BOLLEN BOILIEMAN


Plaats reactie
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

17-09-2013 17:14

Wally op je pikje getrapt.

Om je vraag te beantwoorden, ben een eigendraaiende boilieboertje die regelmatig in de keuken van andere o.a. TTB mag kijken. Heb veel respect voor mannen die de stap durven te nemen. Als Jacco er om moet lachen zegt me dat genoeg, nou de grijns van jou nog :lol:

Groetjes vanaf de Ebro,

Peter
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

17-09-2013 17:37

Op carp 2013 kocht ik bollen van mtc
een paar keer instant mee gevist.....een paar keer gevoert.........nog wat instant.......en nog steeds geen vis op gezien.

Over gegaan op proline ready big activator.
11 euro de kilo en instant absoluut niets over te klagen, ik ving lekker mijn visje.

De buurjongen komt met roze chemische 4 euro per kilo bollen.
Ga toch weg met je glow in the dark homo bollen.

Even een instant sessie samen.....en jawel ik werd volledig naar huis gevist.
Inmiddels ben ik dus ook over op de roze chemische fabrieksbollen en vang meer vis dan op de proline bollen
de eerste paar keren viste ik ze beide op 1 hengel, maar de vangsten op de proline vielen ineens 300 % terug.

wat kunnen we hier nou uit opmaken...........

De mtc bollen had ik het meeste vertrouwen in maar blijkbaar willen de vissen even wat anders
De proline bol lijkt na een paar uur in het water wel een stuk kauwgom maar doet wel zijn werk
de roze chemische bol voelt kwa structuur erg goedkoop en stinkt overgens ook wel erg goedkoop, maar vangt momenteel hier als de betere kwa boillie's

juist je kan hier dus helemaal niets mee............
had ik de mtc bol nu in het najaar ingezet had ik er mischien scheel op gevangen
de proline bol in de winter deed helemaal niets.
De roze bol word compleet weg gevist als je 5 meter verder op met tijgernoten gaat zitten.

De juiste plaats en tijd is de truc.

Hoeveel voedingswaarden zitten er in een immitatie boillie?
vast minder dan die van de boilieman.......maar ja ook de plastic aasjes vangen.

mischien leest hij stiekem wel mee.......

@ boillieman.............Mooie handel, en trek je vooral niets aan over het gezever over voedingswaarden enz.
voorlopig heb je meer pagina's vol over je bollen dan welk ander merk/label enz enz.
iedere gebruiker hier op het forum heeft dit topic al 100x voorbij zien komen en dan blijft toch je naam weer hangen.
reclame zonder reclame......
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

17-09-2013 20:52

Camiel,

Je vergeet een aantal zaken, de belangrijkste is in mijn ogen de invloed van de roze chemische bol op de levensverwachting van onze hobbyvriend. De rede dat ik er al niet mee zou willen vissen, zouden er meer moeten doen.

Groet,
Peter
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

18-09-2013 00:23

We denken dat we alles al weten over aas en dat is een grove misvatting? Waarschijnlijk wel.

Wat zit er in die roze bollen (citroenzuur?), wat in de andere twee misschien ontbreekt, waarom vangt die Proline bol beter dan die van MTC? En de vangstresultaten per bol verschillen natuurlijk ook nog eens per water. Gaat soms misschien maar om één stof en dat kan van alles zijn.
Aan de andere kant, die roze bol vind ik het lekkerst en herken ik heel gemakkelijk?

Variabelen en nog eens variabelen.

Voorkennis qua aas, waar veel op gevangen wordt op een bepaald water, kan dus zeer zeker in je voordeel werken.

Zo niet, dan ben je op jezelf aangewezen en dat kan heel frustrerend zijn (ik weet er alles van!)
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

18-09-2013 07:13

MPG is de meest bekende en gebruikte conservator.

MPG is een attractor van jewelste. Zalmen hoeven hun nep vismeelpellets niet ZONDER mpg

Zie hier in mijn ogen de kracht van bollen met dit spul. Herkenbaar. Op sommige wateren positief meer en meer minder positief.

