BOLLEN BOILIEMAN


Plaats reactie
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

03-09-2013 20:31

@Bojan,
Vroeger was alles beter.
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

03-09-2013 21:15

Wat was er dan beter vroeger?gebruik al 20 jaar melen en flavour van hetzelfde merk en veel is er niet veranderd buiten dat er wat andere smaken zijn bijgekomen maar dat heeft niks met beter te maken...
vroeger was er minder zever en waren mensen minder gemakzuchtig.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

03-09-2013 21:16

Vroeger waren er veel minder karpervisssers, dat was zeker beter
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

04-09-2013 07:59

Bojan van der Linde schreef:Vroeger waren er veel minder karpervisssers, dat was zeker beter


Bojan,

Dat er meer vissers zijn is zeker maar of er daadwerkelijk meer gevist word dat betwijfel ik,.op wateren waar ik 20/25 jaar geleden viste daar kom ik nu nauwelijks nog een visser tegen.

Ik heb ook altijd mijn bollen zelf gemaakt van zeker niet meer dan 4 of 5 ingrediënten en ook zeker altijd behoorlijk mijn vissen kunnen vangen maar toen de zogenaamde kwaliteitsmixen en toevoegingen vanuit de UK deze kant op kwamen ging het vangen beduidend beter,naar mijn mening
omdat het aasje gewoon beter werd.Ik ben van mening dat er vandaag de dag geen slechte bollen meer op de markt zijn behalve die van die gelukszoekers zoals die clown die zich de Boilieman noem.
grt
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

04-09-2013 09:17

Zelf heb ik nu een aantal uren gevist met de bollen van de bolieman. En wat ons opvalt is dat de schil te veel dicht gekookt is wat ervoor zorgt dat het bolletje al snel de geur van het water aan neemt zonder dat de bol geur afgeeft op de stek. Dit kan er op duiden dat er geen gebruik is gemaakt van wateroplosbare ingrediënten. Tevens zijn de boilies te zacht maar dat is bekend.
Zowaar kreeg Ferenc al snel een run nadat hij zijn aas verwisselde voor een mainline. Het uitlekken van een bol is zeker iets wat aas beter maakt dan andere. We hebben tussen deze 2 aas soorten alleen wel een zeer groot prijs verschil. Bovendien had Ferenc zijn stek wel aangevoerd met de boilies van de boilie man en daar was al vis op afgekomen. Door de grote attractie van mainline kon de vis deze waarschijnlijk eerder vinden op de stek.

Zelf had ik ook gevoerd en maandag kon ik duidelijk karper op de stek waarnemen. Helaas waren ze dinsdag toen ik kon vissen vertrokken doordat er een felle zon op het water scheen. Dit zelfde heb in ook al enkel keren meegemaakt op een partikel voerstek. Zon gooit helaas vaak roet in het eten overdag.

Het zijn onze eerste bevindingen en uiteraard te lezen op onze site. Doordat we onafhankelijk zijn zullen we eerlijke reviews geven over dit aas.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

04-09-2013 10:39

Tuurlijk zitten er geen "speciale" wateroplosbare spullen in. In zijn advertentie staat/stond ook dat wanneer je een toevoeging wilde, je een euro duurder uit was. Of iets in die trend. Wat verwachtte je dan voor die habbekrats, Martin? Je begint zelfs al over mainline er aan en gelijk run. Niet een hele goede vergelijking.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-09-2013 10:56

Martin Rietveld CL schreef:Zowaar kreeg Ferenc al snel een run nadat hij zijn aas verwisselde voor een mainline.


:lol: :lol: :lol: :lol:

ik vis liever met 5 goeie bollen dan een kilo niet zo goeie bollen.

uiteindelijk is het prijsverschil nihil
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

04-09-2013 11:00

Wat we denken voegt niets toe. We willen het zelf bekijken en zo de lezers informeren. Niet iedereen heeft dezelfde aas kennis. Vandaar.

Minder maar beter uitlekkend aas is zeker begrijpelijk indien daar voor gekozen word.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

04-09-2013 13:01

ach kennis is ook niet alles.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

04-09-2013 13:11

Heeft weinig met kennis te maken. Iedereen beleeft de hobby op zijn eigen manier. De een gaat voor zekerheid, de ander houd van experimenteren. Samen maken we de hobby groot.


Uiteindelijk hebben we al een lange tijd gesprekstof hier :lol:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

04-09-2013 13:40

Nog groter :cry: welk belang is daar mee gediend?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-09-2013 13:45

@ Ferenc,

gaan jullie ook een bol in deze prijsklasse verkopen ?
gaan jullie uberhaupt bollen verkopen ?
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

04-09-2013 14:57

pj otte schreef:Nog groter :cry: welk belang is daar mee gediend?


Je werkt er momenteel zelf ook aan mee door hier actief te zijn. Belang is denk ik om steeds betere technieken en systemen te bedenken voor de toekomst. Samen maak je de hobby toch? Of verzin je alles zelf? Boilies, rigs, bla bla


Michel

Momenteel draai ik alleen voor mezelf en vrienden. Al hoe graag ik een boilie voor 3€ zou willen aanbieden lukt dat nooit gezien ik geen grootschalige fabriek tot mijn beschikking heb. 10.000 kg ingredienten opslaan in mijn schuur lukt niet :lol:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-09-2013 15:06

ferenc van de vorstenbosc schreef:
Michel

Momenteel draai ik alleen voor mezelf en vrienden. Al hoe graag ik een boilie voor 3€ zou willen aanbieden lukt dat nooit gezien ik geen grootschalige fabriek tot mijn beschikking heb. 10.000 kg ingredienten opslaan in mijn schuur lukt niet :lol:


heb 10 jaar geleden wel eens met bollen van jou gevist :lol:

met stukjes eierschaal erin,wel goed op gevangen ook en goed aan de prijs :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

04-09-2013 15:31

En wat ons opvalt is dat de schil te veel dicht gekookt is wat ervoor zorgt dat het bolletje al snel de geur van het water aan neemt zonder dat de bol geur afgeeft op de stek.


