BOLLEN BOILIEMAN


jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

07-10-2013 11:33

Vis al 23 jaar met bollies heb me nooit laten verleiden door hetgeen aas firma's beweren gaande van dressuur tot karpers die niet kunnen ruiken...
Gebruik zelf een flauvour die al 16 jaar mee gaat en vang er nog steeds op,enige verschil er in boillies zit is kwaliteit van de voedingsstoffen en daar hoort een bollie voor mij in de eerste plaats toe te doen dat die qua samenstelling zo is af gesteld dat die zo gezond mogelijk is.
Al die toeters en bellen waarmee bedrijven je maar al te graag mee lokken doe jezelf een plezier en kijk daar gewoon door.
Maar aan jou laat je je vangen aan €3/kg of aan €7/10/kg echt je moet het maar doen €7/kg vragen en het dan nog verkopen hoedje af daarvoor dat je dit kan verwezenlijken gelukkig niet bij mij,enige bollie fabrikant die me zo op het eerste zicht aanstond qua uitleg is:No bullshit ballen vooral zijn foto's zijn top.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

07-10-2013 13:54

Net even bekeken, geniaal door z'n eenvoud. Wel lachen die site!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

08-10-2013 16:10

inderdaad een leuke site maar ook daar voor geld toch blijf je er mee te lang vissen op dezelfde plas dan willen ze die boilie toch ook niet meer.
dus ja waarom dan boilies van 7 a 10 euro de kilo kopen als je het met een boilie van 2 of 3 euro hetzelfde bereikt.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-10-2013 12:34

Allereerst m'n excuses voor het feit dat ik zo'n beetje alleen de eerste drie en laatste drie pagina's gelezen heb (ga zo naar m'n eigen gezeik luisteren), maar meer ging het echt niet worden.

Different name, same shit!

Houd die boilie aankopen toch eens dicht bij huis, ga naar een dealer van het merk of de boilieboer zelf toe en bekijk, betast en proef die bollen. Koop een kilotje (of 5) en beoordeel ze verder. Je kunt de dealer/bollenboer vervolgens altijd direct aanspreken mocht er wat zijn. Zo niet; Next!

Dat gevraag op een forum of zoektocht naar proefpakketjes schiet in mijn ogen schiet weinig op ivm een evt. goed proefpakketje, maar slechte real deal. En een ander z'n kwaliteitsnorm is niet per definitie de jouwe en negatieve reactie worden simpelweg eerder gedeeld dan positieve. Misschien zijn er dus ook een aardig aantal contente boilieman vissers?

Wat betref een bolleboer die z'n boilies niet werppijp 'proof' krijgt en opengerolde boilies levert (die gaatjes); Dat stemt me triest en doet me denken aan een seizoentje cashen op kleine marges!? Kan natuurlijk ook een tijdelijk euvel zijn. Maar met een harde bol kun je iig tenminste nog altijd kiezen om ook onder het kantje vissen en met wat halfjes (kruim) zit 't met het vrijkomen van zaken ook goed...

Niemand iets over de witte schimmel na een dag op freezerbaits? Lijkt me toch dat de meeste deze wel eens gezien hebben.


Beetje zout, beetje zoet.., schimmel na een dag??? Zelfs niet op een 30% vismeelbal! Misschien na een dag of 5 in een zipbag/emmertje vergeten in m'n vistas, maar met een paar daagjes droogtijd zeker niet. Dat spul blijft met een paar weken op zolder naast de ketel drogen zelfs maanden of jaren houdbaar. Zulke knikkers heb ik nog liggen en smaken en ruiken gewoon goed (zoet én vis). Dat je met zulke bollen iemand kan doodgooien aan de waterkant zie ik trouwens eerder als een positieve bijkomstigheid met al die conculega's :D !
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

20-10-2013 11:26

hebben we allemaal al bollen gekocht bij de boilieman en zijn er al vissen gevangen op deze boilies?
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

13-12-2013 00:04

Laat die Boilieman zelf nou eens reageren of andere Boilieboeren,..deze blijven naar mijn mening maar angstvallig stil,..en dan wel de geestelijke leiders zelf


Sorry Leon ,misschien over een jaar, zo lang duurt het zeker voor ik door al dit gewauwel heen ben gelezen.. na iedere pagina moet ik eerst een schone broek aan trekken :lol: :lol: :lol:
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

13-12-2013 01:26

Soms moet je gewoon op de delete knop drukken.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet!

