MTC lange termijn bol


Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-09-2012 14:13

Tom Roozeboom schreef:Heren,

Ik heb een vraag over de gebruikerservaringen omtrent de MTC bol de liver. Wat zijn jullie ervaringen en hoe hebben jullie hem ingezet?

Ik hoor graag van jullie,
Tom


ergens rond 2002 / 2003 viste ik met een leverbol van Mitsz en werd verslaafd aan die bol,de vissen ook overigens..

2 jaar terug heb ik via hem deze bol weer laten draaien (oude recept) . geen idee of deze lever bol van MTC een beetje overeen komt ,maar die oude van Mitsz was een topper iig.

omdat veel mensen RR / vismeel of scopex / zoet / birdfood gebruiken wilde ik een andere proberen en dat werkte erg goed voor mij...

nu ik erover nadenk weet ik eigenlijk niet waarom ik niet meer met (goeie) verse leverbollen vis.

denk dat ik volgend jaar ook maar weer eens op zoek naar een goeie leverbol ga :wink:

probeer het eens zou ik zeggen, weet vrijwel zeker dat deze bol zowiezo niet slecht zal zijn.

overigens lijkt die leverbol van WF baits mij ook een prima bol. echter heb ik met die (nog) geen ervaring.

just my 2 cents :P
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

13-09-2012 22:21

Hoi Michel,

Ja, ik zit enorm te twijfelen! Ik vis nu vaak instant met de Cell-boilies en zijn inprincipe ook prima! Maar ik kijk ook nog even om me heen als ik bijvoorbeeld een paar keer langere trips ga maken en dan ga ik niet voeren met boilies van 11 euro per kilo!

Dus Deliver lijkt me erg interessant!

Zijn er verder nog mensen die ervaring hebben met deze bol of de solution voor wat instant sessies?
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

13-09-2012 22:38

Ikzelf vis al jaren met mtc. Altijd met goed gevoel over mijn aas gezeten. Waarom niet een keertje wat bestellen bij hun en gewoon proberen? Het zal je vast niet tegenvallen.... :wink:
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

14-09-2012 07:00

eem keertje en lange termijn

snap ik niet.. :P
It's okay 2 pay
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

14-09-2012 20:40

Haha Klaas, dat begrijp ik ook niet!

Zijn er wat ervaringen met DeLiver, Solution of Pineaple gold? Ik zit nog steeds te twijfelen om een vismeel boilie te gebruiken op een groot open water of een zoete bol..

Ik hoor graag van jullie met ervaringen met deze bollen,
Tom
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

15-09-2012 18:20

Alledrie heb ik gebruikt en mee gevangen, al is de deliver de enige waar ik langere tijd mee gevist en gevoerd heb. Wij vervingen trouwens vaak de flavour door black pepper olie. Resultaten waren uitstekend, maar ik vind hem eigenlijk te duur om flink mee door te voeren, daarom ben ik uiteindelijk weer overgestapt naar wat anders.
Solution een paar keer instant of met één voerbeurtje gevist, maar te weinig gebruikt om er echt heel veel over te zeggen. Hij ving wel goed die paar sessies btw :wink: Hetzelfde geldt eigenlijk door die pineapple, al heb ik die nog minder gebruikt.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

15-09-2012 20:56

Hier ook een tevrede gebruiker van deTriple R Garlic MTC ballen.
Ik vind echter alleen één groot nadeel aan deze boilie en dat is dat het nogal eens is gebeurd(meestal) dat wanneer ik s,morgens mijn aas ging verversen de boilies van de hair bleken.
ook in combinatie met een popup dumbels geprobeerd maar dan zat vaak alleen de dumbel nog op de hair.
Is mij helaas iets te vaak gebeurd,komt waarschijnlijk wel doordat de boilie erg attractief is voor witvis en redelijk zacht .
Misschien is hier in nog een verbetering in te maken voor de makers bedenkers van deze boilie?
Gevoelsmatig heb ik op verschillende wateren een verschil kunnen maken met deze boilies gezien mijn resultaten tov de concurentie.
Wel heb ik het gevoel dat(waarschijnlijk) door de attractiviteit van deze boilie dat ik veel meer ving maar ook de kleinere vissen eerder op de mat kwamen.
Ik heb op dressuur wateren veel gave vissen gevangen met maagdelijke bekken maar dan ook met lage gewichten waarvan ik het bestaan niet wist en of verwacht had.


