Boilie boeren...


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

29-01-2013 00:53

Wij hebben nog rekenen geleerd op school Peter, wij hebben in tegenstelling tot Leon niet zo'n ding nodig.


Ik heb het idee Bert dat jij je school niet eens afgemaakt hebt, dat jij in je camo joggingbroek met een paar halve liters van de Aldi erbij een beetje werkloos achter die pc hangt en dat je af en toe uit verveling loopt te stuiteren gelijkende die olifant van je!!!

Groet, Peter

ps ik kan het valikant mis hebben natuurlijk
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

29-01-2013 01:34

faliekant Peter, faliekant...
je stapelt fout op fout, nog even en ik meld je aan voor sterren zakken in de stront.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

29-01-2013 01:43

Ik weet het Bert, de rest klopt wel hé :D

Groet, Peter
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

29-01-2013 02:48

Ik zeg niet voor niets 2 keer faliekant Peter.
Hoe komt het nou toch dat elke keer als je geen argumenten meer hebt je je toevlucht meent te moeten nemen tot laag bij de grondse opmerkingen ?
Ik zeg met opzet niet 'onder de gordel' want dan zou je me moeten raken, maar daarvoor moet je nog een jaar of wat oefenen.
Als je taal spelletjes wil spelen kun je dat beter met iemand van je eigen niveau doen.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

29-01-2013 03:25

Geraakt heb ik je toch wel een beetje?? :wink:

Draai jij zelf of ben je een afnemer, zo ja bij wie?
Neem aan dat je zelf draait gezien de kennis die je beschikt.

Groet, Peter

ps als karper visser heb je geen nivo nodig toch!!
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

29-01-2013 07:34

volgens mij moeten jullie een keer samen gezellig vissen bert en peter
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

29-01-2013 08:02

Bert,

Toen ik zelf draaide was ik ongeveer 3 uur bezig voor 10 kilo bollen, gas schoonmaken etc.

Kan ik investeren in een lijntje ben ik sneller. moet ik er plek voor hebben of huren.

Het moment dat ik substantieel zelf ga draaien vlieg ik de deur uit.

Slechts een keuze die ik maak... lekker uitbesteden die handel.
It's okay 2 pay
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

29-01-2013 09:02

Water in een deeg is goed te binden Martijn, maar zal later schimmelvorming tot bloei laten komen.
Beter gebruikt met MPglycol, dat is geen water, maar werkt hetzelfde wil men een deeg maken.


Niet dat drogen van bollen mij ooit een schimmelprobleem op heeft opgeleverd. En al helemaal niet met wat spul uit de supermarktschappen er in verwerkt (of er overheen) zoals ketjap, limonade siroop etc. Want dan zit je toch al met houdbaarheids verlengende producten te vissen (minimaal, maar toch). Beetje zout en zoet erbij...

Maar Henk, leg mij eens uit hoe ik het litertje 'vloeistof voor oraal gebruik voor runderen en schapen' verkregen via m'n vrouw d'r werk zou moeten toepassen om m'n bollen langer houdbaar te kunnen maken. Water/MPG 1 op 1 vervangen, of vraag ik nu teveel van het goede?

Er zijn gelukkig genoeg voorbeelden van goede boilies die voor een redelijke prijs aangeboden worden.


PJ, hoe schaf je het kaf van het koren voor hen die er echt geen kijk op hebben, behalve dat het geurtje en kleurtje hen wel bevalt. Dat blijft natuurlijk een lastige...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

30-01-2013 00:34

Harald van der Graaf schreef:volgens mij moeten jullie een keer samen gezellig vissen bert en peter


En dan we zitten we daar als Bert en Ernie met een halve liter en het spelletje Tien voor Taal te spelen!!

Groet, Peter
Wouter Scherrenberg
Berichten: 137
Lid geworden op: 05-11-2012 18:16

30-01-2013 08:47

Een beetje offtopic;

Vorige week zak Green Hell gekocht van Proline, en vanwege het ijs nog niet kunnen vissen. Nu merkte ik gister een kleine snee/opening in de verpakking. Ik ben nog nieuw met deze boilie, maar ze zijn echt mega hard. Kan ze niet met de vingers kapot drukken.

Tape over het gat geplakt, ga ze hopelijk zondag inzetten. Maar ben benieuwd of ze zo hard horen te zijn.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

30-01-2013 09:26

In eerste instantie niet, Wouter. Kan wat ouder zijn, maar ook door die snee wat extra gedroogd ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Wouter Scherrenberg
Berichten: 137
Lid geworden op: 05-11-2012 18:16

30-01-2013 09:57

Ok, zijn ze nog in te zetten? Kan ik ze nog bevochtigen (heb 75% lv zakjes liggen)?
Of gewoon even terug naar de winkel met de zak?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

30-01-2013 10:38

Als je zeker weet dat die zak al open was toen je hem kocht zou ik terug gaan. De vis zal zich er hopelijk minder druk om maken. Ideaal als je last van krabbetjes hebt :)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

30-01-2013 10:46

ze kunnen mij niet hard genoeg zijn eigenlijk.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

30-01-2013 10:48

@wouter,

je kan ze nog wel gebruiken hoor, maar persoonlijk zou ik terug gaan naar de winkel en een nieuwe zak nemen en de oude terug brengen.

succes.
Oja joh!!!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

30-01-2013 10:52

Ideaal als je last van krabbetjes hebt


Dan zou ik zou naar de dokter gaan...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

30-01-2013 11:05

1 op 1 vervangen, of vraag ik nu teveel van het goede?


Op menig bollenboer site wordt gerept over een houdbaarheids product afkomstig uit de diervoedingindustrie of iets omtrent. Ik lees regelmatig tussen de regels door of er op over welk product het zou moeten gaan en vervolgens wordt er iets concreets geopperd, maar blijft het op mijn vraag stil!?

