Boilie rol taffel


Plaats reactie
roel silvrants
Berichten: 163
Lid geworden op: 10-08-2008 20:06

04-03-2012 22:17

Dit is mijn basis mix

400 gram griesmeel
300 gram tarwemeel
300 gram maismeel
8 a 10 eieren heb zelf 8 eieren gebruikt heb gemerkt dat het genoeg is.
en heb wat flavour toegevoegd

Maar met de hand draait het goed alleen met de plank niet.
als ik ze met de plank draai krijg ik gaten in de bollen of trek ze helemaal kapot.heb ook ge probeert iets natter te maken, en ook hem even te laten drogen maar blijft steeds het zelfde.
heb geprobeert om spuitkop kleiner te maken als boilie plank heb geprobeert zelfde maat iets dikker.
maar blijft het zelfde.denk dus dat er iets met de mix is
wie kan me verder helpen?
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

05-03-2012 09:07

:)
Laatst gewijzigd door mitsz van der kamp op 05-03-2012 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

05-03-2012 09:08

Ik denk dat het spuitmondje wat kleiner moet dan de plank. Als je een 20 mm plank hebt, dan heb je een deegworst nodig van ongeveer 17 mm. Afhankelijk hoeveel je mix "wijkt" (uitzet als ie uit de spuit komt). Die worst is dus eerder te dik dan te dun.

Wat ook kan helpen is het tarwemeel vervangen voor sojameel. Zit er gelijk iets te eten voor die beesten in je voer.

Voeg eens 10 ml olie toe aan je deeg. kan ook nog eens helpen.

groetjes Mitsz
roel silvrants
Berichten: 163
Lid geworden op: 10-08-2008 20:06

05-03-2012 14:11

ik heb ge probeert om de worst kleiner te maken dan de plank ook dit werkte niet en gingen kapot.
ik ga eens proberen met sojameel misschien is dan verholpen bedankt voor de tip.
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

05-03-2012 15:04

iets olie er bij zodat het wat vetter word is ook een goed idee en het is ook belangrijk om je plank goed schoon te houden .
bij een mix die goed draait zie je ook altijd dat je plank iets vettig wordt .
zelf water toevoegen heeft geen positief effect op het draaien vaak want dan valt je mix eerder uit elkaar en blijven er veel resten op je tafel zitten

als er ook te veel lucht in je mix zit kan je met je boiliespuithet beste de spuitmond even op tafel of een harder ondergrond zetten bij het "pompen" zodat je flink veel druk in je spuit krijgt , soms zit er gewoon te veel lucht in de spuit en is je worst voor het draaien al niet goed genoeg geperst.

succes met draaien nog
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
roel silvrants
Berichten: 163
Lid geworden op: 10-08-2008 20:06

05-03-2012 16:51

Oke bedankt voor de tip zal ik zeker proberen.Ga morgen vroeg een poging wagen heb vandaag al sojameel gehaald dus dat moet goed gaan komen :D
roel silvrants
Berichten: 163
Lid geworden op: 10-08-2008 20:06

06-03-2012 09:48

Heb zojuist sojameel gebruikt in plaats van tarwemeel.. en resultaat het rolt super goed Bedankt voor de tip..

nu nog een vraagje wil er een smaakje aan toevoegen.en heb nog wat scopex staan.. staat op dat ik 10ml moet toevoegen aan 1 kilo..

Nu heb ik dit gedaan en kan niet zeggen dat de bolle er naar ruiken als ik ze gekookt heb.
op moment als ik de deeg klaar heb ruik je het wel maar kan niet zegge dat het er echt na ruikt.
na het koken is het nog minder de geur.

Zou ik dan meer flavour er bij moeten doen. of wordt het dan misschien te sterk.

Sorry voor de vragen maar heb ze altijd gekocht vandaar : )
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

06-03-2012 16:25

Steek het spuitmondje in de rolplank en teken 'm rondom af. Snij 'm daarna precies op de lijn die je hebt afgetekend met een scherp stanleymes, dsan zal je precies de juiste maat worsten krijgen.

Als je boilies niet sterk genoeg ruiken naar je zin kan je ze altijd nog naflavouren. Beetje flavour in een ruime plastic zak, bollen erbij, goed schudden en laten intrekken.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
roel silvrants
Berichten: 163
Lid geworden op: 10-08-2008 20:06

06-03-2012 23:58

Eus Molewijk schreef:Steek het spuitmondje in de rolplank en teken 'm rondom af. Snij 'm daarna precies op de lijn die je hebt afgetekend met een scherp stanleymes, dsan zal je precies de juiste maat worsten krijgen.

Als je boilies niet sterk genoeg ruiken naar je zin kan je ze altijd nog naflavouren. Beetje flavour in een ruime plastic zak, bollen erbij, goed schudden en laten intrekken.



de boilie's rollen er nu mooi uit gaan niet meer stuk..
ik zal ze eens goed na flavouren eens kijken of er daarna wat meer geur van af komt.
bedankt voor de reactie's
Plaats reactie