Goedkoope Bollies


Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

29-09-2012 09:06

Beste Leon,

1. Je weet niet wat mijn verhouding met Jacco is als het om boilies gaat.
2. Er meerdere Hollandse bedrijven zijn die prima bollen draaien.
3. Engelse ziekte een lastig fenomeen is.
4. Engelse boilies per definitie geen wereld wonder zijn, wonderen bestaan namelijk niet.
5. De invloed van Engelse firma’s in bladen groot is.
6. Ik hier niet verkondigd dat bollen uit Engeland rotzooi is.
7. Kerels met een ego die groter is dan zij zelf bij mij aan het verkeerde kantoor zijn.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

29-09-2012 09:26

Als ik met een solar mix flink op een water zou gaan voeren weet ik in ieder geval zekerweten dat Martin Locke er niet op een gegeven moment op zit te vissen.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

29-09-2012 10:09

Klaas vd Herik schreef:Afbeelding


Pallet is wat teveel Klaas. Baaltje Triple is voorlopig wel genoeg :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

29-09-2012 10:20

James warner schreef:Als ik met een solar mix flink op een water zou gaan voeren weet ik in ieder geval zekerweten dat Martin Locke er niet op een gegeven moment op zit te vissen.


Geldt natuurlijk voor elk boiliemerk en da's het risico wanneer je je bollen niet zelf samenstelt. Dan de keuze maken om instant te vissen met een op dat water lopende (gevoerde) bol. Sta je dus aan de andere kant van het verhaal...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-09-2012 14:11

Wat kost zo'n clubmix dan per kilo?
http://www.garvo.nl/bronckhorst/index.html
en ik betaal € 25,75 per 20 kilo.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

29-09-2012 15:29

Dat is inderdaad de handel waarmee je een flinke voerplek kan aanleggen.
Een half kilootje clubmix erbij gooien en je kan los.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

30-09-2012 13:11

Peter van Loo schreef:Je kan dus eigenlijk ook zeggen dat bv de bollen van MTC mn dan de solutions 8,50 en GLM's 9,50 de kilo gewoon oplichterij is voor een paar meelballen!!!!
Je vangt er niet meer of minder mee dan andere bollen als je ze maar op de goede plek deponeert??

Terugkomend op de clubmix van Leon, af en toe schaf ik eens een 10 kilo emmer van solar aan en daar draai ik 13 tot 14 kilo aan boilies uit. Laat ik het omrekenen incl flavour kom ik op een gemiddelde prijs uit van 9 euro de kilo.
Is dit prijzig? Redelijk aan de prijs ja, maar dan heb je ook echt wat.
Ik wil het niet zeggen eigenlijk maar een bol met vangstgarantie bestaat niet, maar wil hier toch graag dat label aan hangen!!

Groet, Peter


Volgens mij heb jij ergens niet zo heel goed gelezen of wel? Er wordt hier gesproken over de bollen die in de winkel te koop zijn voor een tientje of meer de kilo. Die handel waar Leon zo geweldig weg van is... Die handel die voor nog geen 2 euro (en dan zit ik hoog met het noemen van een prijs) de kilo de productie uitgaat, en die door een aantal keer over de kop te gaan in de winkel zo duur is. Denk je nou echt dat daar zoveel verschil in zit met een bol van € 5,00 van MTC of TTB??? Kom op zeg, dan is je tweede hobby naast het vissen toch echt jezelf voor de gek houden...

Maar ik durf te stellen dat als je ze op de verkeerde plek gooit je met die bollen net zo min wat vangt als met willekeurig welke andere bol. En ook dat als je ze op de hotspot dropt, je er net zoveel mee vangt als elke willekeurige andere bol. Dit weet je zelf net zo goed als ik en als je het ontkent dan hou je jezelf voor de gek. De bollen en mixen van tegenwoordig moeten, ook mede door de commercie gedreven, voorzien zijn van allerlei ingrediënten die de prijzen alleen maar opdrijven.

Ga op zoek naar een goede spot om te vissen, ga er aan de slag met bollen die de juiste basismix verhouding hebben (dus ZONDER toevoegingen) en je vangt er net zoveel karpers als met die dure mixen. Ik weet het, jullie vinden van niet. Maar volgens mij hebben jullie 'De Dunne Lijn' ook gelezen en probeer het anders eens of ben je bang dat je op je bek gaat???

