Mainline Boilies


Pascal Hermans
Berichten: 17
Lid geworden op: 25-12-2012 21:01

29-03-2013 00:08

Hey, heeft er iemand ervaring met de Cell Boilie van mainline. ik gebruik hem nu in combinatie met de IB mais fakebait.
maar tot op heden nog geen succes
Gebruikersavatar
maurice van driel
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-03-2008 17:19

29-03-2013 08:34

je moet er wel vangst garantie bijkopen .. ff een mail naar danny sturen ..,dan worden de boilies geactiveerd. (ja ik verveel me)
Gebruikersavatar
Marc vdWoude
Berichten: 225
Lid geworden op: 22-10-2012 22:20

29-03-2013 08:48

Ik heb veel ervaring met Cell, erg leuke boilie. Wel zacht.. Op de meeste wateren hier te zacht en zul je moeten uitharden.
Naar mijn mening wel een beetje te groot gemaakt door de hype, net zoals bij de voorgangers zoals; Fusion, Pulse, Grange en Active-8.

Waar Maurice al een beetje heen wilt gaan; ondanks dat dit zo een goede boilie is betekend dit nog niet dat de karpers zich erop storten.
Misschien heb je wel op de verkeerde plek gevist, of zat je op de verkeerde tijden.
Waar heb je jouw Mainline vandaan?
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

29-03-2013 09:16

Volgens mij is het grootste succes te wijden aan dat vooral veel engelse vissers deze boilie (hebben) gebruik(en)(t) op bepaalde wateren en er daardoor veel vis op is gevangen omdat de vis ermee bekend is geworden.
Het is zeker geen slechte boilie oid. maar ik heb gemerkt dat ik er op (betaal)wateren waar veel engelsen komen er meer mee heb gevangen dan wateren waar nagenoeg geen engelsen komen (of eigenlijk vissers die veel met de Cell vissen).
Maar zoals gezegd ik neem ze nog steeds mee naar frankrijk en dan vooral wateren waar veel engelsen vissen.

grt
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

29-03-2013 12:52

Ik vis zelf ook altijd met de Mainline Cell, het is in mijn ogen de beste boillie waar ik tot nu toe mee gevist heb!

Met zijn 10 euro de kilo ook vrij duur, maar ik koop ze altijd 'slim' in, op kortingsdagen van Hengelsport Utrecht waardoor ik 'maar' 7 euro de kilo betaal!

Ik voer hier nooit mee voor en het is voor mij een prima instantbol, maar zoals al eerder is gezegd: het is geen wonderbal, dus je moet nog steeds de juiste plek etc. vinden!
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

29-03-2013 14:05

The Cell? Veel te duur, veel te commercieel en veel te veel voor Fairbrass!
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

29-03-2013 14:10

Leon, ben jij helderziend of zo?! :wink:

Ik zou nooit voor een dure bol als die van Mainline kiezen. Maar: het lijkt me heel sterk dat je gebrek aan succes aan de Mainline bollen ligt. Duur, commercieel, maar zeker ook zeer geschikt om goed vis mee te vangen.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

29-03-2013 15:03

Omdat ik die duur vind. Zonder kortingsdagen kan ik elders goedkoper aas halen waarmee ik instant net zo goed of slecht kan vangen. En nee, geen spotgoedkoop aas, ik weet best dat kwaliteit betaald moet worden.

Ik zit met pak 'm beet de Fibre Ice, met meer vertrouwen te vissen. Voor minder geld. Vandaar dat ik nooit voor Mainline zal kiezen. Waarmee ik niet zeg dat de Fibre Ice beter of slechter is dan welke Mainline bol dan ook hè. Ik heb er wel mijn ideeën over, maar die kan ik niet hard maken. Da's een gevoel. Jij hebt blijkbaar een beter gevoel bij de Mainline producten. Prima toch?

