instant vissen methode


Plaats reactie
sterckx johan

13-11-2013 23:09

hallo ik ga volgend jaar op een water vissen van 3 hectare met veel bladeren op de bodem en klei achtige bodem,

-nu is mijn vraag ideale lengte van de rig

-ik ben van plan instant te vissen met pop up en stick mix erbij en wat halve boilies en hennep

en op mijn andere lijn gewoon boilie maar hoeveel moet ik voeren alvorens ik begin te vissen

ik zou willen voeren met hennep pellets en halve boilies of hele

kunnen jullie mij wat tips geven over de hoeveelheid en over welk oppervlakte ik moet voeren
martien van woerkum
Berichten: 6
Lid geworden op: 13-11-2013 22:53
Locatie: mierlo

14-11-2013 00:03

maak het op een nieuw water niet te moeilijk voor je eigen
pak gewoon simpel onderlijntje van 15cm lang je kunt nog altijd langer/korter maken
wat voor vis zit er op het water zit der veel witvis als die der nie te veel zit
zou ik eerder voor duivenvoer gaan stuk goedkoper dan je stick mix
voer eerste instantie niet te veel een halve kilo duivenvoer/bollies is voor veel wateren voldoende
vraag/kijk bij andere vissers op het water
als je een stek heb van 1m2 zou voldoende moeten zijn


gr martien
sterckx johan

14-11-2013 16:30

ik had gedacht aan de ene lijn gewoon pop up met pva stick mix eraan voederen met 150gr pellets 150 gram hennep en dan tien tal boilies versprijd over een opp van 2m²

en dit altijd herhalen bij een vangst

is dit goed of teveel voeder of te weinig
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-11-2013 16:52

Kan alle drie.

Onthou,

Je vangt geen reet als de vis niet eet ;)

Ik zou gewoon gaan vissen, niet te zwaar lood nemen en bij watertjes met veel bladeren en rommel kies ik altijd de kanten van het water.. Of een bladervrij plekje, of doordat het wat ondieper is, of omdat de vis dat schoonhoudt.

Water, plaats, voer.. Die volgorde.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
sterckx johan

14-11-2013 18:46

of opteren jullie een pva bag met pellets groundbait en halve boilie s in en dan met snowman en dan 10 boilies rond snowman voern

en andere lijn hetzelfde maar dan met pop up ipv snowman

of toch alles verspreid voelen en niet in een pva bag
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-11-2013 19:38

Vis vrijwel alles bodemaas, wat bolletjes er verspreid omheen. Aan dat geporrel doe ik niet snel, hooguit een stick met wat up en down meuk..

Volgens mij denk je echt te moeilijk Johan..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

14-11-2013 20:41

Al eens gedacht aan een pva solid bag?
Kan je veel kanten mee uit.
Heeft mij veel vis opgeleverd dit seizoen.
Vind ik ideaal voor het instant vissen.
Vis meestal zelf ook instant.
Veel succes met je keuze
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
sterckx johan

14-11-2013 21:23

@ peter

daar had ik al eens aangedacht maar welke hoeveelheden moet hier in en is het ook inzetbaar met gewoon een boilie? moet hier niet altijd pop up mee gevist worden? omdat anders het voer over de boilie ligt
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

14-11-2013 22:06

sterckx johan schreef:@ peter

daar had ik al eens aangedacht maar welke hoeveelheden moet hier in en is het ook inzetbaar met gewoon een boilie? moet hier niet altijd pop up mee gevist worden? omdat anders het voer over de boilie ligt


Nee hoor,vis zelf meestal met gewone boilie en de solid bag,vul de solid bag met gemalen boilie(met de blender :lol: ),enkele tijgernoten 4 a 5,enkele maiskorrels die geschikt zijn voor solid bags 4 a 5,2 a 3 boilies(16mm) en wat sneloplossende pellets.Laat de vis maar wat scharrelen die boilie zal wel gevonden worden.Bij witvisrijk water levert dit wel geregeld een brasem op maar vind dit niet eens zo erg,als er maar wat activiteit op de stek is zal de karper ook wel een kijkje komen nemen.Daar reken ik althans op.Heeft mij geregeld meer vis opgeleverd dan collega karpervissers die op hetzelfde moment aan het vissen waren.PVA tube(16mm) kan ook en rijg deze dan over de rig.Veel succes.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
martien van woerkum
Berichten: 6
Lid geworden op: 13-11-2013 22:53
Locatie: mierlo

14-11-2013 22:56

sluit ook vissen met een spod niet uit zeker omdat je op een water zit van 3 hectare wordt vaak dicht
aan de kanten gevist en met de spod kun je tog een mooie voerplek maken mits je geen voerboot hebt
sterckx johan

14-11-2013 23:08

oke alvast bedankt voor de reacties

heb nog een vraagje totaal anders ga ook proberen et kd rig iemand een gemiddelde lengte, mijn gewone rigs combi zijn 15cm en ik had gedacht aan 12 cm incl hair en dan haakaas 1cm van haakbocht is dit goed of niet?
Dirk Pover
Berichten: 4
Lid geworden op: 17-11-2013 18:31

20-11-2013 12:31

sterckx johan schreef:oke alvast bedankt voor de reacties

heb nog een vraagje totaal anders ga ook proberen et kd rig iemand een gemiddelde lengte, mijn gewone rigs combi zijn 15cm en ik had gedacht aan 12 cm incl hair en dan haakaas 1cm van haakbocht is dit goed of niet?


hallo Johan,

als ik de kd-rig gebruik varieert de lengte van 15 tot 25cm, deze zomer ben ik zelfs tot 40-50 cm gegaan omdat er nogal veel wier was. ik zorg er altijd voor dat de boilie de haakbocht net niet raakt en gebruik altijd uitgebalanceerd aas.
maar imo maak je je veel te veel zorgen over rigs en presentatie waarmee ik niet wil zeggen dat dit niet belangrijk is.
als jij me kan tonen waar de karpers azen en op welk tijdstip dan zal ik je 20 verschillende rigs en presentaties waarmee je ze kan vangen.
waterkennis is voor mij het belangrijkste, nog voor rigs en aas.
zelfs op een water van 3 hectare kan je er flink naastzitten(of vissen)
over rigs maak ik me pas zorgen als ik ze vernestelen(westvlaams voor "in de war gooien") of als ik vissen los.
over presentatie pas als de vis duidelijk aanwezig is op de stek en ik geen beet krijg of als de waker omhoog komt zonder de daaropvolgende run.
ik vis al 5 jaar instant op hetzelfde water.
mijn eerste seizoen had ik een 15 vissen gevangen en de jaren daarop ging het alleen maar omhoog.
dit seizoen heb ik rond de 100 vissen gevangen in nog minder aantal visuren dan mijn eerste seizoen.
en dit heeft niet te maken met aas of rigs maar omdat ik nu beter kan inschatten waar ik de vis kan verwachten en in welke periodes ze goed azen.

mvg. Dirk
Plaats reactie