Eddy Stercks Boilies


Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

19-02-2013 17:51

in 95 % van alle gevallen ligt het aan de visser hoe goed een bepaald aas is.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

19-02-2013 18:18

Rik koster schreef:me maat haalt altijd red devils,en vangt zich letterlijk helemaal scheel met die dingen.
zowel instant,als op groot water met voercampagnes,waarbij de voerstek binnen het uur echt te vaak vis op de mat geeft.
maar of het de bol is,of zijn manier van vissen mogen julie zelf bepalen.
maar hij heeft er alle vertrouwen in,en ik ook overigens dat het een prima vangende bol is.

zoals julie weten heb ik geen enkel belang omtrent eddy en zijn aas,maar het is een feit wat ik zie en meemaak,dat het een goed vangende bol is.


Je weet dat ie een boek geschreven en een narcistisch filmpje (Eddy voor, tijdens en na :-? ) geschoten heeft op o.a. een bekend betaalwater.., enig commentaar :D :wink: ?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
albert kok
Berichten: 89
Lid geworden op: 20-11-2003 01:00

19-02-2013 18:19

En in veel gevallen weet de visser niet eens waar die mee vist...neus in de zak en hoppa ,vissen.
Of gewoon veel euros de kilo betalen en aannememen dat het wel goed zit.

tsja,als die van vier euro goed vangt,hoe moet dat dan wel niet zijn met die van vijf...en die van zes ??
En die van 8 och man,ze springen vanzelf je net in.

Na een aantal ervaringen met boiliebakkers heb ik nu mijn eigen walhallah weer ingericht,weet ik tenminste waar het fout,of goed gaat !

Dat er met de ES boilies bergen vis zijn gevangen staat als een huis,dat het niets speciaals is ook.
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

19-02-2013 18:46

albert kok schreef:Dat er met de ES boilies bergen vis zijn gevangen staat als een huis,dat het niets speciaals is ook.


http://www.e-s-boiliedraaiservice.nl/ ?
albert kok
Berichten: 89
Lid geworden op: 20-11-2003 01:00

19-02-2013 19:09

leen snoek schreef:http://www.e-s-boiliedraaiservice.nl/ ?


Nee dank je,ook geen draaiservice meer voor mij.

Gewoon weer vieze klauwe in de schuur,net als (te) lang geleden.

Mvrgr,
Ap
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

19-02-2013 19:55

Marco Mostard schreef:Je weet dat ie een boek geschreven en een narcistisch filmpje (Eddy voor, tijdens en na :-? ) geschoten heeft op o.a. een bekend betaalwater.., enig commentaar :D :wink: ?


ja zeker weet ik dat,een haak van merk x,een onderlijn van merk x,of een lijn die ooit gebruikt is door naam x met merk x.
is allen op btw bevist,dat zou dus betekenen dat er met niks meer gevist kan worden ivm jouw reactie.

mijn commentaar??


dat jouw reactie volkomen de plank mis slaat.
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

19-02-2013 21:37

:lol: :D :P tjonge jonge jullie moeten volgens mij allemaal toch nog eens het boek de dunne lijn lezen hoor van Luc de Baets
zoals Luc zei:alles vangt of niks vangt!!!!!! SIMPEL!!!
en zoals Leon al eens tegen mij zei zelfs plastic vangt karpers!!! om maar even een voorbeld te geven!!!
ik ken zelf een paar gasten die met een man of 3a4 een put aan pakte en extreem veel en vaak gingen voeren met de welbekende gele scopex bollie van eddy geheel verspreid over het gehele water,er zwommen zware vissen tot 23 kilo ze slachten binnen 2a3 weken het hel water leeg!!!
Het is maar hoe je hem inzet en dan nog beet gunstige weesromstandigheden(dus vis aast) zeg maar!!
klaar!!!
vergis je niet de belgen voeren vele malen meer dan de meeste nederlanders ook/zelfs op dressuurputten (1000 a 20000 kilo per jaar is niks)
wie zaait zal oogsten!!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

19-02-2013 23:01

[quote=Dat er met de ES boilies bergen vis zijn gevangen staat als een huis,dat het niets speciaals is ook.[/quote]

http://www.e-s-boiliedraaiservice.nl/ ?[/quote]

Heeft wat ES, er is ook nog een ESS boilie!!

Groet, Peter
langoor marco
Berichten: 43
Lid geworden op: 25-02-2012 21:59

20-02-2013 09:48

Ik ben 2 jaar gelden 50 kg gaan halen bij eddy. Ben er mee naar frankrijk geweest en er is veel mee gevist op 2 lokale vijvers. Ik moet zeggen dat de vangsten echt tegen vielen.