Als je mijn reactie trouwens goed leest, begrijp je dat ik aangeef dat de slechte vangsten niet aan de Mainline bollen liggen. Want doe mij 50 kilo The Cell bollen cadeau en ik vis een seizoen lang met niks anders en vol vertrouwen. Kopen zal ik ze echter niet, om reeds genoemde redenen.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Marc vdWoude
Berichten: 225
Lid geworden op: 22-10-2012 22:20

29-03-2013 16:10

Te duur? Misschien.. Ik weet niet wat er in zit dus ik kan onmogelijk bepalen of ze wel of niet te duur zijn.
En ik denk dat niemand dit weet van dit board, of je moet voor Kevin werken.
Te comercieel? Wtf?! Hoe wil jij je product verkopen dan? Wachten tot de vogeltjes het door vertellen?
Ja er word heel erg veel over gesproken. Maar geloof mij maar dat mainline prima aas maakt. En vele firma's achter zig laat. Dat het 't beste aas is dat er is wil ik echt niet sugereren. Ik heb jaren lang met Mainline gevist, en dan bedoel ik niet de Nederlandse winkeliers die een mainline mix in elkaar rollen.
Maar rechtstreeks bij Mainline vandaan. Dit is als je ze naast elkaar legt met een mixbol hele andere koek.
En als je 10€ dan al veel vind. Hahaha.. Dan zou ik ze daar niet halen.
Onbetaalbaar voor de meeste. Maar super bollen in mijn ogen.
En de Active-8 krijgt mijn voorkeur.

Ps: ook onbetaalbaar voor mij hoor tegenwoordig. Maar doet voor mij niks af aan de vangkracht.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

29-03-2013 16:12

Zeker een mooi aasmerk Leon. Daar hoeven we niet over te discussiëren.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

29-03-2013 16:27

Ik weet niet wat er in zit dus ik kan onmogelijk bepalen of ze wel of niet te duur zijn.

Ik weet ook niet wat er in zit, maar kan wel bepalen of ze wel of niet te duur zijn. Aas wordt niet evenredig duurder naarmate de prijs hoger wordt.

Te comercieel? Wtf?! Hoe wil jij je product verkopen dan? Wachten tot de vogeltjes het door vertellen?

Te commercieel was om Leon uit de tent te lokken. Inkoppertje en geenszins serieus bedoeld.

Maar super bollen in mijn ogen.

Je kunt je aas ook te veel lof toezwaaien. Zullen goede bollen zijn geweest, reeds gezegd dat ik daar niet aan twijfel. Maar de ervaring leert dat de meerwaarde van aas zijn grenzen kent.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-03-2013 16:59

Huh,

Mart Honen schreef:Aas wordt niet evenredig duurder naarmate de prijs hoger wordt.


De prijs wordt net zoveel hoger als dat het duurder wordt. Je bedoeling zal wel wat anders zijn.

Maar over de kostprijs zeg je dan zelf al niks te weten. Over een andermans portemonnee kun je ook al niet oordelen.

Kortom. :cry:
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

29-03-2013 17:15

je kunt je katten ook het goedkoopste kattevoer geven wat er is, maar het is zichtbaar (bij mij in ieder geval) dat ik, met duurdere kattenbrokken van een bekender merk, gezondere en mooiere katten heb rondlopen die mooier in hun vacht zitten en actiever zijn...

vaak zit er in de duurdere bollen gewoon kwalitatief betere grondstoffen en misschien wat duurdere smaak stoffen... dit maakt het op lange termijn beter voor de karper maar het zal aan de vangsten niks onder doen... ze vreten het allemaal op.. ook die kaugomballen worden gewoon opgegeten... kan me die starbaits ballen nog wel herinneren voor 3,5 euro de kilo... de jeugd hier in de buurt zat daar gewoon net zo hard mee te vangen als degene met de bollen van 10 euro...

zolang je geen water voor jezelf hebt, een grote aantal kilo's bollen en een paar jaar de tijd, ga je geen verschil zichtbaar maken omdat er gewoon teveel variabelen zijn waar je geen invloed op hebt... nutteloze discussies dus over welk aas nou beter is...

@pascal: hoe lang gebruik je het aas al? als je het pas een maand gebruikt dan zou ik me er niet druk om maken, er zijn er zat die nog niks gevangen hebben... vis je er al een jaar mee dan zet je de bollen waarschijnlijk verkeerd in of je vist op de verkeerde plekken...
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-03-2013 18:19

Bas, vergeet niet dat er een verschil is tussen voer en aas.