Double Dutch.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

13-12-2013 06:39

wally de weijer schreef:hebben we allemaal al bollen gekocht bij de boilieman en zijn er al vissen gevangen op deze boilies?



Er zijn wel vissen op gevangen als ik me niet vergis 8) alleen producten zoals robin red en vismeel zijn in sommige vismeel en robin red houdende boilies ver te zoeken. :lol:
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

22-12-2013 13:58

Och , het is allemaal niet simpel.
en dat er gerotzooid word is wel zeker , als je nu eens gewoon naar de prijs kijkt van een beetje , kwaliteitsbol"rond de 7 euro dan heb je al een goeie te pakken hoor , wat denk je dat je eigenlijk allemaal betaald als je deze in de winkel haalt ?

1) grondstoffen , melen flavour , extra toevoegingen in de vorm van wateroplosbaar meel( vis , lever)
laten we ervan uitgaan dat je deze boilie voor een 1,25 euro de kilo kunt maken.( groot ingekocht natuurlijk anders ligt de prijs iets anders)

2) verpakking.
3) personeelskosten, huur pand , elektriciteit, gemeentelijke belastingen, omzet belastingen en btw.
4) verzendkosten ( de winkels willen liever niets betalen)

uiteindelijke verkoopprijs van de boilie is 3,50 euro de kilo. een netto marche voor de producent van ongeveer 1,50 euro.

in de winkel gaat dit 2 maal minimaal over de kop , de klant wil graag een bak koffie als hij einedeloos staat te lullen over zijn sofisticatednietuitttespugenaltijdhakendewonderrig.

klant betaald 7 euro de kilo,

als de fabrikant een beetje meer low proteinmeel er in stopt en de bederfelijke eieren vervangt door plasma of eipoeder zie je al gauw dat de winst voor de producent een beetje stijgt.
mischien een 10 ct per kilo , maar op een jaarbasis van 50.000 kilo heeft hij toch een leuke kerst.

sommige mixen van grote merken zijn gewoon niet op een normale manier te draaien en worden vaak aangelengd met een simpele 50/50 mix.
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
rene de graaf

23-12-2013 00:26

Zijn gewoon meelballetjes met een geurtje, ach je vangt wel eens wat.

Groet, Rene
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

27-01-2014 08:58

Voor diegene die maar wat roept en nog nooit een bol van deze man vast heeft gehouden; probeer het is.

Ik ben vorige week langs geweest in Berlicum, was er toch in de buurt. En uiteraard was mijn eerste vraag; hoe kan het nou voor deze prijs. Hij gaf direct aan dat de goedkope boilies tot 2 euro weinig bevatten, en daardoor goedkoop zijn. De boilies van 3,5 of 5 euro zijn de betere. Dit merkte je ook als je bv de robin red van 2 euro of 3,5 euro met elkaar vergeleek. Zo zou er in de goedkope 6% zitten en in de duurdere 12%.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik sceptisch was, en nog ben. Maar ik ga er gewoon mee vissen. Als je zelf boilies draait weet je dat je een hoge kwaliteit bal in elkaar kan zetten voor 3-5 euro de kg, dus als het met bulk inkoop kan dan zou het best kunnen.

Als ik Nutrabaits met 13,95 de kilo vergelijk met boilieman 2 euro de kilo dan zijn het beide extremen, de tussenwegen zijn dan vaak het beste.

