BOLLEN BOILIEMAN


Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

28-02-2014 12:50

@frank,

de kleurstoffen kosten niet veel aan inkoop en zegt niks over de bol.

Ik heb liever een bol die geen kleurstof afgeeft, maar wel vol atractors zitten snapje.
mijn oude bollenboer die maakte mooie freezers vol atractors en die vielen na 7/8 uur wel uit elkaar in het water, ik vond dat fijn want dan heb je om de 7/8 uur weer vers aas. Maar goed dat is mijn manier van vissen. en ik heb de boilieman bollen gehad en vond het bagger en is die 2 euro niet eens waard.
maar goed voor 2 euro kan je het altijd wel proberen daarom had ik ze ook besteld. Vond dat de zachtere bol van hem wel mooi uit elkaar viel maar was natuurlijk slecht te voeren met de werppijp.

succes.
Oja joh!!!
frank van der bijl
Berichten: 39
Lid geworden op: 31-07-2013 01:52

01-03-2014 01:35

Ik zeg je eerlijk, de bollen ruiken helemaal niet verkeerd maar de geur is er na een uurtje of 5-6 gewoon volledig af en de bol is dan nog wel heel. Ideaal bolletje dus voor de low budget vissers die gewoon lekker een avondje op een plaatselijk watertje willen vissen of weet ik het wat of misschien voor de kids met niet zo`n dikke portomonee.
Voor mij is het niet wat ik zoek, en ik ga deze gewoon door mijn gewone scopex bollen mixen en maak er gewoon een grote baal voerbollen van van dezelfde flavour :) dit zijn slechts mijn bevindingen, dit heb ik getest en ik heb er nog niet mee gevist. Voor mij is het duidelijk, het is niet per definitie een goede of slechte bol het hangt er gewoon vanaf wat je zelf in die bol zoekt.
patrick van hemert
Berichten: 5
Lid geworden op: 10-02-2011 21:25
Locatie: heerlen

01-03-2014 19:47

Frank heb met spanning heel dit blok gevolgd. Snap best dat voor dat geld toch iets minder is maar stel je besteld de bollen en je doet er zelf extra flavours en liquid Overheen een paar keer herhalen dan lijkt het mij toch geen probleem hoe zien jullie dit
frank van der bijl
Berichten: 39
Lid geworden op: 31-07-2013 01:52

02-03-2014 00:20

Zou een optie zijn maar dan mag je de bollen er wel n poos inleggen want ze absorberen niet echt goed
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

04-04-2014 11:20

Ik heb als proef 5 kilo bollen besteld bij de boilieman. Zijn in dit geval de strawberry/pineapple van 3.50 de kilo.
Qua hardheid zijn ze gewoon in orde, verwacht ook geen probleem met de werppijp. Boilies voelen beter aan dan verwacht eerlijk gezegd.
Binnenkort voeren op een polderwater, en dan vissen. Dan inderdaad kijken of hij zn geur een beetje vast houd, en of we wat vangen.
Daarna zal ik het weer laten horen.

*disclaimer Nee dit is geen uitgebreide test waaruit blijkt hoe de kwaliteit van de bolieman is of deze boilies, maar voor mij een uitprobeersel en voldoende om zelf een conclusie te trekken.
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

04-04-2014 11:38

patrick, toevoegen van flavours en liquids verhoogt misschien wel de attractie maar niet de kwaliteit c.q. voedingswaarde.
Gebruikersavatar
Erwin Pietersen
Berichten: 244
Lid geworden op: 02-07-2008 23:08
Locatie: Groningen

07-04-2014 15:21

Eind vorige jaar heb ik een aantal kilo's gekocht en ben ik hier 2x een voersessie mee begonnen van 4 dagen. Sceptisch over de prijs/kwaliteit verhouding wilde ik het toch eens proberen. Het ging hier om een vismeelbol.

Mijn eerste sessie zorgde voor 6 vissen in een nacht op een stek waar ik normaal gesproken instant blij ben 1 visjes te vangen. Het ging hier om 3 graskarpers (PR 36p) en 3 schubkarpers. Ontzettend blij met mijn sessie.

De keer er op hadden blijkbaar de grassers mijn stek gevonden en had ik tussen 16:00 en 23:00 al 8 grassers op de kant gehad. Ik heb mijn sessie afgebroken ivm de angst dat ik er de hele nacht uit moest en alleen maar grassers ging vangen.

