BOLLEN BOILIEMAN


Plaats reactie
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

06-09-2013 23:24

Grappig dat Ferenc mijn verhaal bevestigt qua proeven en jij alleen leest wat je wilt lezen.

Volgens mij heeft er trouwens niemand gezegd dat dit de ultieme bol is, wel dat er gewoon een visje mee te vangen is. Heb ze besteld omdat ik nieuwsgierig was gezien dit topic (still funny as hell!) en niet omdat ik het als het ultieme aas zag. Heb jij ze al vastgehad trouwens?

Dat jij trouwens iets tegen slurfjes hebt gezien je andere hobby? 8)
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

07-09-2013 00:27

Analyseer mijn reacties is knul!!!

Groet, Peter

Ps niet zeggen hoezo, want daar ben je oud genoeg voor.
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

07-09-2013 00:43

Ach gossie! Is het nu knul om meer gelijk te krijgen? Stoer!

Als je iets wilt laten analyseren ga je maar naar een psychiater, misschien geen overbodige luxe....
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

07-09-2013 07:40

Peter van Loo schreef:Hehe Ferenc gaat overstag, dit roep ik al vanaf pagina 1, je zegt nu zelf al dat er voor 1000% betere bollen zijn, en dat ze zeker meer vis op de mat brengen!!! Daar gaat het mij om.

Groet, Peter

Ps overtuig jij je holcollega ook ff



Niemand heeft beweerd dat dit de beste bollen waren? Alleen dat het best een grappig bol zou kunnen zijn voo weinig geld.

Ik hoef martin niet te overtuigen omdat hij dezelfde mening deelt :lol: maar net als ik vind hij experimenteren leuk en is overtuigd dat je op vrijwel maagdelijke wateren prima kan vangen met een simpele boilie.
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

07-09-2013 11:13

Inderdaad. Deze bollen zullen echt wel gegeten worden hoor. Ze zijn wellicht een stuk minder makkelijk te vinden dan een uitlekkend bolletje. Helemaal op een blubber bodem.
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

07-09-2013 11:37

Peter ik denk dat we beter niet je reacties moeten analyseren want dan gaat het hier al weer snel over poep aan jou ballen. Voor de topic lezers wel grappig natuurlijk maar toch,..
:D
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

07-09-2013 14:50

:lol:

Dit wordt een record topic, ben gek op records!!

Groet, Peter

Ps neem mij niet te serieus joh, ik heb er toch geen verstand van ik lul maar wat.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

07-09-2013 16:39

3e reactie 1 van een gebruiker... klaar.

Manfred Balgenstijn schreef:Martin,

Een visser die in mijn buurt woont heeft de boilie enkele weken gebruikt maar hij heeft er echt heel erg weinig opgevangen. Dit heeft hij getest door een bekender merk boilie op de ene hengel te monteren en die boilies van die jij bedoelt op de andere hengel.

Zijn conclusie : op de "goedkope" boilie werd wel vis gevangen maar zeer sporadisch. Zelfs wanneer de rigs op enkele meters van elkaar lagen verkozen de karpers en brasems de "duurdere" boilie boven de goedkope.

Wat je met deze informatie doet is natuurlijk een eigen keuze maar ik (en deze visser) raden je deze boilie sterk af. Geef iets meer uit en je hebt kwalitatief een beter boilie. Vangst garantie is er nergens natuurlijk.

Hoop dat je hier wat aan hebt
It's okay 2 pay
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

07-09-2013 16:42

Dat doen we ook niet,.. doen we ook niet,..

Ben zelf ook niet echt thuis in de materie hoor. Nooit echt iets gehad met het grootschalig zelf draaien. Meer met het handje bolletjes rollen. Word je al snel krank van natuurlijk. Beter dat iemand anders ze voor me maakt.

Toch heb ik nooit echt kunnen ontdekken wat een bol nu goed maakt. Sommige ready mades smaken zo bitter en chemisch en als je ze openbreekt lijken ze nergens uit te bestaan. En dan voer je,. en vang je als een tierelier,. Dan zit je weken later op het zelfde plekje met beter weer en met een prachtige super lekker smakende wereld bol en een zelfde voercampagne en draait het uit op een blank,..

