BOLLEN BOILIEMAN


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

19-08-2013 23:09

Laat ik het zo zeggen, de liefde ontbreekt met die betreffende boilies!!!!

Groet, Peter

Ps zonder liefde is een huwelijk gedoemd te mislukken.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

19-08-2013 23:21

Dat kan Peter, maar je gaat toch niet een testpakket faken?
....................
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

20-08-2013 00:20

Faken is niet netjes en ongehoord, dus de Winter heeft het één of andere te verduidelijken hier of Pieter natuurlijk.

Zelfs de boilieman met z'n deegballetjes verdiend niet zo een negatieve publiciteit.

Groet, Peter

Ps afgekeurde melen dus niet meer geschikt voor menselijke consumptie gaat voor een habbekrats de deur uit.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

20-08-2013 00:48

Wie weet is er weer een account gehackt...
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

20-08-2013 03:34

Business is business en de zaken gaan waarschijnlijk niet zo goed, Martin en Ferenc spelen een spelletje en misbruiken m.i. het board. Met als resultaat dat de man in kwestie (Johannes W.) zijn deuren wel kan sluiten. Humor!
Piet een testpakket is wat anders dan een gratis kilo.
Vind het sowieso bedenkelijk wat er allemaal gebeurt binnen de handel, kennis over aas is helemaal niet interessant, gaat alleen nog maar om de winst percentages. Oftewel hoe maak ik een zo goedkoop mogelijke bol, waar ik het meest aan verdien.

Ga voortaan maar brasemvissen, die hele karperwereld is totaal verziekt!
Vorige week 20 kilo tijgernoten ontvangen van Bas B. Heb er niet veel verstand van, maar ik ben niet dom. Voor mij duidelijk een mix van A en B.

Ik ben er dan ook bijna klaar mee!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

20-08-2013 06:59

Wie is dan die Merlin uit Alteveer?


Artinasaal dus...
It's okay 2 pay
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

20-08-2013 08:01

Hilco, ik maak geen misbruik van het board hoor en ik betaal gewoon voor mijn bollen. Wij worden niet gesponserd en zijn dus volledig onafhankelijk.
Dat de karperwereld verziekt raakt komt mede doordat er veel geld gemoeid gaat in het wereldje. De vraag is alleen of het op veel wateren wel zin heeft met een duurdere bol te vissen of dat een goedkopere net zo goed is.
Ik begrijp dat er veel meer voedingsstoffen in een dure bol zitter als in een bol van 2 of 3 euro. Toch wil dat niet zeggen dat er geen vissen te vangen zijn op goedkoop aas. Dit was de rede om dit topic te openen. ( mede doordat ik dit jaar vang met een bol van 2.75 ) Dat het nu een oneindig lange discussie aan het worden is vind ik wel oke,. ik lees rustig mee en als ik weer tijd heb om te vissen zal ik zeker laten weten wat ik van het test pakket vind.

Voor de gene die het wel willen weten.
- inderdaad zijn sommige bollen wat zacht. Deze heb ik nu in de tuin hangen om te drogen. Ik kan me voorstellen dat deze breken met de pijp. ik hoop dat ze mooi indrogen want ze lijken wat bros.
- sommige bollen zijn een stuk harder ( garlic RR bijvoorbeeld ) makkelijk met de pijp te werpen.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-08-2013 08:59

Ik wacht met smart op het bericht van R de Winter als tegenbericht op dat van Piet ;) Ergens klopt er iets niet natuurlijk ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

20-08-2013 09:04

Jep ik ook,.. welke soort, kleur en smaak bol is ook wel intressant om te weten.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

20-08-2013 09:10

@sven,

je snapt denk ik zelf ook wel dat ik hier absoluut niet op in ga, uhm ok nu doe ik het wel haha.
Ik snap de frustratie van piet heus wel, want het gaat tenslotte om zijn zwager, maar om mij nu zwart proberen te maken vind ik niet nodig. Zelf ben ik niet de enigste die het rommel vind, dat is wel duidelijk, maar ik ben wel de enigste die het gewoon eerlijk verteld en dan wordt ik er op afgerekend door zo'n iemand??

Verder had ik graag wel wat foto's willen maken (had ik ook eigenlijk moeten doen gelijk) maar alles ligt al in de container want die meuk gaat ik niet bewaren laat staan fotograferen.
Daarbij gaat ik ook niet mijn rekening afschrift hier open en bloot laten zien dat zou wel heel dom zijn.
En ja verder kan ik het niet bewijzen helaas, dus mensen mogen geloven wat ze willen, dat is niet aan mij.

