Vertrouwde bolies


Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

27-05-2013 17:21

Half europa blankte, was in een aardig gezelschap :lol:
It's okay 2 pay
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

27-05-2013 21:03

Iemand misschien ervaring met de boilies van Caperlan? Ze kosten vrijwel niks dus vroeg het me af?


ff Carp Board zoekfunctie gebruiken...

Voor 5 euro per kg kun je al op veel plekken terecht. Wil je trouwens veel voeren of red je het met 5 kilo per seizoen en vis je bijvoorbeeld alleen instant? Heb je vervoer om bollen op te halen of moet het verzonden worden? Freezer of readie..?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

28-05-2013 02:41

Wat mijn buurman eet dat lust ik niet. Oftewel a is niet b.
Zin of onzin?
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

28-05-2013 07:49

Wonder aas b e s t a a t N I E T.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

02-06-2013 18:10

Iedere boilie vangt mensen, werkelijk? Ja werkelijk! Ik heb er door de jaren zat gevist, van ready tot freezer. Eigenlijk velen die in dit topic voorbij komen waarbij de een wel beter was als de ander. Maar mijn verhaal is: Vis met een boilie die past binnen jouw visserij, en kijk niet naar de mooie foto's en filmpjes van anderen, want als het aas niet past in jouw visserij of jouw water dan is het echt half zo succesvol. Een rivierbol op een dressuurput of een zachte boilie in een rivier dumpen? De keuze voor een aas en in dit geval een boilie is onderhevig aan factoren als waar je vist, hoe je vist, waar de vis op bereid is te azen en waar een bepaalde boilie uit de range voor is samengesteld...enz Een water waar de vis uitsluitend nog maar compleet geurloze, wit uitgeslagen ''oude'' boilies eten vraagt ook niet om een fluor of met flavour bedwelmde haakboilie. Het kan, maar zal dit het verschil maken op dat water. Dat is altijd de vraag. Dat houd ons karpervissers bezig.

Nu werd er gevraagd uit te leggen waarom de boilies een hogere prijs hebben:

Om op de reactie van Edwin door te gaan. Er zijn binnen de LK Baits 3 ranges. De Euro Economic. Een boilie die meer dan prima vangt en ik hier niet zal vergelijken met andere vergelijkbare boilies van aasfirma, maar de strekking is duidelijk. Ze vangen meer dan prima, net als aas van diverse andere merken en de prijs per kg is vergelijkbaar. Ook heb je binnen LK ranges die daar dan wel boven liggen. Niet dat je met een duurdere bol per definitie meer zal vangen, neen dat kan maar is geen belofte, de vangkracht hangt af van het water waarop je ze zult inzetten. De Restart en Top Restart zijn bollen waar de liquids en ingrediënten hoeveelheden beduidend afwijken van diverse andere boilies. De liquids liggen echt op je aas in de zak. Kortom, zoals Edwin al zei is de Top Restart bijvoorbeeld zeer geschikt voor de instant visserij of op een moeilijk water, modderbodem of stijf dressuurwater waarbij beperkt voeren de sleutel tot succes is. Ik ken (nog) geen ander aas dat zo uit de verpakking komt.

Past het aas uit de hogere prijsklasse niet in jouw visserij dan kun je ook kiezen voor de LK Euro Economic of een andere boilie van een ander merk. Maar voer je beperkter, heb je minder vistijd of past het aas gewoon goed op jouw water, dan doe je net zo lang, zo niet langer met een zak ready's van LK als een regulier ander merk. Dan heeft de kostprijs per kg er eigenlijk niet zo veel meer mee te maken. Iedereen weet dat je met de Top Restart niet veel moet gaat strooien of voorvoeren, dat doen wij ook niet. Niet alleen omwille van de aanschafprijs, maar omdat deze boilie zich veel beter leent voor het louter bijvoeren in beperkte mate en het daar aanbieden op plekken waar je de vis moet triggeren het aas te nemen waar andere boilies inmiddels aan vangkracht hebben verloren. Resultaten op dit aas hebben de gedachte achter de ontwikkeling inmiddels meer dan voldoende ondersteund.

