Martin SB Quattro mini


Plaats reactie
David Klumperman
Berichten: 12
Lid geworden op: 29-10-2011 02:06
Locatie: Twente

07-01-2013 19:08

Dag allen :lol:

Heeft iemand hier ervaring met Martin SB Quattro boilies?
Ik zag ze net voorbijkomen op http://www.henkkoster.nl/Boilies-Baits/ ... atro-Baits en ik vroeg me af of het meerwaarde heeft.

Afgelopen zomer in Frankrijk was er iemand mee aan het vissen en hij zweerde erbij, maar één zwaluw maakt nog geen zomer natuurlijk :lol:

Het zou fijn zijn als iemand me meer kon vertellen!
2013:

Schubkarper: 0
Spiegelkarper: 1
Graskarper: 0
Brasem en ander ongedierte: 2
David Klumperman
Berichten: 12
Lid geworden op: 29-10-2011 02:06
Locatie: Twente

17-01-2013 20:03

Helemaal niemand? :(
2013:

Schubkarper: 0
Spiegelkarper: 1
Graskarper: 0
Brasem en ander ongedierte: 2
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

17-01-2013 20:08

i.i.g iemand in Frankrijk :D :D
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

03-02-2013 12:47

Niet specifiek met dit aas,

Kleinere boilies kunnen op dressuur putten dressuur doorbrekend werken heb ik ondervonden.
Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

05-02-2013 07:59

Kan je ook een hele roffel aan kopvoorn en brasem opleveren.
Maar het is niet iets waar je honderd kilo van meeneemt, dus waarom niet proberen ?
Je vist waarschijnlijk toch met meerdre hengels en een zonnebril 8).
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

05-02-2013 09:21

dit is gewoon weer aas wat 'nieuw' is zodat mensen het gaan kopen.

Ik kan je melden dat het gewoon het zelfde is als het normale aas alleen andere vorm en je heb nu gelijk 3 smaken/kleuren niets meer niets minder..

Zo hebben ze ook die bollen in een blikje met popus en gewone, kom ff niet op de naam.
Deze schijne heel langs uit te wazemen en kan dus langer in het water blijven liggen.
Zelf heb ik bij koster een bakkie gehaald en om heel eerlijk te zijn ook dit heeft totaal geen enkele meerwaarde..

Gewoon lekker de normale ballen halen of de freezers van martin want die hebben wel wat meer waarde maar ja daarom zijn het freezers ;) en dat heb ik ook zelf gemerkt.
Zowel in frankrijk als in nederland..

succes!

ps: maar je kan het natuurlijk ook gewoon zelf kopen en eens proberen je weet maar nooit.
Oja joh!!!
David Klumperman
Berichten: 12
Lid geworden op: 29-10-2011 02:06
Locatie: Twente

08-02-2013 14:02

Bedankt voor de antwoorden! Heb er op Carp Zwolle eens naar gevraagd bij wat mensen en zij raadden het ook allemaal af, wat al gezegd werd hier vanwege de witvis. Heb het dan ook niet gekocht :)

Heb wel een gewoon potje pop-ups gekocht, ben erg benieuwd naar deze bollen :)
2013:

Schubkarper: 0
Spiegelkarper: 1
Graskarper: 0
Brasem en ander ongedierte: 2
Timon van der Put
Berichten: 21
Lid geworden op: 05-08-2006 11:36
Locatie: NL

11-02-2013 00:56

Hey David,

ik heb er erg goede ervaringen met de popup versie, in zowel Frankrijk en in Nederland (vraag me trouwens af waarom iets alleen in Frankrijk zou werken; een karper is een karper). Werkt vooral goed op de wat lastigere wateren omdat de karpers inmiddels wel bekend zijn met de standaard formaten. Je aascombinatie wordt ook wat lichter door het popupje zodat de vis minder argwaan heeft met het opzuigen, compenseert het haakgewicht etc. Brasem viel trouwens ook heel erg mee. Ik heb ze op een zandput gevist met een redelijk grote brasempopulatie en ik vang er niet veel meer of minder dan met de standaard 20mm. bal.

Ik vis ze graag als snowman icm een 15mm boilie. Ik kan zelf nooit kiezen met welke kleur (fluo)popup ik wil vissen, zo heb ik in ieder geval de keuze uit 4 ;) Meestal doe ik per hengel een verschillend kleurtje/smaakje. Heb niet echt het gevoel dat het uitmaakt want ze deden het allemaal wel. Ik zou zeggen, als jij het interessant vindt, probeer het gewoon! En laat je niet teveel wijs maken door anderen want de meeste vissers roepen vaak al iets zonder er enige ervaring mee te hebben, of praten lekker makkelijk met de meute mee... :)
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

11-02-2013 09:14

Klein formaat boilie (of andere vorm) kan overal dressuur brekend werken,
alleen spreek je er wel een groter aantal van het bestand mee aan (dus ook witvis) en knolletjes.

Ik wil ook een kleinere diameter en andere vorm (blocks) gaan gebruiken in frankrijk en weet dat het witvis bestand op het water waar ik ga niet erg groot is dus is het denk ik een goede keus om daar zo te gaan vissen.

nog een voordeel van kleine formaten vind ik dat je er met dezelfde hoeveelheid bollen een groter oppervlak mee kunt bestrijken qua voeren. want qua aantallen gaan er bijna 1,5 tot 2x zoveel bollen in een kilo vergeleken met een groter formaat.



grt

Berry
Plaats reactie