Het enigste wat ik kan melden is dat de heer piet toch even goed moet kijken op rekeningnummer: 7681459
En ga ik er verder niet op in en wens hem en zijn zwager heel veel plezier met hun handelsonderneming ;)


Edit:

@hilco,
ik weet niet wat je bedoelt met die 2 die een spelletje spelen, maar als iemand daar door zijn deuren moet sluiten is dat wel een kwalijk iets en totaal geen humor!!

Gr,

R.
Laatst gewijzigd door R de Winter op 20-08-2013 09:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Oja joh!!!
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

20-08-2013 09:17

Welke soort, kleur en smaak bol is ook wel intressant om te weten.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

20-08-2013 09:28

@martin:

ik had een zoet pakket als je dat wil weten.

Gr,

R.
Oja joh!!!
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

20-08-2013 09:33

ik vind juist de zoete beter smaken als de kruidige in het pakket. vreemd. misschien een ander soortje.
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

20-08-2013 09:37

Er zit natuurlijk wel ergens een kern van waarheid in de tekst van Piet:

Er zijn vissers die wel tevreden zijn met de boilies. Ik denk dat dit niet meer dan normaal is omdat er ook altijd mensen positief en negatief praten over aan te schaffen goedkopere producten. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een Dacia auto. Dit is een goedkoper alternatief en er zijn zowel negatieve als positieve geluiden over deze auto. Bij karperspullen gaat het hier om bijvoorbeeld een merk als X2 waar ook negatieve en positieve verhalen over bekend zijn.

Wat je wel moet onthouden, en dat beschreef je al : Negatieve reclame is ook reclame. Er zijn altijd mensen die toch geïnteresseerd raken door alle aandacht (negatief) over een product en wellicht toch deze aanschaffen om te bekijken of het echt zo is wat de media / carpboard schrijft.

Laten we de aanbieder niet 'aanvallen' of afvallen maar enkel eigen recensies / ervaringen delen want er zijn nu eenmaal mensen die er goed en minder goed over denken. Dat is en blijft nu eenmaal.

Feit blijft dat het toch ook wel goed is dat er een boilieboer is die voor een lagere prijs boilies aanbiedt want zodoende kunnen ook vissers met een lager budget aan de gewenste hoeveelheid boilies komen. Of het resultaat hetzelfde is als een ander merk is natuurlijk een heel ander verhaal maar je weet het nooit !! De boilie kan maar zo baanbrekend werken op een bepaald water.
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

20-08-2013 09:46

Hilco Meijer schreef:Vind het sowieso bedenkelijk wat er allemaal gebeurt binnen de handel, kennis over aas is helemaal niet interessant, gaat alleen nog maar om de winst percentages. Oftewel hoe maak ik een zo goedkoop mogelijke bol, waar ik het meest aan verdien.

Ga voortaan maar brasemvissen, die hele karperwereld is totaal verziekt!


schijt raakt de ventilator :o

ben ook van mening dat je je zou moeten onderscheiden door kwaliteits/prijs verhouding en enkel naar de prijs kijken is niet de juiste manier om als consument aan je spullen te komen. ook als leverancier moet je het vertrouwen van je klant winnen en behouden. dit doe je enkel door eerlijk zaken te doen en de juiste feedback te geven.als leverancier kom je jezelf anders altijd wel een keer tegen op een bepaald moment.
voor een dubbeltje op de eerste rij.. :-?
ook denk ik dat je soms beter zelf aan het werk kan gaan ipv te kopen..
had een keer een liga evergreen in mn mond gestopt die 4 jaar over datum was en heb nog nooit zo een grafsmaak in mn mond gehad.. deze viel zowat uit elkaar en verpoederde haast na een hap en die smaak brrrr...

betreffende deze bollen , denk als je naar de prijs kijkt je zowiezo niet moet klagen want je krijgt bollen voor een zeer scherpe prijs en ze zullen best een visje opleveren. ook wordt aangegeven dat sommige zacht kunnen zijn. allemaal eerlijk vermeldt.
zelf zou ik er weinig vertrouwen in hebben en vis liever met aas waar ik blind vertrouwen in heb.
je zit tenslotte uren aan het water en wil wel het gevoel hebben dat je ergens mee zit te vissen wat je kansen op aanbeten vergroot.
voor ieder zn eigen visie op het vissen.de ene wil zo veel mogelijk aas voor een zo goedkoop mogelijke prijs , de ander wil kwaliteit ondanks dat je minder kan voeren.