Als ik het goed gbegrijp wordt de bol afgesloten door bepaalde ingrediënten. Bijvoorbeeld aardappelzetmeel arabisch gom. Dan duurt het JUIST lang voordat alles is uitgewasemd. Er wordt niets opgenomen en er wordt slecht afgegeven.


Dit kan er op duiden dat er geen gebruik is gemaakt van wateroplosbare ingrediënten.

Andersom dus


Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te begrijpen dat de bollen slecht een beetje worden nageflavourd.
It's okay 2 pay
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

04-09-2013 16:24

Je werkt er momenteel zelf ook aan mee door hier actief te zijn. Belang is denk ik om steeds betere technieken en systemen te bedenken voor de toekomst. Samen maak je de hobby toch? Of verzin je alles zelf? Boilies, rigs, bla bla


Na Apen noemen ze dat,wees creatief en geef je eigen draai er aan,..en btw alles in onze scene is in de loop van de jaren al tot de bodem uitgezocht of dacht je nog iets nieuws te kunnen vinden?
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

04-09-2013 17:27

Ik vind zeker iets " nieuws" uit. Namelijk dingen voor mezelf, wat een ander ermee doet moet diegene weten. Uiteindelijk vis ik voor mijn lol.
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

04-09-2013 17:48

Ferenc Columbus,..

btw Ik vis niet voor de Lol,.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

04-09-2013 19:50

Dat is te merken ja.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

04-09-2013 21:20

Maar dit wisten we toch allemaal al, om daar nu 15 pagina's aan te spenderen!!!

Tis gewoon een basic deegballetje niet meer en niet minder, en voor de gebruikte ingrediënten zet ik alsnog m'n vraagtekens, maar goed.

Ik heb al eerder geroepen, wil je meer vis op de mat dan zul je toch echt met ander aas op de proppen moeten komen.

Groet, Peter

Ps heb je geen budget dan zijn er zeker andere wegen die naar Rome leiden.
Sorry voor die PS Wally maar ben een beetje vergeetachtig!!
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

04-09-2013 21:58

O ja Ferenc, die aangevoerde stek waar de vissen niet meer op zitten weet jij heel zeker dat door die zon komt, denk eerder dat de vis er helemaal klaar mee is met die bagger ballen van je. :wink:

Groet, Peter
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

05-09-2013 00:26

Peter dat was tijdens mijn sessie. Het is me daar op die stek nog nooit gelukt overdag met veel velle zon een vis te haken. De dag daarvoor vlak na het voeren zwemt er 1 over het taluud waar een cm of 30 water staat. Even later zie ik ook een grote kolk een meter of 4 naast mijn stek. Deze ochtend ( maandag ) stond er veel wind en was er veel bewolking en geen zon.

Helaas gaan er op de visdag ook nog 2 vissers rechts van me zitten en zie ik iemand aan de andere kant van het water bij de brug een emmer voer leeg gooien. Nog meer zon deed me al snel besluiten in te pakken en huiswaards te keren. Als ik door krijg dat zich elders verschuilen voor het zonnetje of niet azen op het moment dat ik dat wil ga ik er niet op wachten.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

05-09-2013 02:31

Het is en blijft een leuk topic.

Zat gisteravond te vissen aan het kanaal, kwam er een kennis (en karpervisser) langs die ging voorvoeren met z.g. voerboilies die ie eens wou uitproberen. Heb een handjevol van hem gekregen, dus kon ze eens goed bekijken. Zit in ieder geval heel veel maïsmeel in en ik denk verder alleen nog wat andere goedkope melen. Zijn niet echt hard, dus waarschijnlijk ook zoveel mogelijk beknibbeld op binders en uitharders. Zit wel een luchtje aan en volgens mij heeft Klaas deze week de beker.
Er valt overigens in die goedkope bollen niet veel uit te wasemen, want er zit (behalve glucose) bijna niks in. Snij ze in stukken en soak ze b.v. in c.s.l of Kikkoman en dan zal er zeker wel een visje mee te vangen zijn. Alleen ben ik bang dat er na een paar uurtjes in het water weinig meer van over is. Is zelfs een bedrijf die dat letterlijk vermeld. Vis ik met een kale haak. Kan je overigens wel rietvoorn mee vangen!
Doet me een beetje denken aan de allereerste readymades, midden jaren tachtig (Ritchworth), alleen vielen die niet uit elkaar, maar je begon met een 15 mm. en eindigde met een 8 mm.
Vangen deden ze als de beste!

Zag verleden week op een karperbeurs al de eerste pindamannen. Die ruiken ook bloed volgens mij.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

05-09-2013 07:08

Als aas niks uitmaakt, vertrouwen onbelangrijk is, de prijs lijdend of leidend is?

Wie spendeert zijn hele seizoen met dit spul?

Graag verneem ik dan volgen daar van u


@Hilco: voel me soms net Forrest G. :"Again...." :wink:
It's okay 2 pay
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

05-09-2013 07:45

De prijs kan soms deels leidend zijn. Het 2,75 bolletje welke ik heb van elders sla ik zo weer voor een heel jaar in zonder probleem. Deze blijft zeker hard genoeg en geuren tot de volgende morgen.

Blijkbaar zitten er tussen deze 2 uit de zelfde prijs klasse toch kwalitijd verschil. Voor mij interessant om te weten dus.