BOLLEN BOILIEMAN


Plaats reactie
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

13-09-2013 18:44

@Jimmy,
Het grote verschil in mijn beleving is dat er bijvoorbeeld bij TTB (ik heb geen persoonlijke belangen)het proces in eigen beheer is,..ambachtelijk werk,een wit brood bij de Lidl is best te eten maar ik heb hem toch liever bij de bakker om de hoek.
Ik heb dit jaar op de beurs een paar zakken TTB smell meegenomen en dat waren gewoon eerlijke verse boilies,..geen muffe visgeur of droog van structuur gewoon waar voor je geld.Zo heb ik ook met de MTC(solution)gevist en daar dezelfde bevindingen.
Het ambachtelijk vervaardigen van een product vind ik nou eenmaal beter dan massa massa massa gestamp,althans mijn mening betrefende een product van bovengenoemde vergeleken met een product van carpfood en co lowbudget knallen.
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

13-09-2013 18:47

Het lijkt mij dat de receptuur van deze merken net zo goed uit een fabriek kunnen komen als de kennis daar is.
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

13-09-2013 18:48

Ze bestaan zeker geen 25jaar maar er bemoeien/bemoeide? er wel vissers mee met een brokervaring.
Ik kwam nog ergens een topic tegen van een meneer Arslan met de vraag hoe Boilies te maken enz,..deze beste kerel is nu Boilieboer en eigenaar van Twisterbaits,.volgens mijn informatie dezelfde persoon.
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

13-09-2013 18:48

Stop nou eens met dat eindeloze geouwehoer over die meuk, gooi nou eens een handvol van die rommel in een bak water en doe dat ook met bollen van wat andere merken. Laat het een dag staan en je zult zien wat er gebeurt. Daar heb je geen 10 pagina's gezwets voor nodig...
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

13-09-2013 18:50

@Martin,
Zou kunnen maar dan moeten ze een heel machine park aanpassen om een gelijkwaardig product te krijgen.
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

13-09-2013 18:52

@Bjorn,
Blijkbaar heb je zoveel pagina,s nodig om bepaalde mensen te overtuigen dat het voor dat geld nooit veel kan zijn of is.
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

13-09-2013 19:13

Boeiend! Vangt het wel of niet is the question?
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

13-09-2013 19:31

@leon
begrijp ik dan goed dat oa TTB,MTC hun eigen lab hebben waar ze hun flavours maken?eigen beheer...ben eens bij Dreambaits geweest in de ruimte naast hun winkel zie je gewoon heel hun machines staan waar ze hun bollen mee maken.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

13-09-2013 19:55

Zorgt blijkbaar voor veel beroering, die beste Boilieman.

Feit: alles vangt, het verschil zit hem in hoe lang iets vangt of blijft vangen. In sommige putjes blijft ook een aas wat op andere waters na 3 dagen massaal genegeerd wordt vis op de kant brengen. Het waarom is hier het sleutelwoord.

Waarom vangt nog geen 10% van de karpervissers zowat overal wel z'n visje en heeft die andere 90 % heel wat meer moeite?

Verder is het een vrije economie. Iedereen koopt wat hij of zij wil. :)
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

13-09-2013 20:15

@Jimmy,
Volgens mij word het grootste gedeelte van Dreambaits gewoon bij Kuijpers gemaakt,.mits er in Belgie
nog iets is maar daar heb ik geen weet van.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

14-09-2013 01:20


Moest het echt niet anders gaan, werd ik particle vissert. Ken er nog die ik weer eens wil proberen.



Hoe vissen ze in S.A.?
Ga dit weekend maar eens wat maïs laten steepen.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

14-09-2013 08:51

leon leendert schreef:@Jimmy,
Het grote verschil in mijn beleving is dat er bijvoorbeeld bij TTB (ik heb geen persoonlijke belangen)het proces in eigen beheer is,..ambachtelijk werk,een wit brood bij de Lidl is best te eten maar ik heb hem toch liever bij de bakker om de hoek.
Ik heb dit jaar op de beurs een paar zakken TTB smell meegenomen en dat waren gewoon eerlijke verse boilies,..geen muffe visgeur of droog van structuur gewoon waar voor je geld.Zo heb ik ook met de MTC(solution)gevist en daar dezelfde bevindingen.
Het ambachtelijk vervaardigen van een product vind ik nou eenmaal beter dan massa massa massa gestamp,althans mijn mening betrefende een product van bovengenoemde vergeleken met een product van carpfood en co lowbudget knallen.