Proef ondervindelijk en heel veel praten met mensen en vragen stellen leert dat een voerstek met bollen met MPG na een paar weken doodloopt. En nee niet na een maandje. Een kleine 20 jaar. Sinds het pomhoog geschreven suc6 van de geroosterde pinda s uit 020. En praten was met de groot verbruikers toen

Waarom? Heeft pjotte gelijk en beschermt de vis zich zelf?
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-09-2013 07:50

Tja, als het om veilige rig systemen aankomt slaan er veel hier op tilt. Met aas doen we onze ogen maar dicht want alleen het resultaat en de foto telt, toch :oops:

Fijne dag,
Peter
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

18-09-2013 08:01

We zijn zowiezo egoistisch bezig met het vangen van karper, kan slecht voer er ook wel bij toch? Ons plezier en vermaak is belangerijker dan de welzijn van een onschuldige vis :lol:



Bij hoeveel keer ttb hier neer posten krijg je gratis producten? 8)
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

18-09-2013 08:02

Klaas vd Herik schreef:MPG is de meest bekende en gebruikte conservator.

MPG is een attractor van jewelste. Zalmen hoeven hun nep vismeelpellets niet ZONDER mpg

Zie hier in mijn ogen de kracht van bollen met dit spul. Herkenbaar. Op sommige wateren positief meer en meer minder positief.

Proef ondervindelijk en heel veel praten met mensen en vragen stellen leert dat een voerstek met bollen met MPG na een paar weken doodloopt. En nee niet na een maandje. Een kleine 20 jaar. Sinds het pomhoog geschreven suc6 van de geroosterde pinda s uit 020. En praten was met de groot verbruikers toen

Waarom? Heeft pjotte gelijk en beschermt de vis zich zelf?


Of het is gewoon dressuur......

ps. TTB gebruik zeker wat anders?
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

18-09-2013 09:36

Ik vind dat juist de belangrijkste onderwerpen minder aandacht krijgen dan dit bollen topic. Het loodverlies topic zou veel meer aandacht moeten krijgen maar blijkbaar is dit topic toch voor vele belangrijker.
Dat lood gif is weten we.
Dat karpers beschadigd raken door goedkoop aas niet.

Waar heeft deze interesse nu mee te maken. Is er enige belangenverstrengeling in het spel? Of is het gewoon dat aas de kern factor is voor het vangen van vis.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-09-2013 09:49

Martin Rietveld CL schreef:Dat karpers beschadigd raken door goedkoop aas niet.


????????

Martin,

AUB niet alles op een hoop gooien.
Laatst gewijzigd door pj otte op 18-09-2013 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

18-09-2013 09:49

...
Laatst gewijzigd door jimmy roskams op 18-09-2013 10:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

18-09-2013 09:54

Tuurlijk niet! Gewoon luisteren naar het belangeloze advies van onze bezorgde bollenboeren!

ps. Even nuanceren; dat het niet zo hoeft te zijn wil niet zeggen dat het niet zo kan zijn.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-09-2013 10:08

Waar is de tijd dat we nog boeken vol konden schrijven over een dezelfde karper.
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

18-09-2013 10:22

Het vet mesten van karpers lijkt me ook niet echt gezond voor ze. Daar hoor je nooit iemand over klagen. Hoe groter en dikker des te beter. Meer voer het water in. Voer waarvan ze snel dik worden. Das pas echt goed,.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

18-09-2013 12:30

voorlopig hebben de geleerden besloten, dat mpg geen kwaad kan, is ook de discussie niet, wat ik voor mezelf heb bewezen is dat op langer lopende voerplekken bollen met mpg niet meer lopen. Hierin word ik al jaren bevestigd door anderen.

Op korte termijn cq instant lijkt het een voordeel te zijn als er mpg wordt gebruikt..
It's okay 2 pay
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

18-09-2013 13:38

Conclusie: Hoge attractie maar ook hoge herkenbaarheid, dus snel dressuur? Heb je ook ervaring met herintroductie na een tijd, oftewel hoe sterk is dressuur op het spul?
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

18-09-2013 15:48

Martin Rietveld CL schreef:Het vet mesten van karpers lijkt me ook niet echt gezond voor ze. Daar hoor je nooit iemand over klagen. Hoe groter en dikker des te beter. Meer voer het water in. Voer waarvan ze snel dik worden. Das pas echt goed,.


laten we het is over de hoeveelheid voer hebben,boilies dan alleen.

wat wordt er totaal gedraaid door de boilieboeren per jaar?
dit is een schatting:
proline 300 ton
sensas(starbaits) 1200 ton
carpfood 300 ton
kcb 300 ton

totaal 2100 ton
en dan nog niet gesproken over de thuisdraaiers en de kleinere bedrijfjes....
en ook nog niet over tijgernoten,mais,pellets,grondvoer,stickmixen enz,enz....

is toch zo een 2.1 miljoen kilo boilies wat het water in vliegt.

geen wonder dat we niet veel meer vangen,de vissen hebben genoeg te eten........
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

18-09-2013 16:00

Denk wel een beetje meer, veel meer.