Nog ff wat anders Leon, inhakend op al die namen die jij noemt... Jij weet toch zelf ook wel dat een behoorlijk aantal van die cracks waar jij een aantal namen van noemt gewoon vissen met hun eigen gedraaide bolletjes en dan melden dat ze met dit of dat merk vissen. Of vertel ik je nu iets nieuws? Neem aan van niet toch?
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

30-09-2012 14:01

Volgens mij heb jij ergens niet zo heel goed gelezen of wel? Er wordt hier gesproken over de bollen die in de winkel te koop zijn voor een tientje of meer de kilo.


Heb heel goed gelezen Marco, jij zegt gewoonweg dat alles wat duurder is dan 5 euro de kilo je gewoon opgelicht wordt!!
Jij zegt dat als je je bollen maar op de goede plek deponeert vang je vis ongeacht welk merk je aan je hair hebt hangen!!

En als je de bollen van MTC die ik aanhaalde via winkeliers gaat verkopen dan ben je ook gewoon 13 tot 14 euro de kilo kwijt, en dan voel jij je weer wel opgelicht.

Groet, Peter

ps En ja alle boilies vangen karpers(brasems) alleen de ene boilie trek je er nu eenmaal meer mee op de kant dan de andere.
Ook bollen van 5 euro de kilo kunnen als een raket werken op een water.
Klopt ook wel allemaal dat je betaald voor het merk en de commercie die erom heen hangt, maar dan nog heb je bv met de clubmix een top bol in handen die je haast een
vangstgarantie geeft.
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

30-09-2012 14:17

Peter van Loo schreef:Heb heel goed gelezen Marco, jij zegt gewoonweg dat alles wat duurder is dan 5 euro de kilo je gewoon opgelicht wordt!!
Jij zegt dat als je je bollen maar op de goede plek deponeert vang je vis ongeacht welk merk je aan je hair hebt hangen!!

En als je de bollen van MTC die ik aanhaalde via winkeliers gaat verkopen dan ben je ook gewoon 13 tot 14 euro de kilo kwijt, en dan voel jij je weer wel opgelicht.

Groet, Peter


Wilde jij zeggen dat alle bollen die in de winkels in de schappen liggen, dan geen oplichterij is?

Als die bollen van MTC in de winkel 13 to 14 euro moeten kosten, dan vind ik dat pure oplichterij. Puur en alleen al om het feit dat die bol ABSOLUUT GEEN 7 euro kost om te maken... En dat geld voor al die andere merken ook...

Maar goed, geloof verder wat je wilt geloven en blijf vooral te veel geld uitgeven... Als je maar wel wat vangt...

En dat van die bollen op de goede plek ongeacht van welk merk dat klopt en dat weet jezelf ook...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

30-09-2012 14:32

Dat is wel de praktijk Marco, als jij fabriek uit iets verkoopt dan hebben ze marge maar komt daar tussenhandel bij die willen ook marge dus dan kom je op een bepaalde prijs uit.
Niet meer en niet minder.

En ja inderdaad een hoop boilies van merk X zou ik nooit kopen omdat het inderdaad belachelijk duur is en mij geen toegevoegde waarde geven in mijn vangsten.
Maar bij de clubmix wil ik af en toe wel eens een emmer wegdraaien puur het feit dat deze gewoon overal vangt. En nee voercampagnes doe ik er niet mee!!

Groet, Peter

ps mijn eigen boilies doen het ook lekker hoor, vaak gedraaid met official secrets en squid favour van solar. :wink:
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

30-09-2012 14:44

Het maakt mij niet uit waar men mee vist, dat is een keuze die gemaakt wordt. Maar hou op te pretenderen dat alleen die 'dure winkelmerken' de merken zijn waarmee je echt vissen vangt... Dat is gewoon niet zo. En zo lang iemand er niet van die achterlijke verhalen bij verteld die zouden bewijzen dat die bollen de beste zijn zul je mij ook niet horen...

Ik heb al heel wat bollen gebruikt, met allerlei verschillende resultaten en uiteindelijk heeft een eigen gemaakte bol de meeste vis opgeleverd... Maar die zou in de winkel echt geen tientje kosten, verre van zelfs...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

30-09-2012 15:39

Grappig, maar heb jij mij hier verder reclame zien maken, of dat wat jij in je bericht vermeldt? Nee dus, maar bedankt voor het vermelden overigens... Daarbij kost dat in geen velden of wegen 10 euro...

En nogmaals, een ieder moet vissen waar die mee vissen wil. MAAR, kom niet met van die achterlijke verhalen aan waarom die bol / mix van jou het beste zou zijn... Beetje lezen is niet echt makkelijk geloof ik, of wel?

Jij verkondigt, en dat is niet de eerste keer, dat die handel van Solar de beste is die je maar kan bedenken en het enige dat ik stel is dat die niet meer dan gelijkwaardig is dan de bollen die verkocht worden door een andere boiliehandelaren die op het internet actief zijn...

