BOLLEN BOILIEMAN


Plaats reactie
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

27-08-2013 16:27

Peter

Wat is teweinig vis? Vis al dit hele seizoen met een simpel bolletje en weet voldoende vis te vangen. Tuurlijk hoort een blank erbij. Dat zal jij met je wonderballen ook hebben.
Als ik op een trekroute vis, kan ik ze zelfs met strond vangen, waarom triggeren als de vis al azend op de stek zit?
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

27-08-2013 16:56

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat er al zoveel reacties zijn op een (reclame) topic over een Boilie
van 2,- perkilo
Een ieder weldenkende visser met een klein beetje kennis van zaken,die zelf ook wel eens de moeite heeft genomen om een aasje in elkaar te knallen weet gewoon dat het Puinzooi is.
Ik vind het echt een schande voor de goed willende aasfirma,s en wat mij betreft moeten ze die
zogenaamde Bollen Boilieman gewoon boycotten.
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

27-08-2013 22:27

kijk en dat nou leuk ......Peter v loo haalt zijn bollen zeker ook bij een van de TTB,MTC,enz bakkers.
als je er niet tegen kan dat er gediscusseerd wordt over de bollen van de boilieman reageer dan niet in dit topic.

en zeggen dat het meuk is kan je niet want je hebt ze nog niet in je handen gehad.
voor de ene is dit een goede bal en voor een ander niet die kan goed een MTC een meuk bal vinden.

het is maar goed dat we niet allemaal hetzelfde zijn anders zaten we allemaal met de zelfde bal.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

28-08-2013 00:09

Ik neem honderden kilo's op jaarbasis af van die bakkers, maar dat weet jij niet!!!

Ik heb gevist met die bollen van de boilieman en door mijn vingers laten rollen maar ook dat weet jij niet!!!

Dus eigenlijk praat jij poep, dat weet ik dan weer wel!!!

Groet, Peter

ps O ja en wat ik ook nog weet is dat jou berichten hier op het board een beetje op het nivo van de bollen van de boilieman zijn, niet hoogstaand dus :lol:
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

28-08-2013 00:19

Peter,. do relax man. Vis gewoon lekker met die honderden kilo's die je hebt maar laat andere vrij in de keuze om deel te nemen aan deze discusie. Wat jij meuk vind kan voor een karper een lekkere snack zijn.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

28-08-2013 00:32

leon leendert schreef:Ik vind het echt onbegrijpelijk dat er al zoveel reacties zijn op een (reclame) topic over een Boilie
van 2,- perkilo
Een ieder weldenkende visser met een klein beetje kennis van zaken,die zelf ook wel eens de moeite heeft genomen om een aasje in elkaar te knallen weet gewoon dat het Puinzooi is.
Ik vind het echt een schande voor de goed willende aasfirma,s en wat mij betreft moeten ze die
zogenaamde Bollen Boilieman gewoon boycotten.


Dat er voor €2/kg weinig in zal zitten kan iedereen bedenken. Tegelijk weet de weldenkende karpervisser met kennis van zaken die zelf ook wel eens de moeite heeft genomen een aasje in elkaar te knallen dat het verdomd moeilijk is om een aasje te maken dat niet vangt. Zo lang de ingrediënten maar vers genoeg zijn kan een schrale koolhydraatbol op de juiste plek prima vis vangen.
Wil je meer in je bal zal de prijs daar ook naar zijn en zou ik ook eerder naar mtc, ttb of iets dergelijks gaan.

@ Wally, je mag van alles vinden, maar met goede verse ingrediënten en een beetje kennis van zaken draai je geen baggerbal. Ik koop mijn aas bij mtc omdat ik er in de buurt woon, de heren goed ken en wanneer ik dat wil in de keuken kan kijken. Dat wil echter niet zeggen dat de rest bagger is, had ik bijvoorbeeld meer bij Jacco in de buurt gewoond dan zou het best kunnen dat ik daar mijn aas zou halen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

28-08-2013 00:36

schei toch uit man dit is toch geen discussie meer, dit is gewoon humor.
Hier doen we lachen en aan de waterkant het serieuze werk.

