Welke boillie in de lente?


Jelle Kassies
Berichten: 90
Lid geworden op: 01-01-2012 19:25
Locatie: Kamerik

21-06-2012 08:25

Mijn vraag welke boillie in de lente en dan bedoel ik niet zelf draaien maar gewoon readymade ?
En ik vis op een groot water 500m bij 500m ongeveer ook smaller op sommige stukken.
En dan welke smaak is goed voor een korte dag sessie ?

MvG Jelle
Gebruikersavatar
Ron de Groot
Berichten: 45
Lid geworden op: 20-05-2012 20:31
Locatie: Den Haag

21-06-2012 11:46

Goedemorgen,

Per vandaag is het zomer :)




Mvg

Ron
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

21-06-2012 14:22

Jelle Kassies schreef:Mijn vraag welke boillie in de lente en dan bedoel ik niet zelf draaien maar gewoon readymade ?
En ik vis op een groot water 500m bij 500m ongeveer ook smaller op sommige stukken.
En dan welke smaak is goed voor een korte dag sessie ?

MvG Jelle



500 bij 500m :o Wat groot! :lol:
Zonder gekheid: ga daar instant vissen, koop je een goeie bol met veel instant attractie. Doe een toertje rond het water voor je gaat vissen en kijk waar de vissen zijn, duurt maar een dik half uurtje op zo een watertje. Pak uit waar de vissen zijn en vis met die instant bol, BAM. En zelfs als je de vissen niet ziet kan je er niet ver vanaf zitten, moeilijk kan het dus niet zijn. Neem bijvoorbeeld een dynamite, KGB of sticky baits boilie, een beetje baitsoak en het komt zoiezo in orde ;)

Groeten
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Jelle Kassies
Berichten: 90
Lid geworden op: 01-01-2012 19:25
Locatie: Kamerik

21-06-2012 16:18

Rob dat is voormij groot :oops:
Maar ik ga niet instant het gewoon een dag vissen en op dat moment voeren niet instant.
En mijn vraag is welke SMAAK boillie is goed voor zomer/lente ?
En welke mm en smaak zijn goed?

MvG Jelle
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

21-06-2012 18:19

Echt elke smaak boilies zijn goed man, maakt echt niet zoveel uit, het is eerder water-afhankelijk, dus dat kan ik niet voor je zeggen...
Je hebt twee hengels? Vis dan eentje met een klassieker (peach, scopex, tigernut, pineapple...) en de andere met iets meer 'modern' (squid, red hot peanut...) en kijk welke het beste werkt ;)
Als ik zou moeten gokken, kijk dan richting pinda's en tijgernoten... werken altijd wel in de zomer...
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-06-2012 18:44

Ik denk dat op dergelijk klein water ander aas beter werkt dan een boilie.

Zoek het eens in blikmais en een penhengel.
Vissen is een hobby, geen religie!
Jelle Kassies
Berichten: 90
Lid geworden op: 01-01-2012 19:25
Locatie: Kamerik

21-06-2012 20:09

@Rob, ja maar ik koop maar 1 zak dus welke smaak is in de lente / zomer goed? 1 smaak noemen en ik voer op die dag

@douwe tuurlijk de pen gaat altijd mee.

Mvg Jelle
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

21-06-2012 20:14

Zoals een wijze jonge Belgische karpervisser ooit zei: 'vertrouwen is de beste flavour' :lol:
Dat is dus wat ik zeg ;)
Op welke smaak heb je in je leven het meest gevangen? Gebruik die dan als je echt boilies wil ;) vertrouwen vangt!
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

21-06-2012 20:15

rond de 21ste juni is altijd een beetje moeilijk.....zal ik nou een lente of een zomer boilie paken ?! :))
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

21-06-2012 20:43

rob craeninckx schreef:500 bij 500m :o Wat groot! :lol:
Zonder gekheid: ga daar instant vissen, koop je een goeie bol met veel instant attractie. Doe een toertje rond het water voor je gaat vissen en kijk waar de vissen zijn, duurt maar een dik half uurtje op zo een watertje. Pak uit waar de vissen zijn en vis met die instant bol, BAM. En zelfs als je de vissen niet ziet kan je er niet ver vanaf zitten, moeilijk kan het dus niet zijn. Neem bijvoorbeeld een dynamite, KGB of sticky baits boilie, een beetje baitsoak en het komt zoiezo in orde ;)

Ik weet niet hoeveel hectare 500 x 500m in Belgie is maar hier is dat 25.
Noem ik nou niet echt een vijvertje ofzo.