Verder is het echt een zeer vriendelijk persoon die staat voor service, en de zaken lopen schijnbaar zo goed. Dat de beste boilieman niet meer in zijn schuur staat binnenkort, maar zijn eigen winkel gaat openen!

ps. wat ik heb gehaald is lekker hard, en zijn werppijp veilig.

Wat ik hier verder in dit 29 tellende topic lees is voornamelijk speculatie of ongeloof. Ik snap best dat als je je mainline/nutrabaits laat aansmeren je niet kan begrijpen dat er ook boilies voor 3 euro de kilo zijn en die werken.

Wat ik daarnaast ook grappig vind, is dat de boilieman ook leverancier is van boilies voor huismerken van hele bekende winkels. En in een van die winkels kom ik vaak, en zie ik die pellet met boilies wekelijks slinken. Wel kosten ze daar 25 euro voor 5 kg ipv 15 euro, en vangen dat ze erop doen! Want dat zijn ze wel "duur" genoeg om goed te zijn ;)
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

27-01-2014 10:06

wouter ik roep niet zo maar iets
en wat betreft de aardige man
laat dat nou even achter wegen want als ik hem mail met mijn bevindingen
dan is het alleen maar zoeken naar dingen om eronder uit te komen
maar daarna wel snel de advertentie aanpassen!!!!!
en ja ik heb alle mailtjes nog in bezit ja (sorry ik sla nou eenmaal graag terug met waarheden)
dus op houden dat mensen loze kreten hier neer zetten wouter
want we praten over feiten die ik kan onderbouwen


carp greats jannes
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

27-01-2014 10:30

Loze kreten? Sprak ik jou persoonlijk aan dan?
Ik durf te wedden dat 80% in dit topic nog nooit een bol heeft aangeraakt of mee heeft gevist maar wel negatief is dan wel speculeert.

Wouter Witkamp schreef:Voor diegene die maar wat roept en nog nooit een bol van deze man vast heeft gehouden; probeer het is.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

27-01-2014 10:56

Geen ervaring met de bollen van de Boilieman, was ook niet van plan om ervaring met deze bollen te willen hebben.

Wel één ervaring met de Boilieman himself, hij heeft mij ONGEVRAAGD toegevoegd aan zijn Facebook groep die hij inmiddels heeft opgericht, ik vind het niet passen om dat ongevraagd te doen. Ik heb mezelf ondertussen alweer verwijderd uit de groep, en op de blok stand gezet maar netjes vind ik het niet.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-01-2014 11:02

Stuur hem je avatar..

Kun je toch uitzetten? Automatisch toevoegen aan groepen? Niet netjes..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

29-01-2014 16:48

wouter
ik heb inderdaad niet goed gelezen man
bij deze mijn excuus

carp greats jannes
carp greats jannes


carp fishing a way of live
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

15-02-2014 22:48

Wat ik ongelofelijk vind is dat mensen met een of ander belang in een ander bedrijf hier gaan vertellen dat de boilies van dit bedrijf niet goed zouden zijn, foei ga jullie schamen!!
Zelf heb ik afgelopen week een bezoek gebracht aan De Boilieman en ik was erg onder de indruk!!
Prijs en kwaliteit gaan volgens mij hier hand in hand en voor iedereen is er wat wils. Zelf ben ik er van overtuigd dat veel veel mensen met boilies van deze firma vissen zonder dat ze het zelf weten. Want volgens mij worden heel veel producten door de andere boilie verkopers juist hier ingekocht en plakken ze er alleen een eigen sticker op. Tel uit je winst. Dus vis je nu met boilies van de 100 in in dozijn fabrikanten, breng dan een keer een bezoek aan De Boilieman en wees ervan overtuigt dat ook de door jou gebruikte bol hiervandaan komt!!
Oja,zelf heb ik 20 kilo meegenomen en wat pop-ups en soaks niet van € 2,- per kilo maar 2 soorten uit het midden segment!

