Korda Goo liquid


Rob Lantinga
Berichten: 21
Lid geworden op: 29-12-2010 16:37

16-04-2012 09:18

Martijn Nederpel schreef:van danny mogen we ook bij elke vis ons lood verliezen omdat dat veilig zou zijn. Gevolg is dat bijna de hele meute dat kopieert. Lood slecht voor het milieu? Welnee, danny heeft daar vast goed over nagedacht.



Hier stond ik dus van te kijken, echt "not done"
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

16-04-2012 10:55

Beetje onzinnig om het loodverhaal erbij te betrekken. Ik heb meneer Fairbrass nergens horen verkondigen dat je het lood bij iedere aanbeet zou moeten verliezen.

Dit geld alleen voor wateren met heel veel wier.

Kwestie van selectief lezen/ aannemen wellicht. Koren op de molen van de Korda haters, weer een mooi argument om meneer Faibrass van commerciële uitbuiting te betichten.

En het mooie is, je kan er zelf voor kiezen om zijn producten wel of niet te kopen. Of staat Danny met een Magnum .357 op je voorhoofd als je je inkopen in de hengelsportwinkel doet? :roll:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

16-04-2012 12:19

Eus ik haat nieman, ik ben echter wel krtisch. Ben erg te spreken of korda producten. Ik heb hun dvd's ook bekeken, en daar word wel erg makkelijk omgegaan met loodverlies, en niet altijd in wierrijke condities.daarnaast is alleen loodverlies inmiddels niet meer het meest visveige....
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

16-04-2012 16:46

Martijn, ik denk dat de mentaliteit op dat gebied in de UK gewoon wat anders is. Wij maken ons daar wat drukker om. Niet geheel onterecht overigens hoor.

Ik vind het onzin om Korda daar de schuld van te geven, er zijn meer merken die systemen verkopen waarbij je het lood verliest.

De gedachte erachter is dat als je het lood kwijt bent is dat de vis omhoog komt, dat zou dan ook de enige reden moeten zijn dat iemand dat gebruikt, als het al gerechtvaardigd is.

Meer wil ik er hier niet over zeggen, het gaat wat teveel off topic. ;)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Semmy Dex
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-02-2011 15:40

20-04-2012 11:55

Iemand enig idee wanneer het in Nederland te koop zal zijn?
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

25-04-2012 12:35

Bij de meeste shops in NL staat verwacht juni.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

25-04-2012 19:24

Achteraf hè, achteraf let op :

Wir haben es nicht.....

Goeiemorgen.

Gr H.K.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

25-04-2012 22:42

Wat achteraf Harnold?

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

26-04-2012 16:39

....veel beloven en weinig geven doet de gek in vreugde leven......
Of neem Vision en je kan nu al aan de slag. Karpers zijn niet gek natuurlijk; die pakken alleen Korda spul......
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Semmy Dex
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-02-2011 15:40

27-04-2012 21:22

Raymon Reterink schreef:Bij de meeste shops in NL staat verwacht juni.



Bestel ik ze toch maar in de UK. Kan ik me nog even lekker ruim een maand hier in Nederland de schompes vangen, voordat de meute volgt...:lol:
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

28-04-2012 13:11

Semmy,

Ik heb drie flesjes voor je staan als je intresse hebt.
perfect peach power smoke
pineapple power smoke
pineapple supreme baitsmoke

PB me maar bij intresse
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

02-05-2012 13:09

jammer dat je zo ver weg woont anders had ik wel intresse in 1 zon potje
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

04-05-2012 19:41

Korda heeft onlangs een officiële reactie op de Engelse site gezet m.b.t Goo.

mvg,

Daniël Jawadnya


http://www.korda.co.uk/news/?id=337
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

