BOLLEN BOILIEMAN


Plaats reactie
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

15-08-2013 11:07

Remco Kulk schreef:Volgens mij snap je hem niet helemaal Emilio.

Wat klaas in mijn optiek bedoelt is dat een boilie van een tientje de kilo niet per se beter is dan een
boilie van 3 euro de kilo.


Ik lees het toch anders. Ik lees dat Klaas zegt dat kwaliteit het uitgangspunt moet zijn en niet prijs. Volgens mij blijkt uit voorgaande dat hij vindt dat voor een dergelijke prijs geen fatsoenlijke bol te maken is. Ik denk dat hij daar een best oordeel in kan geven gezien zijn ervaring en samenwerking met Jacco Noordermeer, maar dat is niet het punt.

Het uitgangspunt van ultieme kwalitiet is allemaal leuk als je budget toerijkend is om een high end bol aan te schaffen, maar er zijn ook zat mensen waar dat niet het geval voor is. Dan zijn dit soort alternatieven zeer welkom, mits je er mee vangt en er geen schade aan de vis wordt toegebracht. Zou leuk zijn als er meer dan de eigen situatie in acht wordt genomen, dit komt zo elitair over.

Mocht ik het verkeerd geïnterpreteerd hebben hoor ik het graag van Klaas, komt wel vaker voor dat ik hem niet helemaal volg. 8)
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

15-08-2013 12:23

Mensen hopen ergens voor €2,- te vinden, wat bij alle andere leveranciers voor €4,- aangeboden wordt.

Om zichzelf ervan te overtuigen dat dit mogelijk is, wordt het ene na het andere topic geopend. Allen met (min of meer) de vraag: "Iemand ervaringen met die boilies van €2,- de kilo van leverancier X?"

Voortaan stellen ze de vraag beter anders:"Gevraagd: enkel positieve ervaringen met die boilies van €2,- de kilo van leverancier X?"
Geen discussie, geen twijfels, lekker dom blijven, niks aan het handje. Vangen doe je toch zowat met alles...
Ik weet het ook allemaal niet...
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

15-08-2013 12:49

Mart,

Ze verkopen ook bollen voor 2.50, 3 euro en 5 euro. Daar tussen in hebben ze vast ook wel iets te krijgen. En als je duurder wil kunnen ze dat vast ook maken. Ik zoek mensen die ermee vissen en welke ervaringen ze ermee hebben. Toch veranderd zo'n topic dan in het afkraken van het onbekende. Ik ga gewoon lekker met mijn voordelige test pakketje vissen en zal het zeker overwegen mijn voorraadje aan te vullen met het aas van de boilieman. Welke soort weet ik nog niet wellicht een paar verschillende soorten. Vind ik altijd wel mooi om door elkaar heen te voeren.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

15-08-2013 13:18

Emil: Ga lekker je eigen verhaal verzinnen en leg me geen woorden in de mond, wordt een beetje vervelend.

ik werk voor ik en voor niemand anders trouwens

Ik citeer mezelf:

het valt niet mee een bol te maken die niks vangt


a a s m o e t g o e d z i j n, kosten zeggen me niets.


Als je dit moeilijk vindt ga dan je schoolgeld terug halen. Langzamer dan dit kan ik niet tiepen.

Nog 1 uit eigen werk:
wat mag een kilo karper kosten?


Jou waarheid hoeft niet de mijne te zijn.
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

15-08-2013 13:20

moest het goedkoop maakte ik mijn aas zelf btw.

Toevallig weet ik wat de ingrediënten inkoop kosten.
Arbeid, verpakken, verzenden, blijft niet veen over van 2 euro. Mag je er ook nog 0,4 wegbrengen zijnde btw.

Mijn schaarse vistijd is heel duur. Ik heb geen zin om maar welk risico dan ook te lopen met mijn aas. Ik ken Jacco 25 jaar. We hebben kilo's samen gedraaid. Ik weet welke ingredienten hij gebruikt, Groot deel van de meeste bollen ken ik ook de samenstelling. DAAROM vis ik met TTBBaits.

Zou Jacoo volgende week stoppen, zou ik balen. Ik denk dat ik dat bij KS ga kopen.

Liever een euro of wat meer.

Kan ik het niet (meer) betalen stapte ik over op duiven voer 1 op 10 met tijgers.
It's okay 2 pay
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

15-08-2013 13:40

Klaas. Weer veelal met een ondertoon in de bericht geving. Jammer.

