Karpervoer 2000


Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

27-01-2014 08:38

Ik heb helaas nog steeds geen tijd gehad om een machine met xp te maken. Dat het zal werken weet ik zeker, het moet alleen wel op een 16 bit / 32 bit machine.

Peter van Loo schreef:Via daemon al geprobeerd?

Groet, Peter


Dit gaat gewoonweg niet werken, een 32bit software zal nooit kunnen draaien op een 64bit OS.

@ Rene
http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind ... l-machines

Hier kan je vinden hoe je in windows 8 HyperV aanzet. Vervolgens ga je naar programma's en start je hyperV en laadt je daarin windows XP / 98 als iso (via bestand of cd). Installeren, en karpervoer2000 installeren :)
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

27-01-2014 09:47

Wouter Witkamp schreef: Dit gaat gewoonweg niet werken, een 32bit software zal nooit kunnen draaien op een 64bit OS.


Daar sla je plank volledig mis hoor.

Kijk maar eens wat er staat in "C:\Program Files (x86)". Allemaal 32 bit software hoor.
Maar als je 16bit bedoelt, dan heb je gelijk ;-).

Microsoft zelf adviseert zelfs om van hun eigen office 2013 de 32 bit versie te gebruiken en niet de 64bit(tenzij je de 64 bit specifieke eigenschappen nodig hebt).

Moraal van dit verhaal : Koop een oude pc met xp voor de prijs van een paar kilo boilies.
Een snelle greep in marktplaats ( €35)
http://www.marktplaats.nl/a/computers-e ... ousPage=lr

En er zal nog veeeel meer aangeboden worden lijkt me. Soms doen we veel moeilijker dan dat zou hoeven. Toch...
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

27-01-2014 10:05

Wouter Witkamp schreef:Dan duik je bios in, en zet je virtual machine optie aan. Elke pc (na +/- 2002) kan een virtual machine aanmaken :)


Een dell Studio van 2009 kan ook geen Hyper-V aan vanwege de beperkingen van de processor.
( Intel® Core™2 Quad Core-processor Q8300 (2,50 GHz, 4 MB cache, 1.333 MHz FSB) )
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

27-01-2014 11:19

Wouter Witkamp schreef:
@ Rene
http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind ... l-machines

Hier kan je vinden hoe je in windows 8 HyperV aanzet. Vervolgens ga je naar programma's en start je hyperV en laadt je daarin windows XP / 98 als iso (via bestand of cd). Installeren, en karpervoer2000 installeren :)


Ongelofelijk maar waar, op mijn 2 maanden oude Dell laptop met Windows 8.1 niet te vinden. &€))&€@&(()? :evil:
Gewoon, lekker vissen.
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

27-01-2014 12:16

Dell is helaas een merk dat zijn gebruikers niets toelaat.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

27-01-2014 15:23

René,

m'n best vangende recepten krijgen op dat programma een twee (of zo) van Evert.

Sorry Evert...

Maar bespaar je de moeite.
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

27-01-2014 15:33

Elke keer als ik naar de mc donalds rijdt voor een snelle hap loopt het water me in mijn mond. Eenmaal opgegeten heb ik a: geen lekker gevoel meer. b: over een uur weer honger. Toch ga ik er wel elke keer weer heen, maar wil dus niet zeggen dat het gezond is ;)

Het cijfer wat er uitgerold komt zegt nog niet veel (karpervoer2000). Het betreft de NEB score. Ofwel, de aanwezige eiwitten. Als jij in die software een koolhydraat bol maakt, krijg je inderdaad een zwakke NEB score.

Voer je mix maar is in op http://www.baitcalculator.nl, die geeft veel meer details!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-01-2014 16:01

Wat ik me dan afvraag hè:

Zit ik nu aan de waterkant om ze te vangen of om ze een gebalanceerd dieet voor te schotelen?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

27-01-2014 19:47

Jongens wat mij betreft hoeft deze discussie niet gevoerd te worden. Ik geloof er wel in, en het kost me geen moeite of extra geld dus ik vis met boilies volgens de Evert Aalten theorie, wat een ander doet moet een ander weten. Het gaat mij om het programma, lijkt me makkelijk. Ik heb nu zelf een excel sheetje in elkaar geflanst wat ook werkt, maar het programma schijnt alles zelf in te vullen behalve uiteraard de grammen van de gewenste stof, vandaar. O ja Sven ik zit langs de waterkant om karper te vangen, vandaar....... :wink:
Gewoon, lekker vissen.
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

28-01-2014 07:49

Sven van Anrooy schreef:Wat ik me dan afvraag hè:

Zit ik nu aan de waterkant om ze te vangen of om ze een gebalanceerd dieet voor te schotelen?