Ik vond de afhandeling bij eddy in zijn garage ook niet echt super netjes vond het allemaal maar gejaagd gaan.

Heb toen red devil gekocht bij hem. Ik zeg niet dat het een slechte bol is echt niet maar vind hem maar een rare man.

Ik snap wel waarom ze zijn vrouw aan het woord laten aan het einde van zijn dvd. Kan ze even uit leggen dat hij toch niet zo is als die lijkt.

Gr marco
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

20-02-2013 10:27

Henry,

Das juist een rede voor mij om er instant te vissen, bij herhaling de mannen er zo uit kunnen vissen.

Hoe is het aan het Haringvliet?

Groet,
Peter
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

20-02-2013 12:10

pj otte schreef:Iets roepen zonder enige onderbouwing/uitleg, daarmee leg je jezelf in een graf wat enkel nog maar dichtgegooid hoeft te worden, sorry.

Groet,
Peter


Ja inderdaad Peter, iets roepen zonder onderbouwing heeft zeker geen nut. :-?

Rik koster schreef:in 95 % van alle gevallen ligt het aan de visser hoe goed een bepaald aas is.


Peter, de reactie van Rik was ook een beetje de insteek van mijn opmerking.
Juiste inzet van een stuk rubber levert ook vissen op.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

20-02-2013 13:27

Beste Patric,

Ben van mening dat er wel degelijk onderlinge verschillen zijn als ik naar je firma namen kijk als het op vangkracht aankomt. Alleen al wanneer zet ik een bepaalt type bol qua samenstelling in welk jaar getijden en type water in. Maakte het mee dat diep in het zuiden van Frankrijk het met een bepaalde bol dat voorjaar prima liep. Een week later op Duder liep dezelfde bol voor geen meter maar was het een nog o.a. zoetere bol van merk ……. die het verschil maakte tussen twee man. Ook toen van aas onderling verwisselt werd. Weet ik niet exact wat in veel gevallen voorkomt wat de samenstelling is, kan het me dan ook veel vissen kosten. Je zult dus goed moeten weten welke producten, en hoeveelheden men in een bol verwerkt. Een mooie Engelse naam op de verpakking staat leuk maar zegt me weinig. Een goed contact met je leverancier die liefs nog zelf draait kan je daarbij uitstekend helpen.

Groet,
Peter

PS. Nog maar niet dichtgooien :wink:
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

20-02-2013 14:05

Ik ben van mening dat bijvoorbeeld de freezers scopex bollen van bijv. TTB // Dreambaits // Proline // Nash enz. enz. elkaar niet veel verschillen in vangkracht. Ze zullen allemaal even noemenswaardig goed zijn.


Als je enkel en alleen al naar de structuur kijkt, zul je behoorlijke verschillen tegenkomen. Dat betekent dat er dus ook behoorlijk verschil in de gebruikte ingrediënten zit. Zo zal de één een basis met koekjesmeel, zoetstof en scopex flavour aanbieden, terwijl de ander er ook nog een paar procentjes vitamealo en dextrose doorheen draait.
Nou wil ik niet beweren dat de ene hierdoor beter is dan de andere, maar verschil is er zeker. Wanneer dit voor- of nadelig uitpakt, da's de vraag...
Ik weet het ook allemaal niet...
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

20-02-2013 15:11

Beste Peter (en een beetje voor Mart :wink: ),

Nog niet dichtgooien hoor :P

Ik vis op een voor mij bekent water waar de scopexbollen zeer worden gewaardeerd door onze gevinde vriend. Of dit nou de bollen van proline, de plaatselijke boilieboer of van een ander merk zijn (heb al velen geprobeerd). Ik vang op allemaal mijn visjes. Juiste plek en juiste aanpak.
Ik zeg dus ook dat de door mij genoemde merken allemaal "noemenswaardig" goed zijn. Niet gelijk aan elkaar!
Dus dat houd in dat: waarschijnlijk (je weet het nooit zeker) gebruiken ze allemaal goede melen eieren/poeder en overige ingredienten. Wel andere samenstellingen. Maar wel goede bollen. Maar met name scopex bollen staan erom bekend dat ze nagenoeg altijd worden gedraaid als gepresenteerd als een redelijk schrale bol met een heerlijk zoet randje en scopexflafour. Geen hele vette bol dus.
De één net iets beter voor het ene water/aanpak/seizoen de ander net iets beter voor een ander water/aanpak/seizoen.

Dus voor de door mij genoemde merken: Het zijn dus geen slechte bollen.