Je hoeft niet te reageren hoor. Het mag natuurlijk wel. Je laatste bericht komt wel een stuk beter over als die daar voor. Ik begrijp waarom je met TTB vist. Goed zo. Dank voor de uitleg.

Ik was alleen opzoek naar mensen die de bollen van de boilieman geprobeert hebben. Niet die van TTB.

Dit is toch niet een heel raar onderwerp op een forum als deze?
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

15-08-2013 13:46

Klaas vd Herik schreef:Emil: Ga lekker je eigen verhaal verzinnen en leg me geen woorden in de mond, wordt een beetje vervelend.

ik werk voor ik en voor niemand anders trouwens

Ik citeer mezelf:

Als je dit moeilijk vindt ga dan je schoolgeld terug halen. Langzamer dan dit kan ik niet tiepen.

Jou waarheid hoeft niet de mijne te zijn.


Misschien moet je eens proberen niet zo negatief en alwetend te reageren, krijg je ook wat minder gezeik. Ook deze reactie heeft weer zo'n fijn neerbuigend toontje, probeer eens wat behulpzamer en duidelijker te zijn ipv weer lekker hoog van de toren te blazen, blijft het hier ook een stuk gezelliger.

Ik zeg nergens dat je voor iemand werkt, maar er is wel een link richting TTB. Maakt je reacties dus wat gekleurd. (Niets mis met TTB trouwens, vis er zelf ook mee. Ben het inhoudelijk met je een vwb die bollen).
Wat jij koopt en mee vist is jouw keuze, maar dat was hier de vraag niet. De spullen van de boilieman zullen best minder zijn, maar zijn ze schadelijk en vang je ermee? Dat lijken mij de relevante punten hier en niet of jij ze (zonder testen?) goed genoeg vind. Niet iedereen beschikt over een ongelimiteerd budget. In je laatste post onderbouw je e.e.a. ten minste een beetje, das een stuk interessanter dan de vage one-liners die verder naar boven staan.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

15-08-2013 14:08

@martin:

die ondertoon is maar net hoe je het leest,...

daarbij zou ik ook even naar je zelf kijken, je ben pas lid en loopt nu al van de hoogste toren te blazen.
laat iedereen in zijn waarde en als mensen hun gal willen spugen dan kan dat gewoon daar is een forum voor ;)

en ja ik neem het even op voor klaas, hij geeft gewoon zijn mening en daar moet je het mee doen zoals vele van ons hier..

ontopic:

je vraagt idd of iemand ze al geprobeerd had, maar waarom niet gewoon lekker zelf een kilootje bestellen is geheel gratis en die dan zelf testen en dan zelf je bevindingen onder vinden van de boilieman...
dan ben je ook gelijk van het in jou ogen gezeur af ;)

gr,

R.

ps: dit is niet een aanval maar gewoon mijn mening ;)
Oja joh!!!
Manfred Balgenstijn
Berichten: 25
Lid geworden op: 12-08-2013 13:40

15-08-2013 14:09

Hallo Martin,

Jij vraagt om ervaringen met deze boilie. Ik moet je helaas teleurstellen en zeggen dat ik er langere tijd gebruik van heb gemaakt maar dat de vangsten echt ontzettend tegen vielen. Qua textuur, smaak en samenstelling vond ik de boilies toch wel tegenvallen maar waar ik wel achter ben gekomen is dat de boilie een goede voerboilie is. Als haak aas gebruik ik veelal een ander merk (zal geen namen noemen).

Beste Emilio en Klaas, wellicht is het verstandig om dmv privé berichten met elkaar te bespreken wat er precies aan het handje is. Dit topic wordt zodoende overspoeld met berichtgeving die wellicht niet besproken dienen te worden via dit topic.

Wat ik wel even wil zeggen is dat Klaas wellicht helemaal geen negatieve ondertoon bedoeld maar dat de manier van lezen deze ondertoon kan scheppen. Dit heet namelijk communicatie. Ik kan A zeggen maar het kan overkomen bij een ander als B. Daarnaast zijn de emoties achter een tekst veelal niet zichtbaar (non verbale communicatie) waardoor wellicht situaties voorkomen die normaal niet waren voorgekomen.

Emilio, ik denk niet dat het verstandig is om een verhaal van iemand anders te vertalen naar eigen teksten want zodoende kunnen frustraties worden veroorzaakt die deze topic niet ten goede komen. Ik zou het zelf ook niet heel prettig vinden als iemand anders mijn verhaal zou vertalen naar een totaal andere tekst.