Dus, iedereen succes met de zoektocht naar hun boilie. Vis met datgene wat werkt in jouw visserij en waar je vertrouwen in hebt.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Daylen Vieberink
Berichten: 8
Lid geworden op: 02-06-2013 17:56

02-06-2013 18:16

Hier doen de coco banana"s van berkley het goed , dacht wel 14€ ofzo
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

02-06-2013 21:15

Yordy met alle respect maar de liquids en "speciale" ingredienten zijn niet zo duur dat een boilie boven de 20 euro per kg moet kosten. Ik ken iemand die heel dicht bij bronnen zit waardoor ik weleens prijzen gehoord heb horen vallen, maar geen enkele exclusieve liquid of poeder is in bulk meer dan 20 euro per kg. Daarnaast gaan zulke producten per enkele procenten de boilie in. Spirulina, GLM etc zijn voor consument per kg 40 euro, dat is absoluut geen grootverbruikersprijs. De site staat bol van de dikke vissen, en er zijn duidelijk mensen die het kopen en er vertrouwen in hebben maar bij mij gaat het er echt niet in dat het zo duur moet zijn.

Dit is geen aanval op jou of LK baits. Mensen vangen er vis mee en hebben het er voor over, maar mij niet gezien.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Kees Groot
Berichten: 4
Lid geworden op: 31-05-2013 12:49

02-06-2013 21:24

Dure karper spullen en dan goedkope boilies ik dacht altijd dat de laatste 20cm het belangrijkste was!!!
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

03-06-2013 01:51

Ik ben het helemaal met James eens. Er wordt veel te veel geclaimed door sommige bedrijven en daardoor ook veel te veel gevraagd.

Natuurlijk zijn er veel stoffen (de laatste procenten in een bol) die echt meerwaarde hebben. Bepaalde stoffen hebben ook een synergistisch effect, b.v. betaine en aminozuren. Maar gooi ik te veel door elkaar en het effect is nul? Wat mij betreft is er nog veel te weinig kennis, men leest een wetenschappelijk rapport, haalt daar iets uit en het is bingo!!

Heb even op de officiële website van LK Baits gekeken er daar wordt nogal wat beweerd. Zo hebben ze b.v. de exacte concentratie en hoeveelheid aminozuren die een karper nodig heeft in één van hun bollen. Het wordt nog mooier, een bol die de ene minuut naar kaviaar smaakt en de volgende minuut naar fruit. De karpers allemaal naar het gekkenhuis?
De nutric acid zou ik voor gaan, die is ontwikkeld (volgens het bedrijf) om single hook te vissen. Vijfhonderd 15 mm. bollen in een kilo, prijs € 22,90 per kilo, delen door 500, is nog geen vijf Eurocent per vis. Ik heb wel eens duurder gevist!
Ik ben nou toch bezig, LK Baits Holland, Google translate is helaas nog niet helemaal optimaal. Als je je al wilt presenteren, zorg er dan in ieder geval voor dat je Nederlands goed is. Hou je veilig, zou ik zo zeggen!

Ik wil niemand afzeiken, maar voor personen die het board voor reclamedoeleinden gebruiken (en dat zijn er veel), maak ik graag een uitzondering.

Kortom, er zijn genoeg bekende Nederlandse leveranciers die goede bollen leveren voor vijf of zes Euro per kilo (ik draai zelf en ben dus nog wat goedkoper uit).

Ik heb hem even opgemeten en 20 cm. haal ik helaas niet. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vertellen, dat ik op dat moment niet getriggerd was.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

03-06-2013 07:20

wat een belonie, alles vangt, koop het duurste, kan je niet betalen koop die andere vangt ook

Wie bepaalt wat een karper nodig heeft? Hoe? Waarom? Welk doel?

Schei toch uit man welke mafkees koopt nu nog een zak bollen van eur de kilo.

