bollen of die van een andere boilieboer..

succes.
Oja joh!!!
Ruben Paul de vries
Berichten: 50
Lid geworden op: 06-04-2014 12:07

06-04-2014 18:41

R de Winter schreef:Ruben,

vergeet die mix,... die heb je van internet ik heb hem ook een keer gezien en zelfs gemaakt... is 1 gore mier zoete troep en plakt aan alle kanten...

als ik jou was zou ik gewoon ff hier zoeken in het boilietopic.... of een 50/50 mix kopen en die daar aan gaan sleutelen...
het hoeft allemaal niet zo duur te zijn, maar let wel vele boilie boeren verkopen al voor 4 euro de kilo...

in jou geval zou ik gewoon verschillende kilo's van 1 boilieboer kopen en kijken wat er gebeurd. is het niks dan andere boilieboer, smaak, soort enz enz..

vergeet die kant en klare shit vanuit de winkels.. dat is gewoon veelste duur en ik merk er geen meer waarde aan ten opzichte van eigen bollen of die van een andere boilieboer..

succes.




Juist!
helemaal mee eens.

Ik had zelf ook al eens een mixje gedraait alleen die geur (knoflook)
vondt mijn moeder niet goed :p

kan je mij een leuke fruit mix (liefst zoet) geven die makkelijk is om te maken?


MVG,

ruben
Ruben Paul de vries
Berichten: 50
Lid geworden op: 06-04-2014 12:07

06-04-2014 19:38

is dit niks?
4oz Semolina
4oz Rice Flour
4oz Milk Powder
2oz Soya Flour
2oz Strawberry Milkshake Powder
2 Large Eggs
50ml Crusha Strawberry Milkshake Syrup
5 Liquidized Strawberries (optional)

Staat op homemade boilies facebook pagina met een paar mooie reviews erbij..
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

06-04-2014 19:42

Beste Ruben,
Links boven onder kwo carpboard, staat navigeren...aanklikken...boilie topic intikken...en dan kan je beginnen met een keuze te maken. :wink:
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

06-04-2014 20:31

Ruben Paul de vries schreef:is dit niks?
4oz Semolina
4oz Rice Flour
4oz Milk Powder
2oz Soya Flour
2oz Strawberry Milkshake Powder
2 Large Eggs
50ml Crusha Strawberry Milkshake Syrup
5 Liquidized Strawberries (optional)

Staat op homemade boilies facebook pagina met een paar mooie reviews erbij..



zoals je al eerder vroeg,.. nee dit is niks... en je ben het er helemaal mee eens dus waarom nog keertje vragen??

en gebruik zoek functie zijn zat mixjes die je kunt maken..

maar zoals ik al aangaf pak eerst een 50/50 mix en ga daar mee sleutelen met flavours vormen atractors en vitamines enz enz....

succes.
Oja joh!!!
Ruben Paul de vries
Berichten: 50
Lid geworden op: 06-04-2014 12:07

07-04-2014 17:43

Ik heb net met de baitcalculator zitten knutselen :

Dit wordt sowieso de basis:

300 gr Polenta
250 gr Sojabloem volvet getoasted
200 gr tarwebloem.
10 gr ei albumine
??? van der eynde strawberry. (weet niet hoeveel gram ik erbij moet doen miss weet iemand het)
4 Gram kerrie poeder
15 gram zout


http://gyazo.com/09ca0984722055a995f9f81df0f441fe


Zeg maar als er iets wegmoet of juist goed is om erbij toe te voegen om een aardbei-fruit boilie te maken :)
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

07-04-2014 18:21

ei albumine,... wordt dure bol mijn vriend ;)

nogmaals houdt het gewoon simpel zeker als je net begint met draaien....

dus nogmaals,... neem een 50/50 mix of birdfoodmix of elke andere mix en ga vanuit daar sleutelen met poeders atractors flavours vitaminen enz enz..

laatste keer dat ik het zeg :P :P

succes.
Oja joh!!!
Ruben Paul de vries
Berichten: 50
Lid geworden op: 06-04-2014 12:07

07-04-2014 18:48

R de Winter schreef:ei albumine,... wordt dure bol mijn vriend ;)

nogmaals houdt het gewoon simpel zeker als je net begint met draaien....

dus nogmaals,... neem een 50/50 mix of birdfoodmix of elke andere mix en ga vanuit daar sleutelen met poeders atractors flavours vitaminen enz enz..

laatste keer dat ik het zeg :P :P

succes.


oke een 50/50 mix kan je een redelijk receptje daarmee geven dat wel een visje kan vangen? wel met van den eynde strawberry (ik heb hier 50 zakjes van die zooi leggen ;p daarom)
Ruben Paul de vries
Berichten: 50
Lid geworden op: 06-04-2014 12:07

07-04-2014 19:02

Ik heb trouwens al wel vaker met een 50/50 mix gedraaid maar ik wil het is een x zelf met melen enzo proberen.