Wellicht kunnen jullie de spreekwoordelijke strijdbijl begraven en weer ontopic kletsen over koetjes en kalfjes en onze grootste hobby : Karpervissen ..

Dit wilde ik even aan jullie kwijt. Ik hoop dat de goede bedoeling van mijn berichtgeving over komt want ik bedoel er absoluut niks negatiefs mee. Maar ik begin een beetje genoeg te hebben van alle negativiteit op dit board die zichtbaar is. Erg jammer dat een leuk board als dit wordt overspoeld met negativiteit. Dit omdraaien is iets waar we allemaal ons steentje aan kunnen bijdragen
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

15-08-2013 14:19

nu al manfred, je ben pas aangemeld,.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Sander Schaaij
Berichten: 168
Lid geworden op: 24-07-2011 15:29

15-08-2013 14:22

Manfred Balgenstijn schreef:H. Qua textuur, smaak en samenstelling vond ik de boilies toch wel tegenvallen maar waar ik wel achter ben gekomen is dat de boilie een goede voerboilie is. Als haak aas gebruik ik veelal een ander merk (zal geen namen noemen).

Dit wilde ik even aan jullie kwijt. Ik hoop dat de goede bedoeling van mijn berichtgeving over komt want ik bedoel er absoluut niks negatiefs mee. Maar ik begin een beetje genoeg te hebben van alle negativiteit op dit board die zichtbaar is. Erg jammer dat een leuk board als dit wordt overspoeld met negativiteit. Dit omdraaien is iets waar we allemaal ons steentje aan kunnen bijdragen


Voeren met de ene en vissen met de andere boilie. Ik zal het nooit begrijpen.

En als je nu al genoeg hebt van de 'negatieviteit', dan heb je een record. Je bent er pas net ?

@ R de Winter : Je was me net voor ;)
Manfred Balgenstijn
Berichten: 25
Lid geworden op: 12-08-2013 13:40

15-08-2013 14:23

Op de site 'actief' zijn en 'passief' zijn is totaal wat anders

al jaren lees ik berichten op de site beste R en Sander
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

15-08-2013 14:24

Toch veranderd zo'n topic dan in het afkraken van het onbekende.


Martin,

Ik kraak niks af. Nou ja, het voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten misschien wel. Niet dat ik jou dit verwijt overigens, maar dit is niet de eerste topic waar het over goedkope bollen gaat.

Altijd dezelfde conclusie: je hebt goedkoop aas met wat minder er in en duur aas met wat meer er in. Beide vangen en het is maar net in hoeverre beter/duurder aas meerwaarde voor jouw visserij heeft.

Ook zal geen enkele boilieboer die structureel geld wil verdienen, boilies maken waarvan de karpers op de rug boven komen drijven. Bovendien is ons aas vaak een druppel op een gloeiende dieet-plaat. Dus speculeren over wat gezonder is voor de karper, da's ook al niet heel zinvol.

De ene situatie is de andere niet, dus wat heb je aan een ander z'n ervaringen? Iemand vertelt dat de bollen niet werppijpproof zijn, vertelt de volgende dat dit juist een voordeel is. Want zacht aas is wel fijn als je korte instant sessies vist. Nou, ik kan je nog wel fijnere aassoorten vertellen dan zachte boilies. En daarmee doe je de portemonnee ook een plezier.

Een leverancier wiens boilies uit elkaar spatten "omdat ze met ei-compound gedraaid zijn"? Nog in geen honderdduizend jaar.
Ik weet het ook allemaal niet...
Manfred Balgenstijn
Berichten: 25
Lid geworden op: 12-08-2013 13:40

15-08-2013 14:25

Zie zelfs mijn bericht waar ik mij voorstel .. daar staat dit zelfs al in ..
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

15-08-2013 14:28

Voeren met de ene en vissen met de andere boilie. Ik zal het nooit begrijpen.


Ik ook niet. Echt niet.

Maar Manfred gaat het ons uitleggen:
waar ik wel achter ben gekomen is dat de boilie een goede voerboilie is.

:wink:
Ik weet het ook allemaal niet...
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

15-08-2013 14:33

Manfred Balgenstijn schreef:Hallo Martin,
Beste Emilio en Klaas, wellicht is het verstandig om dmv privé berichten met elkaar te bespreken wat er precies aan het handje is. Dit topic wordt zodoende overspoeld met berichtgeving die wellicht niet besproken dienen te worden via dit topic.