Hou alleen die lulkoek verhalen van je voor je van vissen vangen op Rainbow en dat dit puur en alleen aan die clibmix ligt en dat gezwets over die en die grote naam gebruikt dat ook... Dat eerste ligt nogmaals echt niet alleen aan die mixen en (nogmaals) voor dat tweede vissen die gasten gewoon met hun eigen gemaakt shit en worden alleen wat betaald voor het noemen van de naam en het dragen van het merk...

Ik wil die emmer niet zien, dat kan je beter stellen...

Maar goed, doe je ding verder...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

30-09-2012 15:58

Even resumé Marco, eigenlijk zeg jij gewoon je vangt overal vis mee. De karper vreet alles wat hij op zn weg tegenkomt!!

Groet, Peter

ps wat is de toegevoegde waarde van de bollen van boilie.nu? Is dat niet een 13 uit een dozijn bollenmaker? Of is het misschien puur de prijs die het in bollenland het er toe doet, dus een basismixje met een smaakmaker en je hebt een bol. Hoe goedkoper hoe meer aanhangers.
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

30-09-2012 16:17

Peter van Loo schreef:Even resumé Marco, eigenlijk zeg jij gewoon je vangt overal vis mee. De karper vreet alles wat hij op zn weg tegenkomt!!

Groet, Peter

ps wat is de toegevoegde waarde van de bollen van boilie.nu? Is dat niet een 13 uit een dozijn bollenmaker? Of is het misschien puur de prijs die het in bollenland het er toe doet, dus een basismixje met een smaakmaker en je hebt een bol. Hoe goedkoper hoe meer aanhangers.


Inderdaad Peter, je vangt (bijna) overal vis mee. De karper vreet inderdaad (bijna) alles wat hij / zij op zijn / haar weg tegenkomt.

Je rig, presentatie, spot zijn belangrijkere dingen om je druk om te maken dan de boilie. Immers een standaard deegbol zonder al die toevoegingen, die wij er graag in willen hebben of er aan toe willen laten voegen, vangt ook zijn vis en niet te zuinig ook als je even je best doet en gewoon doorzet...

Misschien is er wel geen toegevoegde waarde Peter, maar misschien ook wel. Jij weet niet wat er in die bollen gaat en dus kan je er niet over oordelen. Maar ook voor dat geld kan je gewoon goede bollen maken met de juiste ingrediënten... Ik neem aan dat je dit zelf ook wel weet...

Zolang de mensen die er mee vissen tevreden zijn maakt het mij niet uit verder...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

30-09-2012 16:37

als je even je best doet en gewoon doorzet


Stel ik heb geen doorzettingsvermogen en wil op de lange termijn ook mijn vangsten behouden?

Groet, Peter

Ik neem aan dat je dit zelf ook wel weet...


Ik weet het wel, vandaar mijn opmerkingen naar jou toe.
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

30-09-2012 17:02

leon van der schelling schreef:Marco,.

Ik maak Solar niet heilig,nu niet en in het verleden ook niet,..met alle bollen vang je vis,.alleen
als je het verschil moet maken dan vis ik liever met een Solar bol ipv die shit die jij promoot.
Maar wederom voor de 2e keer,..kan jij bewijzen dat de gevangen vissen door de Solar mannen niet
met Solar zijn gevangen???
Een kennisje van me viste ook met een goedkoop balletje en blij dat die was,alleen na 3 weken ving die geen kut meer en bleven wij gewoon lekker door vangen.
Maargoed jij heb je belang bij een carpfood bol en probeer op deze manier een beetje de boel te promoten.


Het heeft er wel alle schijn van dat je Solar bijna heilig verklaart, lees je eigen berichten anders even terug...

Het is algemeen bekend dat een aantal vissers, die zogenaamd voor merken vissen, liever met hun eigen gemaakt bol vissen. Wat moet ik daar in bewijzen???

Ik heb, helaas voor jou, niet mijn belang in een carpfood bol en die probeer ik al helemaal niet te promoten (dat heb jij overigens wel voor mij gedaan, waarvoor nogmaals mijn dank!). Sterker nog ik heb tegen die jongen gezegd dat hij op zoek moest gaan naar een boiliehandelaar bij hem in de buurt... Beetje bij de feiten blijven graag...

Dan even over die kennis van je.... Was het vissen voor iedereen hetzelfde daar? Dus gelijke opzet, gelijke spots, gelijke strategie, gelijke enzovoort enzovoort? Of zat er toch nog enig verschil in? Want jij weet net zo goed als ik dat daar het verschil in kan zitten...