Groet, Peter

ps één ding wil ik je meegeven dat je wel volhardend bent, siert je wel. :wink:
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

28-08-2013 02:07

Wat zou het percentage koolhydraten in die goedkope bollen zijn? En is dat eventueel schadelijk voor een vis?

Ik schat dat er in die bollen ongeveer zo’n 60 procent aan koolhydraten zitten.
Schadelijk? Op veel wateren niet denk ik, maar op druk beviste putten en vijvers (waar Zwarte Piet overuren draait) mogelijk wel. En dat zijn er tegenwoordig veel?
Eiwitten en vetten zijn voor een vis van levensbelang, koolhydraten niet en daar kan ie waarschijnlijk zelfs zonder als het moet. Wat doet een vis met een overschot aan koolhydraten. Zet ie om in vetzuren en cholesterol en dat laatste is misschien niet zo goed voor zijn gezondheid?
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

28-08-2013 06:00

Peter van Loo schreef:Ik neem honderden kilo's op jaarbasis af van die bakkers, maar dat weet jij niet!!!

Ik heb gevist met die bollen van de boilieman en door mijn vingers laten rollen maar ook dat weet jij niet!!!

Dus eigenlijk praat jij poep, dat weet ik dan weer wel!!!

Groet, Peter

ps O ja en wat ik ook nog weet is dat jou berichten hier op het board een beetje op het nivo van de bollen van de boilieman zijn, niet hoogstaand dus :lol:


begin me niet over hoogstaand want als ik jou berichten zo is bekijk dan ben je maar een vergeet achtig ventje want bij iedere post die je maakt zet je op het einde een PS.

ik weet nog dat er ergens een topic was over hoe goedkoop kan je een boilie maken,
daar wordt nergens in dat topic gezeurd over hoe goed of slecht een boilie dan is.
nu heeft iemand een boilie gemaakt die goedkoop is en deze wordt dan ook goedkoop verkocht en dan is het ineens een slecht boilie.

ik weet wat er in die boilie zit en dat zijn allemaal verse ingredienten dus kom nou niet met het verhaal dat het slechte boilies zijn,hij is alleen niet zo uitgebreid.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

28-08-2013 07:07

Ik neem mijn woorden terug.

Dit is het allerbeste aas wat je voor dat geld kan kopen.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

28-08-2013 07:19

Nou mooi, zijn we tot de conclusie gekomen dat dit prima boilies zijn, topic kan dicht.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

28-08-2013 07:25

@Hilco, hoeveel % koolhydraten denk jij dat er in mais zit :roll:
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

28-08-2013 07:26

En nou eens anders om.

Hoe knap is het om voor 2 euro een vangend bolletje te maken en er dan ook nog winst op te maken.

Wat dat betreft is het dus eigenlijk een prima bol, en doet wat hij moet doen.
Winst maken voor de verkoper
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

28-08-2013 07:32

Zou het een bedrijf zijn met advertenties, testvissers, personeel dan zou dit bolletje voor 4-5-8-10 :o euro verkocht worden, zoals er zoveel worden verkocht.
Zet je een gratis advertentie op marktplaats, huur je een loods en houd je van mond op mond reclame, tjah.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

28-08-2013 08:07

je koopt gewoon bij carpfood oid de standaard bol voor minder dan een euro 20 de kilo. heb je 2 kwartjes de kilo zonder gehinderd door kennis of gezeur.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

28-08-2013 08:12

leon leendert schreef:Ik vind het echt onbegrijpelijk dat er al zoveel reacties zijn op een (reclame) topic over een Boilie
van 2,- perkilo
Een ieder weldenkende visser met een klein beetje kennis van zaken,die zelf ook wel eens de moeite heeft genomen om een aasje in elkaar te knallen weet gewoon dat het Puinzooi is.
Ik vind het echt een schande voor de goed willende aasfirma,s en wat mij betreft moeten ze die
zogenaamde Bollen Boilieman gewoon boycotten.