Fijne avond!!
....................
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

16-02-2014 11:34

Wat ik me afvraag is hoe men de kwaliteit van een boilie bepaalt als je de ingrediënten niet kent? Is dat door langdurig testen en vergelijken met verschillende merken? Je hebt boilies van de Boilieman van bijvoorbeeld €3,- en van Mainline van €15,- de kilo. Van geen van beiden weet je wat er in zit. Welke is nu beter? Uiteraard zou je dit alleen volgens een dubbel blindtest moeten testen, want Mainline heeft een veel betere reclame, via alle grote namen, dan de Boilieman. Prijs is zeker niet bepalend, hoewel goedkoop ook duurkoop kan zijn. Dus hoe bepaal je nou of een bol werkelijk goed is?
Gewoon, lekker vissen.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

17-02-2014 07:37

Aardige discussie aan het worden als ik het zo allemaal lees.
Voorstanders die ze gebruikt hebben en terecht een mening kunnen geven over een product en een handvol mensen die faliekant tegen zijn zonder ze te hebben gebruikt een product afkraken.
Jaren geleden toen ik zelf in een hengelsportzaak werkte en persoonlijk boilies van verschillende merken verpakte vanuit bulk naar bakjes met een kilo inhoud bleef er wel eens wat over.
De restjes mocht ik meenemen en daar viste ik uiteraard mee, van een nieuw merk die in dezelfde prijsklasse als Nash en Mainline zitten ( ik ga het merk zelf niet noemen ) bladerde de schil er na 2 uur in het water te hebben gelegen helemaal af. Thuis had ik een rig in een bak water gegooid na constatering hiervan om te kijken wat er gebeurde. Voor een boilie van rond 6 euro de kilo verwacht ik persoonlijk dat deze langer dan 4 uur op een hair blijft zitten.
Dat er mensen zijn die er niet in vertrouwen, prima. Maar als er reacties staan waarbij men bij voorbaat al een boilie afkeuren dat gaat er bij mij absoluut niet in.
Er zijn zoveel factoren die bepalen of je vangt en de boilie is daar slechts een onderdeel van slechte haken, verkeerde onderlijnen, verkeerde presentatie en uiteraard het aasgedrag.
Elk aas kan vangen punt uit, echter bestaan er geen wonder boilies met vangstgarantie het enige waar men mee op moet houden is te denken dat een boilie van 15 euro de kilo beter is dan een boilie van 14,95 en ja die mensen zijn er.
Zoals aangehaald door iemand anders wie kan garanderen dat er hoogwaardige grondstoffen gebruikt in product A of in product B?
Hoe vaak komt het niet voor dat uit een boiliefabriek dezelfde boilies komen echter de verpakking anders is. De enige die 100% vangstgarantie hebben zijn de makers/verkopers van de boilies.
Het gezegde over kunstaas is dat kunstaas meer vissers vangt dan vis deze strekking is ook van toepassing op boilies.
frank van der bijl
Berichten: 39
Lid geworden op: 31-07-2013 01:52

28-02-2014 01:52

Nou heb ik dit hele topic doorgelezen, en moet ik eerlijk zeggen dat ik eigenlijk niet meer weet wie ik dan wel of niet moet geloven. Eerder heb ik ook eens gelezen in dit topic en had ik datzelfde gevoel er bij. Nu was ik op de beurs in Zwolle en heb ik een aantal bollen in mn handen gehad, de een wat harder als de ander de een rook wat sterker als de ander maar ik vond het er op het eerste gezicht niet zo heel slecht uitzien en ruiken als sommigen beweren.

Dat is dan ook de reden dat ik 2 zakken van 5 kilogram per zak mee heb genomen welke de boilieman in de aanbieding had. De smaak die ik mee genomen heb is de oude vertrouwde scopex bol en daar zaten dan weer eierschillen door (blablablablablaaa deze verkoper vertelt net zo veel over hoe goed ze zijn als een ander dat doet dus daar luister ik al niet eens meer naar). Maargoed, 10 kilogram dus wat ik heb liggen, ze ruiken prima en hebben een redelijk grove structuur en bij het openknijpen van de boilie ruikt de binnenkant ook gewoon goed. Niet dat ik enorm veel ervaring er mee heb of iets maar ik deel slechts mijn bevindingen.