Doe een toertje, half uurtje, watertje, beetje baitsoak en dan komt het allemaal in orde, want zo moeilijk kan het niet zijn. :roll:
Als ik minimaal 2 km moet stappen over onverharde weg en stekken moet bekijken of wat peilen dan ga ik dat in 2 uur niet redden en dan weet je nog niet veel.

TS moet misschien ook wel wat meer info geven zoals bestand, soort water, diepte etc.
Maar even een zakje Dynamites halen en BAM zie ik zo nog niet gebeuren.

Als ik die filmpjes van je bekijk kan Douwe daar de overkant ook wel halen met z'n fierljeppert, daar zou dit advies eerder bij passen.
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

21-06-2012 22:00

Excuseer meneer van opstal, ik heb inderdaad een rekenfout gemaakt en trek die uitspraak dus in.
Ik kwam uit op 2,5ha, redelijk verschil dus...
Mijn excuses aan iedereen hiervoor, bij 25ha spreken we al wel over iets anders ;) zal vast en zeker komen omdat ik even snel reageerde tussen het studeren door ;)

Ik heb inderdaad een rekenfout gemaakt en ging van een kleiner water uit. Dit is nog altijd wel geen reden om mijn water af te kraken vind ik :)
Ik vis er in de winter en geniet er met volle teugen van, ijsvogeltjes, roofvogels, natuur en van tijd een visje, maakt het dan uit of het een groot water is? Ik denk het niet ;) dus zo aanvallend hoeft ook niet in mijn ogen ;)
Want geef eerlijk toe, indien het 2,5ha zou geweest zijn, zou observatie en instant aas de beste keuze zijn en was dit ook het advies dat ik gaf...
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

21-06-2012 22:02

Trouwens wel een mooi compliment voor Douwe :lol:
Die zich ook misrekend had blijkbaar, waardoor ik mijn fout dus niet opmerkte :)
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-06-2012 22:52

Oeps inderdaad :oops: :oops: is nog niet echt groot water maar inderdaad meer dan ik in gedachten had.

Sorry
Vissen is een hobby, geen religie!
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

22-06-2012 07:28

Rob ook ik heb genoten van je filmpjes hoor.

Je kwam nogal neerbuigend over op die jongen, kijk eerst naar jezelf zeg ik dan.
Het rekenfoutje is je vergeven :wink:
Gelukkig pak je het goed op :D

Ken trouwens ook wel een watertje van 3 hectare waar blank op blank geen schande is.
Toevallig weet ik dat een erg gewaardeerde "crack" hier op het forum daar ook bezig is geweest.
Iets met 30 blanks ofzo :o :roll: :D
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

22-06-2012 08:00

Idd, ook ik wou niet neerbuigend overkomen :)
En er zijn zeker harde kleine watertjes hoor, ik heb er ervaring mee ;) maar oor korte dagsessies, zoals de topicstarter vraagt, is instant echt de beste aanpak op een klein watertje, icm een mobiele aanpak natuurlijk ;)
Op 25ha zou ik eerder een voerplek aanleggen en onderhouden om de vis vast te houden zodat je korte dagsessies ook een kans op succes hebben... :)
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Jelle Kassies
Berichten: 90
Lid geworden op: 01-01-2012 19:25
Locatie: Kamerik

22-06-2012 08:43

Het bestand ken ik niet dit is de 1e keer dat ik er vis er zit wel karper volgens mij is het er aardig diep tot 15m ongeveer , en ja ik vis zelf altijd met de pen dus nooit met boillies dus vroeg ik het aan jullie wat de beste smaak dan zou zijn? En ik vis met 2hengels dus doe een gok...

Mvg Jelle
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

22-06-2012 08:49

Jelle als ik nu adviseer om aardbei te gebruiken, Rob Peach en Douwe Vismeel.
Wat ga je dan doen?

