Bezig met de Aldi/Lidl en Boni Boilies en pellets.


Plaats reactie
Edwin Roethof
Berichten: 28
Lid geworden op: 30-11-2012 12:11
Locatie: LelyDorp
Contacteer:

12-04-2013 09:29

Het is alweer een tijdje geleden dat ik boilies gedraaid had , nu weer sinds begin 2013 bezig met de visspullen tevoorschijn te halen en ook dus weer bezig om de eigen bolletjes te draaien.

Welliswaar in halve kilo's , maar dit meer om bepaalde wateren (waar ik van plan ben te gaan vissen of al inmiddels weer aan het vissen ben) uit te proberen.

Ook ga ik proberen om zelf pallets te brouwen enkeld nog even een goed basis mixje opzoeken.

Basismix bestaat uit:
1 deel maismeel
1 deel griesmeel
1 deel tarwebloem

Basis mix draait goed (letop ik mix draai en rol met de HAND , geen roltafel oid...)

Nu langzaam met boilie programma's en leesvoer hier op het forum de mix proberen uit te bereiden met o.a. lidl kruiden aldi kruiden en boni kruiden.
b.v.
Paprika poeder
knoflookpoeder
etc etc

Echter vis ik op een plas in Lelystad waar er met high visuals BETER gevangen word dan met simpel bruine bollen.

Nou wou ik proberen met Natuurproducten high visuals na te bootsen , echter vind ik NIKS op het forum over toevoegingen hiervan.

Ik weet dat er kleurstoffen zijn echter niet in Lelystad leverbaar en zelfs niet door RAVEN , gisteren daar geweest en geen bevredigend antwoord kunnen krijgen.
Via Vlemminx kon ik wel wat kleurstof krijgen maar 5,95 en dan nog eens 5,99 porto :roll: :evil: en dan genoeg voor 2,5 kilo :o

Naja de vraag was eigenlijk dus wie weet een toevoeging liefst kruidensoort of extract , bijvoorkeur tekoop bij bovenstaande winkels ex Raven of vlemminx.
Om de bollen een vergelijkbare High visual effect te krijgen...

bvd

Edwin
2. Veroorzaak geen overlast.
3. Toon respect voor de natuur.
5. Zorg dat je beschikt over alle benodigde vergunningen.
7. Gebruik bij het onthaken en fotograferen altijd een onthaakmat.
10. Zet de karper terug in het water waarin je hem hebt gevangen
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

12-04-2013 10:55

Edwin,

Weet je de toko in de gordiaan, tegen over de hamburgertent op zaterdag in dat rijtje

Loop daar maar eens binnen.

Meer kruiden dan je ooit hebt gezien(waarschijnlijk nog goedkoper dan de aldi/lidl en ze verkopen kleurstoffen voor levensmiddelen.

soort van boilliedraai walhalla daar

succes
Edwin Roethof
Berichten: 28
Lid geworden op: 30-11-2012 12:11
Locatie: LelyDorp
Contacteer:

12-04-2013 11:04

Ik spring nu direct op de fiets even kijken... :P

Bedankt voor de tip camiel
2. Veroorzaak geen overlast.
3. Toon respect voor de natuur.
5. Zorg dat je beschikt over alle benodigde vergunningen.
7. Gebruik bij het onthaken en fotograferen altijd een onthaakmat.
10. Zet de karper terug in het water waarin je hem hebt gevangen
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

12-04-2013 12:44

Kerrie, worden ze wel een beetje geel van
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

12-04-2013 14:51

Als toch de toko binnengaat, wees niet te benauwd om smaakstoffen te gebruiken die ook voor menselijke consumptie geschikt zijn. Kijk eens naar de flesjes voor cake en taart, denk eens aan soorten meel (bijv. pandan meel, sterk ruikend, zoet), vissausen (garnaal, inktvis, krab), pasta's en poeders (terassie/trassie van garnalen zowel in poeder als pastavorm in blokjes (net zoals een maggiblokje, die het ook goed doet). Kerrie, gemberworte in poedervorm, zout.

Als je het gebruikt, altijd met mate!

Dit zijn maar voorbeelden. Ik heb ze allemaal (en meer) in de kast staan, maar ja, ik ben dan ook een indo.
Edwin Roethof
Berichten: 28
Lid geworden op: 30-11-2012 12:11
Locatie: LelyDorp
Contacteer:

12-04-2013 17:19

Frank,

Je levert me wel een goed idee, mn oud collega en Klusmaat is ook een indo (pinda :lol: ) en zijn moeder die heeft de keuken vol staan met van alles.
Zij heeft een eigen tokotje ergens in hilversum meende ik.
Zal zo even vragen of zij wat leuks kan regelen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ...


voor de rest al wat ingredienten gehaald bij de eerder genoemde toko en een tasje vol 10 euro verder.
Bij de AH lidl en Boni was ik zeker het 4 voudige kwijt geweest.
2. Veroorzaak geen overlast.
3. Toon respect voor de natuur.
5. Zorg dat je beschikt over alle benodigde vergunningen.
7. Gebruik bij het onthaken en fotograferen altijd een onthaakmat.
10. Zet de karper terug in het water waarin je hem hebt gevangen
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-04-2013 18:47

Kleurstof is ook in toko's te vinden. Vloeibaar en/of in poedervorm. Meestal niet op natuurlijke basis helaas.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Raymon Voskuilen
Berichten: 70
Lid geworden op: 17-12-2007 19:30
Locatie: Baarn

13-04-2013 18:56

-Kurkuma (geel)
-Angkak (rood/paars)
-Vloeibare paprika met een hoge cu (color units)
-Spirulina (groen)
-Lavas (groen)

Dit zijn erg goede ingredienten om de kleur sterk omhoog te halen en die ook een goede aantrekkingskracht op de karper hebben.
Het leven van een mens is wat zijn gedachten ervan maken.
Plaats reactie