Henneppellets


Plaats reactie
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-01-2013 20:14

Wie heeft ervaring opgedaan met de henneppellets van de partikelgigant?

Lossen ze idd snel op, want ze bevatten veel olie? Is het gehalte gemalen hennep hoog, beetje olievlek op het water?

Evt. andere leveranciers van soortgelijke pellets.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

01-02-2013 11:37

Jaren gevist met hennep pellets van DD-baits. Extreem goed.
DD doet geen hennep pellets meer.

Dus overgestapt naar Nutrabaits. Ook een toppertje.
Nutrabaits doet ook geen hennep pellets meer.

Toen naar de Partikel gigant voor 20 kilo. Vangt ook goed, maar is beduidend minder olie houdend dan de 2 bovenstaande. De kleur is veel lichter bruin. Die van DD waren bijna zwart. Na 6 maanden 10 kilo weg moeten gooien want er stond een mooie laag schimmel op. En die van bovenstaande merken kon ik veel langer bewaren. Het lijkt me dat dat door het hogere olie % komt, maar zou ook zo maar kunnen dat DD en Nutra een conserveer middeltje gebruikten. Kort om: goede pellet, maar niet te veel tegelijk kopen.
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
francis andrianne
Berichten: 12
Lid geworden op: 22-01-2013 10:06

01-02-2013 17:16

Hallo, ik ken jouw leverancier niet, maar ik gebruik deze pellets reeds verschillende jaren. Mijn hennep pellets zijn afkomstig van de boilie factory (België) en ben er zeer tevreden over. Hennep pellets worden bij deze leverancier van 100% hennep gemaakt, deze worden verbrijzeld en gemalen om zo in de mal hun vorm te krijgen dus veel olie bevatten deze niet meer. Ik vernevel daarom mijn pellets (ter plaatse) met en mengeling van hennep olie en zonnebloem pit olie.(hennep olie van goede kwaliteit is zeer duur daarom deze mengeling). Hierdoor lossen de pellets niet zo snel op. In plaats van een olievlek op het water oppervlak te krijgen maak je hiermee een wolk van geur en smaak op de plaats waar je gevoederd hebt, dit vind ik veel beter dan een olievlek op het wateropp, die toch weg stroomt met stroming of wind. Voor voeder boten zijn deze pellets ook veel interessanter dan verse gekookte hennep, deze blijven veel minder plakken aan de voederbak. Nog een voordeel is dat de kleine vis minder aangetrokken wordt, de kiem is niet meer zichtbaar. De houdbaarheid van deze pellets is ook veel langer dan de gekookte hennep, vervoer is tevens gemakkelijker. Meng de pellets met gebroken tijgernoten en verbrijzelde boilies en je hebt een prima aas. Het stof (fijne afval van de pellets in de zakken) gebruik ik in de mix voor boilies te maken, wat moet je nog meer hebben? Bij ons zijn de vissers met de vaste stok ook groot liefhebber van dit "stof" ik vermoed dat deze dit mengen met hun mixen om een grover bodem aas te maken.
Groeten
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

01-02-2013 19:44

Bedankt voor de antwoorden!

Betreffende mijn opmerking over een olievlek op het water;

Snel oplossen en toch veel olie bevatten is een tegenstrijdigheid welke in de advertentie vermeld staat, dus vandaar mijn vraag. Nu heb ik duidelijkheid :wink: .

Over TBF;

Ik heb wat jaren terug een aantal keer een paar honderd kilo aan eigenmix bij Geert laten rollen, maar die rolservice is helaas niet meer. Ik had destijds gratis vervoer, maar om een kilotje of vijf vanuit Nederland te gaan halen of vanuit Belgie naar nederland te laten versturen gaat 'm niet worden. Zuinige Nederlander he :wink:, denk dat ik onderweg naar het zuiden wel een keertje langs rijdt!

PS; Net TBF site bezocht sinds lange tijd en onderstaande kan ik wel aan een dagje A'werpen toevoegen. Da's 35min rijden...

Provincie Antwerpen:
Carp Tackle Shop
Vaartstraat 25 bus 10
2330 Merksplas
Tel: 014/70.64.30
Koopavond “elke donderdag”
http://www.carptackleshop.be
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
theo kievits
Berichten: 142
Lid geworden op: 25-08-2008 19:03

03-02-2013 10:45

hallo marco

ik vis zelf al enige tijd met de spullen van de partikelgigant
de service is er prima en de verzend kosten laag

wat ik je over de pellets kan vertellen is
dat er goed wat gemalen hennep in
olie vindt ik mee vallen maar kreeg eerst bij 10 kg pellets
een flesje hennep olie erbij deze goot ik dan nog over de pellets

maar probeer ze zelf eens voor de kosten hoef je het niet te laten

mvg theo
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

03-02-2013 12:29

Hoi Theo,

Ik heb ook gezien dat de hennepolie los verkocht wordt (250ml, 500ml of 1l).

Natuurlijk ook leuk spul om te mengen in de oliecombi welke ik meestal gebruik en vervolgens de dag (of korter - afhankelijk van gewenste oplostijd / watertemp.) lichtjes over kuikenopfokkorrels te doen.

Die pellets kosten slechts 10 euro voor een kilo of twintig.

Gr. Marco
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
theo kievits
Berichten: 142
Lid geworden op: 25-08-2008 19:03

03-02-2013 12:56

hallo marco


is ook een idee toch

vindt het zelf wel mooi spul die olie

gr theo
Plaats reactie