Ik heb vorig jaar ook in de zelfde periode met een bekender merk (geprezen door velen) gevist op de zelfde manier. Ik had in deze sessie 4 vissen gevangen.
Ik heb het idee dat het niet veel uit maakt met welke "fabrieksbol" je vist. Of het nu Proline, KGB, Boilieman of een ander merk is. Ook tijdens mijn dagjes vissen zag ik niet veel verschil.

Ik vind een paar sessies geen goed voorbeeld en heb daarom nu weer 5 verschillende soorten gekocht bij de boilieman om deze op een andere plek te gaan proberen.
Ik ben nog steeds sceptisch over het aas, maar het vangt vis en het is goedkoop. Ik wil best geloven dat je met een dure bol(lang niet elke) of eigen bol meer kan vangen, maar niet een ieder heeft de behoefte om €10,- + per kilo aan een bol uit te geven. Natuurlijk heb ik in de jaren dat ik vis op bepaalde bollen meer gevangen, maar op de gemiddelde bol heb ik niet meer of minder op gevangen dan nu op de bollen van de boilieman.

Ik wil niet zeggen dat er geen kern van waarheid zit in een hoop reacties, maar bij elke vissers past een bepaalde bol. Aan een ieder om voor zich zelf te beslissen wat wel ofniet voldoet (prijs, kwaliteit, gevoel etc..)

Ik ben gaan zoeken op de boilieman op dit forum, omdat ik ervaringen van anderen wilde lezen.
Mijn frustratie over dit topic is dat er veel meningen zijn van personen die zelf er niet mee gevist hebben en dat de reacties vaak niet over de titel gaan. Maak dan een eigen topic denk ik dan.

Ik zal wanneer ik heb gevist met de bollen die ik nu heb nogmaals mijn ervaringen delen. 1 stek, een paar keer vissen en één bol is absoluut nog geen graadmeter.
't kin nait mizzen, dei veul drinkt mout ook veul pizzen.
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

09-04-2014 13:22

Wat ik nog merkwaardiger vind is dat er wel normaal gekeken word naar bollen die 15 euro de kilo kosten. (mainline / nutra) maar iets wat contra is (erg goedkoop) is dan gelijk bagger.

Als ik eerlijk ben, draai ik zelf een zeer goede bol. Waar ik goed op vang en op blijf vangen. Kosten; ongeveer 3 euro en 12 cent de kg (eigen basismix, eieren etc). Dus waarom zou je dan niet op grotere schaal (lees; groter inkopen) een bol kunnen draaien voor 2-3 euro? En je marges pakken op de hoeveelheid die je verkoopt?

Nogmaals. ik ben en blijf ook sceptisch over de boilieman bol. Maar ik vind het zeer onterecht om te roepen dat je voor 2 euro geen kwaliteit zou kunnen leveren. Nogmaals iedereen is gewend geraakt aan die belachelijke prijzen van de bekendere merken.

Je ziet hetzelfde bij andere segmenten, bijvoorbeeld banksticks/steunen. Wychwood,skarp etc allemaal leuk spul, goed en doet zijn werk. Dan heb je ook JAG en Taska, die gelijk 20x zoveel vragen voor hetzelfde RVS. Noem het merkgeil, of denken dat iets duur is, ook gelijk kwaliteit is.
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

09-04-2014 17:17

Amen!
Gewoon, lekker vissen.
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

09-04-2014 21:08

hahaha nog steeds een discussie over de bolieman,....
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

09-04-2014 21:44

Dat heb je wel eens op een discussie forum......
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

10-04-2014 10:30

Gelukkig wel :lol:

Blijf erbij dat als je groooooot inkoopt je voor 2e een prima bol kan maken. Ben er ondertussen wel uit de de boilieman gewoon rotzooi verkoopt. :lol:
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

10-04-2014 10:50

De vraag is niet of het rotzooi is....de vraag is wat wil je ermee doen.

ik ben niet bekend met zijn boilies maar zou ze nooit gebruiken voor een langere voercampagne.

echter als je zo nu en dan een paar uurtjes instant vis kan je er in mijn ogen prima lol mee beleven.

zelf vis ik vaak met een zak "voerboilies" gemixt met tijgernoten en mais.
altijd instant dat dan weer wel.
de voerboilie's duiken onder de prijs van de boilieman.

Ligt het aan de tijgers......aan de mais........of aan de boilie.

er zijn ook hier in het dorp een aantal plekken waar als ik enkel met boilie's vis(instant) geen verschil te merken of ik er een voerboilie...dynamite....proline of wat dan ook aanknoop.

