Freezer vs readies..


Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

09-10-2013 15:02

Dat jij het vies vind zegt geen moer gezien de brasem die je erop vangt kan het de vis blijkbaar niet schelen.


Dat je er een brasem op vangt zegt ook geen moer en dus ook niet dat het de vis blijkbaar niet kan schelen. Wie weet had 'ie zonder conserveringsmiddel wel 50 platten op de mat gehad. Dat er mpg in de betreffende ready's zat lees ik nergens overigens. Al zal dat waarschijnlijk wel het geval zijn.

Maar ja, zwarte peper, rode peper, kaneel.... Best leuk en wellicht vangstverhogend, maar daar moet je ook geen 30% van in je mixje pleuren hè! Dus
mpg werkt vaak als een attractor
gaat inderdaad vaak, maar niet altijd, op.

Voor mij enkel nog ready's. Berging is te klein voor ook nog een vriezer, naast alle vis spullen. Ready's haal ik wel bij dezelfde leverancier als waar ik voorheen m'n freezers haalde. Ergens bij Gorkum in de buurt...
Ik weet het ook allemaal niet...
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

09-10-2013 21:22

Voor mij enkel nog ready's. Berging is te klein voor ook nog een vriezer, naast alle vis spullen. Ready's haal ik wel bij dezelfde leverancier als waar ik voorheen m'n freezers haalde. Ergens bij Gorkum in de buurt...[/quote]

Je bedoel de firma JKB?,Jacco en Klaas Baits? :wink:
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

10-10-2013 06:50

Sorry voor jou maar ik doe niet in aas, koop ik gewoon in een aas winkel. de eigenlijk :D
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

10-10-2013 08:43

Leon,

In mijn beleving heeft Klaas niks van doen met mijn aas. Wel is hij blijkbaar klant bij dezelfde leverancier. Maar ik heb hem nog nooit in levende lijve gezien en ook nog nooit contact met hem gehad buiten de topics op CB om.

Ik snap het wel, Klaas is over het algemeen behoorlijk positief over TTB. Maar dat zijn anderen over pak 'm beet Mainline, sommigen zelfs over de Boilieman. Hoe dan ook zou ik Klaas best tegengas geven m.b.t. TTB, mocht ik niet dezelfde positieve ervaringen hebben gehad.
Ik weet het ook allemaal niet...
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

10-10-2013 08:47

Ik ken de aaswinkel van Jacco
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

10-10-2013 08:52

Mart,
Het is toch geen publieksgeheim meer dat het aasmerk TTB door diverse personen op dit forum behoorlijk gepromoot word,btw met de bollen van TTB is trouwens niks mis maar het lig er allemaal zo dik bovenop.
grt
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

10-10-2013 10:37

Leon dat komt niet door mij :wink: , misschien zijn mijn klanten wel zeer te spreken over mijn bedrijfje en de manier van openheid.
Men kan alles zien behalve de recepten uiteraard.

Dat dit uniek is in nederland mag best genoemd worden.
Ik ken maar 1 ander bedrijf die op dezelfde wijze werkt, toevallig ken ik die heren aardig en heb er ook een prima verstandhouding mee.

Wat Klaas betreft, Klaas en ik kennen elkaar al bijna 30 jaar, vissen geregeld samen en delen behoorlijk wat informatie uit.
Daarnaast is hij mijn verzekerings agent. Waarom?, omdat hij ook in die branche niets "zo Maar" doet. Hij staat voor zijn klanten en zal je nooit iets in je maag splitsen waar je later spijt van krijgt.
Verder heeft hij geen binding met mijn bedrijf.
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

10-10-2013 11:13

hilarisch owee als er een merk vernoemd wordt of er een foto waar fox iets te veel op staat,
maar wel dat eeuwig gelul over bollieboeren en de nodige sluik reclame erbij.
Gaan ze wat liggen zeiken op wedstrijdvissers en btw dat het niks met karpervissen te maken heeft ondertussen vissen ze wel zelf met een ander hun voer.

Jacco ik geloof best dat je bollies top zijn maar ik draai ze liever zelf en die zijn voor mij top dus in wezen heb ik niks tegen je bedrijf maar heb er verder ook niks mee,maar die aanhangsels ervan die constant op andere hun vis manier liggen te hakken terwijl ze zelf nog niet eens met eigen gemaakt voer vissen komt vele hier we de strot uit,miss als je ze toch zo goed kent hen hier eens over aanspreken dit is geen reclame board hier...
Dat je klanten tevreden zijn is 1 maar dat ze daarbij andere bedrijven gaan zwart maken en tegelijkertijd jou bedrijf opvrolijken is een ander
Snap ook niet dat dit op dit forum wordt toegelaten zal uiteindelijk wel iets met belangen te maken hebben.
Laatst gewijzigd door jimmy roskams op 10-10-2013 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

10-10-2013 11:57

Sommige dingen snap ik, maar ook een hoop niet! Leestekens a.u.b.!
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

10-10-2013 12:07

Jimmie noem er eens 2 zou ik zeggen.
Waarom denk jij dat ik nog steeds zelf draai?, juist! om exact de zelfde reden als jij net noemde.
Maar besef wel dat heel veel mensen geen tijd of ruimte hebben om het zelf te maken, die vertrouwen dan ook op de producten die ik of andere producenten maken.

