Grondvoer - Verschillende waterlagen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeffrey Pen
Berichten: 260
Lid geworden op: 14-09-2003 02:00
Locatie: Almere

27-02-2013 11:58

Ik ben op zoek naar een grondvoer die actief is in verschillende waterlagen. Ik weet dat Solar deze in het assortiment heeft, maar ik ben benieuwd of jullie dit ook zelf maken.

Het is voor het vissen met de zig rig op water waar spodden verboden is. Wanneer nodig wil ik deze spot kunnen activeren met een grondvoer waarbij je een soort van up en down flow creëert tussen bodem en oppervlakte.

Iemand goede tips hiervoor?
Hoor het graag!

Gr. Jeffrey
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-02-2013 12:00

Verschillende soorten drijvende brokjes met pellets vermengen, vermalen..

Er zijn namelijk honden/kattenbrokjes die goed drijven, die zowat zweven en ik heb al eens wat zinkers er tussen gehad. Hier valt goed mee te experimenteren. Beetje olie erbij, wat zwaardere vloeistoffen en je kunt een boel experimenteren :)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

27-02-2013 12:38

Bij het grondvoer op het laatste moment havermoutvlokken toevoegen. Dus NET aan vochtig!!
Zwaardere vloeistoffen (gecondenseerde melk, melasse, sticky baits bloodworm) mengen met
een beetje (hennep) olie.
Zoals Sven zegt, kattebrokjes, gemalen kroepoek, overbodige floaters uit de crusha

Mogenlijkheden zat, en in een doorzichtige bak/emmer goed te testen wat ,wat doet :wink:

succes,
Ach man..Ga toch vissen !!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

27-02-2013 13:04

Mijn basis is meestal alleen paneermeel uit de supermarkt.

Vlak voor het voeren met je (natte) voermix of voerballen nog wat droog paneermeel toevoegen. Evt. 3 of 4 keer nieuw paneermeel aan de vochtige mix mengen, zodat je meerdere vochtigheden van het meel krijgt wat bijdraagt aan het liggend, zwevend en sneller stijgend effect.

Bij het regelmatig inzetten van kleine hoeveelheden niet alles in 1 x klaarmaken zodat het geen tijd heeft om allemaal in te trekken.

Verder vloeistof, pellets, (gem.) hennep etc. naar eigen inzicht gebruiken.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

27-02-2013 23:38

shrimp meal!

maar als je niet mag spodden hoe ga je dan je grondvoer op de plek krijgen?
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

28-02-2013 09:50

..?

Afhankelijk van afstand; Voerballen werpen met de hand, voerschep, katapult, baitsling (katapultpouch aan de hengel) of voerboot...

Een zigje kun je ook onder het kantje vissen wanneer dit in de zwemroute ligt :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

01-03-2013 01:03

voerboot... als dat kan is het probleem helemaal opgelost... pak een blik kokosmelk, of een pot creamer (melkpoeder), maak een blik tonijn fijn, zakje gemalen hennep, garnalen meel, tijgernotenmeel wat mini pallets, wat grotere pallets, een zak goedkoop grondvoer... lijkt me dat je nu een spoot trekt van het oppervlakt tot aan de bodem....

alles wat je met de spod kan kun je met de boot ook... moet je ballen voeren dan maak je het minder sloppy tot de gewenste dikte om de ballen te maken... hij moet meteen uit elkaar spatten als hij het oppervlakte raakt voor een zo goed mogenlijk effect... afhankelijk ook weer van de diepte waarop je gaat zitten...

als er maar veel lichtere dingen in zitten die blijven hangen... geloof dat hinders zon mix heeft dat ook veel gebruikt wordt door de heren van korda....
Gebruikersavatar
Jeffrey Pen
Berichten: 260
Lid geworden op: 14-09-2003 02:00
Locatie: Almere

01-03-2013 09:45

Heren, allemaal bedankt voor de reacties!
Zijn een hoop suggesties om mee aan de slag te gaan, ik zal eens even wat gaan testen.

Even wat verdere toelichting:
Ik wil dit idd met de voerboot droppen.
Waar het me vooral om gaat is om niet teveel te wolken en niet teveel verschillende ingrediënten te gebruiken.
Gewoon 2 hooguit 3 lichte ingrediënten verwerken in een zwaarder bodem grondvoertje.
Maar die lichte ingrediënten moeten wel gedurende wat langere tijd een langzame constante stroom naar boven hebben.

Het hoeft ze niet te lokken, maar wel interesse wekken als er vis langs komt zeg maar.
Dus niet teveel maar net genoeg om ze iets te triggeren...
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

01-03-2013 14:40

Een constante stroom naar boven krijgen lukt volgens mij alleen als je
wat stevige ballen voert met olie houdende en licht drijvende deeltjes.
Zou dan dus de voerballen laten verschillen in densiteit, zodat je opwaartse
stroom wat verlengd wordt.

Waarom niet wolkend bye the way? Een product als bv gecondenseerde melk
wolkt enigzins (afhankelijk van diepte/watertemp/samenstelling voer, maar
zal uiteindelijk een wolkvorm op de bodem zijn.
Ach man..Ga toch vissen !!
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

01-03-2013 23:43

Nash riser pellets :wink:
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Plaats reactie