merken merken en nog eens merken???


Plaats reactie
klaas garms
Berichten: 71
Lid geworden op: 30-03-2013 22:19

04-06-2013 08:37

Hallo,
Even iets wat ik denk:
Ik denk dat iedereen maar alleen maar kijkt naar een bepaald merk van een bol.
En wat maakt dat uit ? Wat is het verschil tussen een goedkopen bol en een duren bol ?
Ik denk dat het geen zak uit maakt waardoor vang ne meer met een duure bol dan goedkopen bol?
Wat is het verschil!!?
Ik denk als je een goedkope bol naast een dure bol legt en je wisselt de verpaking om dat iedereen de goedkopen bol
Koopt en er vis op vangt omdat ze denken dat het een bol is van martin sb.
Waarom een duure bol????

Wat zit er in een duure bol wat niet in een goedkopen bol zit ?
Onzin of niet ??!!???

Mvg
vissen is vangen
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

04-06-2013 08:45

Beste Klaas,

Ik ken een aantal mensen die niet bij 'iedereen' hoort en dus niet alleen kijkt naar het merk van een bolleke maar ook naar wat er in zit t.o.v. bijvoorbeeld het jaargetijde en / of de plek waar je gaat vissen. Dus iedereen is een generalisatie die je wellicht niet moet hanteren.

Vervolgens is karpervissen 80% vertrouwen, vertrouwen in je aas in je onderlijnen maar vooral ook de stek. Als je de stek goed hebt, vang je vis. De vraag is altijd, vang je dankzij of ondanks jouw aas / jouw onderlijn. M.a.w. als jij 10 vissen op een stek per dag pakt, ben jij dan goed bezig? Of zou je met beter (afgestemd) aas 20 vissen kunnen pakken?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-06-2013 09:12

klaas garms schreef:Hallo,
Wat is het verschil tussen een goedkopen bol en een duren bol ?
Mvg


ik denk dat het (vaak) ergens iets met kwaliteit te maken heeft.. (niet altijd)

bijv. wat is het verschil tussen een zak chips van euroshopper en lays (prijs en kwaliteit)
diepvries pizza / verse pizza
vers fruit / blik fruit
aanmaak koffie / vers gemalen bonen of nespresso koffie
een biertje van de aldi en een Heineken ?
en toch vind ik die krabsalade en kip Kerrie salade van de aldi de lekkerste en is ook nog eens een van de goedkoopste.
met andere woorden ,de prijs zegt niet altijd iets over de kwaliteit en zo ook met boilies. je hebt ook goedkopere goede boilies.

en dan komen we bij Mark zn verhaal: het is maar net waar je vertrouwen in hebt. en sommige mensen zweren bij een bepaald merk. goedkoop of duur.
kwestie van vertrouwen en goede ervaringen.

en ik denk dat als je een goede bol naast een slechte legt dat genoeg mensen doorhebben welke de goede en de slechte is. heeft overigens niks met prijs te maken. maar met kwaliteit. :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
klaas garms
Berichten: 71
Lid geworden op: 30-03-2013 22:19

04-06-2013 09:22

Oke, ik wil de bol van rod hutchinson gaan aanschaffe maar ik denk telkens die karper kan van buiten niet zien wat er in de bol zit ?

Is de bol goed van rod hitchinson?
Goedkopen freezers of kenne jullie nog goede goedkopen bollen misschien wel ready mades ?
Ik denk dat het geen fluit uit maakt ? Dat het puur gaat om een beetje stoere praat over je boilie?

Ik wil graag eens gaan kijke om een caperlan bol naast een pro line bol te leggen en dan wil ik weten wat is het verschil?

Mvg
vissen is vangen
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-06-2013 09:35

lol @ stoere praat over je boilie :lol:

ik vind persoonlijk zowel de decathlon bol als de proline bol niks voor mij. beiden geprobeerd.

mijn boilie vind ik veel stoerder :wink:

ff serieus.

probeer gewoon uit waarin jij vertrouwen hebt.

