Probleem met eenden en waterhoenen


Koen v.d. Heijden
Berichten: 150
Lid geworden op: 09-06-2013 11:40
Locatie: asten

31-08-2013 16:54

minder opvallende boilies of pva
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

31-08-2013 18:19

Koen v.d. Heijden schreef:minder opvallende boilies of pva


geprobeerd met alleen pva zakjes(solid bags) vol met boilies,even later zaten de meerkoeten en duikeenden doodleuk alles op te vissen,zelfs met donkere boilies.

Hebben nog een andere visser tegengekomen die met de voerboot zijn lijnen uitlegde omdat er niet kon ingeworpen worden vanuit een andere stek dan de onze.2 runs,2 meerkoetaanbeten.Mijn maat is nog 2x geweest zonder aanbeet,heb het zelf eerlijk gezegd opgegeven op dit water vanwege de meerkoeten en duikeenden.Anders zocht ik wel verder naar oplossingen om aanbeten te krijgen maar die beestjes verpesten het,heb mij er al te druk(lees kwaad) in gemaakt en dat wil ik zelf nu ook weer niet,wil nog wat kunnen genieten.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Sander van Kooten
Berichten: 12
Lid geworden op: 06-08-2013 14:32
Locatie: Alkmaar

02-09-2013 19:09

Ik strooi nog wel eens waar veel eenden, meerkoeten of ander gevogelte rond zwerft marshmallows boven me visstek, de eenden vertrekken dan al heel gauw en een enkele meerkoet waagt het er op om is te kijken wat dat nou is! Waar het nou aan ligt geen idee het is in ieder geval veelste taai voor ze, of de kleur of geur is het zou allemaal kunnen haha. Maar bij mij(ons) werkt het uitstekend! En af en toe komt er een nieuwsgierige karper ook nog op af om aan te sabbelen!
Chris Groenewold
Berichten: 112
Lid geworden op: 04-03-2008 13:47
Locatie: hattem

04-09-2013 13:29

ik heb ook een laserpennetje in de viskoffer. Even een paar keer langs de ogen schijnen en ze verdwijnen.
Werkt perfect en is onschadelijk voor de vissen daar je afstand op ze schijnt en je ze nooit lang in de ogen schijnt.
Werkt perfect alleen overdag is het erg lastig omdat je je laser moeilijk kunt volgen.
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

04-09-2013 18:01

das misschien een oplossing voor tijdens het vissen maar helaas niet tijdens het voeren,eventjes later komen ze rustig af om een duik-en vreetfestijn te houden.Niettemin vind ik het een hele goede tip en iets om te onthouden.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
Johan Verzendaal
Berichten: 3
Lid geworden op: 22-08-2013 12:51
Contacteer:

06-09-2013 11:59

Bij last van meerkoeten (eenden duiken bij mij eigenlijk nooit als het dieper dan een meter is) strooi ik meestal een hoop maïs op een ondiepe plek zodat ze hier wel even zoet zijn met al die kleine korrels. Soms helpt het, maar vaak laten ze na een tijdje de rest van de maïs gewoon links liggen en gaan dan toch op mijn voerplek duiken. Zelfs brood voeren helpt dan niet, die eigenwijze beesten geven blijkbaar de voorkeur aan tijgernoten en boilies!

Ik hoop dan altijd maar op een strenge winter... :evil: