Ervaring instant boilie


Plaats reactie
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

23-04-2013 14:05

Karperfanaten,

Ik ben op zoek naar een kwalitatief goede instant boilie voor een lang weekend Frankrijk over enkele weken.
Omdat ik zelf eigenlijk altijd vis met freezer boilies of particels heb ik eigenlijk geen kennis van een goede instant boilie.

Nu werd mij aangeraden door een mede carpboard gebruiker om er een topic over te openen. Dus bij deze.

Ik zou graag jullie de vraag willen stellen:

Stel dat je mij een instant boilie kon aanraden, welke zou je mij aanraden, waarom en waar kan ik deze evt aanschaffen?

Bedankt alvast!!
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

23-04-2013 15:05

Proline garlic robin red , topper van proline en vangt overal vis (bij mij dan)
Mtc baits master b8 en sweet scopex. Allebei toppers.
Ik voer nooit boilies dus ga altijd instant vissen en met deze bollen heb ik altijd suc6 gehad.
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
Gebruikersavatar
rob blom
Berichten: 21
Lid geworden op: 07-05-2012 21:04

23-04-2013 17:35

hallo


Ik kan je de extreme smell van TTB aanraden !
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

23-04-2013 17:52

Mits het water niet teveel witvis als brasem enz. Adviseer ik je ook extreme smell .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

24-04-2013 08:09

Chef,

Leg eens uit wat je precies bedoelt?

Een "instant" bol en een vriezerbol kan hetzelfde zijn.
It's okay 2 pay
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

24-04-2013 11:59

Klaas,

Als mijn vraag je niet duidelijk genoeg is :

Ik vis zelf, zoals ook beschreven in mijn tekst, met een freezer bol. We willen graag een goede instant boilie. Nu mist er inderdaad een belangrijk aspect :

We kunnen niet voorvoeren omdat het op grote afstand ligt van ons huis. We zoeken daarom een goede instant boilie. Wellicht is dit een niet haalbare vraag maar toch wilde ik hier de mening van andere vissers over vragen.

Is de vraag nu beter chef Klaas?
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

24-04-2013 12:47

Sorry maar een vriezer zegt niets over instant gebruik. Of instant werking.
Bedoel je shelf life
It's okay 2 pay
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

24-04-2013 13:10

Klaas,

Ah dat heet shelf life. Dankje.

Valt me een beetje op dat je 'geirriteerd' reageert op mijn topic. Klopt dit?

Ik wist niet dat het een shelf life heette anders had ik dit wel meteen genoemd, bedankt voor je input echter ik ben wel van mening dat je wellicht iets minder 'scherp' kunt reageren. Kan nogal verkeerd overkomen.

Ben op zoek naar een goede shelf life boilie die we zonder voor voer sessie goed kunnen gebruiken. Klinkt dit beter Klaas? Wellicht kun je nu wel je mening/tips geven?
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

24-04-2013 13:32

Hugo Lammers schreef:Klaas,
Valt me een beetje op dat je 'geirriteerd' reageert op mijn topic. Klopt dit?



Sorry als ik het zeg maar Hugo jij klinkt in het hele topic juist geirriteerd naar klaas toe hoor?!
(klaas vraagt gewoon om een betere uitleg, aangezien het idee heerst dat je het verschil niet wist tussen instand en shelf life). Niet dat het verkeerd is, maar het maakt het wat onduidelijk.

Als instand bol zou ik gewoon een goeie freezer pakken. Dan bijvoorbeeld een fles salminol kopen en dan de boilies erin rollen (klein laagje in een tijl). Af en toe schudden. En als ze alles hebben opgezogen weer invriezen. Dan heb je een attractive en goede bol die instand goed zal werken.

PS. Schimmellen zullen ze toch niet snel als je ze maar in een airbag houd. (maar dat wist je wel)
Laatst gewijzigd door Patric Schipper op 24-04-2013 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

24-04-2013 13:33

@Hugo,

een goede instant bol kan zowel een shelf life (ready made) zijn of een freezer.

zelf wel goed instant gevangen met de monster tiger nut van Dynamite en de X2B van TTB.(en die is voor zover ik weet mede door Klaas uitgevonden :lol: ) of de solution van MTC. (weet niet of deze als ready made te verkrijgen is, volgens mij niet...)

maar er zijn nog een heleboel andere bollen die het instant ook goed doen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

24-04-2013 13:46

@ Patric, Klaas en mede carpboarders

het is absoluut niet de bedoeling geirriteerd over te komen. Oké ik vond de reactie van Klaas niet heel prettig maar ik zie wel in dat mijn vraag inderdaad niet heel slim handig was.

Klaas mijn excuses dan voor mijn geirriteerde gedrag, moet juist blij zijn dat je me meer info geeft. Bedankt daarvoor :)


Michel, ik wist niet dat een goede instant bol zowel shelf life als freezer kan zijn. Ik dacht dus echt dat er een wezenlijk verschil zou zijn maar dat blijkt dus niet het geval.

In dat geval kan ik mijn vraag nog beter anders stellen :

Weet iemand een goede kwalitatieve bol die ik zonder voorvoer sessie goed kan gebruiken tijdens een lang weekend Frankrijk ?

Nogmaals excuses voor m'n geirriteerde reacties Klaas Patric en andere gebruikers van het carpboard.
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

24-04-2013 13:48

Topper :wink: No hard feelings!
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

24-04-2013 14:00

Patric,

Jij opperde het idee om een freezer te besprenkelen met een bepaalde toevoeging. Nu kom ik aan het denken en denk ik : wat als ik een grote emmer (met deksel) vul voor 3/4 met een boilie en deze dan dompel in bv een zoete boilie dip. Zal dit dan ook een goede optie zijn ? Geen idee of dit wat is hoor ik denk nu maar even hard op !
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

24-04-2013 14:14

Hugo,
Wat voor water ga je eigenlijk bevissen?

Bij sommige vissers leeft het idee dat freezers gezonder zijn dan ready's of shelf life bollen. Of dat zo is, ik weet het niet en het lijkt me ook niet zinvol om daar in dit topic op in te gaan. Maar vanwege het gezondheidsaspect en de aanname dat karper op lange termijn hier besef van heeft, zouden freezers op lange termijn dus beter vangen. Maar voor instant gebruik maakt het allemaal geen fluit uit. Ervan uit gaande dat het überhaupt wat uit maakt.

Snap je het nog? Het vermeende verschil in vangkracht manifesteert zich pas na langere periode van gebruik, waarin dus ook nog eens substantieel gevoerd moet worden. Instant dus niet van toepassing.

Gisteren toevallig zowat het hele ready-gamma van Martin SB gevoeld, geproefd en besnuffeld. Zonder er ooit mee gevist te hebben: ik zou er zo een weekje Frankrijk mee durven vissen. Instant.
Ready's van TTB: Ik zou er, zowel instant als voorvoerend, zo een heel seizoen mee durven vissen. Sterker nog, dat ga ik doen.
Andere merken durf ik weinig over te zeggen. Nou goed, iets over ProLine dan... De freezers heb ik erg goed mee gevangen. De ready's die ik gebruikt heb (een witte bol, weet zo de smaak niet meer) waren nogal, euh, rubberachtig. Hele vaste bolletjes, niet keihard, maar wel lastig kapot te knijpen. Ze kwamen niet best op me over. In één week 15 kilo of zo op gevoerd en gevist. Geen karper gezien. Oh ja, toch wel. M'n medefrankrijkganger had één vis. Zijn aas had zou ik veel meer vertrouwen in hebben gehad. Maar ja, hij had ook maar één vis. Dus eigenlijk kun je met deze ervaring ook niks aanvangen... :oops:
Ik weet het ook allemaal niet...
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

24-04-2013 14:22

Mart,

Haha ik snap het nog !

Nou we gaan op een relatief nieuw water vissen. Het water hebben wij aangeboden gekregen door een kennis van mij. Deze heeft enkele jaren geleden een afgraving van ongeveer 3 ha. gekocht en heeft het water rust gegeven zodat hij vanaf dit jaar het water kon bevissen. Echter door privé omstandigheden heeft hij hier nog maar weinig op kunnen vissen en weet hij zodoende weinig over het bestand. Hij heeft echter wel al successen geboekt dus er zit wel degelijk een goed bestand op want hij heeft ook veel geobserveerd en daardoor weet hij ook dat het bestand gezond is.

Verder weet hij er ook niet meer van. Het is als ware een echte test sessie en daarom ben ik dus op zoek naar een goede boilie die we zonder voor te voeren met vertrouwen kunnen gebruiken.

TTB is wel een aanbieder waar ik erg naar toe trek. Ik ben gewoon op zoek naar een kwalitatief goede bol die op instant sessies het goed doet. Maar wellicht vangen we ook wel het beste op mais dat kan natuurlijk ook. Daarom gaat er ook veel mais en pop-ups mee omdat ik daar ook veel bij zweer.

Maar nu gaan we off topic haha.

