Particles met flavours/toevoegingen zin of onzin?


Plaats reactie

Particles met flavours/toevoegingen zin of onzin?

zin
7
47%
onzin
8
53%
 
Totaal aantal stemmen: 15
Mike Borkus
Berichten: 22
Lid geworden op: 01-10-2007 11:49

03-09-2013 14:34

Heeft het wel of geen zin om aan je particles extras toe te voegen zoals Liver Liquid Amino (leverextract), Boterzuur / Butyric Acid ,Aminol (Liquid Fish Extract), Trassie, Chili poeder, Tonijn uit blik of wat voor een toevoeging dan ook.

Wat gebruik jij in welke verhouding en (nog veel belangrijker misschien) wat is jou gedachte hier achter?
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

03-09-2013 14:43

Ik heb onzin gestemd, waarbij ik niet wil zeggen dat het nooit enig nut kan hebben om wat aan je particles toe te voegen, maar in verreweg de meeste gevallen denk ik dat het nergens voor nodig is. Vis ze in principe naturel, tenzij je echt een heel goede reden hebt om er een extra smaakje aan mee te geven.
Dingen als chili vlokken en tonijn uit blik gebruik ik wel regelmatig in voermixen, maar niet om zomaar aan de particles toe te voegen.
Je ziet wel regelmatig vragen van mensen die weinig/geen ervaring met de betreffende particle hebben en dan vragen wat ze er aan toe moeten voegen. In dat geval is mijn antwoord eigenlijk altijd helemaal niks.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

03-09-2013 16:21

Lastig te zeggen, waarom wel die middelen in een boilie en niet in partikels? Ik zie geen reden waarom je het niet zou doen.

Ja...partikels vangen standaard prima toch? En dat doet een simpele boilie ook. Keuze is nogal persoonlijk lijkt me.
Mike Borkus
Berichten: 22
Lid geworden op: 01-10-2007 11:49

04-09-2013 11:48

Bedankt voor de reacties!

Ik zit een beetje met het volgende dilemma. Aan de ene kant denk ik wel toevoegen, maar dan wel attracktoren die ook in je boilie voorkomen om zo je "bereik" te vergroten. Aan de andere kant ben ik weer bang dat het "te veel van het goede" kan worden en zo de vis afschrikt.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

04-09-2013 11:54

Brasem is dol op al die toevoegingen.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

04-09-2013 11:55

Natuurlijke spullen kun je met een gerust hart toevoegen. Liquid lever, amino compounds, betaine, liquid krill etc. Met geconcentreerde flavours of boterzuur moet je wel uitkijken. De bovengenoemde toevoegingen maken je partikels wel extra attractief, daarom zou ik me eerder zorgen maken of het niet juist teveel vis gaat aantrekken in de vorm van brasem ed.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

05-09-2013 12:00

Ik vind zelf toevoegingen als tonijn niet echt een toevoeging, maar gewoon een extra 'particle' in mijn particle mix. Flavours e.d. vind ik persoonlijk wel onzin, het natuurlijke voedingssignaal van particles vind ik goed genoeg. Beetje zout oid kan ik nog wel zinvol vinden, maar pas na het koken e.d. Chili oid voeg ik wel eens toe, maar tot op heden heb ik hiervan geen duidelijke meerwaarde kunnen ontdekken...
Plaats reactie