Wordt er regelmatig gevist en zo ja waar vissen hun mee?
Als er weinig gevist wordt en het witvisbestand is niet te groot zou ik gewoon met partikels gaan beginnen, met de smaak die ze van nature hebben.
Lekker goedkoop en je kunt er veel van voeren dus lekker bezig houden die vissen.
Dan heb je ook meer kans om ze te spotten, als je dan ook nog op verschillende stekken voert wordt je kans alleen maar groter.
Jelle Kassies
Berichten: 90
Lid geworden op: 01-01-2012 19:25
Locatie: Kamerik

22-06-2012 08:52

Wat ik dan ga doen zou ik niet 1 2 3 kunnen zeggen,,..

Er wordt wel gevist rgelmatig , het witvisbestand ken ik niet zit er vast wel ..
Misschien als ik zeg welk water het is zou dat handig zijn ?

Groetjes Jelle
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

22-06-2012 08:58

Jelle Kassies schreef:Rob dat is voormij groot :oops:
Maar ik ga niet instant het gewoon een dag vissen en op dat moment voeren niet instant.
MvG Jelle


Hoe wilde jij deze manier van vissen dan eigenlijk noemen? Volgens mij is dat toch echt instant vissen...

Ik neem overigens aan dat je het water wel een beetje kent en of er wel eens mensen zitten te vissen of niet? Op die plekken kan je het gaan proberen en als je met twee hengels vist, zou ik de ene hengel een zoet boilie zoals al eerder genoemd proberen en op de andere hengel een particle en dat kan dan van alles zijn, maar ik zou gaan voor een tijgernootje...

Ene hengel vlak onder het kantje ergens neer leggen op een mooi plekkie en de andere iets verder het water op, maar wel zodat je het makkelijk kan bijvoeren. Bij beide hengels beetje ruim om je aasplek heen voeren en afwachten...

En vooral genieten van de rust en omgeving...

Andere vraag, vis je er vaker en/of is het in de buurt? Want dan loont het misschien toch om een klein voerplekje aan te gaan maken eens een keer als het instant vissen niet werkt. Die vissen kunnen overal op dat water zitten...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Jelle Kassies
Berichten: 90
Lid geworden op: 01-01-2012 19:25
Locatie: Kamerik

22-06-2012 09:02

Wat is instant dan volgens jou ?
En ik heb nog nooit ophet water gevist ook niet in de buurt. Het betreffende water is de meern,velduizen bij sleutelbloem bij iemand bekend die daar met iets goed of niet goed heeft gevangen?

Mvg Jelle
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

22-06-2012 09:13

Instant vissen is dat je besluit op een dag te gaan vissen en dan je hengel in het water legt met wat voer er om heen... Maar ik kan het natuurlijk verkeerd hebben...

Als je gaat voervoeren, dan ga je in eens niet meer instant vissen...

Volgens deze topic (klik hier) zit er ook wel karper... Ze zijn niet echt aardig voor elkaar in die topic, maar goed...

Lijkt me overigens sterk dat dit 500 bij 500 meter is, maar dat is weer wat anders... Het is ongeveer 1,25 KM lang en op het breedste stuk 400 meter, maar dat is dan weer een heel smal stuk. Het smalste stuk over de lengte is 60 meter... Volgens Google Earth...

Probeer in die ingang te vissen van lengte naar dat stuk van 400 meter, komt het volgens mij vast goed... Tegen beide kommetjes aan liggen moet wel lukken...

Succes!
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Jelle Kassies
Berichten: 90
Lid geworden op: 01-01-2012 19:25
Locatie: Kamerik

22-06-2012 09:19

Ja ik ben slecht in schatten maar ik bedoelde de zij armen en de kommetjes erbij..
Dat was ik ook van plan die stekken bevissen .. Dus welke boillie ? Zat zelf te denken aan robin red.. Of sla ik de plank nu helemaal mis..? Als je ervaring met dit water hebt of een bepaald aas laat het ne weten. Dankjulliewel

Mvg Jelle
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

22-06-2012 09:27

spicey banana :roll:
Jelle Kassies
Berichten: 90
Lid geworden op: 01-01-2012 19:25
Locatie: Kamerik

22-06-2012 09:50

Cees jij dwnkt spicey banana die daar een topper zal zijn ? Of ..
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

22-06-2012 10:36

Cees denkt dat je gewoon moet gaan vissen en testen welke smaak het beste werkt, wij kunnen wel tips geven, maar het blijft vissen...
Dus koop gewoon iets wat je aanspreekt en test het, dan zal je het weten...
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o