Wat ik wel even wil zeggen is dat Klaas wellicht helemaal geen negatieve ondertoon bedoeld maar dat de manier van lezen deze ondertoon kan scheppen. Dit heet namelijk communicatie. Ik kan A zeggen maar het kan overkomen bij een ander als B. Daarnaast zijn de emoties achter een tekst veelal niet zichtbaar (non verbale communicatie) waardoor wellicht situaties voorkomen die normaal niet waren voorgekomen.

Emilio, ik denk niet dat het verstandig is om een verhaal van iemand anders te vertalen naar eigen teksten want zodoende kunnen frustraties worden veroorzaakt die deze topic niet ten goede komen. Ik zou het zelf ook niet heel prettig vinden als iemand anders mijn verhaal zou vertalen naar een totaal andere tekst.

Wellicht kunnen jullie de spreekwoordelijke strijdbijl begraven en weer ontopic kletsen over koetjes en kalfjes en onze grootste hobby : Karpervissen ..

Dit wilde ik even aan jullie kwijt. Ik hoop dat de goede bedoeling van mijn berichtgeving over komt want ik bedoel er absoluut niks negatiefs mee. Maar ik begin een beetje genoeg te hebben van alle negativiteit op dit board die zichtbaar is. Erg jammer dat een leuk board als dit wordt overspoeld met negativiteit. Dit omdraaien is iets waar we allemaal ons steentje aan kunnen bijdragen


Even voor de duidelijkheid, ik spreek Klaas uiteraard slechts aan op hoe zijn berichtgeving op mij overkomt, kan best zijn dat we gewoon een andere taal spreken. Mocht ik het verkeerd hebben, excuses daarvoor. Ik ben ervan overtuigd dat hij veel kennis bezit en vaak ook zeer nuttig bijdraagt. Wat ik jammer vind (en zou best kunnen dat het anders bedoeld is), is dat het naar mijn idee (te) vaak een neerbuigende/negatieve toon heeft. Dit juist in het licht dat dit forum wat prettiger mag worden, deel je gevoel wat dat betreft. Beetje paradoxaal misschien allemaal, maar goed.

Voor mij geen strijdbijl trouwens, het is maar internet hè. Van een gezonde discussie is nooit iemand dommer geworden. (en anders ga ik idd mijn schoolgeld terug vragen... :wink: )
Manfred Balgenstijn
Berichten: 25
Lid geworden op: 12-08-2013 13:40

15-08-2013 14:38

Door het testen van de boilie over langere periode (lees enkele maanden) ben ik er achter gekomen dat je de boilies simpel weg het beste niet kunt gebruiken. Omdat ik enkele kilo's overhad heb ik deze gebruikt om mijn 'huisdier' karpers in de achtertuin ermee te voeren om te bekijken of ze dit wilden eten. Omdat de karpers hand tam zijn en gewend zijn aan het eten van voer uit handen, aten de karpers deze boilies wel. Daardoor noem ik dit : voerboilies

Toch blijf ik mij verbazen dat 'gevestigde' namen reacties plaatsen als : nu al ? je benT pas net lid. Maakt het uit of een lid al enkele weken lid of enkele jaren ? Stel dat een passief lid al enkel jaren dit forum bezoekt maar nu pas heeft besloten een account aan te maken. Wat is daar dan precies mis aan ?

Dit wil ik dan graag vragen aan : dhr Winter & Schaaij. Waarom benoemen jullie expliciet het feit dat ik pas sinds enkele weken een account heb ?

Maar volgens mij ben ik niet de enige die de toename van de negativiteit op dit board ervaart. Althans dat is mijn mening.
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

15-08-2013 14:40

Klaas,

Sorry dat ik je teksten lees zoals ik ze lees. Je houd ze ook zo vaak zo kort. Dat ik net nieuw ben op het forum heeft vrij weinig te maken met het topic. Wie weet lees ik hier al jaren,. ?

Het lijkt ook mij beter om op een forum op een veel vriendelijkere te communuceren. Dat er veel gal gespuwd word is me duidelijk. De rede ervoor alleen vaak niet,..

Zelf gebruik ik ( haast ) nooit meer een werppijp dus voor mij zijn zachte bollen geen probleem. Indien ik ze harder wil krijgen kan ik het aas thuis gewoon even laten uitharden in een droogzak. Als ik daarmee een hoop geld bespaar zonder in te leveren op mijn vangsten maak me dat niet uit hoor.