Tuurlijk! Maar laten we wel zo slim zijn om eens na te gaan wat je gaat/hebt gemaakt, en wat je het water in kiept. We doen al moeilijk over een wokkelvinnetje, onthaakmatten en noem het maar op. Maar wat we ze te eten geven? Lijkt me wel een aandachtspuntje.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

28-01-2014 16:43

[/quote]Tuurlijk! Maar laten we wel zo slim zijn om eens na te gaan wat je gaat/hebt gemaakt, en wat je het water in kiept. We doen al moeilijk over een wokkelvinnetje, onthaakmatten en noem het maar op. Maar wat we ze te eten geven? Lijkt me wel een aandachtspuntje.[/quote]

Ligt eraan hoe hun pet staat beste Wouter, het vliegt van links naar rechts hier!!

Groet, Peter

ps met deze reactie heb je een like verdiend.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

28-01-2014 21:34

Wouter Witkamp schreef:
Tuurlijk! Maar laten we wel zo slim zijn om eens na te gaan wat je gaat/hebt gemaakt, en wat je het water in kiept. We doen al moeilijk over een wokkelvinnetje, onthaakmatten en noem het maar op. Maar wat we ze te eten geven? Lijkt me wel een aandachtspuntje.


Niks mis mee om na te gaan wat je gemaakt hebt, maar misschien slim om dan eerst even na te denken waar je dat dan mee gaat vergelijken?
Waarom zouden EA's inzichten in voedingswaarde de juiste zijn? En dan nog, als onze bal maar een klein deel van het dieet van een vis uitmaakt, wat is dan het probleem als hij niet exact aansluit bij zijn dagelijkse behoefte?

Ik sluit me verder aan bij Mitzs. Ook nog nooit enig bewijs gezien dat een EA mix beter zou vangen dan wat anders, eerder het tegendeel.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

29-01-2014 08:16

Daaf Wolters schreef:
Niks mis mee om na te gaan wat je gemaakt hebt, maar misschien slim om dan eerst even na te denken waar je dat dan mee gaat vergelijken?
Waarom zouden EA's inzichten in voedingswaarde de juiste zijn? En dan nog, als onze bal maar een klein deel van het dieet van een vis uitmaakt, wat is dan het probleem als hij niet exact aansluit bij zijn dagelijkse behoefte?

Ik sluit me verder aan bij Mitzs. Ook nog nooit enig bewijs gezien dat een EA mix beter zou vangen dan wat anders, eerder het tegendeel.


Nou, het is niet zozeer het cijfer, of wat Evert van mijn bol vind. Maar meer het weergeven van wat je daadwerkelijk aan het doen bent. Vul maar eens een bepaalde mix in, sommige mixen hebben wel 7x het toegestane fosfor, zink, ijzer of koper of vitamine C en dat is gewoonweg niet gezond!

Vooral vitamine A & C zijn erg gevaarlijk als je ze over doseert.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-01-2014 12:03

Dan nog is één en ander weer terug te koppelen aan het gegeven hoeveel je er van in het water gooit ;)

Vergelijkingen met de koiwereld zijn ook niet altijd realistisch trouwens, om te bepalen wat wel of niet goed is. De rest vind je hierboven wel terug..

Peter,

Als je weer eens op mij doelt, alleen mutsen ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

29-01-2014 14:47

Uiteindelijk volgt iedereen een idee of theorie, dus ............
Gewoon, lekker vissen.
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

30-01-2014 07:53

Rene Zoeter schreef:Uiteindelijk volgt iedereen een idee of theorie, dus ............


Des te handiger om toch even je mix in te voeren op baitcalculator.com
Ik snap het verder wel hoor, als ik een bord met spinazie, aardappelen en een biefstuk eet ga ik ook niet alles uitrekenen. Maar daar gooien we gelukkig ook niet zoveel "attractoren" doorheen.
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

30-01-2014 11:37

Ik ben het helemaal met je eens Wouter, maar ik zei dit omdat in dit geval de EA theorie aangevallen wordt door personen die zelf ook een idee of theorie volgen waar uiteindelijk ook nooit van bewezen is of dit de heilige graal is. Ik heb in het verleden al met de EA boilies goed gevangen. Uiteraard kun je met andere boilies ook goed vangen, maar ik heb hier nu eenmaal vertrouwen in. Ik heb het boek, en dat heb ik diverse keren goed gelezen, en ik vind het goed onderbouwd. Er worden diverse wetenschappelijke onderzoeken bij gebruikt, en veel veldwerk. Nogmaals iedereen moet lekker doen waar hij zelf zin in heeft, maar ik vind het jammer om te zien dat mensen die wat meer aandacht willen besteden aan hun aas zo worden verguisd. (En dat is niet perse in dit topic maar in de karperwereld in het algemeen, dus ik wil niemand hier tegen de schenen schoppen)
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

06-02-2014 22:18

Hoeft ook niet.

Hoeveel koolhydraten groeien er onder water?

Ik zal je matsen... er zijn twee bronnen te noemen, wiersoorten en chitine.