OK beetje respect heb ik wel, als het lukt om iets van eur 3 de kilo een keer of 8 over de kop te krijgen

hahahahahaha 15 mm bollen stuk voor stuk draaien en dan uurloon rekenen? Ok daar heb je me ik neem mijn woorden terug.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

03-06-2013 08:18

Hoeveel hebben het de laatste 20 jaar al niet geprobeerd een bedrijf(je) in boilies op te zetten en hebben de pijp aan maarten moeten geven? Kregen zij het vertrouwen van de gebruiker niet of was er meer aan de hand? Zou zelf niet graag in een verzadigde markt op dit moment een dergelijke investering willen doen. Moet je het groot met een hoop bombarie opzetten of kiezen voor kleinschaligheid van opzet met een geleidelijke groei? Kan er die gekozen hebben voor het laatste om het vertrouwen van de gebruiker te winnen. Toch moeten ook zij aan de weg blijven timmeren om hun markt aandeel vast te houden of van de collega af te pakken. Dat praatjes daarbij geen gaatjes vullen en belachelijke prijzen je daarbij de kop kosten spreekt vanzelf.

Groet,
Peter
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

04-06-2013 02:44

Klaas vd Herik schreef:wat een belonie, alles vangt, koop het duurste, kan je niet betalen koop die andere vangt ook

Wie bepaalt wat een karper nodig heeft? Hoe? Waarom? Welk doel?

Schei toch uit man welke mafkees koopt nu nog een zak bollen van eur de kilo.

OK beetje respect heb ik wel, als het lukt om iets van eur 3 de kilo een keer of 8 over de kop te krijgen

hahahahahaha 15 mm bollen stuk voor stuk draaien en dan uurloon rekenen? Ok daar heb je me ik neem mijn woorden terug.


Vele wegen leiden naar Rome. Hoe? is waarschijnlijk het moeilijkst te beantwoorden.
klaas garms
Berichten: 71
Lid geworden op: 30-03-2013 22:19

04-06-2013 09:23

Allemaal reacties maar de topic maker haar je niet meer!?
Ik zeg verwijderen!
vissen is vangen
Marc Groeneveld
Berichten: 125
Lid geworden op: 05-08-2011 23:41

04-06-2013 16:41

Ga vissen Klaas, dit heet een discussie.
klaas garms
Berichten: 71
Lid geworden op: 30-03-2013 22:19

05-06-2013 07:15

Een duscussie zonder topic starter :)
Daar heb ne dit boardbook voor he en ga zelf vissen marc
vissen is vangen
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

05-06-2013 07:52

Kleine klaas toch...
Dat de topicstarter er mee kapt, wil niet zeggen dat wij er niks meer van kunnen leren of er een goede discussie over kunnen houden...
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

05-06-2013 08:18

Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. Met behulp van argumenten proberen de partijen elkaar te overtuigen om uiteindelijk tot een conclusie te komen waar alle partijen het mee eens zijn. Een partij kan dus zijn mening veranderen tijdens een discussie, en tevreden zijn met een alternatieve (tussen)oplossing, mits hier argumenten voor zijn gegeven.
Een discussie hoeft niet 'real-time' plaats te vinden, maar kan ook bijvoorbeeld schriftelijk of, wat tegenwoordig veel gedaan wordt, digitaal op een forum worden gevoerd.

Om een discussie goed te laten verlopen is het nodig dat alle partijen openstaan voor de ideeën van de andere partijen en dat de mening van de partij onderbouwd wordt met argumenten (een mededeling als "ik vind het een slecht plan" zonder onderbouwing helpt een discussie zodoende niet). Verder is het in een discussie belangrijk dat men professioneel blijft, en niet een idee afkeurt enkel omdat men zijn gelijk wil krijgen of omdat het van een bepaalde persoon afkomstig is. Wanneer een onderwerp erg gevoelig ligt en men een discussie te persoonlijk aantrekt, of wanneer persoonlijke opmerkingen gemaakt worden, zegt men wel dat de discussie uit de hand loopt. De discussie gaat dan over in een woordenwisseling of ruzie.

Om te voorkomen dat een discussie uit de hand loopt - of om bij het onderwerp te blijven, is er vaak een discussieleider bewust of onbewust aangesteld. Tijdens een vergadering is dit bijvoorbeeld de voorzitter, op een forum is dit de moderator.


er staat nergens dat er een topicstarter nodig is om een discussie te voeren.. :wink:
en als iemand daar over mag/kan bepalen is dat nog altijd de moderator.

sorry voor het offtopic.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

05-06-2013 08:38

Vele wegen, maar allemaal stapje voor stapje .......
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)