Bij mij waren er ieder seizoen geen verschil in vangkracht betreft de scopex bollen. (Vandaar mijn genoemde mening)

Het topic ging er een beetje naar toe dat Eddie een mega geheime ingredient in zijn bezit heeft die alle andere boiliefabriekanden aan de kant zouden zetten oid. Ik geloof iets met ooievaarszaad en reigerolie hehe. En dus werd neergezet op de beurs als een Guru der boilies.

Daar geloof ik niet zo in (boilieguru's)!

Zelf heb ik wel mijn voorkeur naar boilies waarvan ik weet wat er in zit en wat de verzadiging ervan is bmt het seizoen waarin ik vis, de manier van voeren enz. enz. De huidige bol waar ik nu blij mee ben is ook geen bol voorzien van wonderbaarlijke ingredienten.

Hoop dat je mijn grafje nog niet gedempt hebt want wil nog graag een paar nachtjes vissen. :D
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

20-02-2013 19:57

Je weet dat ie een boek geschreven en een narcistisch filmpje (Eddy voor, tijdens en na ) geschoten heeft op o.a. een bekend betaalwater.., enig commentaar ?

ja zeker weet ik dat,een haak van merk x,een onderlijn van merk x,of een lijn die ooit gebruikt is door naam x met merk x. is allen op btw bevist,dat zou dus betekenen dat er met niks meer gevist kan worden ivm jouw reactie.

mijn commentaar??

dat jouw reactie volkomen de plank mis slaat.


??? :lol: Er zijn er meer die de plank misslaan.

Alijn een boek.., bekend betaalwater... Jij commentaar.
Eddy een boek/film.., bekend betaalwater...

Dus vraag ik gekscherend; ..Enig commentaar :D :wink: ?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

20-02-2013 20:26

Ik heb ook 1 seizoen met eddy's red devil gevist, voordat ik ze weer zelf begon te draaien. Als ik weer zou stoppen met zelf draaien zou ik weer naar red devil overstappen.
Ik vind het gewoon een rete goeie boilie, en het is inderdaad waarschijnlijk gewoon een robin red, vismeel, knoflook bol maar wel met een tikje een zoet karakter. En ze vangen (bijna) net zo goed als mijn home made bollen :lol: :lol:

Tuurlijk zijn andere bollen merken ook goed, het is en blijft een boilie, en ik keek destijds naar de prijs/kwaliteit en was hiermee dik tevreden.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

21-02-2013 00:27

nogmaals,dit zijn beiden 2 werelden van verschil,ik moet een boek niet hebben om over betaalwateren te lezen,want daar vind ik niks aan.
en heb ik dus ook niks aan zo'n boek.

een boilie vangt vis,en de red devil doet dat prima,overigens koop ik deze bol niet eens en geef er slechts een mening over.

dus wat probeer je te forceren met je vraagstelling ?

nogmaals,deze slaat de plank mis :roll:
Ger de Rooij
Berichten: 30
Lid geworden op: 26-07-2012 20:29

21-02-2013 21:47

Voor de voerders is het in ieder geval een beter initiatief dan de Solar of Mainline bollen.

Aangezien de Belgen toch wel bekend staan om het stevige voeren is het niet zo verwonderlijk dat deze man een goed lopend bedrijf heeft.
01-10-1995
Karpervissen is m'n leven.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

22-02-2013 10:48

nogmaals,dit zijn beiden 2 werelden van verschil,ik moet een boek niet hebben om over betaalwateren te lezen,want daar vind ik niks aan en heb ik dus ook niks aan zo'n boek. dus wat probeer je te forceren met je vraagstelling ?


Helemaal niets joh :wink: , ik zag alleen bovengenoemd paralleletje tussen beide heren auteurs en je commentaar op Alijns boek. Vandaar gekscherend de vraag; enig commentaar.

nogmaals,deze slaat de plank mis


Mocht ik er aan denken, dan zal ik de volgende x een paar plankjes extra gebruiken :)
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

22-02-2013 19:35

The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

23-02-2013 11:22

ze lijken allemaal een beetje op deze dingen kees

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dikke bollen pikkers ze beginnen er ook zelf op te lijken.

deze kom ik tijdens het zoeken ook nog tegen .... leuke markers.

Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

03-03-2013 18:42

leon van der schelling schreef:Ik had toch wel wat meer reacties/feedback verwacht dan deze 2 pagina,s,..............


Als je alleen maar post (voor de 2e keer) dat je meer hebt verwacht dan worden het vast wel 3 pagina's.

maar wat wil je horen dan. Er is al gezegt dat reclame maken 1van de beste verkoopmanieren is. En dus ook overal in elke winkel je emmers neerzetten. Dan wordt je bekent en gaan mensen je spullen kopen.