@ R,
jammer dat je niet een foto hebt gemaakt of filmpje van de bollen. de waarheid zal nu ergens in het midden liggen als je het mij vraagt.

@ Hilco, snap ook niet wat je bedoelt met 2 die een spelletje spelen. wel wens ik je veel success in de brasemvisserij en wie weet pak je nog eens een mooie karper als bijvangst. :wink:

@piet,
je zwager zal echt niet veel minder verkopen naar aanleiding van dit topic gezien er genoeg rondlopen die enkel via MP op zoek zijn naar de goedkoopste bol verkrijgbaar.

ik heb net besloten dat ik voor een voercampagne voor het najaar maar zelf weer eens een simpele meelbol ga draaien. dan maar een dagje werken. heb ik wel een zooi vers aas voor op de rivier.(weet iemand nog waar ik veel eieren voor een goeie prijs kan kopen via PB ? )
en anders als ik bollen wil kopen doe ik dat bij 3 bekende bollen agrariers waar ik vertrouwen in heb of ik koop/maak mainline bollen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

20-08-2013 09:48

Hugo,

Je hebt helemaal gelijk, Maar dan ook echte ervaringen. Niet beweren dat je ze gekocht heb en als mensen om bewijzen vragen, dan gewoon zeggen dat je ze al in de container gegooid hebt. Als ik zo iets zou doen, zou ik er geen probleem mee hebben om de afschrift te laten zien( je kunt alles wegwerken wat niet gezien mag worden) Nu neem ik het met een korreltje zout en de geloofwaardigheid van de persoon in kwestie is ver te zoeken. En kom ik toch op mijn eerdere opmerking terug, namelijk, dat deze wereld heel erg ziek en verziekt is!!!!
....................
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

20-08-2013 09:51

@martin:
daar kan ik niks over melden ik had geen kruidige alleen maar zoet.

@hugo:
Ik ben het met je eens idd wat betreft de x2 en de dacia ;)
En negatieve reclame is idd ook reclame en het had mij geprikkeld om toch eens zelf te gaan proberen, dus ook daar heb je gelijk in ;)
En idd elk water is anders dus bij de ene heb je wel vis en bij de andere niet, maar om een boilie heel goedkoop aan te bieden zegt vaak toch wel iets over de kwaliteit.

Maar goed iedereen moet lekker zijn gang kunnen gaan en lekker vissen met het aas war hij/zij het meeste vertrouwen in heeft en ook waar de meeste vis mee gevangen wordt.

@michel:
ja ik weet het, sorry, maar wie gaat er nu foto's maken van rommel?? ik niet echt haha maar goed, het is een wijze les voor de volgende keer.
En zoals ik al zei laat ik het rusten zo en zien mensen maar wat ze er van denken en ermee doen..
Ik weet in ieder geval dat ik voortaan wel even 2x na denk voor ik iets bestel en dan mijn mening hier deel :)

@gradus:
ik heb er ook geen probleem mee, maar weet niet hoe dat moet. (edit: ik heb iemand gevonden die gaat me helpen)

Gr,

R.
Laatst gewijzigd door R de Winter op 20-08-2013 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Oja joh!!!
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

20-08-2013 09:54

R de Winter,

Dat kan natuurlijk ook :wink: :wink:
....................
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

20-08-2013 09:55

@ R,

ik denk dat jij aardig kan vissen

dus vis die zak ff op uit je kliko en plaats een foto :wink:

het zou iig een heleboel twijfels aan je integriteit wegwerken naar mijn idee.

laat ik het zo zeggen.. op dit moment kunnen we hier weinig met de informatie die je verschaft hebt.

aan de andere kant snap ik je punt ook wel, maar snap die van andere mensen ook die je verhaal met een korrel (steen)zout nemen.en helaas schaar ik mij daar ook onder op dit moment. :( :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

20-08-2013 10:06

Het enige waar ik me zorgen om maak, worden hier grondstoffen gebruikt die het darmkanaal en organen van een vis als karper negatief beïnvloeden. Zou de levensduur dan niet ten goede kunnen komen. Een bol die lekker ruikt of smaakt is in mijn beleving totaal niet belangrijk. Of ik zou me een karper moeten wanen. Vandaag rij ik voor alle zekerheid Berlicum maar voorbij en ga in Arkel wat bollen halen.