Mart bedankt voor je inbreng :)
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

24-04-2013 14:26

ga je op een BTW zitten zou ik Mainline proberen. die zullen ze vast wel kennen,maar of dat een voordeel of nadeel is kan ik je niet zeggen :D

ik zou als ik jou was gewoon een goede bol meenemen..

bijv van TTB de Smell, insomnia of X2b
of van MTC de solution,Master B8 of Deliver
of Dynamite, Martin SB, Mainline, Solar ,nutrabaits , Nash.

het is ook zeker handig om het aantrekkelijker te maken door ook pellets, boiliekrum of particles mee te voeren of nat kattenvoer, blikje tonijn whatever.. en een dip gebruiken kan ook helpen ja.

het is maar waar je zin in hebt en vertrouwen in hebt en hoeveel geld je bereid bent te besteden.

belangrijkste lijkt me te gaan vissen waar je vis kan verwachten. als er vis zit schijn je ze zelfs met een legoblokje te kunnen vangen. :wink:

maw ik zou niet te moeilijk doen als ik jou was.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

24-04-2013 14:29

Michel,

Moeilijk doen is iets waar ik niet van hou haha. Normaliter vis ik met OF een standaard mix van mais, hennep, pellets en dan met een pop-up of met boilies en dan voer ik alleen met boilies.

Maar het is geen betaalwater. Het is een privé water van een kennis van mijn ouders. Wij mogen als ware testen dus ik heb geen idee wat ik kan verwachten. Ben gewoon alle opties aan het overwegen en bekijken. Snapje ? :)
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

24-04-2013 14:36

ik zou anders verschillende dingen proberen en kijken wat het beste werkt...

misschien enkel pellets gebruiken of juist particles.

neem anders verschillende soorten bollen mee en dan kan je nu testen wat het beste werkt daar voor een volgende keer.

iig veel success alvast! :P
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

24-04-2013 15:12

Ja ik heb al van alles in huis :

Pellets
Mais
Pop-up
Tijgernoten
boiliedip

Nu nog boilies ;)

Bedankt
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

24-04-2013 15:14

Zo goed als onbevist water als ik het goed begrijp? Ik zou een berg maïs achter in m'n Laguna scheppen. En moest ik perse met bollen gaan vissen, dan bestelde ik bij TTB een zooitje Scopex bollen.
Ik weet het ook allemaal niet...
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

24-04-2013 15:33

Mart,

Klopt er is nu in totaal 3 sessies gevist. 2 keer een week en éénmaal een weekend. Op boilies is er wel gevangen.

Witvis zit er vrijwel niet op het water dus dat is wel een pluspunt.

Zal ik anders een voer van Hennep mais particels maken en dan een pop-up op mijn stek plaatsen ? en wellicht een hengel proberen met boilies om te kijken welke beter loopt?
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

24-04-2013 15:41

Hugo,

Dat hardop denken klinkt mij wel goed in de oren. Het leuke hieraan is dat je een bepaalde boilie met een toegevoegde dip meer attractie geeft en anlt jij de dip een beetje over alle boilies verspreid bereik je meer attractie dan zonder.

Dus bijvoorbeeld scopexbollen Freezers (nemen makkelijker op) met een scopex dip en dit goed door elkaar schudden en dit 4x herhalen om het uur. Dan heeft iedere boilie even wat meer power qua geur.

Lijkt mij instant niet gek.

En wat Mart zegt, Scopexbollen en mais doet het op een maagdelijk water meestal wel goed. En niet vergeten tijgernoten mee te nemen. Deze werken bij mij instant nog steeds enorm goed.
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

24-04-2013 15:45

Patric,

Het gebruik van tijgernoten ben ik niet heel ervaren in. Maar ik weet dat er tegenwoordig kant en klare tijgernoten te koop zijn. Zal ik deze evt. ook besprenkelen met een dip ?

Scopexfreezers ja ? Bedankt voor de tip!

Vraagje : waarom nemen scopex freezers beter een dip op ?
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

24-04-2013 16:34

Kant en klare tijgernoten kun je goedkoop via MP kopen vaak 10kg voor 35,-. Blijven zeker wel een (mid)week goed buiten de vriezer.

Mijn ervaring is dat de structuur van Freezers meer open is dan de ready's en dus nemen ze makkelijker op. Ze zijn vaak bij het invriezen niet helemaal droog maar wel wat gedroogd. (vriezer droogt product beetje uit) dus tijdens het ontdooien nemen ze het vocht op wat het dichtst bij is. En mocht dat nou net jou dip zijn :wink:

Succes!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

24-04-2013 16:45

Kijk nu komen we ergens meester :wink:

Ik kan niet voor een ander oordelen maar ik ga over 2 weken een weekie btw en..

Er gaat in elk geval mee Smellies, de shelf life versie en een hele sloot C4 soak.

Een kilo of wat x2b die nog in de vriezer ligt. Flink melasse erover.

MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Plaats reactie