zelf denk ik dat als je wat vangt op die decathlon bollen dat je de vis niet lang zal vasthouden en dat ze graag zullen terugkomen op dat voer.
maar daar kan je denk ik beter zelf achter komen.
wie weet pak je er een paar op die bollen. elke bol vangt vis zolang je op de goede plek ligt. maar niet elke bol weet vissen vast te houden en laat vissen graag terugkomen op die stek.
denk zelf dat die stek met decathlon bollen na een dag of 2 stil komt te liggen en ze het links laten liggen.
en ook denk ik als je er 5 weet te pakken op die bollen dat je misschien op een kwaliteits bol er misschien wel 15 had kunnen vangen.

maar je komt er pas achter als je gaat vissen. en ook op de duurste bollen kan je blanken.
daarom heet het ook vissen en niet vangen. :wink:

als ik naar een snackbar ga en het eten is niet lekker kom ik er ook niet graag terug. :P
een snackbar waar ik goede ervaringen heb kom ik graag terug. dat is dus op basis van goede ervaringen en vertrouwen hebben in hetgeen waar je goede ervaringen op gebaseerd zijn.

{the end/}
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
klaas garms
Berichten: 71
Lid geworden op: 30-03-2013 22:19

04-06-2013 09:46

Okeoke, ik snap hem haha
Ik heb namelijk een niet hoog budget.
Maar heb viavia een link met rod hutchinson en die zijn goedkoop en zien er goed uit.
En zitten veel voeding stoffen in.
Lijkt me een goede bol ik ga ook zekker de dacathlon bol eens proberen ik wil gwn een bol krjjgen waar ik vertrouwen in kan opbouwen. En die me vis gaat opleveren. Ik voer met een bodempje particles dus er is zeer zekker iets waar ze voorterug komen!
Mvg
vissen is vangen
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

04-06-2013 11:08

Als je voert met particles en denkt dat ze daarvoor terugkomen... Waarom vis je dan niet met diezelfde particles?!

Of wil je graag met boilies vissen zodat je
een beetje stoere praat over je boilie?
kunt uitkramen?

Want als je dit:
Ik denk dat het geen fluit uit maakt ?
echt denkt, waarom dan al die vragen?
Ik weet het ook allemaal niet...
klaas garms
Berichten: 71
Lid geworden op: 30-03-2013 22:19

04-06-2013 11:18

Omdat ik graag jullie mening erover hoor
vissen is vangen
Gebruikersavatar
Sander Schaaij
Berichten: 168
Lid geworden op: 24-07-2011 15:29

04-06-2013 11:43

Met tips en adviezen doe je helemaal niks.

Koop een bol en ga vissen !
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

04-06-2013 12:58

probeer zelf het verschil tussen de merken en je zal merken wat het verschil is tussen de merken, opmerkelijk is dat sommige merken merkbaar gelijk zijn, sommige merken het verschil nooit, ik vind het tussen sommige merken wel een aanmerkelijk verschil, merk ik

genoeg merken? :-?
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

04-06-2013 12:59

soms ben je merkwaardig en soms ben je een merkwaardig
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

04-06-2013 13:01

Ben het toch wel beetje eens met Sander. Je stelt wel erg veel vragen, ik zou die tijd liever investeren in vissen zelf.... ga gewoon eens iets proberen en plaats dan je bevindingen hier.
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-06-2013 13:23

eens..
net in mn pauze een 18 pond schub gevangen met de korst op de spinhengel :D
dus ik zou brood gebruiken. soort: volkoren. merk: deliXL
:wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

04-06-2013 13:50

Klaas,

Klaas vd Herik schreef:probeer zelf het verschil tussen de merken en je zal merken wat het verschil is tussen de merken, opmerkelijk is dat sommige merken merkbaar gelijk zijn, sommige merken het verschil nooit, ik vind het tussen sommige merken wel een aanmerkelijk verschil, merk ik

genoeg merken? :-?


Mij ben je kwijt ..
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
klaas garms
Berichten: 71
Lid geworden op: 30-03-2013 22:19

04-06-2013 13:52

Sandertje moet zijn waffeltje ee keer houden.:)

Als je me niet mag reageer dan ook niet.

En je hoeft ook niet te reageren zit ik niet op te wachten
vissen is vangen
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-06-2013 13:57

Klaas,

Als je nu eens ging vissen, zou je dan niet meer kans maken om wat te vangen? Alle informatie die nu al is gegeven in meerdere topics over hetzelfde geneuzel:

Aas is een klein gedeelte van een grote puzzel. Het helpt je maar het maakt je niet onsterfelijk. Koop die Hutchinson dingen, pak er een ander balletje naast en vergelijk..

