Bijvoeren bij zigrig


Plaats reactie
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

26-06-2013 08:14

Goedemorgen,

Het gebruik van een zigrig is, voor mij, een nieuwe visserij en levert veel spanning op. Vele filmpjes zijn bekeken om het gebruik en de inzet te analyseren alleen nu weet ik nog niet precies met wat voor aas ik het beste bij kan voeren.

Heeft iemand wellicht tips voor aas dat ik kan bijvoeren bij het gebruik van een zigrig?

Bedankt
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

26-06-2013 08:57

Hugo,

Nash heeft een voertje in het pakket die ook een beetje omhoog komt van de bodem. Combineer die met raiser pellets en je bent een eind op weg.
-
Ik zou je ook kunnen vertellen dat je eigenlijk niet bij zou moeten voeren, aangezien de zig visserij een wat actievere visserij is? Dus kijken waar je vis ziet draaien of anderszins zijn aanwezigheid verraden om vervolgens je zig hierbij in zijn pad te plaatsen. Spuit wat van die Nash geur (spuitbusje) of goo (op water basis) op je vlieg / zig die zorgt voor een beetje meer aantrekkingskracht en vangen maar.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

26-06-2013 09:29

Marc,

Ik weet dat het een actieve visserij is, daarom heb ik er ook voor gekozen om de rig te gaan inzetten want de karpers zitten veel bovenin en ik wil daarom bekijken of deze rig succes heeft door eens wat anders te doen dan anderen.

Ik kwam met deze vraag omdat ik, tijdens het bekijken van filmpjes en lezen van artikelen, tot de conclusie kwam dat er bij het gebruik van de zigrig toch wel wat werd bijgevoerd. Maar zoals jij het aangeeft is het wellicht nog wel een betere oplossing.

Goede tip van de goo / geur ! Een attractief haakaas zorgt vast voor activiteit ! Ben benieuwd, vanavond maar eens een poging wagen !
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

26-06-2013 09:31

Maden op een laagje water zetten dan zuigen ze zich vol met lucht en blijven ze drijven/zweven.
Je moet ze er alleen bij zien te krijgen maar daar is wel wat op te vinden.
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

26-06-2013 09:56

voerboot, werppijp, katapult, pvabag etc.

Goede tip, dank!
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Michael Lawson
Berichten: 110
Lid geworden op: 24-09-2010 07:24

26-06-2013 11:39

Vergeet je spod-rod niet, op de juiste afstand op de lijnclip een richtpunt en je kan heel precies boven je zig voeren.
Een lekkere losse wolkende mix met langzaam zakkende deeltjes.
Plaats reactie