ananas krenten


Plaats reactie
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

10-04-2013 21:56

Soms heb je inee.s zo een hersenspinsel.

Ik vis dit jaar met de ananas bollen van mtc.
Tot nu toe gaat het best lekker maar ik mis wat om mee te voeren/ bij te voeren.

De stickmixjes zijn weinig in ananas te krijgen dus knutsel ik ze zelf maar.


Nu schoot me ineens te binnen om krenten te laten wellen in ananas sap.
Heeft iemand hier ervaring mee, of word de smaak echt verschrikkelijk.

Krenten zijn goedkoop en gezwolle ook nog best van een leuke grote.
Dat je ze met van alles kan laten wellen is me bekend, ben puur nieuwschierig naar de combi met ananas.

Als je een ander ananas idee hebt laat ook maar horen.

Alvast bedankt.........enne verse ananas had ik zelf ook wel bedacht haha

gr camiel
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

10-04-2013 22:11

je kan toch gewoon wat boillies crushen en kruim en boillies in pva netjes voeren?
denk dat ananassap niets met de boillies van doen hebben behalve de naam.
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

10-04-2013 22:26

Het idee is inderdaad wel tof. Ik heb vroeger wel leuke vangsten gehad op de dorpsvijvers met krenten(laten weken met siroop). Ik weet alleen niet op wat voor water je vist, het is natuurlijk wel weer erg brasemgevoelig. En zomaar in een boiliepijpje gaat het ook niet, maar genoeg mogelijkheden daarin lijkt me.

Ik denk alleen wat Fred ook al zei, dat het echte ananassap niet veel van doen heeft met de flavours die ze in de bollen doen. Ik weet niet of er losse flavours verkrijgbaar zijn in Pineapple smaak? Vast wel ergens.
Bedankt trouwens voor het idee, want ik zit nu te denken dat het vissen met krenten/bijvoeren best wel eens een goed plan kan worden voor aankomend jaar haha.
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley
Gebruikersavatar
Marc vdWoude
Berichten: 225
Lid geworden op: 22-10-2012 22:20

10-04-2013 23:17

Even buiten je idee wbt de krenten.
Van Mainline heb je een emmer groundbaits in pineapple smaak van 2kg voor 12€.
Velen zullen het wel weer op de dure prijs gooien maar ik vind dit reuze meevallen.
De groundbaits opzich zijn te grof om zo te gebruiken,
en daarbij is het met vele goedkope middelen tot een goedje te maken.
En als je kijkt hoeveel sticks je dan kunt maken kun je het niet meer duur noemen.
Ik vis heel graag met deze stickmix en wanneer ik het alleen voor sticks gebruik doe ik makkelijk een heel seizoen met een emmertje.

Ik dacht misschien kun je er wat mee.

http://www.tackledirect.nl/store/produc ... ml?page=12
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

10-04-2013 23:27

Het probleem met de pva stickjes is dat iedereen ze gebruikt.
Ik dacht dus ga eens dwars op de meute in en ga weer eens lekker op de oldschool supermarkt aasjes proberen met wat boilies er bij.

Lekker goedkoop en met de pult best een stukje weg te schieten/ff in de vriezer)

doordat ze lekker zich volzuigen klappen ze bij de eerste hap open en blijft het smaakje zich verspreiden onder water.
Tot zover de theorie.

Van het weekend maar eens een praktijk testje
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

11-04-2013 00:25

Ja Camiel, aan de andere kant: Niet geschoten is altijd mis :wink:
Heeft mtc er geen liquids bij dan? Volgens mij heeft mainline die wel.
Ach man..Ga toch vissen !!
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

11-04-2013 07:34

Ja ze hebben wel wat idd.

Die bestel ik mee met de volgende bollen.

Ik was gewoon even simpel aan het denken.
Kilo krenten kost een euro of 2 en een pak ananas sap nog geen euro.

Die krenten zwellen als een gek dus je kan makkelijk strooien voor extreem weinig geld
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

11-04-2013 08:38

Week je de krenten in eender welke siroop, zullen de resultaten er niet minder om zijn dan met ananassiroop. Het lijkt me sterk dat de vis een link weet te leggen tussen ananas boilies en krenten geweekt in ananassap/siroop. Maar dat wil niet zeggen dat die krenten een slecht idee zijn, integendeel. Ze kunnen een hoop vloeistof opnemen en je zal niet veel concurrenten hebben die met hetzelfde spul bijvoeren.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-04-2013 08:55

Vergeet kikkererwten niet,die nemen kleur en geur op,als je bij mtc dezelfde flavour weet te scoren heb je wat je wilt.
Als het aan mij ligt kun je met elk aas bijvoeren overigens.
Als het je gaat om dressuur doorbrekend te werk te gaan,kun je beter helemaal kappen met bollen.
En volledig overstappen op maples ofzo,eventjes introduceren op de stek en het is vaak slachten geblazen.
Want zeg nou eerlijk wie vist er nog mee ?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

11-04-2013 09:12

je kan ook ananas schijven uit blik verwerken in een grondvoer/voerballen en het sap gebruiken als vocht ervoor.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Marc vdWoude
Berichten: 225
Lid geworden op: 22-10-2012 22:20

11-04-2013 10:24

Ja Michel, werkt dit?
Toen ik gisteren na zat te denken vroeg ik me al af of echte ananas was te verwerken in een mix.

Trouwens hoeveel mensen er met de pineapple mix van Mainline vissen dat zal best meevallen.
Tegenwoordig als ik instant ga vissen wordhet vrij standaard voor mij dat ik een KDrig met een pinapple dumble vis.
Met een klein stick pineapple.
Trouwens er zijn van verschillende merken pinapple dips, boosters, syrups etc te krijgen.
Heb diversen in mn handen gehad op de beurs.
:D
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

11-04-2013 10:37

Marc vdWoude schreef:Ja Michel, werkt dit?
Toen ik gisteren na zat te denken vroeg ik me al af of echte ananas was te verwerken in een mix.

Trouwens hoeveel mensen er met de pineapple mix van Mainline vissen dat zal best meevallen.
Tegenwoordig als ik instant ga vissen wordhet vrij standaard voor mij dat ik een KDrig met een pinapple dumble vis.
Met een klein stick pineapple.
Trouwens er zijn van verschillende merken pinapple dips, boosters, syrups etc te krijgen.
Heb diversen in mn handen gehad op de beurs.
:D


ik zou denken van wel, als ik zo een blik openmaak zie ik dat ze niet drijven (volgens mij) en het sap in zo een blik lijkt me dan ideaal om te gebruiken om een grondvoertje aan te maken.en mocht er niet genoeg sap inzitten kan je altijd nog ananas sap erbij doen.
is goedkoop en het voldoet ook nog eens aan de criteria "supermarktaas" :D
moet het nog zoeter ,sterker zijn kan je ook nog ananas essence erbij doen.kost ook geen drol http://www.toko4you.nl/product.php?id_product=149

wat wil een mens nog meer :P
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

11-04-2013 13:06

michel Tja schreef:je kan ook ananas schijven uit blik verwerken in een grondvoer/voerballen en het sap gebruiken als vocht ervoor.


Juist, Dat doe ik ook. Heel goed met kippenbix en hennepmeel te mixen. Gooi hier nog wat van je bollen bij en je voert mooi compact en effectief. Brasem hou je altijd wel. Wat je hiermee wel vermijdt zijn meerkoeten en andere watervogels.

Misschien is dit juist wel een dressuurbreker voor je.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Plaats reactie