Gezien zijn uitbreiding van verdeelpunten zal hij best wat verkopen.
een kwaliteitbol......vast niet......een vangende bol......zal best.

lekker laten gaan.

ik zat eens op een plasje met een maatje van me en die viste met een merkeloze 3 euro bol terwijl ik met een "kwaliteitsbol" zat te vissen.
Ik kreeg die avondmooi even visles.

Wie bepaald trouwens wat de standaard is voor kwaliteit voor onze gevinde vrienden
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

10-04-2014 14:52

Wat is nou een voer boilie? Je voert met een " mindere" boilie, en je haak aas is een goede? Ik voer en vis etc met dezelfde. Lijkt mij ook beter, althans met een kwalitatief goede boilie.
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

10-04-2014 16:51

Sluit ik me helemaal bij aan. :D
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

10-04-2014 17:01

Daarom zette ik het woord voerboilie in eerste instantie ook tussen aanhalingstekens.

de voerboilie's zijn niets anders dan de resten van het vullen van overige zakken.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

10-04-2014 22:09

Als je het hebt over gelijktijdig voeren en vissen, of over 2 of 3 keer voorvoeren dan is dezelfde boilie gebruiken natuurlijk beter.
Gaat het echter om het onderhouden van een vaste voerplek voor een lange tijd dan kun je rustig een schrale versie van je visboilie voeren, je bent immers niet afhankelijk van instant response.
Het gaat er meer om dat de vis weet dat op die plek vaak wat te halen valt, je kunt dus ook best particels voeren.
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

10-04-2014 22:22

Het lijkt mij juist andersom. Als je langer een voerplek wilt onderhouden, kun je beter een kwalitatief goede boilie voeren, dan is het zeker interessant om terug te komen. Ga je instant zou het niet uit kunnen maken, hoewel ik daar aan twijfel.
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

10-04-2014 22:37

Een schrale boilie is niet per definitie kwalitatief minder.
Door de attractors er voor een groot deel uit te laten kun je een veel goedkopere boilie maken, niet onbelangrijk voor veel van ons.
Overigens is een vaste voerplek niet meer mijn ding, het beperkt me te veel in mijn keuzes en kan daarnaast zorgen voor ongewenste ergernissen zoals stekkenpezers en ander ongewenst gespuis.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

12-04-2014 19:57

Gaat er niet om wat je ermee doet. Maar als je bollen verkoopt waar iets niet in zit wat er wel in zou moeten volgens beschrijven. Ben je verkeert bezig. :roll:
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

12-04-2014 21:03

Ferenc, die voerboilies maakte ik zelf.
Ik kan het me niet veroorloven om regelmatig een paar euro te water te laten.
2 of 3 keer voorvoeren gaat nog wel, maar langer niet, en ook niet altijd.
Pepijn Boon
Berichten: 10
Lid geworden op: 20-08-2013 19:20

13-04-2014 19:56

Even een vraag over de boilieman.
Ik ga dit jaar op vakantie en daar zit een karperwater bij (ben er eerder geweest toen nog geen Statische karperset) Dit jaar wil ik er gaan vissen ik wil of mijn eigen mix meenemen alleen heb geen vriezer dus zal voor de eerste 3dagen zijn. voor de andere dagen kan ik dan ie van boilieman nemen?
Ik vis daar de hele dag er zit veel vis wel vakantie vis (papagaaien). De boilies hoeven dus niet al te lang te geuren ,omdat ze redelijk snel worden weg gegeten. Kan ik ze gewoon wegwerpen met de boiliepijp en/of katapult?
Als ik boilies over heb zou je er ook mee kunnen voorvoeren of geuren ze tekort?
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

13-04-2014 20:16

Beste Pepijn;
Elke boilie kan met de katapult weggeschoten worden...degelijk gemaakte boilies ook met de werppijp(deze mogen niet te zacht zijn hiervoor).
Als je eigen bereide loilies bij je hebt...kan je deze gerust een hele lange tijd bewaren in een bloilie net zodat deze goed kunnen luchten...ook een papieren zak is hier voor te gebruiken...ze worden op deze manier alleen wat harder...blijven wel goed...je kan je haakaas dan voorzien van een dip of een soak...die je zelfs zelf kan maken op een eenvoudige manier.
Hierover mag je mij steeds een pb sturen als je dat wilt.
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

13-04-2014 20:39

Pepijn, ik zou birdfood nemen.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

13-04-2014 21:15

papegaaien...die lusten ook graag pinda's!! :lol:
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.