Reclame board?, hoe vaak zie jij mij hier reclame spammen?
Wat anderen doen moeten ze zelf maar weten, dat is niet mijn verantwoording :wink:
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

10-10-2013 12:08

Ow , voor ik het vergeet, je hebt vast niet in de gate dat KWO zeer commercieel is geworden sinds nov 2012?.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

10-10-2013 12:23

Ik heb ook veel vertrouwen in Jacco en zijn producten.. :)
Maar daar ging mijn topic niet over toch? :)

Mijn vraag was gewoon: Zijn de hedendaagse readies of shelf-life boilies net zo goed als de freezers, aangezien er enkele jaren geleden toch wel heel veel kritiek op was..

Antwoord heb ik ondertussen er wel uit kunnen filteren en ben tot de conclusie gekomen dat ik me boilies voor een volgende langere trip lekker laat conserveren bij een boilieboer.. Of dit Jacco is of iemand anders dat zie ik tegen die tijd wel..

Belanrijkste voor mij was om me aas goed te houden met zo min mogelijk nadelige effecten, en de beste oplossing is gewoon de freezer waarmee je altijd al vist lichtjes te conserveren dat hij mooi 2-3 weken goed kan blijven aan de waterkant..

Thanks heren!!!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

10-10-2013 12:58

Sorry, als iets kut is zeg ik het en als het goed is, zeg ik het ook.

Helaas komt er meer dingen voor die kut zijn... :cry:

Je moet me niet kwalijk nemen als iets gevraagd wordt, waar ik een mening over heb, of zelfs iets weet, dat ik dit deel.

Ik kan niks over geconserveerd spul van mainline of MTC zeggen. Ik vis er niet mee.

BTW proline heeft ook een paar toppers is huis, moest ik daar de rest van mijn leven mee moeten vissen zou ik dat ook geen erg vinden.

Ok uit de 2e hand... geldt dat ook?
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

10-10-2013 13:01

Gaan ze wat liggen zeiken op wedstrijdvissers en btw dat het niks met karpervissen te maken heeft ondertussen vissen ze wel zelf met een ander hun voer.


Als je mij bedoelt? Inderdaad ik vind wedstrijdvissen op karpers niks. Zwaar kut zelfs.

BTW echter: zie onderschrift. :wink:
It's okay 2 pay
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

10-10-2013 21:01

[quote="jacco noordermeer"Wat Klaas betreft, Klaas en ik kennen elkaar al bijna 30 jaar, vissen geregeld samen en delen behoorlijk wat informatie uit.

Verder heeft hij geen binding met mijn bedrijf.[/quote]

Jacco,

Met alle respect hoor maar als je elkaar al bijna 30 jaar kent,samen geregeld vissen en informatie uitwisselen,dan heeft hij in mijn beleving toch een binding met jou bedrijf.
Ik zou het raar vinden als het niet zo was.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

11-10-2013 07:12

Tuurlijk, stopt Jacco met de zaak is die binding er nog steeds met Jacco.
TTB Baits is niet de bindende factor, da's een klein nuance verschilletje.

De binding die jij bedoelt is deze denk ik?

http://www.ttbbaits.com/c-1371557/verdeelpunten/



PS
BTW: toevallig is deze week de vereniging waar wij onze eerste serieuze karpers vingen, ontbonden.
It's okay 2 pay
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

11-10-2013 08:54

Klaas vd Herik schreef:PS
BTW: toevallig is deze week de vereniging waar wij onze eerste serieuze karpers vingen, ontbonden.


Offtopic; En daar heb je wel/geen mening over?
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

11-10-2013 10:50

[quote="Klaas vd Herik"]Tuurlijk, stopt Jacco met de zaak is die binding er nog steeds met Jacco.
TTB Baits is niet de bindende factor, da's een klein nuance verschilletje.