Maar wat is het verschil? Of ze nou bij carpfood, mtc of ttb vepaalde ingredienten gebruiken. De boilies worden hetzelfde toch? Ik ben ook een voorstander van "ambachtelijk" werk maar als je het uitbesteed betekend niet meteen dan je een prutser bent. Hoeveel serieuze merken komen wel niet uit een fabriek?
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

14-09-2013 17:21

leon leendert schreef:@Jimmy,
Volgens mij word het grootste gedeelte van Dreambaits gewoon bij Kuijpers gemaakt,.mits er in Belgie
nog iets is maar daar heb ik geen weet van.


van Dreambaits wordt helemaal niets bij Kuijpers gemaakt die komen gewoon van carpfood en mario levert gewoon zijn eigen mixen....
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-09-2013 17:26

Staat nochtans wel onder de referenties bij KCB Wally, hoe dat zo dan? Jij vliegt er altijd zo hard op in als het gaat om KCB dat je dit ook wel weet waarschijnlijk ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

14-09-2013 17:34

Kan ook beteken dat ze in het verleden daar werden gedraaid en nu niet meer.
Blijft ook een hardnekkig fabeltje dat, als je je aas door een fabrikant laat draaien dat de mix dan grotendeel gelijk is. Tegenwoordig kan je gewoon je eigen mixen aanleveren of je kiest voor een standaars bol van de fabrikant waar je je eigen naam op.plakt. dit laatste gebeurd natuurlijk ook, maar lang niet altijd...
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

14-09-2013 17:41

Dat denk ik ook. Fabrieks bollen zullen zeker niet altijd minder zijn dan ambachtelijke bollen.
Het verschil tussen een bakkers koek en een supermarkt koek is voor ons mensen zeker te proeven maar zou een karper ook echt die smaakbeleving hebben als ze die boilie samen met een slok slootwater naar binnen zuigen?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

14-09-2013 17:44

Het maakt geen reet uit of je je mix zelf tot ballen rolt of uitbesteed. Het resultaat is dezelfde.bol
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

14-09-2013 17:57

3 weken geleden was ik bij Dreambaits in de winkel het rook daar nogal waaruit ik afleide dat er pas bollies waren gemaakt niet dat het stonk alle ik ruik nogal graag felle vis bollie geuren,toen de vrouw/vriendin uit de andere ruimte kwam zag ik daar ook hun installatie om bollies te maken staan,tijdens een gesprek met een andere klant vertelde hij dat ze gisteren bollen hadden gedraaid en nu in de vriezer lagen,dus denk toch dat ze zelf hun spul draaien miss hun readymates dat die van kuipers komen maar kan net zo goed ook bij hun gemaakt zijn waar ze hun grondstoffen kopen geen idee,maar zal denk ik toch wel ongeveer hetzelfde zijn als waar TTB/MTC hun spul vandaan haalt
blijft nog de vraag vanwaar TTB/MTC hun flavours komen eigen makelij in hun lab of...
Laatst gewijzigd door jimmy roskams op 14-09-2013 18:18, 2 keer totaal gewijzigd.
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

14-09-2013 17:57

@Martijn,
De zelf aangeleverde mix moet voor KCB wel draaibaar zijn waardoor de meeste mixen vaak niet veel van elkaar afwijken ivm de afstelling van de machine.
Ik weet dat er in het verleden vaak mixen zijn afgekeurd omdat ze gewoon te grof van structuur bleken te zijn (teveel Birdfood,stukjes pellets,fijn gemalen schelpjes voor de zogenaamde crunch enz)
grt
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

14-09-2013 18:44

Sven van Anrooy schreef:Staat nochtans wel onder de referenties bij KCB Wally, hoe dat zo dan? Jij vliegt er altijd zo hard op in als het gaat om KCB dat je dit ook wel weet waarschijnlijk ;)


referenties kloppen,als ik bij een bedrijf wil gaan werken dan noem ik ook verschillende bedrijven waar ik gewerkt heb...
de reden waarom dat gaat mij en de rest van nederland niks aan dat is tussen de beide partijen..
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