Er bestaat aas waarmee je de neusharen eruit brandt, en toch vangt het.
Gebruik je dat als voer dan houd het al snel op, ben benieuwd of Leon er al eens wat van meenlaajn verkruimeld heeft en wat zijn neus ervan vond..
Groet'n Henk..

still growing Old.
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

29-03-2013 18:50

idd verschil tussen haakaas en voer is er idd... een goede boilie eet ik nog wel op maar een pop up laat ik toch maar liggen :P
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

29-03-2013 18:54

Hoi Henk,

Ja, ik verkruimel mijn Cell boilies wel eens ja, en ik ruik dan niks geks hoor!
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

29-03-2013 19:49

Haha Leon, Henk is al met z'n 4e paar pantoffels bezig hij zit maar achter die geraniums wortel te schieten. Een gepensioneerde karpervisser zal ik maar zeggen en ja dan dan ga je gewoon zaniken.

Groet, Peter

Ps Henk vist het liefst met krentenbollen, als Nederlands kampioen broodbakker kan dat haast ook niet anders. :D FF weer wat leven in de brouwerij brengen hoor, anders wordt het zo saai.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-03-2013 20:23

Peter,

Gek genoeg krijg ik nu beelden door van Henk en Peter als de Statler and Waldorf van CarpBoard. :D

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-03-2013 21:25

Woehaaaaaaaaaaaaaaa!! (bron J. Pannekoek) :wink:

En tijdens iedere aflevering regelmatig op een ironische manier kritiek leveren op het optreden van de artiesten in het Muppet-theater.
Ik zei het niet Kees; Muppet theater..'k zou die vergelijking hier op het KWO board niet durven maken. :lol:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

30-03-2013 07:44

Bied me dan aan als statler: in dit theater kan ik over 25 jaar nog mee, zonder ooit nog te vissen.

Je kan best katten op Henk, dat roept Henk ook op. Komt omdat hij te vaak gelijk heeft. :P kutgevoel of niet?
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

30-03-2013 22:02

Huh,


Mart Honen schreef:

Aas wordt niet evenredig duurder naarmate de prijs hoger wordt.


De prijs wordt net zoveel hoger als dat het duurder wordt. Je bedoeling zal wel wat anders zijn.

Maar over de kostprijs zeg je dan zelf al niks te weten. Over een andermans portemonnee kun je ook al niet oordelen.

Kortom.


Haha, had moeten staan: Aas wordt niet evenredig beter naarmate de prijs hoger wordt...

Andermans portemonnee, daarover kan ik inderdaad niet oordelen. Dat doe ik dan ook niet, maar fijn dat je het even aanhaalt.

Over de kostprijs zeg ik helemaal niet niks te weten.
Als ik een brood koop voor 5 euro, met dezelfde smaak en voedinswaarde als een brood van 2 euro, vind ik dat te duur. Maar er zullen dan vast mensen zijn die werkelijk geloven dat het dure brood beter is. Heb ik geen moeite mee. Dat ze het kopen...
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Marc vdWoude
Berichten: 225
Lid geworden op: 22-10-2012 22:20

31-03-2013 01:16

Wat ik dan knap vind beste Mart, is dat jij weet dat er in die twee broden de zelfde smaak en voedingswaarden zit.
En dat terwijl die ene bakker zijn recept zo goed geheim houd. :)
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

31-03-2013 09:00

1 van de 2 bakkers is gewoon hartstikke slim!!

Uiteindelijk zit er wel verschil in de twee broden / boillies...
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

31-03-2013 09:47

Blijft gek dat veel mensen duurder altijd associeren met beter. De prijs van aommig ingredienten qord vaak bepaald soor het wereldwijde aanbod en de kosten van productie. Neem eens trassie echt een top ingredient maar atuk goeskoper dan leverpoeder en ik durf keihard te beweren dat se een echt niet beter vangt op moeilijke wqreren dan het ander tenzij een van de 2 is stuk gevist :wink: . Melasse is ook zon product kost geen srol omdat er een enorm aanbod is, zit vol attractors waaronder betaine. Tjah je kan natuurlijk ook pure betaine kopen maar dat is duurder, wie is er dan gek?
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

31-03-2013 10:30

Veeeeeeeeeeeeeeeeel te duur die boilies!!
Doe mij maar MartinSB knikker, vangen net zo goed en zelfs die vind ik te duur maar toch koop ik ze.....
Maar met mainline knikkers word het toch een beetje kostbaar een week lang 2 kilo per dag te voeren, ik kan dat in ieder geval niet permiteren....