Ik ga dan ook straks even om zeker te zijn dat ik niet met bocht aan de waterkant sta een aantal schaaltjes klaarzetten. Die schaaltjes zal ik in mijn woonkamer zetten waardoor het water 16-19 graden zal zijn als ik de temperatuur in mijn huis bekijk. Dan leg ik in diverse schaaltjes een boilie, de ene een halve de andere een hele en nog een van een bollenboer waar ik standaard mijn bollen haal en er gewoon prima op vang en dan zal ik eens aan het vergelijken gaan. Ik ga dan ruiken hoe ze morgen ochtend of avond ruiken of hoe ze eventueel wel of niet vergaan zijn.
Vreemd vind ik het wel dat er niet iemand is die zo`n dergelijke test in zn hoofd haalt maar gelijk maar oordeelt.

Degene die iets getest zeggen te hebben, hebben gelijk er mee gevist, zomaar wat gevoerd en gevist, tsja het is voor mij allemaal lastig te zien en geloven achter een toetsenbord vandaan zonder daadwerkelijk wat foto`s te zien en zomaar op verhalen af te moeten gaan. Niet dat ik alles in twijfel moet trekken maar er zijn zoveel verschillende meningen over.

Ik ga mn bakkies water vullen, en als ik weer online ben hier zal ik mijn persoonlijke ervaringen in mijn eigen persoonlijke test eens proberen. Mochten mensen nog verzoekjes hebben betreffende een vergelijkingstest oid, ik heb hier een aquarium leeg staan welke ik er voor kan gebruiken dus roept u maar eens. Ik wil die onduidelijkheid zoals die op mij overkwam wel uit de wereld proberen te helpen voor anderen die dit aas willen gaan gebruiken of juist niet, maar in elk geval willen weten of het het proberen waard is en waarom wel of niet.


Groet Frank
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

28-02-2014 07:14

Wat ain boer nait kent... vret ai nait!!!

Groetn uut Grunn :lol:
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

28-02-2014 08:43

voor 2 euro de kilo kan je niet veel verwachten frank,.. maar das mijn mening..
Oja joh!!!
frank van der bijl
Berichten: 39
Lid geworden op: 31-07-2013 01:52

28-02-2014 10:45

Klopt r de winter daar heb je ook zeker gelijk in. Maar wie niet waagt wie niet wint toch.
Ik heb in elk geval al een test gedaan. Mijn standaard boilie geeft geen klant af na 8 uur onderwater in een schaaltje water en de scopex bollen van de boilieman wel viel me op, het water is behoorlijk geel gekleurd en na 8 uur zit er weinig geur meer aan de boilie. Ze zijn niet uit elkaar gevallen maar de geur is wel praktisch weg. Ik moet zeggen dat de geur van mijn standaard bol ook een heel eind weg is.
Na alles gelezen te hebben wou ik wel gewoon zekerheid en de proef op de som nemen.
frank van der bijl
Berichten: 39
Lid geworden op: 31-07-2013 01:52

28-02-2014 10:49

Er aan toe te voegen dat als ik een scheurtje in mijn bol knijp ik meer moeite moet doen en er nog wel volop aroma's uit komen en bij de goedkope boilieman bol de geur aan de binnenkant praktisch weg is. Vanavond kijk ik nog een keer.
Voor de mensen die het niet geloven kan ik eventueel foto's posten
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

28-02-2014 12:33

Michel Hulshof schreef:De restjes mocht ik meenemen en daar viste ik uiteraard mee, van een nieuw merk die in dezelfde prijsklasse als Nash en Mainline zitten ( ik ga het merk zelf niet noemen ) bladerde de schil er na 2 uur in het water te hebben gelegen helemaal af.


Jij ziet dit negatief, Mijn tot nu toe beste instant geviste boiles doen dit ook. De buitenmantel word zacht in het water en geeft zijn attractie af, kern blijft stevig.
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away