Wiersoorten worden soms genuttigd en zijn zeer traag. Chitine is de parelmoerachtige zijde bij schaal en schelpdieren en is het enige beschikbare (dierlijke) koolhydraat onder water.

De rest groeit op t land en is voor landdieren. Punt.

Dus als je dat fabeltje wil geloven, "be my guest". En eh... ik zit graag een weekendje naast je met je volkorenknikkers. :D
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

06-02-2014 23:13

Een karper is biotoop vreemd...

Ik ga iets op glad ijs... Maar dat deed Mitz ook met zijn opmerking, graanbol. Ik vind wel de theorie van Evert Aalten meer/beter onderbouwd dan de predigested vismeel, scheutje dit dat, liquidtjes, signaalfactor van jou Mitz.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

07-02-2014 00:25

Beste Mike, zou je dat alsjeblieft uit willen leggen?

Dan snap ik t ook...
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

07-02-2014 02:22

Chitine is wel een interessant product, zit overigens o.a. alleen in het uitwendige pantser van schaaldieren en insecten(larven) . Schelpdieren hebben n.l. een kalkskelet.

De stof is een z.g. immuunstimulant en wordt tegenwoordig ook gebruikt als supplement in commerciële visvoeders om de natuurlijke ziekteweerstand van gekweekte vissen te versterken.
Of het in ons aas een meerwaarde kan hebben betwijfel ik, dan zijn er wel andere stoffen die niet in zijn natuurlijke omgeving voorkomen en een soortgelijk effect hebben, b.v. sommige essential oils.

De meeste aastheorieën zijn gebaseerd op onderzoek naar (juveniele) kweekvissen en dat kan je niet altijd vertalen naar de praktijk.

De E.A. theorie lijkt me overigens wel achterhaald en daar zitten ook nog eens fouten in voor wat betreft de netto energie benutting.
Met wat extra attractie voor de instantvisserij nog wel prima te gebruiken.
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

07-02-2014 10:09

Toch is grappig om te zien hoe heel veel boilie recepten een hoog koolhydraat, waarschijnlijk kosten, en dus een laag eiwit gehalte hebben. Dit is wat ik althans op het net zie. Vroegah moesten de bollen een hoog eiwit gehalte hebben om zogenaamd te concureren met het natuurlijke voedsel, dit lijkt toch wel geheel achterhaald. Dus wat is nu de norm? Ik zou wel eens willen weten wat er in bv de Mainline bollen zit van €15,- :o de kilo. Ik denk, geheel persoonlijk, dat je met een EA bol helemaal zo gek nog niet zit. En uiteraard kun je hier allerlei atractors aan toevoegen. Ik ga hier wel uit van voercampagnes want instant maakt het volgens mij helemaal geen "bol" uit.
Gewoon, lekker vissen.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

07-02-2014 10:36

mitsz van der kamp schreef:Hoeft ook niet.

Hoeveel koolhydraten groeien er onder water?

Ik zal je matsen... er zijn twee bronnen te noemen, wiersoorten en chitine.

Wiersoorten worden soms genuttigd en zijn zeer traag. Chitine is de parelmoerachtige zijde bij schaal en schelpdieren en is het enige beschikbare (dierlijke) koolhydraat onder water.

De rest groeit op t land en is voor landdieren. Punt.

Dus als je dat fabeltje wil geloven, "be my guest". En eh... ik zit graag een weekendje naast je met je volkorenknikkers. :D


Tjah....uitwasemende zetmelen bezitten toch een hoog instant gehalte. En vergeet de ouderwetse broodkorst.niet ;-)
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

07-02-2014 11:11

Mais en tijgernoten komen van nature ook heel weinig voor in het water denk ik....... En toch schijnen ze aardig te vangen.
Gewoon, lekker vissen.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

07-02-2014 12:34

Als iedereen (zoals de laatste jaren) lekker met visvelen en andere dierlijke producten gaat vissen, onderschijd je jezelf niet echt meer als je ook met zo'n aasje ertussen gaat zitten. Immers de attractie is voornamelijk te danken aan het uitwasemen van aminozuren. Een koolhydraatrijk balletje op basis van vogelvoer, sojameel griesmeel maismeel en eventueel een beetje melkpoeder (zo hoog is dat eiwit gehalte niet) voorzien van een goede sweetner of combinatie van sweetners, zoete flavour wijkt dan wél af. Daarnaast komt zon bal qua eiwit gehalte dan nog steeds dicht bij bijv het gemiidelde voer wat in kwekerijen gebruikt word. Wat gaat er dan gebeuren als je daarmee gaat voorvoeren????
Daarnaast is mijn voer bedoeld om vis te vangen en niet om aan al zijn behoeftes te voorzien, mijn aas is slechts een aanvulling/snackje op wat ie dagelijks naar binnen werkt. Uit onderzoek blijkt dat zelfs op druk beviste wateren, ons voer maar een deel uitmaakt van wat de vis daar eet, daar ga je dan met je balans