04-05-2012 21:13

Hey Daniël, ik wil zeker niet overkomen als Korda basher, in tegendeel ik koester een warm plekje voor de club.
Maar de quote "The Goo is not for human consumption and neither is any other fishing liquid attractant"
is natuurlijk niet erg sterk en zelfs onwaar. Er zijn uiteraard zeker wel "fishing liquid attractants" die wel geschikt zijn voor menselijke consumptie.... Zoals je eerder in de topic van me hebt kunnen lezen, beweer ik zeker niet dat het schadelijk is. Ik weet het simpelweg niet. Dat het werkt is een feit, ook daar geen discussie. Maar de discussie die in NL en ook nog heviger in de UK is opgelaaid was natuurlijk onvermijdelijk. Op diverse wateren in de UK is het gebruik inmiddels streng verboden, ook wederom niet omdat het schadelijk ìs, maar wederom wegens het omstreden karakter. Nu kan men natuurlijk zeggen; als er maar over gesproken worden en slechte reclame is ook reclame, maar dat vindt ik te gemakkelijk in deze...
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 05-05-2012 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

05-05-2012 13:03

Dennis, ik begrijp best dat je geen Korda Basher bent. Dit de officiële reactie van Korda niet dat van mij, ik kan hier dus als individu niet op reageren.

Wat betreft de hele discussie kan ik het volgende zeggen. Feit is dat er door een aantal mensen het één en ander geclaimd wordt dat simpelweg niet klopt. Een hoop komt voort uit onderbuik gevoel dat niets te maken heeft met de wetenschappelijke feiten. Dat het op een aantal wateren geweerd wordt is daar natuurlijk een goed voorbeeld van. Het wordt niet geweerd omdat het slecht voor het milieu is maar vanwege de discussie die opgelaaid is. Er zijn een hoop producten die mensen dagelijks consumeren waar ook verdeeldheid is. Ik kan daar niets over zeggen omdat ik geen expert ben op dat vlak, maar dat geld ook voor 99,9999 procent van de mensen op de verschillende fora die wel een hoop onzin uitkramen.

Dit is wat me verteld is door de eigenaar van Kiana Carp:

-Er zijn wetenschappelijke onderzoeken geraadpleegd m.b.t de individuele ingrediënten door mensen die hier verstand van hebben.
-Het wordt al 16 jaar gebruikt in Zuid-Afrika.
-Het is biologisch afbreekbaar.

Meer kan ik hier als leek niet over zeggen.

mvg,

Daniël Jawadnya
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

05-05-2012 14:14

In Zuid Afrika????

wat doen ze daar met dat spul dan Daniël??

olifanten laten fluoriseren? :wink:

Kijk het spul zal heus wel werken, maar bijna alle vloeibare additieven werken als ze na de aasbereiding toegevoegd worden, wateroplosbare amino bla bla eiwitten die wateroplosbaar zijn , bla bla , trassi in vloeibare vorm , betaine in vloeibare vorm, mussel juice, ketjap , maggi , bouillon,

het enige wat me in dit goedje tegenstaat is de hoeveelheid fosfor, zonder fosfor namenlijk geen fluo kleur,

maar waarschijnlijk zullen er wel weer een paar opduiken die biologische fosfor hebben :o
of dat de kleurstoffen geen kwaad kunnen, prima, maar graag wetenschappelijk onderbouwen anders heeft het geen waarde .

Ger
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-05-2012 14:21

Fosfor? Fluorescentie is niet gelijk aan fosforescentie hoor. :roll:

Zielige kindjes in hun giftige hesjes. :o

Afbeelding
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

05-05-2012 16:25

In Zuid Afrika word wel vaker iets gedumpt, zie Trafigura.

Kees, foto's zijn ook selectief.
Neem b.v. een groep terminale kindjes met hesjes en het plaatje word alweer een stuk minder 'gezond'.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-05-2012 17:12

Dat zou pas suggestief zijn Henk. Dat een kind ziek kan zijn komt niet door het dragen van een veiligheidhesje.