..Er zullen vast mensen vol aan het werk gaan/zijn met slechts die halve voorzet over dit product hier al vaker gegeven op het forum...

Lijkt me niet verstandig (sowieso niet met halve voorzetten), maar lees dit even om het brein op te frissen;

http://www.shell.com/chemicals/products ... rview.html

https://www.heelnatuurlijk.nl/index.php ... iew&id=101

En vervolgens goedkeuring vanuit de US FDA, maar lees aplication en environmental en je weet dat er tegenstrijdigheden volop zijn...

http://en.wikipedia.org/wiki/Propylene_glycol

Schijnt dus ook zuurstof te onttrekken aan het oppervlakte water (plopperde plop.., daar gaat hoog zomer weer 'een' zakje readies in het putje)...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

31-01-2013 07:14

ach dat zuurstof ontrekken is door dat spul van vliegtuigen net weeeer anders.

Water is ook levens bedreigend: te veel te gelijk en je verzuipt

Vraag bij SVN onderzoek / literatuurstudie op.
It's okay 2 pay
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-01-2013 10:52

Propylene glycol is known to exert high levels of biochemical oxygen demand (BOD) during degradation in surface waters. This process can adversely affect aquatic life by consuming oxygen aquatic organisms need to survive. Large quantities of dissolved oxygen (DO) in the water column are consumed when microbial populations decompose propylene glycol.

Ik lees hier gewoon propyleen glycol en niet; ..Dat spul van vliegtuigen...

Water is ook levens bedreigend


Slechts de halve wetenschap in pacht hebben helemaal, dus wie gaat nu even openbaar maken wat de minimale hoeveelheid MPG is waarmee je bollen al bijv. een maandje houdbaar kunt maken.

Ik denk niet dat al het volk wat toch al te lui was (of geen kennis heeft) om bollen te draaien ineens vol aan het ready made draaien gaat en de bollenboeren buitenspel gaan zetten...

PS; info bij SVN is opgevraagd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

31-01-2013 13:37

schapen doen het er prima op
It's okay 2 pay
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-01-2013 15:40

Runderen ook...

Ik zou zeggen koop een litertje, sla het achterover, maak een filmpje en post deze op carpboard.

Een paar jaar geleden is er op een beurs een filmpje geschoten waarbij de vraag werd gesteld aan de boilieboeren of ze een eigen bol wilden opeten. Was maar een enkeling tot bereid en dat zal vast niet zijn geweest vanwege het evt. vismeel.

Ze mochten namelijk zelf de boilie uitkiezen!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-01-2013 16:03

Marco,

Ook een terugkerend issue. Is allemaal terug te lezen in het verhaal van Sportvisserij Nederland. Zat meen ik niet in elke bol, maar in een enkele bol wel in hoge concentratie. Reden dat er geen stappen ondernomen zijn is omdat monopropyleenglycol niet in een gevaarklasse valt die dat mogelijk zou maken. Gebruik is ook toegestaan in de voedingsindustrie. Hele geval ging dus als een kaarsje uit. Je kunt het wel herhalen, maar hier op dit forum van karpervissers krijg je er toch geen objectief antwoord op. Als chemicus weet ik wel wat van de stof, maar ben niet onderlegt in de medische kant van de zaak. Als het om drinken gaat neem ik liever een biertje. Maar verwacht ook niet dat ik direct omval bij een slok monopropyleenglycol. Alleen geen zin om dat aan te tonen. Voor mij geldt tenslotte ook in bepaalde mate "wat de boer niet kent vreet hij niet".

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
jaap de knegt
Berichten: 27
Lid geworden op: 23-10-2012 08:34
Locatie: Bollenstreek

31-01-2013 16:18

Propyleenglycol
"Bij 5,0 gram per kilogram lichaamsgewicht per dag nam onder andere het aantal rode bloedcellen af en het totaal biluribine in het bloed toe. Deze veranderingen waren omkeerbaar en er waren geen aanwijzingen voor schade aan het beenmerg of de milt. De ‘International Agency for Research on Cancer’ heeft propyleenglycol niet geëvalueerd. Uit onderzoek blijkt dat propyleenglycol niet kankerverwekkend is. Er zijn ook geen relevante effecten waargenomen op de voortplanting en het
nageslacht."

Ethyleenglycol
"Het is bij inwendig gebruik giftig omdat bij het metaboliseren ervan oxaalzuur ontstaat. De dodelijke dosis voor een volwassene bedraagt ongeveer 100 mL, maar voor kinderen en dieren kan een veel lagere dosis al dodelijk zijn."
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-01-2013 16:31

Die info is me wel duidelijk Kees,

Maar ik wil gewoon graag helderheid omtrent de te gebruiken / de doorgaans gebruikte hoeveelheid. Elkaar op weg helpen is toch een belangrijk onderdeel van dit forum.., mag ik hopen dan.

A zeggen en op B eeuwig moeten wachten is niet zo mijn ding..!

Jaap,

Maar welke hoeveelheid propyleen glycol stopt een boilieboer nu in z'n (beperkt) houdbare readies.., weet jij het?

Gr. Marco.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

31-01-2013 16:50

Kees, zat wel in elke bol! En de grootste concentratie was 5x zoveel dan de minste concentratie. Waren ook bollen van meer dan 2 jaar oud bij en daar mankeerde nog helemaal niets aan En SVN zal dat onderzoek absoluut niet vrijgeven m.i.
Bij de opkweek van o.a. forel wordt dit spul ook in een redelijke hoeveelheid aan het voer toegevoegd en die visjes gedijen daar beter op dan op voer waaraan dit niet is toegevoegd...