ik sluit me hier bij aan ;)
Oja joh!!!
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

28-08-2013 08:13

Dit blijft echt een vermakelijk topic. Erg grappig dat mensen denken te weten dat goedkope bollen niet of minder vangen of ongezond zijn (want alleen koolhydraten worden omgezet in vet en overige Kcals niet?) of uit elkaar vallen of.....
Bewijs het en je gaat een fortuinlijke toekomst tegemoet, verder is het een discussie die in de basis dezelfde zal zijn bij ieder merk bol met alleen het verschil dat tegenstanders hier een handvat hebben aan de prijs.
Keep going, ik ga nieuwe popcorn inslaan!
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

28-08-2013 09:00

Erg grappig dat mensen denken te weten dat goedkope bollen niet of minder vangen of ongezond zijn (want alleen koolhydraten worden omgezet in vet en overige Kcals niet?) of uit elkaar vallen of.....


Niemand beweert dat goedkope bollen niet vangen. Wel beweren sommigen dat goedkope bollen in sommige situaties minder vangen. En dat is zo heel onlogisch niet, attractieve ingrediënten en ingrediënten die de karper als voedzaam ervaart, zijn vaak wat duurder dan de basisingrediënten.

Ongezond kunnen koolhydraten wel degelijk zijn, da's niet zo moeilijk om te weten te komen hoor. Beetje google-en. Koolhydraten neemt de karper van nature maar nauwelijks tot zich. Koolhydraten kunnen ook niet aangewend worden als bouwsteen voor een gezonde groei. Energie haalt een karper normaal gesproken uit vetten. Denk maar eens aan wat een karper van nature eet en hoeveel koolhydraten hier in zitten. Dan zul je in ieder geval begrijpen dat koolhydraten geen veel voorkomende voedingsstof in een natuurlijk karperdieet zijn.

Bovenstaande gezegd hebbende, moet ik daar aan toevoegen: mijn doel is niet het doen groeien van karpers. Ik wil ze vangen. Dat gaat in bepaalde situaties prima met boilies waar nauwelijks eiwitten in zitten. Deze zet ik dan ook in, wanneer ik denk dat ik hier de beste resultaten mee kan boeken.

Wat zou het percentage koolhydraten in die goedkope bollen zijn? En is dat eventueel schadelijk voor een vis?

Ik schat dat er in die bollen ongeveer zo’n 60 procent aan koolhydraten zitten.
Schadelijk? Op veel wateren niet denk ik, maar op druk beviste putten en vijvers (waar Zwarte Piet overuren draait) mogelijk wel. En dat zijn er tegenwoordig veel?
Eiwitten en vetten zijn voor een vis van levensbelang, koolhydraten niet en daar kan ie waarschijnlijk zelfs zonder als het moet. Wat doet een vis met een overschot aan koolhydraten. Zet ie om in vetzuren en cholesterol en dat laatste is misschien niet zo goed voor zijn gezondheid?


Wat hierboven staat, daar kan ik me wel in vinden. In sommige gevallen is het mogelijk schadelijk. Iets om in het achterhoofd te houden.
Ik weet het ook allemaal niet...
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

28-08-2013 09:12

Het gaat er niet om wat een karper van nature eet, maar hoe de stofwisseling van de karper omgaat met voedingsstoffen die aangeboden worden. En ik geloof niet in googleogie, kom met een gefundeerd onderzoek en we praten verder.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

28-08-2013 10:09

Gezond verstand is voldoende, heb ik geen onderzoek voor nodig.
Als een dier normaal gesproken een berg eiwitten eet (en dat doet een karper) en die in een onnatuurlijke situatie (teveel karper, te weinig natuurlijk voedsel, een groot aanbod goedkoop, koolhydraatrijk/eiwitarm vissersaas*) niet meer tot zich kan nemen, zal dat dier er qua gezondheid niet op vooruit gaan. Geen dier dat van koolhydraten eiwitten maakt namelijk...