Ik vang met mijn bollen mijn vissen wel en ik ben de laatste om toe te geven dat daar ook wel eens een blank tussen zit, maar dat overkomt iedereen. Zelfs met die clubmix boilie van jou...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

30-09-2012 17:37

Heren,

Ik kan wel zeggen dat wanneer ik, als ik me even in het gesprek mengen mag ('k doe het toch.., en graag :wink: ), voor de rest van m'n vissersleven m'n vertrouwen aan een gekochte bol zou moeten hangen, dat dit zeker geen obscuur bolletje van de zoveelste boilieboer zou zijn. Zeker niet eentje waar, misschien buiten een paar fototjes (oid) amper/geen feedback over te verkrijgen is.

Over die Clubmix is genoeg info te vinden. Maar wat betreft de vangsten op Rainbow. Dat is toch die grote Solar voerplek :D

Heb recent wat bollen via Arjen van de bootshop gekregen en ondanks dat ik niet verder ben gekomen dan een smaaktestje en een 48 uurs onderdompeling in een schaaltje water, moet ik zeggen dat die zeer zeker niet tegen vielen. Volgens mij ging het om wat vismeel met zoets en lever, maar er stond geen omschrijving op hetgeen ik ontvangen heb. Zou zeggen, probeer het eens.

Voorlopig ligt m'n vriezen na een verloren jaar (tot nu toe) nog vol met voornamelijk thuisvlijt brokken...
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 30-09-2012 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

30-09-2012 17:40

Oh ja, zullen we een nieuw topic openen;

A merk boilie versus B merk boilie :lol:

Grapje heren, grapje!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-09-2012 17:58

Leuk dat terug krabbelen, de toegevoegde waarde van caseine behalve het uitharde ontgaat me?
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

30-09-2012 18:10

Peter,

ik constateer eerder dat er met een zachtere toon geschreven wordt. En caseine in je bol kan dan wat betreft duurzaamheid toch een pre zijn. Wanneer je een goedkope bol koopt welke het geen 12 uur in het water uithoudt, dan zijn je voer/vis opties natuurlijk gelijk beperkt. Kun je beter een bol hebben welke naar je zin te lang in tact blijft.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-09-2012 18:28

Marco, de bol laat veel te weinig attractie vrij komen in mijn ogen bij het gebruik van caseine. De buitenwand laat dit niet toe. 25 jaar geleden hebben we hier in veghel al genoeg onderzoek naar gedaan. Gr, Peter
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

30-09-2012 18:31

Leon, dat van kwaliteit kost geld ben ik op zich met je eens...

Alleen het hoeft niet zoveel te kosten dat je een oor aangenaaid wordt...

Maar nogmaals als dat je ding is, prima. Laat je een oor aannaaien en vang je vissen en wees blij. Top.

Ik weet alleen dat het ook anders kan... En dan is het echt geen meuk kwaliteit, geloof me nou maar.

Bij Arie kosten die bollen ook geen tientje, of wel dan???
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

30-09-2012 18:57

Mr Otte,

Mag ik zo nieuwsgierig zijn door te vragen hoe je dat getest hebt?
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

30-09-2012 19:56

Dat tientje dat haal ik nergens vandaag, maar goed...

Ook met Arie zijn andere bollen wordt 'gewoon' goed vis gevangen hoor, dat gebeurd echt niet alleen met de 'top' bol.

Het is overigens een illusie om te denken dat dit alleen met de 'top' bol van de boiliehandelaren gebeurt lijkt mij... En je maakt mij niet wijs dat je met de 'goedkope' bol van Arie niet langere tijd ook vis vangt op een goedlopende stek...

Want dat is nog altijd het belangrijkste: WAAR komt die bol te liggen...

Succes met je vangsten...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-09-2012 20:16

In Veghel staat een firma die de grootste fabrikant van dit product is van ons land. In die jaren konden we o.a. caseïne nog voor een habbekrats regelen. Toen zij er 1000 en 1 producten van zijn gaan maken voor de voeding en geneesmiddelen industrie ging de prijs giga omhoog.

Testen toonde aan dat water oplosbare stoffen veel moeilijker vrij kwamen bij het gebruik ervan. Vervangers met betere eigenschappen en een redelijke prijs kwamen toen erg in.

Veel producten spreken karpervissers erg aan, kijken we naar de werking en niet naar de namen en foto's zijn we snel klaar mee. Maar ja we laten ons nu eenmaal snel iets wijsmaken om maar kramp in onze armen te krijgen. :wink:

Groet,
Peter