Gelukkig gaat het heel europa door
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

18-09-2013 20:34

Vertel eens Wally, hoeveel kilo is een ton?

Groet, Peter

Ps sorry ik kon het ff niet laten, btw niet in euro's denken hé
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-09-2013 21:26

In veren of bollies. Bollies is op zijn Rotterdams :lol:
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

18-09-2013 21:31

Nog 1 pagina en onze beste vriend heeft weer 1 ton verkocht,echt onbetaalbare reclame dit :)
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

18-09-2013 23:17

@ Jimmy: ik zie al pagina's lang bar weinig reclame, wel een, bij tijd en wijle, erg interessante discussie...

@ Emilio: ik denk dat de koppeling herkenbaarheid en dressuur een denkfout is. Als je met een goede bol langer doorvoert gaat ie alleen maar beter vangen, individuele vissen komen er rustig meerdere keren uit op hetzelfde aas. Als een aasje na verloop van tijd stilvalt denk ik niet aan dressuur (of je moet er alleen instant mee vissen), maar meer aan een aas met slechte voedingswaarde of iets anders waardoor de vis zich er niet prettig bij voelt.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

19-09-2013 01:03

Martin Rietveld CL schreef:Of is het gewoon dat aas de kern factor is voor het vangen van vis.


Ik weet niet of het de kern factor is, maar in ieder geval zeer belangrijk!
Door wetenschappelijk onderzoek weten we zeer veel over het reuk- en smaaksysteem van vissen. Helaas gaat dat wat betreft vangen, in de praktijk lang niet altijd (meer?) op.
Dat er meer voer in het water komt zal op veel wateren zeker een rol spelen. Zeg maar, dekt de (basis)behoefte aan eiwitten, vetten en koolhydraten, iets wat de betere bollen natuurlijk bijna altijd doen. Hoeft ie waarschijnlijk niet eens elke dag te eten, zal ie zeker ´s zomers niet doen, ik denk dat ze dan sowieso heel weinig eten (door de hoeveelheid opgeloste zuurstof in het water).

Mijn mening voor wat betreft attractoren, zijn we daar niet veel te ver in doorgeschoten en ligt daar misschien een probleem, die beesten detecteren bepaalde stoffen (b.v. vrije amino´s) in minieme hoeveelheden! One part per million or so.
De handel speelt daarin natuurlijk een zeer grote rol en het wordt nog steeds gekker. Bait soak´s en special hookbaits en ga zo maar door.
Overprikkelen van de chemoreceptie, zou zo maar kunnen en wat doet het met die beesten.
Herman Brood en de rest…

Ergo, bollenboeren en karpervissers …..
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

19-09-2013 06:43

Heb je ook ervaring met herintroductie na een tijd, oftewel hoe sterk is dressuur op het spul?


Zal het dressuur zijn? Ik heb de tijd van leven niet om bewust door te gaan.

Iets zegt me als ik bijvoorbeeld na een week ECHT voer. dus iets met een 3 dubbele hoeveelheid en dan een dag 0f 3. Dat ik weer en waarschijnlijk veel meer vang.

Het is niet aan mij maar Chilcott deed zoiets in de winter. Plasje waar gemiddeld een vis in de maand werd gevangen. meer voer meer vis. Denk aan 15kilo per dag.

They asked me to take it to the limit, Clas. There's no limit.


Ook nog een liedje van gemoakt. no no.. no, no no no...

Als het je verveelt jimmy of als ik langzamer moet typen zodat je het begrijpt? Roep maar.

Dit is allang geen reclame meer voor de boilliman. Ook nooit geweest overigens. Eerder reclame voor gebruik van duivenvoer ipv zijn bollen.

Voerhoeveelheden: als milieu freaks er lucht van krijgt heeft de hengelsport een probleem.
It's okay 2 pay