Hoi Martijn,
De opgeloste stoffen in de drager kunnen misschien niet allemaal uitlekken, maar de stoffen die dat wel kunnen, daar zou het handig van zijn als je de drager wel wist, want anders weet je nooit hóe iets uitlekt.
Als je olie als drager neemt, deze lekt verticaal uit, zitten daar opgeloste componenten bij die ook verticaal uit kunnen lekken, dan weet je in ieder geval hoe iets uitlekt.
Ik ben het zeker met je EA verhaal eens: de smaak blijft gewoon achter. Echter, hoe iets uitlekt en welke componenten cq opgeloste stoffen dat ook kunnen, vind ik persoonlijk best belangrijk. Zo kun je een boilie nog meer fine-tunen, vind ik.
Inderdaad, zullen niet alle opgeloste (componenten) stoffen in de drager ook hetzelfde uitlekken als de drager en blijven lekker als smaak achter in je boilie, maar de stoffen die dat wel kunnen, daar vind ik het wel handig dat ik weet hoe of wat.
Het suiker verhaal: bekend voor me.
Maar ik zie ook niet in, wáárom fabrikanten niet hun dragers zouden vermelden. Zo geheimzinnig kan dat toch niet zijn, of wel...?
Benny