Dus ik maakte dit topic eigenlijk gewoon om een aardbei boilie recept..

maar als ik nu zoeken gebruik krijg ik 1 topic en voor de rest niks en 3 x raaien welk topic?? deze.

Kan jij me anders helpen om er 1 te vinden?


MVG,


ruben
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

07-04-2014 19:28

200 gram soja meel volvet
150 gram maismeel
150 gram griesmeel
100 gram rijstmeel
200 gram van der eynde strawberry
100 gram vogelvoer.
Persoonlijk zou ik ipv die van der eynde strawberry er vitamealo of melkpoeder in doen, jij wil dit er perse in.
Veel plezier.
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

07-04-2014 19:41

Ok duidelijk, maar je vroeg eerst een instant boilie vanuit de winkel en nu wil je zelf draaien en dan wel een aardbeien bol??? schiet mij maar lek maar je gaat van de hak op de tik ;)


maar er zijn zat recepten die jij kan gebruiken en je hoeft er geen wiskunde voor te hebben gestudeerd.. en vele recepten die op internet staan zijn na alle ingredienten in huis gehaald te hebben vaak duurder dan je had verwacht.

ik zou zeggen verdiep je in de ingredienten en bouw het langzaam op..

http://homemadeboilies.wordpress.com/ca ... e-recipes/

en jou mix die milkshake mix staat er ook op, dus als je echt wil probeer het gewoon, ik vond het een klieder zooitje maar misschien jij niet.

dus nogmaals koop je melen en maak daar je standaard mix van en gebruik gewoon aardbeien flavour en wat aardbeien stroop limonade of wat je ook maar wil van aardbeien... doe er wat vitamientjes bij voor de vis en draaien maar... draai eerst halve kilo kijken wat het doet en bouw het zo op en pas het ook aan indien nodig..

succes

edit: recepje van rene kan ook en die vogelzaad kan je wisselen door hennep of gemalen pinda enz enz,... proberen is de sleutel tot succes,.. voor kauwen en klakkeloos overnemen geeft in mijn ogen geen voldoening als je er vis mee vangt..
Laatst gewijzigd door R de Winter op 07-04-2014 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Oja joh!!!
Ruben Paul de vries
Berichten: 50
Lid geworden op: 06-04-2014 12:07

07-04-2014 19:42

Rene Zoeter schreef:200 gram soja meel volvet
150 gram maismeel
150 gram griesmeel
100 gram rijstmeel
200 gram van der eynde strawberry
100 gram vogelvoer.
Persoonlijk zou ik ipv die van der eynde strawberry er vitamealo of melkpoeder in doen, jij wil dit er perse in.
Veel plezier.



Kijk! hier heb ik wat aan!

Bedankt!

en waar kan je vitamealo kopen? miss doe ik dat er wel in.


MVG,

Ruben
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

07-04-2014 19:45

Oke, instant boilie....
Men nemen een willekeurige boilie en laat die vollop soaken in liquid liver of liquid krill. Wellicht nog betaine. Geloof me, INSTANT.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

07-04-2014 19:45

Vitamealo kun je oa kopen bij Bas Boilieshop. Het vogelvoer ook.
Gewoon, lekker vissen.
Ruben Paul de vries
Berichten: 50
Lid geworden op: 06-04-2014 12:07

07-04-2014 20:30

R de Winter schreef:Ok duidelijk, maar je vroeg eerst een instant boilie vanuit de winkel en nu wil je zelf draaien en dan wel een aardbeien bol??? schiet mij maar lek maar je gaat van de hak op de tik ;)


maar er zijn zat recepten die jij kan gebruiken en je hoeft er geen wiskunde voor te hebben gestudeerd.. en vele recepten die op internet staan zijn na alle ingredienten in huis gehaald te hebben vaak duurder dan je had verwacht.

ik zou zeggen verdiep je in de ingredienten en bouw het langzaam op..

http://homemadeboilies.wordpress.com/ca ... e-recipes/

en jou mix die milkshake mix staat er ook op, dus als je echt wil probeer het gewoon, ik vond het een klieder zooitje maar misschien jij niet.

dus nogmaals koop je melen en maak daar je standaard mix van en gebruik gewoon aardbeien flavour en wat aardbeien stroop limonade of wat je ook maar wil van aardbeien... doe er wat vitamientjes bij voor de vis en draaien maar... draai eerst halve kilo kijken wat het doet en bouw het zo op en pas het ook aan indien nodig..

succes

edit: recepje van rene kan ook en die vogelzaad kan je wisselen door hennep of gemalen pinda enz enz,... proberen is de sleutel tot succes,.. voor kauwen en klakkeloos overnemen geeft in mijn ogen geen voldoening als je er vis mee vangt..