*Dit komt niet veel voor volgens mij. Vandaar ook dat ik geen enkele moeite heb met de goedkope boilies die je her en der kunt kopen. Het gaat mij slechts om wat het gebruik van dit soort boilies in theorie voor risico voor de karper zou kunnen vormen.
Ik weet het ook allemaal niet...
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

28-08-2013 10:49

Iets met karperkwekerij, gerst en Gerlach.
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

28-08-2013 11:38

Mart Honen schreef:Gezond verstand is voldoende, heb ik geen onderzoek voor nodig.
Als een dier normaal gesproken een berg eiwitten eet (en dat doet een karper) en die in een onnatuurlijke situatie (teveel karper, te weinig natuurlijk voedsel, een groot aanbod goedkoop, koolhydraatrijk/eiwitarm vissersaas*) niet meer tot zich kan nemen, zal dat dier er qua gezondheid niet op vooruit gaan. Geen dier dat van koolhydraten eiwitten maakt namelijk...

*Dit komt niet veel voor volgens mij. Vandaar ook dat ik geen enkele moeite heb met de goedkope boilies die je her en der kunt kopen. Het gaat mij slechts om wat het gebruik van dit soort boilies in theorie voor risico voor de karper zou kunnen vormen.


Ik ben het grotendeels met je eens, maar ik heb er op wateren met een goed natuurlijk voedselaanbod dus geen problemen mee om met koolhydraatrijk aas te voeren en vissen. Het dieet zal dan sowieso afwisseld genoeg zijn. En ik zit vrij goed in de voedingsleer vanuit andere insteek en daaruit blijkt vet ook niet kunt omzetten in spier. Koolhydraten hebben ook een nut, makkelijke brandstof waardoor er meer eiwit beschikbaar kan blijven voor herstel/groei. Waar ik geen kijk op heb is hoe het vrij primitieve verteringsstelsel van de karper omgaat met vertering en opname van specifieke ingrediënten.

Niet dat ik hiermee de bollen van de boilieman wil promoten trouwens, maar dat heeft meer met kwaliteit, werpeigenschappen en vertrouwen te maken.

In het geval van teveel karper ligt de oorzaak van de problemen volgens mij niet bij het aas waarmee gevist wordt en ook dan vist zeker niet iedereen met hetzelfde aas......
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

28-08-2013 12:34

Zou een karper zich daadwerkelijk dood vreten op ongezond voedsel. Of zouden ze zich meer voeden op instinkt. En zijn toch bepaalde wateren in Nederland waar je dan zou moeten zeggen dat het hele bestand al dood zou moeten zijn door overvoeding van verkeerd voedsel. ( sloterplas )
Het zijn natuurlijk geen goudvissen die zich dood vreten. Als het niet goed voor ze is stoppen ze waarschijnlijk met eten en schakelen over op natuurlijk voedsel.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

28-08-2013 12:41

Ga er maar niet vanuit dat een vis alleen je boilies eet en voor de rest niets. Tenzij er niets anders aanwezig is natuurlijk, maar dat soort wateren heb je dan ook meestal niets te zoeken..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

28-08-2013 12:58

Hoewel ik ook mijn twijffels heb over de kwaliteit van de boilieman vind ik het wel uiterst verdacht dat dit topic nog bestaat. Het verleden heeft vaker uitgewezen dat discussies betreft een bepaalde aas aanbieder vaak al lang op slot had gegaan en erna verwijdert. En nu komt er zelfs al rommel, zooi en boycotten in de reacties aan te pas. Normaal hadden bepaalde moderators (belangen) hun nek al gebroken om het topic op Noord Koreaanse manier weg te moffelen.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?