14-09-2013 20:23

leon leendert schreef:@Martijn,
De zelf aangeleverde mix moet voor KCB wel draaibaar zijn waardoor de meeste mixen vaak niet veel van elkaar afwijken ivm de afstelling van de machine.
Ik weet dat er in het verleden vaak mixen zijn afgekeurd omdat ze gewoon te grof van structuur bleken te zijn (teveel Birdfood,stukjes pellets,fijn gemalen schelpjes voor de zogenaamde crunch enz)
grt


Bovenstaande reactie is niet alleen daar van toepassing. Is een probleem wat zich zeker bij meer grote jongens voordoen. Zij zijn daardoor in het nadeel van hen die meer flexibel zijn.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

14-09-2013 21:12

Een "slecht draaiende" mix kan in de fabriek gewoon gedraait worden. Ook met grove ingredienten etc. Alleen zal hij een stukje duurder uit komen. Idem voor kleine diameters. Dat er bij de grote firma's vaak met dezelfde basismix wordt gewerkt zal vast kloppen, maar zijn er boiliebedrijven zijn die echt iets heel anders gebruiken in hun basis dan de soja/lupine, tarwe en maisproducten? En de producten die vaak even een extra % boost aan een bol geven gaan er bijna nooit met tientallen procenten in vanwege de wateroplosbaarheid enz. Is 10% GLM nou echt beter dan 3%? Wat is de meerwaarde? Zulke triggers, vitaminesupps, amino's kunnen wij mensen vaak niet waarnemen door er even aan te snuffelen of te proeven. Er is echt wel een verschil in de bedrijven die het draaien uit laten besteden. Sommige bestellen gewoon wat simpels, waar een ander zelf bij het proces is en vaak ook de "speciale" ingredienten meeneemt van buitenaf. Mijn vaste bollenboer zou wel gek zijn om alles weer in eigen beheer te doen. Hij laat de machines van 1 van de fabrieken het werk doen, als er wat stuk gaat geen hoofdpijn en geen rotzooi in een gehuurde ruimte.

En trouwens, ik ken vissers die bij wijze van spreken met een keutel nog vis vangen omdat ze veel waterkennis hebben. Ook met die slechte meuk zouden zij nog veel vis vangen. Het is daarnaast ook wel heel erg makkelijk om een boilie de schuld te geven als je geen pepernoot vangt. Wordt naar mijn idee ook wel heel erg snel gedaan.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

14-09-2013 21:15

leon leendert schreef:@Martijn,
De zelf aangeleverde mix moet voor KCB wel draaibaar zijn waardoor de meeste mixen vaak niet veel van elkaar afwijken ivm de afstelling van de machine.
Ik weet dat er in het verleden vaak mixen zijn afgekeurd omdat ze gewoon te grof van structuur bleken te zijn (teveel Birdfood,stukjes pellets,fijn gemalen schelpjes voor de zogenaamde crunch enz)
grt


En denk je nu echt dat een boilie boer die wel zelf draait zin heeft in een mix die hem meer uren en dus geld kost? Ook daar staan boiliemachines die maar een bepaalde marge hebben mbt tot de mix, en die gasten gaan echt niet met een plank rollen. Hun apparatuur wijkt weinig af van wat er bij carpfood of kcb staat
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

15-09-2013 02:44

Hoe vissen ze in S.A.?
Ga dit weekend maar eens wat maïs laten steepen.

Heb het steepen vandaag in praktijk gebracht, bijna droog koken die handel en ik heb een pan vol. Zo zacht heb ik die korrels nog nooit gehad! Gaat mij natuurlijk vooral om het kleine laagje water wat over blijft.
Daarnaast ik zie, ik zie …
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

15-09-2013 04:26

Hilco, dit heeft met de boilieman niks meer te maken maar is interessant genoeg om wat dieper op in te gaan.
Waarom begin je niet een nieuw topic over mais steepen, ik heb er wel eens van gehoord maar geen idee wat je nou anders gedaan hebt dan mais weken en daarna tot gort koken.
Oh, en natuurlijk, wat ga je met het overblijvende water doen?