Aminol range strategy baits?? Hoe zit dit?


Plaats reactie
jan van haren
Berichten: 31
Lid geworden op: 07-05-2010 19:35

26-11-2012 20:22

Heren,

Ik was zomaar een beetje over het karpernet aan het surfen, kom ik de nieuwe aminol range van strategy baits tegen.
Niet echt vernieuwend, maar ziet er verder wel aardig uit. De vraag is hoe zit het nou met het gebruikte aminol? Dit is toch bijna niet meer leverbaar, of toch wel?
Wie kan hier mischien wat meer over vertellen?
Ik ben trouwens niet van plan om de de boilie's te kopen hoor. Dus gebruikerservaring hoef ik niet. :wink:

Mvg Jan
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

26-11-2012 22:12

Geen originele waarschijnlijk. De meeste leveranciers bieden een 'goede' vervanger aan, waaronder deze. Al doen ze
wel anders vermoeden met het naampje, wellicht om je op het verkeerde been te zetten?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

26-11-2012 22:35

Iemand ontdekt dat gehydrolyseerd viseiwit goed vis lokt. Hij koopt het bij een leverancier en hangt er een naam aan. De leverancier stopt met de productie, is het spul van de anderen per definitie minder????
Gebruikersavatar
erwin oosterhoff
Berichten: 74
Lid geworden op: 19-07-2006 12:06
Locatie: kropswolde

27-11-2012 00:06

De naam aminol is in feite een niet-beschermde fantasienaam. Dus kan je die naam -als je het niet zo nauw neemt- overal voor gebruiken. Ik meen dat Johan Janssens van Carp Company destijds met de naam aminol gekomen is.

Dit seizoen heb ik gevist met vergelijkbare Liquid Fish Proteins en heb er goed mee gevangen. Toch deed het de echte aminol nooit vergeten en heb ik de indruk dat die toch wel een klasse apart is/was.
De echte aminol heeft naar mijn idee een langduriger productieproces, het lijkt er een beetje op dat die vervangers o.a. minder lang zijn ingedikt.

Met de echte aminol bedoel ik dan het dikke, stroperige produkt waar o.a. Eino (BFP) en de jongens van MTC terecht zo lyrisch over waren. Dit is niet meer verkrijgbaar. :cry:

Groeten,
Erwin
Remember, the name of the game is fishing. Not posing.
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

27-11-2012 08:35

waarom niet? waarom is dit van de markt verdwenen?
Mvg Bas
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

27-11-2012 10:17

Omdat het niet meer gemaakt word. Zal niet meer rendabel zijn
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

27-11-2012 19:14

erwin oosterhoff schreef:De naam aminol is in feite een niet-beschermde fantasienaam. Dus kan je die naam -als je het niet zo nauw neemt- overal voor gebruiken. Ik meen dat Johan Janssens van Carp Company destijds met de naam aminol gekomen is.

Dit seizoen heb ik gevist met vergelijkbare Liquid Fish Proteins en heb er goed mee gevangen. Toch deed het de echte aminol nooit vergeten en heb ik de indruk dat die toch wel een klasse apart is/was.
De echte aminol heeft naar mijn idee een langduriger productieproces, het lijkt er een beetje op dat die vervangers o.a. minder lang zijn ingedikt.

Met de echte aminol bedoel ik dan het dikke, stroperige produkt waar o.a. Eino (BFP) en de jongens van MTC terecht zo lyrisch over waren. Dit is niet meer verkrijgbaar. :cry:

Groeten,
Erwin


Hier dezelfde ervaring, die LFP doet het prima, maar de oude aminol was beter.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

27-11-2012 19:58

Omdat? Oftewel hoe merk je dat?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

27-11-2012 23:27

aan de aanbeten van brasems mer je het,met de echte aminol moet je echt niet op een water gaan zitten met veel brasems.
dan word je namelijk helemaal lyrisch !!
met vergelijkbare producten,merk ik wel degelijk verschil tussen atractiviteit.
Gebruikersavatar
erwin oosterhoff
Berichten: 74
Lid geworden op: 19-07-2006 12:06
Locatie: kropswolde

27-11-2012 23:45

We schrijven in de vroege zomer van `83 ergens aan een kanaal.