Blijft altijd lastig,.
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

07-09-2013 17:12

[quote="Martin Rietveld CL"]

Ben zelf ook niet echt thuis in de materie hoor. Nooit echt iets gehad met het grootschalig zelf draaien. Meer met het handje bolletjes rollen. Word je al snel krank van natuurlijk. Beter dat iemand anders ze voor me maakt


Dat had ik namelijk al heel snel door want als je enige kennis van zaken had dan was je zelf wel tot de conclusie gekomen dat een bol in die prijsklasse van de Boilieman gewoon kut is.
En niet voor het een of andere maar vergeet niet dat er op die 3,- ook nog winst moet worden gemaakt incl verpakkingskosten btw enz enz.
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

07-09-2013 17:18

Leon, het bolletje van 2.75 welke ik heb doet het goed hoor. Het is dus zeker wel mogelijk tegen deze prijzen aas te kopen wat goed is.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

07-09-2013 17:31

Tuurlijk,maar vergeet niet dat de winst op de €2,75 bal vele malen lager is dan een bal van de boilieman. Winst was niet de bedoeling en zijn puur de kosten om te maken + draaien.
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

07-09-2013 17:37

oké, vrienden dienstje dus. Wist ik niet,.
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

07-09-2013 23:30

ergens op dit forum heb ik een discussie gelezen over hoe goedkoop je een goed boilietje je kan draaien per kilo.
daar hebben volgens mij een paar mensen gereageerd die hier de boilie van de boilieman afkraken dat er wel degenlijk je een goede boilie kunt draaien voor 1 euro.
en nu kan het ineens niet meer ????? is dit gewoon afgunst of zijn ze gewoon jaloers.

of dat je een goede boilie kunt draaien voor 2 euro dan ,en die dan wordt in de winkels verkocht voor het 3 of 4 dubbele.
word eens wakker mensen je wordt genaaid waar je zelf bij staat......

iedereen die een boilie boer,ondernemer,of wat dan ook die zijn begonnen met de intentie om geld te verdienen en niet om iemand een vriendendienst te leveren........
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

08-09-2013 00:42

Wally,

De bollenman zal die bollen natuurlijk niet zelf draaien, mogelijk KCB? Overigens een interessante (en hele slimme) speler op de markt. Meer, meer, meer!
Besteld ie per soort een bigbag (verpakken doet ie zelf en etiketjes doet ie al helemaal niet aan) van 1000 kg., voor de prijs van 1000 Euro en je hebt een leuke winstmarge. Het merendeel van die bollen is natuurlijk qua samenstelling identiek, dus het maakt eigenlijk geen ruk uit wat je als klant besteld en die testpakketjes verdient ie nog wat meer op? Zou me niks verbazen. Binnenkort prijzenoorlog in bollenland?
Vind het overigens prima, je bent tenslotte ondernemer, maar karpervisser is ie denk ik niet.
Ergo, ……

Het topic waar je aan refereert, daar kwam ik idd. uit op een bol van onder de 1 Euro per kg.
Heb er overigens wel bij vermeld dat ik er niet mee zou willen vissen.

The globular man (binnenkort online)

P.s. 10,000 moet kunnen lukken.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

08-09-2013 02:56

martijn bloemen schreef:Ik heb even via de meel contact met hem gehad hij leverde eerst aan groothandels enzo maar nu alleen nog aan partiulieren hij draait 7 dagen per week verse boilies. Ik mag ruiken en proeven dus als het niks is koop ik het ook niet..
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

08-09-2013 03:45

Heb net nog even naar de prijzen gekeken van de bekende bedrijven die rechtstreeks aan de visserman leveren.

Ben toch wel een beetje geschrokken, 7 of 8 Euro alsof het niks is.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

08-09-2013 04:07

Waarom zijn ready mades zoveel duurder? Conserveringsmiddelen kosten geen drol!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

08-09-2013 09:05

beste brave zooienstekert.

nemen we jou 1 euro de kilo

- afschrijving machines
- btw is 42 cent
- uurtarief
- verzekeringen
- gas is 5 cent
- huur pand

Suc6 ermee
It's okay 2 pay
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

08-09-2013 09:23

Bij een bol welke je van een euro of 4 tot een euro of 7 aan kan schaffen is denk ik een reële prijs. Een euro of 15 voor een zakje met een mooi plaatje erop in de winkel lijkt me toch dat er een beetje te veel op verdient zal worden.

Toch zal er altijd concurrentie op de loer liggen en het zal me niets verbazen als er wel kwalitijds bollen de markt op komen welke voor 3 / 3,25 / 3,50 te verkoop gaan. De machines worden immers steeds groter, sneller en beter. Met dan ook nog de steeds grotere inkoop,...

De bodem is denk ik nog zeker niet in zicht.
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

08-09-2013 10:17

Klaas vd Herik schreef:beste brave zooienstekert.

nemen we jou 1 euro de kilo

- afschrijving machines
- btw is 42 cent
- uurtarief
- verzekeringen
- gas is 5 cent
- huur pand

Suc6 ermee


Meeste bollen van boilieman zijn waarschijnlijk hierom ook een euro duurder.

