melasse????


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sam Zijderveld
Berichten: 54
Lid geworden op: 09-04-2012 17:06
Locatie: Houten

14-08-2012 19:04

ik heb van een vriend gehoord dat melasse goed is om in je voer te doen en mijn vraag is kan ik dat ook zelf maken?? zo niet hoe maak ik dan zo'n siroop die pva vriendlijk is?

groetjes Sam
wij bepalen niet wanneer en of de karper gaat bijten, dat doet ie zelf wel.
Gebruikersavatar
Roy de Keijzer
Berichten: 86
Lid geworden op: 15-08-2007 12:24
Locatie: Houten

17-08-2012 00:34

Hoi Sam!

Melasse is niet echt zelf te maken, het is een bij product wat overblijft na de productie van suiker.
Dus zelf maken is niet echt een optie.

Wat je wel kunt proberen is om oliën door je pva mixje te doen. Dit gaat erg goed.
Je zou het ook kunnen proberen met bijvoorbeeld stroop.
Succes
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

17-08-2012 11:09

Alleen als je olie door je voer doet,moet je geen stickjes op voorraad maken.De olie kan dan na verloop van tijd in de pva trekken,en dan lost het heeeeell langzaam op.Dus gewoon de stick maken voor het ingooien,dan is er niks aan de hand.
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com
Gebruikersavatar
Roy de Keijzer
Berichten: 86
Lid geworden op: 15-08-2007 12:24
Locatie: Houten

17-08-2012 11:47

Yea idd vergeten te vermelden!
Zo heeft een maatje van mij dus een sessie met 2 blokken pva om z'n haak zitten vissen. Na een paar uur binne draaien snapte we waarom hij niks ving hehe :lol:

Is natuurlijk ook het beste als je een verse stick mix gebruikt.
Probeer maar eens een stick mixje en daar een paar blikken tonijn oid er door heen, gaat erg goed in de warme maanden.

Ik heb ze wel eens in gevroren en daarna weer gewoon gevist, dat ging prima. Wel goed lucht dicht verpakken dan. En uitkijken met ontdooien ivm condens.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

17-08-2012 13:25

zout werkt ook goed ;)

ik zou een mix maken van zout en olie dan gaat het zeker lukken..

succes.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Sam Zijderveld
Berichten: 54
Lid geworden op: 09-04-2012 17:06
Locatie: Houten

22-08-2012 17:37

hebben jullie de oplossing?????????? ik zit al t hele jaar te karperen maar heb nog geen karper aan de kant gehad wat doe ik fout!? heb nu the cellucion van strategy baits 14 mm boilie heb van dynamite een olie chicken en cocunut popups en daarbij doe ik bloodwordm pellets in pva met die olie en wat van die boilies er bij heb mijn rigs al laten nakijken en ik ben peperkt tot omgeving Houten en mag nog niet nachtvissen weet iemand trouwens ook nog of er een minimum leeftijd is vanaf je mag nachtvissen?
wij bepalen niet wanneer en of de karper gaat bijten, dat doet ie zelf wel.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

22-08-2012 17:52

R de Winter schreef:zout werkt ook goed ;)

ik zou een mix maken van zout en olie dan gaat het zeker lukken..

succes.


Sam, dit hierboven is een waarheid als een koe. Bij een volle eetlepel zout op een theekop water heb je niet eens olie nodig, maar wat extra's kan geen kwaad he.

Probeer ook de soak combinatie van limonadesiroop met zout 8)

Of je mag nachtvissen... Zou gewoon toestemming aan Pa en/of Ma vragen.

Wat betreft vis vangen; Zoek een niet te lastig water uit met veeeeel vis en blijf een jaartje op dat water vissen. Rondrennen van water naar water is niet het meest verstandige om te doen en leer je minder van...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
marcel knetsch
Berichten: 83
Lid geworden op: 28-04-2005 17:38
Locatie: katwijk zh

24-08-2012 10:39

Sam,

Ik gebruik ook melasse, door mijn boiliemix heen maar ook gebruik ik een scheutje melasse met daar doorheen een flavour (blijft mierzoet nog) en dit giet ik in de zak met boilies en dan schudden maar. Nachtje laten intrekken en werkt super!!!
Groeten Marcel.
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

24-08-2012 17:35

@ sam,aan je aas ligt het zeker niet.Zou daar ook verder geen tijd meer aan besteden.Denk dat het meer aan de plek ligt waar je vist op dat water.Ik ben vandaag met de boot het water op gegaan,en heb weer een hoop geleerd.Kunt mischien beter nou een goedkoop bootje kopen en het water verkennen.
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com
Gebruikersavatar
Roy de Keijzer
Berichten: 86
Lid geworden op: 15-08-2007 12:24
Locatie: Houten

26-08-2012 22:13

Sam aan je aas zal het niet liggen, je onderlijnen waarschijnlijk ook niet als daar na gekeken is.

Maar vergis je niet dat het vissen in onze regio vrij lastig kan zijn. Zeker nu de doorgaans makkelijke wateren volledig dicht liggen met planten.
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

06-09-2012 15:26

Sluit me ook aan bij Roy,

Als ik nu visterfte en de waterplanten niet had gehad,Stond ik ook op een hoger aantal dan 16,Zal je eerlijk zeggen dat ik dit jaar in de regio pas 8 vissen heb gevangen.Makkelijk allerminst.


Maar er is licht aan het einde van de tunnel. Want de auHv doet dit jaar nieuwe proeven,op het gebied van waterplanten bestrijding.Ben benieuwd!!

En dat je echt helemaal niks vangt kan er aan liggen.Dat je misschien instant vist en dat is vooral in de wateren hier niet bepaald succesvol.Iedere dag een pondje boilies op je stek eventueel aangevuld door wat particals doet wonderen.
Welke wateren vis je allemaal kan je mischien wat info geven.Wel een PBtje graag

Gr en succes Sander
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Plaats reactie