Het karperwereldje wat verziekt is?? Is maar net wat je er zelf van maakt.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

20-08-2013 10:06

Zoals ik al had aangeven michel in mijn bericht met edit gaat ik hier ook achteraan.
Ik heb iemand gevonden die het wel voor mij wil fixen zodat ik mijn afschrift hier kan laten zien als bewijs.
Want nu lijkt het net of ik de boe man ben en daar pas ik voor.. en dan gaat ik er maar in mee om mijn onschuld te bewijzen. Ook al is het te gek voor woorden dat dit gebeurd en ik nu in een hoek wordt gedrukt waar ik helemaal niet in wil.

Want ik moet nu bewijzen dat ik ze gekocht hebt wat ik nu ook gaat doen, maar laat hem eigenlijk eens bewijzen dat ik ze niet heb gekocht!! snap je het punt nu.

En vissen uit een ondergrondse container wordt lastig michel zo goed ben ik nu ook weer niet haha.

@pj:
vandaar dat ik ook van een paar bollen wat geproefd hebt, want idd geur en keur zegt niks ;)

Gr,

R.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

20-08-2013 10:12

R de Winter schreef:Want ik moet nu bewijzen dat ik ze gekocht hebt wat ik nu ook gaat doen, maar laat hem eigenlijk eens bewijzen dat ik ze niet heb gekocht!! snap je het punt nu.

En vissen uit een ondergrondse container wordt lastig michel zo goed ben ik nu ook weer niet haha.
Gr,

R.


ook niet met een Zig, 360 of banana rig? :D

iig nu zal je wel krijgen dat als je je afschrift plaatst dat ie gephotoshopt is of zo... daar niet van. maar ik geloof je dan iig. :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

20-08-2013 10:22

Wanneer de grondstoffen niet schadelijk zijn bevonden voor onze water vrinden, zie ik geen reden om ons negatief uit te laten over de boilieboer. Hij heeft een manier gevonden om voordelig te produceren en verkopen. Dat de bol verschillende meningen oplevert is natuurlijk een ander verhaal.

Maar om terug te komen op X2 bijvoorbeeld. Er zijn producten van X2 die ik absoluut niet zou kopen maar er zijn ook producten uit die lijn die ik in mijn uitrusting heb zitten. De onthaakmat zak is bijvoorbeeld van prima kwaliteit en ook de grote tas (70 liter) is een tas die voldoet aan mijn eisen en ook zeer gunstig geprijsd is. Hierdoor wil ik nogmaals aangeven dat ook een goedkoper merk wel van goede kwaliteit kan zijn.

Karpers zijn nu eenmaal fascinerende beesten want zelfs op het duurste merk boilie is niet met 100 % zekerheid te zeggen dat er wordt gevangen.

Om even terug te komen op bewijzen : ik heb in mei deze boilie besteld, binnen gekregen en gebruikt en getest. Mijn resultaten waren erg matig te noemen terwijl een ander merk boilie wel goed ving. Zegt wellicht niks over de boilie maar ik heb mijn aandacht verschoven op het andere merk. Vind het wel een goede zaak dat er een goedkopere boilie op de markt verschijnt want ik vind de prijs van sommige boilies (hoe goed ze ook zijn) soms wel erg prijzig. Toch heb ik het er wel voor over haha maar een paar euro's minder zou best ideaal zijn haha.
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

20-08-2013 10:28

Precies michel jij snapt het, ik trek nu toch aan het kortste eind van de bollies ;)

@hugo:

je kan wel goedkopere bollen kopen, maar als ze niet vangen dan heb je er toch geen ruk aan of begrijp ik het nu verkeerd?
Oja joh!!!
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

20-08-2013 10:43

R,

Je begrijpt me denk ik verkeerd. Ik bedoel enkel te zeggen dat het een ideale situatie zou zijn dat wanneer de huidige prijzen van enkele bekende boilie merken enkele euro's goedkoper zou zijn. Bv. 5 euro de kg ipv 13 - 14.

Dus: exact de huidige kwaliteit maar dan met een ander prijs stickertje.
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Plaats reactie