Gr,

Mark
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

16-09-2012 00:00

Ik weet niet in wat voor hoeveelheden je afneemt, maar misschien de heren eens vragen of ze hem iets harder kunnen maken?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

16-09-2012 11:49

Je kunt je haakaas ook even wat langer laten drogen. Hoe langer hoe harder ze worden.

Gr.
©
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

16-09-2012 12:10

mark bres schreef:Hier ook een tevrede gebruiker van deTriple R Garlic MTC ballen.
Ik vind echter alleen één groot nadeel aan deze boilie en dat is dat het nogal eens is gebeurd(meestal) dat wanneer ik s,morgens mijn aas ging verversen de boilies van de hair bleken.
ook in combinatie met een popup dumbels geprobeerd maar dan zat vaak alleen de dumbel nog op de hair.
Is mij helaas iets te vaak gebeurd,komt waarschijnlijk wel doordat de boilie erg attractief is voor witvis en redelijk zacht .
Misschien is hier in nog een verbetering in te maken voor de makers bedenkers van deze boilie?
Gevoelsmatig heb ik op verschillende wateren een verschil kunnen maken met deze boilies gezien mijn resultaten tov de concurentie.
Wel heb ik het gevoel dat(waarschijnlijk) door de attractiviteit van deze boilie dat ik veel meer ving maar ook de kleinere vissen eerder op de mat kwamen.
Ik heb op dressuur wateren veel gave vissen gevangen met maagdelijke bekken maar dan ook met lage gewichten waarvan ik het bestaan niet wist en of verwacht had.



Gr,

Mark


Voor je eigen geruststelling: je hebt waarschijnlijk niet met een kale hair gevist, met zachte boilies gebeurd het vajer dat de hair leeg is. In de meeste gevallen komt dat door het binnendraaien.

Mvg martijn
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

16-09-2012 12:45

Als hij er bij het binnen draaien er al af valt dan is hij gewoon te zacht. Witvis heeft er dan ook veel grip op en dan is de kans dat je dus wel met een kale hair zit te vissen te groot.

Gr.
©
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

16-09-2012 12:50

Tis natuurlijk net wat je verwacht van je aas. Zacgt aas is attractiever maar heeft zo zijn nadelen. Wat ik wilde duidelijk maken, is dat een lege hair ook betekent dat je een tijdvoor nop hebt gevist.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

16-09-2012 20:31

Hallo Martijn,

Zoals ik al eerder zei,wanneer ik met een snowman vistte was de boilie er meestal ook af en alleen de popup hing dan nog aan de hair verder heb ik ook vaak mee gemaakt dat wanneer ik na een tijdje mijn haakaas uit het water haalde deze van een 20 mm boilie was geslonken naar een naar een 10 mm boilie :roll:

Gr,
Mark
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

17-09-2012 16:56

Hebben ze bij mtc ook ready made's?
Ik geloof het niet he!
Weet iemand of ze in de toekomst nog met een goede readymade gaan komen?

Of ben ik nou aan het vloeken in de kerk?
"wind op de kant is karper op het land"
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

17-09-2012 17:26

+10 voor Lesley. Als ik mn bol direct uit de verpakking vis, is de kans erg groot dat hij er vanaf ligt na een paar uur. Goed laten drogen (niet midden in de zon) voor een dag of 2 doet vaak al wonderen. En hoe zachter de bol, des te attractiever deze is? Ik spray mn bolen graag in en soms in combinatie met drogen worden de kneiterhard, maar witvis wordt er helemaal leip van.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
emil molzer
Berichten: 70
Lid geworden op: 05-03-2004 11:13
Locatie: enschede
Contacteer:

17-09-2012 22:12

Ray ,
Je vloekt.

Je kunt ook haakaas kopen in potjes probleem opgelost , dan nog niet goed kunnen we de ballen harde laten worden na wens.

Gr,Emil
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

17-09-2012 22:27

Ik heb juist het tegenovergestelde! ik heb laatst voor het eerst bij vos uit de diepvries wat pineapple bollen gehaald.Ik had ff gauw 10 kilo zoet nodig.Die dingen zijn vrij hard en breken totaal niet af in het water.Ik heb vorige week de bollen die ik over had op een stek gevoerd onder een brug en na een week,ligt alles er nog net zo bij!!Terwijl je de scholen witvis gewoon ziet zwemmen.Mijn bollen die ik normaal heb,zijn na een dag of 2/3 wel weg,maar deze van mtc niet.
Gelukkig wil ik die stek pas over een maand of anderhalf bevissen,dus maar hopen dat dan de bollen een keer weg zijn! :lol:
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com