Klote hè, vissen...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-06-2013 14:00

sandertje heeft wel gelijk.

vissen leer je het beste door het te doen. vertrouwen in je aas leer je ook enkel door het te gebruiken en te ondervinden.

en ik weet haast wel zeker dat het niet persoonlijk naar jou toe is.dat hij zn waffeltje moet houden is wel persoonlijk naar hem gericht.. :roll:

net in 30 min pauze een vis gevangen op mijn wonderaas een bruine volkoren broodkorst. goedkoper kan haast niet. geen lood nodig, geen karperhengel, geen onderlijn. enkel een haak ,lijn en sneetje brood. zo kan het ook dus.

ik zou als ik jou was gewoon die decathlon bollen kopen en proline en kijken wat het beste voor je werkt.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

04-06-2013 14:29

Maar heb viavia een link met rod hutchinson en die zijn goedkoop en zien er goed uit.
En zitten veel voeding stoffen in.

Wat is dan het probleem, Klaasje? Kopen die handel en vissen! Wel je waffel houden langs de waterkant, anders jaag je de vissen weg...

Zal ik het eens moeilijk maken voor je: die bollen van Hutchinson zijn volkomen kut. En nu?

Proline wordt met enige regelmaat afgezeken. Ik heb er zelf mee gevist en zou er zo weer mee vissen als het moest. Met het volste vertrouwen ook nog eens. Lekker belangrijk wat de hele wereld ervan vindt. Enkel wat ik van m'n aas vind telt.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

04-06-2013 15:09

klaas garms schreef:Sandertje moet zijn waffeltje ee keer houden.:)

Als je me niet mag reageer dan ook niet.

En je hoeft ook niet te reageren zit ik niet op te wachten


Als je geen dikke huid hebt moet je misschien geen deelname nemen aan forums. En aangezien je toch niet naar onze adviezen luisterd en eigenwijs blijft zal ik jou advies opvolgen en geen moeite meer in je steken en vooral niet meer reageren.

Groet, Daan
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

04-06-2013 16:41

Ik heb alles geprobeerd, meer uit nieuwschierigheid (solar, proline, nash, nutrabaits, mainline, martin sb etc) nooit echt een noemenswaardig verschil gemerkt tussen de bollen. Mijn beste resultaten had ik nog met tijgernoten , maar dit kwam waarschijnlijk omdat iedereen in mijn omgeving met boilies vist. Pak gewoon een bol van een goed merk en ga vissen. Laat die decathlon shit links liggen :wink:
De goede stek kiezen op het juiste moment is veel belangrijker!!
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

04-06-2013 17:04

Topicstarter. Neem aub de laatste zin van Bojan in je koppie op, en ga er op uit. Vissen waar de vis zit. Gooi niet al je hoop op een boilie. Ik kan begrijpen dat je door die mediavissers op forums en youtube etc. wordt meegesleurd in de verhalen over verse, speciale, exclusieve en beste ingredienten. Til er niet te zwaar aan. Als je op de juiste tijd op de juiste plek bent vangt zelfs konijnenkeutel. Ook op plastic aas wordt vis gevangen.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

04-06-2013 17:09

James warner schreef:Topicstarter. Neem aub de laatste zin van Bojan in je koppie op, en ga er op uit. Vissen waar de vis zit. Gooi niet al je hoop op een boilie. Ik kan begrijpen dat je door die mediavissers op forums en youtube etc. wordt meegesleurd in de verhalen over verse, speciale, exclusieve en beste ingredienten. Til er niet te zwaar aan. Als je op de juiste tijd op de juiste plek bent vangt zelfs konijnenkeutel. Ook op plastic aas wordt vis gevangen.


amen :wink:
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

04-06-2013 18:26

[/quote]

Als je geen dikke huid hebt moet je misschien geen deelname nemen aan forums. En aangezien je toch niet naar onze adviezen luisterd en eigenwijs blijft zal ik jou advies opvolgen en geen moeite meer in je steken en vooral niet meer reageren.

Groet, Daan[/quote]


+ 1
70 posts met ... in 2mnd ??
Ga gewoon eens oude topics doorlezen zou ik zeggen. DAARNA pas (gerichtte) vragen stellen!
Ach man..Ga toch vissen !!
Plaats reactie