M`n maat zit te vissen met roggebrooddeeg. Omdat het deeg nog overgebleven was van een eerdere visavond en een beetje zurig rook viste ik liever met een aardappeltje (ook al was onze ervaring dat deeg beter ving dan aardappel, maar ja, dat zure hè?). M`n maat ving die avond erg goed.
Kan gebeuren, dacht ik. Shit happens tenslotte.
Die zomer vissen we nog regelmatig door met deeg. Vers gemaakt natuurlijk. M`n zuinige vismaat bewaart nogal eens z`n overgebleven deeg en door deze ervaring is hij niet huiverig om soms met een licht verzuurd deeg te vissen.

Aan het eind van de zomer maken we bewust drie dagen van te voren ons roggebrooddeeg klaar.

Martijn, dit is vissen voor mij. Er is niets bewezen. En er is niet wetenschappelijks aan. Maar ervaringen sturen me wel. Soms de goede kant op en soms ook moet ik weer terug. Het is allemaal erg subjectief, ik weet `t.
Anderen zullen zeggen dat het allemaal niets uitmaakt en dat een karper alles vreet.
En dat is ook waar.

Martijn, dit als antwoord op je vraag, `Hoe merk je dat`?

Groeten,
Erwin
Remember, the name of the game is fishing. Not posing.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-11-2012 07:20

Mooi antwoord erwin, das vissen. Heb dezelfde ervaring met licht verzuurde (gefermenteerde)bollen. Waar ik op dorlde met aminol is dat er (ook in het verleden) meerde producten onder dezelfde naam zijn verkocht. Er zal zeer zeker verscil tussen zitten, maar ik weet ook zeker dat een deel daarvan tussen de oortjes zit
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

28-11-2012 07:50

Erwin, met aardappel precies andersom... 0,0 met verzuurd aas.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
erwin oosterhoff
Berichten: 74
Lid geworden op: 19-07-2006 12:06
Locatie: kropswolde

28-11-2012 10:11

Jow Martijn, De strekking van m`n verhaal doelde niet zozeer op de kwaliteiten van licht verzuurd aas maar vooral op het feit dat je in je visserij, hoe subjectief ook, best wel voor jezelf conclusies kan trekken. Door ervaringen ben ik gaan denken dat de `echte` aminol toch wel een klasse apart was. Dat dat voor een deel ook tussen oren zit is helemaal waar. Maar ja, ik krijg het er niet vandaan.
Maar niet getreurd er zijn natuurlijk meerdere hele goede attractoren. Ben afgelopen najaar veel bezig geweest met een andere klassieker: vloeibaar voorverteerd lever. Ook mooi spul.

Klaas, oude aardappels gaan ook wel heel erg stinken. Hebben we nooit geprobeerd. Ik denk dat dat zelfs m`n zuinige vismaat te ver ging, haha.
Maar nu je er over begint.. ontstaat er geen boterzuur als je aardappels laat rotten? En boterzuur is ook een klasse apart.
M`n vrouw klaagt al weken dat het in de hal een soms beetje apart, vies ruikt.. Van de week rook ik het ook en herkende de lucht. Er liggen nog een stuk of vijf zelfgemaakte bananen-boterzuur pop-ups in de garage.. Ik heb maar niets gezegd.
Remember, the name of the game is fishing. Not posing.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

28-11-2012 12:54

@Martijn: het is niks wetenschappelijks natuurlijk, gewoon een indruk aan de hand van het veelvuldig gebruik van beide spullen. De grote gekte onder alles wat vinnen heeft zoals ik die met flinke hoeveelheden aminol (vooral ook met de penvisserij goed zichtbaar) regelmatig zag ontstaan heb ik met dat nieuwe spul nooit gehad.
Je zou het natuurlijk ook om kunnen draaien en kunnen zeggen dat LFP beter te gebruiken is in sommige situaties omdat aminol haast te goed was.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
jan huygens
Berichten: 29
Lid geworden op: 25-02-2004 18:20
Locatie: limburg

14-01-2013 15:04

De Noorse firma die dit product maakte is er helaas mee gestopt, heb al redelijk wat vervangers de revue zien passeren, maar toch echt niet zoals the real thing. Hier in België is er nog wel wat originele te verkrijgen, maar ze vragen "mega" veel :-) L030 500gr 27€, P030 500 gr 35€. Maar stilletjes aan ontwikkelen er zich producten die toch aardig in de buurt komen.
Plaats reactie