Net zo suggestief als jouw vergelijking van de Probo Koala die zijn giftige lading dumpte in Abidjan. Zolang je niet weet wat de gebruikte fluorescerende stof is van deze aastoevoeging kan je niks beweren over de veiligheidsaspecten. Die hoeven namelijk niet per se schadelijk te zijn (zie hesjes). Van de lading van de Probo Koala was wel bekend dat het giftig afval was.

Dat je fluorescentie alleen bewerkstelligt met fosfor is gewoon onzin. Kwestie van klok en klepel waarschijnlijk. Wat niet wil zeggen dat je niet terughoudend mag zijn. Maar de suggesties kloppen niet.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

05-05-2012 18:19

Hohoo Kees,
klokken en klepels?
Ik heb ze niet gebracht, vind beide nogal suggestief.

Wel word er in Zuid Afrika veel gedumpt en getest in ruil voor voedsel o.a.
Hesjes zijn best wel veilig, maar maakt niet beter en/of gezonder wat slecht en/of ziek is.

Ik dacht dat jij gezondheid en geluk in hesjes wou tonen, dit was een foute gedachte van mij.
Mijn excuses.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-05-2012 18:33

Nee hoor, was slechts een verwijzing dat fluorescerend niet direct giftig betekend. Hadden ook wegwerkers kunnen zijn. Maar dit was een leuk plaatje.

De verwijzing naar Afrika in het verhaal is onduidelijk. Op de video zijn wat karpervissers in Afrika die het in hun aas gebruiken. Of dat ermee bedoeld wordt is mij niet helder. Deze verwijzingen zijn net zo vaag als die van de rest van het aaswereldje. Dat is niet ongewoon. Beweringen zijn nog geen bewijzen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

05-05-2012 19:02

Die afrikanen hebben dit goedje ontwikkeld, Korda heeft het slechts op de Europese markt gebracht, meer niet.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Michael Lawson
Berichten: 110
Lid geworden op: 24-09-2010 07:24

05-05-2012 19:13

Diepzeevissen geven ook licht met Biofluorense toch? Zou men dit daarvoor niet gebruiken?
Gebruikersavatar
Hardy Schuilenburg
Berichten: 201
Lid geworden op: 25-10-2010 17:38
Locatie: Breda

05-05-2012 19:20

Past geheel in de marketing strategieën van de bedrijven niet specifiek voor KORDA alhoewel hij zeker niet achterloopt in deze. Wel vind ik het kwalijk als er producten worden gelanceerd waarvan we niet weten wat het doet in de natuur. dus blijf ik maar een beetje old skool denk ik :lol:
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

07-05-2012 12:28

Ger Milius schreef:In Zuid Afrika????

wat doen ze daar met dat spul dan Daniël??

olifanten laten fluoriseren? :wink:

Kijk het spul zal heus wel werken, maar bijna alle vloeibare additieven werken als ze na de aasbereiding toegevoegd worden, wateroplosbare amino bla bla eiwitten die wateroplosbaar zijn , bla bla , trassi in vloeibare vorm , betaine in vloeibare vorm, mussel juice, ketjap , maggi , bouillon,

het enige wat me in dit goedje tegenstaat is de hoeveelheid fosfor, zonder fosfor namenlijk geen fluo kleur,

maar waarschijnlijk zullen er wel weer een paar opduiken die biologische fosfor hebben :o
of dat de kleurstoffen geen kwaad kunnen, prima, maar graag wetenschappelijk onderbouwen anders heeft het geen waarde .

Ger


Hi Ger, Wetenschappelijk onderbouwen door een 'niet wetenschapper' naar een 'niet wetenschapper' heeft geen zin, dat is mijn punt. Ook zal Kiana Carp natuurlijk nooit de individuele ingrediënten zomaar bekend maken. Het is namelijk niet zomaar een dip, maar dat laat ik even in het midden.

mvg,

Daniël Jawadnya