Even laten drogen is wat werk maar zeker niet zoveel als het aas zelf draaien.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-08-2013 14:41

Klaas vd Herik schreef:moest het goedkoop maakte ik mijn aas zelf btw.


ga ik van de winter ook maar weer eens doen denk ik... moet zeggen dat ik enorm goed gevangen had op een mix met een paar melen met hennep,birdfood of lijnzaad en een mainline flavourtje.

en het gaf me net zo een kick als je eerste vissen op je eigen geknoopte onderlijnen vangen.

nu zal ik wel op mn donder krijgen want dit zal wel off topic zijn.

moraal van het verhaal : het kan goedkoop, je weet wat erin zit en je kan de eer van de vangsten in eigen zak steken.

enige is dat je een dagje werk moet verzetten.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Sander Schaaij
Berichten: 168
Lid geworden op: 24-07-2011 15:29

15-08-2013 14:50

Als je al die jaren al passief meekijkt en het negatief vind hoe het er hier aan toe gaat dan een vraag terug : Waarom dan een account aanmaken en meebabbelen ? Ik vind het prima dat je er bent, hoe meer zielen hoe meer vreugd maar voel je dan ook niet aangevallen als iemand zegt dat je pas net komt kijken. Lees: net pas bent aangemeld.

Zoveel negativiteit is er niet hoor, maar ik denk dat een hoop mensen zich niet zo druk zouden moeten maken hoe dingen hier gezegd worden. Het is hier geen kleuterklas.
Manfred Balgenstijn
Berichten: 25
Lid geworden op: 12-08-2013 13:40

15-08-2013 14:56

Omdat er een lid was dat uit mijn directe omgeving om tips / adviezen vroeg en daar wilde ik deze persoon graag mee helpen. Een leergierige beginnende karpervisser die alles snel oppakt en zelfs al enkele mooie resultaten heeft geboekt. Dat is de reden waarom ik een account heb aangemaakt.

Ik maak mij niet druk om hoe dingen hier worden gezegd. Ik geef mijn mening over een lopende discussie. Plus beschrijf ik mijn ervaringen van de laatste tijd.

Gelukkig is het geen kleuterklas want ik ben geen gecertificeerde leraar.
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

15-08-2013 14:57

ik maak me ook niet druk hoor en ik voel me niet aangevallen ik vind het alleen jammer dat er zoveel reactie komen van mensen die niet zelf met het aas gevist hebben. Dat kan toch? Deze had ik al in een eerder topic gelezen. En ik opende niet dit topic om nog meer speculaties te lezen. Staat volgens mij al ergens in het begin aangegeven.

Wellicht zijn er nog andere mensen met ervaring?
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

15-08-2013 14:57

Sorry dat ik niet in je kudde pas.

Ik haal er geen ander merk bij.

Ik reageerde slechts op een ander. Ik vind dat iedereen maar met de grootst mogelijke meuk moet vissen. Des te meer kans voor ik. Mag toch wel?

Wat meuk is laat ik in de midden.

Waarom ik niet met de bollenmanbollen vis heb ik in de reactie hiervoor aangehaald. Ik heb er geen vertrouwen in en de tijd om dat te kweken ontbreekt me. Vangen zal het best wel.

De rest is slechts reactie op onsamenhangend gemurmel omdat ik en een aantal anderen niet in de houding springen en hoera roepen.

Van mij part bind je er keutels aan, het zal me een wordt zijn. Ik doe dat niet. Hoewel je er volgen piet de leugenaar er goed mee vangt.

Het spijt me geweldig dat ik prijs geen argument vindt om met een aas te vissen. Sorry.

Aanvulling op hiervoor.

Als Jacco stopt zou ik voor langere sessies in het buitenland prolines meenemen.


Zeg ik: leg me geen woorden in de mond. Het boeit me geen rochel hoelang je waar wel of niet lid van bent. Zal me nooit boeien ook, sorry.
Sorry dat ik je teksten lees zoals ik ze lees. Je houd ze ook zo vaak zo kort. Dat ik net nieuw ben op het forum heeft vrij weinig te maken met het topic. Wie weet lees ik hier al jaren,. ?
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

15-08-2013 15:03

Zou je mij niet meer onvolledig willen quoten aub?
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

15-08-2013 15:06

O ja:

Testen of huisdier karpers het aas vreten is leuk, maar zegt me niets. Ik wil met mijn aas meer vangen dan anderen gemiddeld vangen.

Dit jaar test ik het verschil tussen diepvries en readies. Zal wel gekleurd zijn... whoaaaa
It's okay 2 pay