welke mix is goed voor the cell activator van mainline??


Plaats reactie
peter de ruijter
Berichten: 376
Lid geworden op: 30-11-2003 01:00
Locatie: NIEUW VENNEP

04-04-2013 12:39

hallo
wil the cell activator gebruiken,welke mix zou het beste geschikt zijn hiervoor buiten de orginele cell basemix.
hoorde dat een fishmix niet echt is aan te raden maar twijfel hieraan.
ik hoor graag jullie mening hierover welke mix gewoon goed is te gebruiken voor de mainline activators.
de orginele mixen zijn nogal prijzig vind ik.
Bjorn Jeurissen
Berichten: 11
Lid geworden op: 01-06-2014 20:57

19-06-2014 20:00

Hier ben ik ook benieuwd naar , lijkt mij niet dat er zo'n bijzondere dingen in een mainline basismix zitten.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

19-06-2014 23:37

Bijzonder is het niet maar het scoort wel, dus niet gewoon een basismix.
Je moet denken aan actieve gisten en snelle eiwitten dan kom je al een stap verder.

Groet, Peter

ps probeer het maar eens zo'n basismix :wink:
Bjorn Jeurissen
Berichten: 11
Lid geworden op: 01-06-2014 20:57

22-06-2014 01:40

Dat dergelijke ingrediënten in een mainline mix zitten kan ik begrijpen. Maar het lijkt mij dat je ook gewoon aan de slag kan gaan met je eigen basismix + mainline activator. Moet ook werken toch?
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

22-06-2014 11:36

@Peter de Ruijter, Waarom twijfel jij aan het feit dat het met een Fishmix niet aan te raden is? Soms is het handig om de eigen twijfels vast te posten zodat mensen dit mee kunnen nemen in hun gedachtegang.

@Bjorn, Waarom denk jij dat er geen bijzondere dingen in de basismix zitten? In de herkansing (2e antwoord) begrijp jij dat opeens wel. Is het dan niet mogelijk dat de activator (what's in a name) deze bijzondere ingrediënten activeert en dus nutteloos is bij een basismix zonder deze actieve gisten / snelle eiwitten? Deze vraag buiten de vraag of Peter van Loo het bij het rechte eind heeft.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

22-06-2014 13:12

De kant en klare mixen van Mainline met de bijbehorende Liquids vullen elkaar aan,.daar hebben mensen over nagedacht en met resultaat aangezien het aas merk Mainline al een lange en verdienstelijke periode actief is in de scene.Als je de mixen en vloeistoffen met elkaar gaat mengen of andere mixen gaat gebruiken enz zal je heus wel een vis vangen maar zo is het uiteindelijk niet bedoeld.
De term Activator staat er niet voor niets.
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

22-06-2014 14:03

Dat zal allemaal wel, maar er is natuurlijk niks op tegen om zo'n 'activator' gewoon eens door een andere mix te kiepen.

Zo heb ik eens Trigga Ice Liquid door een bird food mixje gedaan. Ving buiten gewoon lekker.
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

22-06-2014 16:20

Jop Boot schreef:Dat zal allemaal wel, maar er is natuurlijk niks op tegen om zo'n 'activator' gewoon eens door een andere mix te kiepen.

Zo heb ik eens Trigga Ice Liquid door een bird food mixje gedaan. Ving buiten gewoon lekker.


Je zal er zeker vis mee vangen maar wat ik al eerder aangeef de bekende mixen en de bijbehorende activators behoren bij elkaar.
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

22-06-2014 17:25

Zal wel bij elkaar horen hoor, maar er zit ook een flinke vleug marketing in: "Cell werkt het beste met de activator", wat dat dan ook moge zij.

Punt is de prijs. Zakje mix en flesje activator en we zijn al bijna 30 euro verder.

Je draait eens een kilootje en dan nog eens kilootje en komt dan tot de conclusie dat het best vangt maar dat de prijs wel erg hoog is. Dus dan stop je met het aanschaffen van de mix. Zit je nog wel met 240 ml van die Activator.

Cell is een beetje coconutty als ik het moet geloven dus dat kan best door een birdfood.

Als je toch die geweldige wisselwerking tussen de basismix en Activator wilt hebben kan je de mix van Mainline natuurlijk ook versnijden. Gooi gewoon 250 gram door 750 gram van je eigen mix van 2 euro de kilo, Activatort erbij en je hebt een prima balletje.
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

22-06-2014 19:17

Ik ben niet zo van het versnijden of verdunnen,.ik heb ooit eens een aantal emmers laten draaien (Active8) maar degene vond het nodig om de mix iets aan te passen omdat het nogal vermoeiend draaide maar erg gelukkig werd ik er niet van.Ik gebruik(te) het gewoon zoals omschreven en wat betreft de vangsten (instant) heb ik niks te klagen gehad.
Dat er een behoorlijke marketing machine achter zit is hellemaal correct maar bij welke aasfirma is dat niet het geval?het draait tegenwoordig alleen maar om de kei harde knakken.
Bjorn Jeurissen
Berichten: 11
Lid geworden op: 01-06-2014 20:57

22-06-2014 19:56

Marc Schrikkema schreef:@Peter de Ruijter, Waarom twijfel jij aan het feit dat het met een Fishmix niet aan te raden is? Soms is het handig om de eigen twijfels vast te posten zodat mensen dit mee kunnen nemen in hun gedachtegang.

@Bjorn, Waarom denk jij dat er geen bijzondere dingen in de basismix zitten? In de herkansing (2e antwoord) begrijp jij dat opeens wel. Is het dan niet mogelijk dat de activator (what's in a name) deze bijzondere ingrediënten activeert en dus nutteloos is bij een basismix zonder deze actieve gisten / snelle eiwitten? Deze vraag buiten de vraag of Peter van Loo het bij het rechte eind heeft.


Ik doelde er meer op dat deze ingrediënten zo bijzonder zouden zijn , in de zin van iets wat nog nooit gebruikt is. Denk dat we nooit achter de echte samenstelling zullen komen
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

23-06-2014 00:06

leenderts leon schreef:Ik ben niet zo van het versnijden of verdunnen,.ik heb ooit eens een aantal emmers laten draaien (Active8) maar degene vond het nodig om de mix iets aan te passen omdat het nogal vermoeiend draaide maar erg gelukkig werd ik er niet van.Ik gebruik(te) het gewoon zoals omschreven en wat betreft de vangsten (instant) heb ik niks te klagen gehad.
Dat er een behoorlijke marketing machine achter zit is hellemaal correct maar bij welke aasfirma is dat niet het geval?het draait tegenwoordig alleen maar om de kei harde knakken.


We dwalen een beetje af, maar ik heb juist wel goede ervaringen met het versnijden van mixen.

Ben best wel een fan van Trigga Ice van de Nutra, maar de mix is domweg veel en veel te duur.
1 op 2 versnijden maakte de prijs een stuk dragelijker en had nou niet de indruk dat het minder ving.

Nutrabaits heeft een goedkopere mix waarvan men zelf zegt dat deze uitstekend geschikt is om de duurdere mixen te versnijden.

Kan me dan ook niet voorstellen dat een versneden mix van mainline opeens beduidend minder vangt.
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

23-06-2014 06:51

Volgens mij is de filosofie van de mainline activator mixen anders dan die van de nutrabaits.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

23-06-2014 07:43

Gewoon vis vangen toch.
Plaats reactie