gezocht: boilies met zeer hoge voedingswaarde.


Jeffrey Tanis
Berichten: 6
Lid geworden op: 13-05-2013 08:46

14-05-2013 10:44

Ik voer maïs bij omdat dat goed werkt op dat water, alleen is het wel brasem gevoellig, dus voer ik altijd 10 boilies bij
Jeffrey Tanis
Berichten: 6
Lid geworden op: 13-05-2013 08:46

14-05-2013 10:46

Ik krijg zaterdag een zak ttb boilies om uit te proberen die zouden nog beter moeten zijn en ze zijn goedkoper ;)
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

14-05-2013 11:00

TTB? Daar zul je denk ik wel tevreden over zijn. Ik ben het in ieder geval al wel een hele tijd.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-05-2013 11:15

Jeffrey Tanis schreef:Ik zoek boilies die de karper zeer aantrekken,


Jeffrey Tanis schreef:k voer maïs bij omdat dat goed werkt op dat water, alleen is het wel brasem gevoellig



Over het algemeen zijn boilies die karpers aantrekken ook behoorlijk interessant voor brasems. Echter kun je door je manier van vissen het aantal gevangen brasems een heel eind omlaag brengen.

Succes ermee in ieder geval, het is nu aan jou te bepalen of het is wat je zoekt ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

14-05-2013 20:09

TTBs zijn volgens mij alleen geen HNV boilies, waar je juist wel om vroeg.

Doe mij in het voorjaar maar een eigen zelf gebrouwen hnv boilie. Ik durf te beweren, dat je daar instant los van enkele engelse merken en enkele designed door de bekende aasgoeroes, in vergelijkbare omstandigheden veel meer mee vangt dan bij het gebruik van commerciele boilies.
Voordeel van het zelf maken, is dat je niet beperkt wordt aan hoeveel winst je op de bol moet maken, maar zelf kan bepalen tot hoeveel je er van een goedje in doet. Mijn advies zou dus zijn gewoon zelf draaien die bollen.

Toedels
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

14-05-2013 21:04

eumir,

Gelukkig weet ik beter

bb tjes en smellies kun je op zeker onder hnv scharen. En vangkracht? Ach heb er veel gezien zelden heeft iemand smellies nog overtroffen, sorry. De vismelen ooit van Herman Coenen misschien. De robin redjes van JP vaak.

Je beweert maar een end weg ik kan het bewijzen.
It's okay 2 pay
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

14-05-2013 21:25

Ik heb naar die smellies gekeken, goede ingredienten, maar je praatjes maken bij mij nog geen indruk 8) .
putje doen? mag jij 2 hengels meenemen, 1 hengel met jouw smellie of BB. en 1 hengel met de mijne eraan.
ik hou dan wel de score bij. Winnaar trakteert wat mij betreft op een mooie fles single malt. :)
Daniel Schipper
Berichten: 117
Lid geworden op: 19-09-2009 20:02
Locatie: Numansdorp

14-05-2013 21:31

Wat Klaas zegt kan ik alleen maar beamen.
Een boilie die de Smell overtreft ben ik nog steeds niet tegengekomen... Ik vis ook alleen maar instant, ben ook op zoek geweest naar een instant boilie, en de smell is voor mij de oplossing geweest. Helemaal een killer als je hem ook nog een soakie C4 geeft.

Waarom zoek je eigenlijk andere boilies als je zoals je zelf aangeeft goed ving met degene die je nu gebruikt?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

14-05-2013 21:32

Glenmorangie nectar d'or!

Voor de goede orde. Zelfde rigs gebruiken en na elke aanbeet wisselen van stek. Om echt wat te leren ook een water kiezen waar je meerdere runs kan verwachten. Bij 11 vissen is een vis verschil niet genoeg om een winnaar uit te roepen en moeten jullie de fles delen! :wink:
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

14-05-2013 23:17

Daniel Schipper schreef:Wat Klaas zegt kan ik alleen maar beamen.
Een boilie die de Smell overtreft ben ik nog steeds niet tegengekomen...


er is er een, zijn naam lijkt op de Smell, nou....., ik weet het zo net nog niet :roll:
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

15-05-2013 08:24

sorry eumir, je hebt geen idee... en ik wil op jou geen indruk maken.

Kijken wie de grootste lul heeft win jij maar ik heb daar geen tijd voor
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-05-2013 09:08

eumir teterissa schreef:

Voordeel van het zelf maken, is dat je niet beperkt wordt aan hoeveel winst je op de bol moet maken, maar zelf kan bepalen tot hoeveel je er van een goedje in doet. Mijn advies zou dus zijn gewoon zelf draaien die bollen.

Toedels


Maar dan rijst de vraag: Is meer ook beter? Heeft het toevoegen van meer van die dingen meer invloed dan het opdrijven van de prijs?

Dat kun je alleen maar voor jezelf bepalen uiteraard, en ik geloof nooit dat Jacco dat NIET geprobeerd heeft namelijk.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

15-05-2013 09:34

Er wordt klakkeloos aangenomen dat ingrediënten met een hoge voedingswaarde een hoop geld moeten kosten. Want de TS heeft het aanvankelijk over een hoge voedingswaarde, niet over wateroplosbaarheid of attractie. Gooi een berg vismeel bij wat maismeel, tarwebloem en tarwekiemen en je kunt aan best een aardige voedingswaarde komen. Ben je met een dikke 4 euro klaar, gerold en wel.

Er zijn talloze voorbeelden van aassoorten die prima instant werken, op zowat alle wateren, en geen drol kosten. Kikkererwten, mais... HNV? Niet bepaald. Maar als het om bollen gaat is plots niks meer te gek. GLM, L030, spirulina, betaïne, hoe duurder hoe beter en liefst alles in één bol. Prima, en het zal, tot op zekere hoogte, ook best wel bijdragen aan betere vangsten. Maar er is natuurlijk een grens aan hoe "goed" je een aas kunt maken. Geen probleem voor een hoop "grote boiliemerken": er is namelijk geen grens aan hoe hoog je de prijs van een bol kunt maken...
Ik weet het ook allemaal niet...
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

15-05-2013 13:24

kilootje vismeel van een beetje kwaliteit is ook niet meer uit de neus gesnoten btw

Ik ging voor een compleet voer trouwens
It's okay 2 pay
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

15-05-2013 21:39

Mart,

Probeer alleen maar te zeggen, dat als een boilieboer zegt, dat ie lever in een bol heeft zitten, dat je bij de meesten niet hoeft te denken dat er dan 10% in zal zitten. Of als je wat apartere ingrediënten als Wpc, glm erin wilt hebben, Dat je bij de meeste boeren al goed moet zoeken. kan je me bijv. Een boilieboer melden met deze 2 ingrediënten erin?
Denk dat je dan hooguit bij Chris G.of misschien het duurdere segment van mtc aan kan kloppen en mogelijk dat eino gangelhof misschien nog wat op de plank ligt. Dan houdt het volgens mij wel op.
Door zelf een aas te maken, heb je mijns inziens meer vrijheid in het kiezen van aparte ingrediënten voor een hnv en ben je minder beperkt. tenzij je de duurdere Engelse merken aanschaft, maar dan ben je wel duurder uit.

Als je dan toch niet zelf wilt draaien, heb ik in het verleden goede ervaringen gehad met de bollen van Chris.