U ook bedankt voor het helpen!

Ik weet nu hoe of wat :) , en ja eerst een instant boilie maar ik vindt ze een beetje te duur geworden ;p ik maakte er een beetje een kliederzooitje van ;). ik ga ook de hennep proberen :)


Bedankt voor de tips!.

MVG, Ruben
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

08-04-2014 11:34

Hennepbol? Hier heb je een oud recept van me, dat erg succesvol was.

300 maismeel
200 hennep geplet
200 sojameel
100 melkpoeder
100 tarwebloem
50 soja-isolaat
30 caseïne
20 zout

per kg ca 8 eieren
10 ml olie
wat sweetner en (in jouw geval) aardbeien flavour.

Geen gelul met suikers en stroopjes.
Koen v.d. Heijden
Berichten: 150
Lid geworden op: 09-06-2013 11:40
Locatie: asten

08-04-2014 15:20

ik ben zelf erg tevreden over de red crab squid van strategie baits ik heb er al heel wat mooie vissen op gevangen zelf in deze winter nog.
Ruben Paul de vries
Berichten: 50
Lid geworden op: 06-04-2014 12:07

08-04-2014 18:50

R de Winter schreef:Ok duidelijk, maar je vroeg eerst een instant boilie vanuit de winkel en nu wil je zelf draaien en dan wel een aardbeien bol??? schiet mij maar lek maar je gaat van de hak op de tik ;)


maar er zijn zat recepten die jij kan gebruiken en je hoeft er geen wiskunde voor te hebben gestudeerd.. en vele recepten die op internet staan zijn na alle ingredienten in huis gehaald te hebben vaak duurder dan je had verwacht.

ik zou zeggen verdiep je in de ingredienten en bouw het langzaam op..

http://homemadeboilies.wordpress.com/ca ... e-recipes/

en jou mix die milkshake mix staat er ook op, dus als je echt wil probeer het gewoon, ik vond het een klieder zooitje maar misschien jij niet.

dus nogmaals koop je melen en maak daar je standaard mix van en gebruik gewoon aardbeien flavour en wat aardbeien stroop limonade of wat je ook maar wil van aardbeien... doe er wat vitamientjes bij voor de vis en draaien maar... draai eerst halve kilo kijken wat het doet en bouw het zo op en pas het ook aan indien nodig..

succes

edit: recepje van rene kan ook en die vogelzaad kan je wisselen door hennep of gemalen pinda enz enz,... proberen is de sleutel tot succes,.. voor kauwen en klakkeloos overnemen geeft in mijn ogen geen voldoening als je er vis mee vangt..





Mijn vriend heeft toenet de strawberry mix van die site gedraaid en het ging goed. Wel zei hij dat je afentoe wat extra meel moet toevoegen om hem goed te draaien :)

Ik krijg van hem 1,5 kilo dus ik ga ze binnenkort testen :)

Hopen op een mooie knol natuurlijk !:D
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

08-04-2014 19:49

mitsz van der kamp schreef:Hennepbol? Hier heb je een oud recept van me, dat erg succesvol was.

300 maismeel
200 hennep geplet
200 sojameel
100 melkpoeder
100 tarwebloem
50 soja-isolaat
30 caseïne
20 zout

per kg ca 8 eieren
10 ml olie
wat sweetner en (in jouw geval) aardbeien flavour.

Geen gelul met suikers en stroopjes.


was????,... uhm ja duidelijk!!!

ennuh gelul met suikers en stroopjes,... hahaha ga toch eens vissen en stop met dat slappe gezeur van je man...

stroop en roggebrood zware killer en wil je een goeie dip,... gewoon stroop van de supermarkt,... ;) hoe zoeter hoe beter...

SUCCES met je strawberry mix ben benieuwd en dat van die meelen was me wel duidelijk hoor maar ik houd het toch liever bij me eigen mix, heb daar vertrouwen in en ook leuke vangsten mee geboekt.

cheers!
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

08-04-2014 20:40

Zeg ff terugschakelen he?

Ik vind roggebrood met predigested, wat aminol en een scheutje visolie veel beter vangen.

Mag jij met je stroopballen een weekendje naast me komen zitten...

Tenminste, als je geen dakpannen in t water gaat gooien