En voor 4 euro kun je echt wel een kwaliteits ready kopen. Heb je nog keus ook!
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

08-09-2013 11:01

Ik heb er mee gevist en vind het niet veel soeps, op het eerste gezicht had ik er wat meer van verwacht.
Had de groene cocos besteld van 2 euro de kilo, eerst in een emmer water gegooid en dat kleurde helemaal groen.
Leek wel van die Goo zooi en daar houd ik allemaal niet zo van, zie het nut er niet van in.
Na 2 dagen voeren ving ik er 2 vissen op die flink groen scheten, ben doorgegaan met voeren en de vangsten vielen weg.
Daarna nog een keer drijvend gevist en ook 2 vissen gevangen, die scheten geen boilie pap.
Op dat water kun je als je de vis weet te liggen rekenen op een run of 4 als je lekker door blijft voeren.

Het blijft natuurlijk een moeilijk iets om zo'n bol goed te testen en er komt natuurlijk altijd wat gevoel bij kijken en dit zegt mij dat ik hier niet verder mee zal vissen.
Nu heb je tientallen smaakjes en toestanden, daar geloof ik sowieso allemaal al niet in want als de basis goed is lusten ze er altijd wel pap van.
Zoveel verschil zal er ook niet in zitten tussen de bollen, buiten een smaakje en kleurstofje om.

Ook had ik nog 1 kg Monster Crab 25mm besteld als test, die dingen blijven niet eens de hele nacht aan een hair hangen dus zijn bij mij ook afgeschreven.
Ik geef dus liever iets meer geld uit voor een goede freezer waar ze wel op blijven teren.
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

08-09-2013 12:05

Betaal zelf zo'n 7€ voor ready mades en daar kan ik best mee leven.
Zie het niet zitten om zelf te beginnen draaien(tijdsgebrek,ga liever vissen :D )
Is het gewoon niet zo dat je steeds een prijs/kwaliteitsverhouding hebt als je wat koopt?
Uitzonderingen bestaan uiteraard+dat elk water dan nog eens verschillend is.Op een water waar ik geregeld al eens ga vissen zal ik niet snel met een zoete bol gaan vissen omdat je dan gek word van de brasem terwijl diezelfde bol op een ander water het wel goed doet.
Gewoon je gevoel volgen.Besef zelf dat je betaald voor wat je krijgt,betaal je minder dan zal de kwaliteit navenant zijn.
Zo'n goedkope bol uittesten zal veel tijd in beslag nemen en dan blijft de vraag nog of het aan de bol ligt.
Mijn mening:ieder doet wat ie zelf wil.
Wil je een goedkope bol uitproberen,waarom niet?
Doet ie het goed->des te beter.
Doet ie het niet goed->pech.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

08-09-2013 12:11

Bij een bol welke je van een euro of 4 tot een euro of 7 aan kan schaffen is denk ik een reële prijs. Een euro of 15 voor een zakje met een mooi plaatje erop in de winkel lijkt me toch dat er een beetje te veel op verdient zal worden.


7 euro gemaakt door bijvoorbeeld meenline.

verzend kosten
verpakking
marge winkelier
btw ( eur 3 en een beetje)


Dan is eur 15 begrijpelijk.

Eur 6 bij een winkelier vind ik bedenkelijk dan KAN er niet veel in zitten. Of er bij meenline iets in zit? Denk ik toch.
It's okay 2 pay
john smak gregoor
Berichten: 45
Lid geworden op: 23-09-2007 15:43
Locatie: Anna paulowna

08-09-2013 13:23

7 euro gemaakt door bijvoorbeeld meenline.

verzend kosten
verpakking
marge winkelier
btw ( eur 3 en een beetje)


Dan is eur 15 begrijpelijk.

Eur 6 bij een winkelier vind ik bedenkelijk dan KAN er niet veel in zitten. Of er bij meenline iets in zit? Denk ik toch.



Normaal gesproken gaat een product zo vier maal over de kop.. je moet natuurlijk wel het verschil maken tussen massa productie en een thuisdraaier.

voor zo meenline als jij het noemt zijn jouw boven genoemde argumenten een peanut.. en zal op een kilo hooguit een paar centen zijn. Maar voor een thuisdraaier is dit natuurlijk anders om, als die het moet gaan verpakken kost zo plastic zakje wel wat duurder, de machines kosten duren, normaal gesproken kosten de grondstoffen ook duurder. ga zo maar door.....

wel lekkere reclame voor de boilieman zo ...zoveel aandacht had ie niet verwacht.. maar het gaat toch ook alleen maar om stunt aanbiedingen, want als ik bij hem kijk levert hij ze voor 5 a 6 euro de kilo.. dat is toch een vrij normalen prijs