De binding die jij bedoelt is deze denk ik?

http://www.ttbbaits.com/c-1371557/verdeelpunten/

Klaas,
Je bent al een geruime tijd bevriend met Jacco,jullie delen dezelfde hobby waarbij het bedrijf van Jacco ook nog eens een link heeft naar met het vissen,in diverse berichten over aas en met name Boilies geef jij meerdere keren steeds je persoonlijke voorkeur aan voor TTB.
Dat TTB uiteindelijk niet de bindende factor is lijkt me duidelijk maar ik weet bijna wel zeker dat het gesprek aas niet onvoorkomend is.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

11-10-2013 14:26

Tjonge wat kunnen mensen toch doordrammen...
Gelijk of niet, wat maakt het uit? en wat word je er wijzer van?.
Ik weet dat er een aantal niet zo veel op hebben met Klaas (of mij?).
Lekker belangrijk, ik ben niet op deze wereld om vrienden te worden met iedereen.

Zoals je ziet gaat vriendschap wel voor alles bij mij.
Tuurlijk stoor ik mij ook wel eens aan dingen of personen hier, laat me soms wel eens uit de tent lokken ook...
Ik weet dat ik dat beter niet kan doen en doe het ook steeds minder :wink: .

Maar nu dwaalt een serieuze vraag van TS alweer af naar zaken die totaal niet interessant zijn en al weer niets te maken hebben met de vraag die gesteld is.

Het zou men sieren als men nu eens al die energie steekt in antwoorden op de vraagstelling ipv het zoeken naar stokken om mee te meppen.

Zo, ik ben er klaar mee, ga zo lekker op vakantie en wens iedereen nog een paar goede vismaanden!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

11-10-2013 14:38

Remko Oude Elferink schreef:Nu viel me laatste 1,5 a 2 jaar al op dat ook steeds meer "bekende" mensen overstappen op ready mades..

Wat denken jullie van readies tegenwoordig?

Gr. Remko


tijden veranderen,wie weet staan de mensen over 10 jaar wel met pijl en boog langs het water...

iig ikzelf heb altijd freezers en ready`s gebruikt..

2 dagen tot een week voeren en dan een sessie vissen gebruik ik vaak ready`s

wil ik een voerstek onderhouden en daar vaak op terugkomen ga ik voor de freezer.

waarom ? omdat ik een schaap ben die de kudde volgt net als de rest die het niet toe willen geven :wink: :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

11-10-2013 16:09

Ik vis met beide. Meestal met Freezers. Voordelen van Freezers in mijn ogen; Goedkoper, voor mijn gevoel wat 'verser'. Voordelen van Ready's in mijn ogen; Beter houdbaar bij wat hogere temperaturen, makkelijk op te bergen. Voor langere sessies o.a in het buitenland laat ik een minimaal aan conservering toevoegen om ze zo iets langer goed te houden. Wat over blijft gaat in de vriezer.

Gr.
©
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-10-2013 16:55

Martijn Nederpel schreef:Mpg smaakt bitter. Dat jij het vies vind zegt geen moer gezien de brasem die je erop vangt kan het de vis blijkbaar niet schelen. Sterker:mpg werkt vaak als een attractor
Maar idd er word ook bocht verkocht.......geld ook voor freezers


Heb net m'n vinger in een fles 100% Propyleenglycol diergeneesmiddel (volgens Wikipedia EXACT hetzelfde als MPG http://nl.wikipedia.org/wiki/Propyleenglycol) gestoken en PUUR in m'n mond gestopt. Had het in het verleden al eens eerder gedaan, maar het geheugen moest wat opgefrist worden en dit was mijn conclusie/ervaring;

Het brand wat op de tong en de smaak wordt lichtjes bitter, maar lang niet zo bitter als bitter lemon. Dus wat voor drek in die bollen zat dat het bitterder smaakte dan PURE MPG, dat wil ik niet eens weten (hoewel). Maar iig geen MPG Martijn.

En dat wat ik smerig kan vinden vis vangt ontken ik ook nergens. 'T zijn beesten die de hele dag in de rottende drek wroeten. M'n hond vindt m'n stinkende zweetvoeten ook om af te likken (zout), maar als ik ze onder m'n vrouw d'r neus duw...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

12-10-2013 10:45

TTB is de beste :P .
TTB is de beste :P .

Pffffffff wat weer een ongenuanceerde onzin hier zeg.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

12-10-2013 12:01

Hoeveel mpg wordt er eigenlijk toegevoegd aan een kilo boillies.
Ready,s zijn doorgaans 50ct per kilo duurder, terwijl het spul maar een paar eu kost per liter :roll: .

O.T Vis vaker ready,s en freezers door elkaar, maar merk geen verschil in vangsten.
Langdurig voeren is te prijzig, en ook te risicovol in deze drukke regio.
Meestal instant visserij, maximaal 3 dgn voor voeren.
Ach man..Ga toch vissen !!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

12-10-2013 12:29

SVN heeft onderzoek gedaan. Tot 13 % aangetroffen.
It's okay 2 pay