Tips, tips!! Pro line : Tutti frutti, Sweet Strawberry Cream


Plaats reactie
Neeltje man
Berichten: 21
Lid geworden op: 01-02-2012 17:27

09-02-2012 00:12

Goedendag heren,

Gelukkige prijswinnaar van een setje boilies :D
Vraagt;

kan kiezen uit een paar kg pro line (ready mades)
, Tutti frutti
, Sweet stra berry cream
(deed de titel al vermoeden naar!?)

Waarvoor moet ik kiezen!??

'T gaat om 15 kg.

Het water waarop ik ga vissen zit (denk, ik weet bijna wel zeker!) genoeg natuurlijk voedsel. Het betreft een groot meer (met intresant bodem verloop) met een doorgang tot open kanaal. Mijn doel is om een lang termijn voerplek ga aanleggen. En nou hoort ik jullie denken!! ,,,,,
Maar ik bedoel, dit voer heb ik gratis en kan er goed mee experimenteren om een begin mee te maken...
( snap ie het nog :D )
Hoop hierna een constanter/hetzelfdesoort smaak te gebruiken, maar voor het begin.

Het zal dus ook op de maand eind Maart/begin April neerkomen dat ik begin. Daarvoor nog peilen etc.

Ik zelf heb een vermoede van Tutti frutti,,, simpel weg omdat er natuurlijk voedsel is en dit gezien word als een lekker extra'tje (zoet) !

De strawbeery cream,
Klinkt als een milkshake maar dat zegt nog niet dat tie slecht is!!

Ik hoop dat ik een ietsie duidelijk beeld kan scheppen om een antwoord te krijgen.
:D

Gr.
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

09-02-2012 00:16

Tjo volgens mij is de boilie allebei op birdfoodbasis, enkel de flavour zal dan ietjes verschillen, maar who care, allebei lekker zoet toch, dus zou zeggen waarom niet 7,5 Tut, 7,5 Straw? Succes
Neeltje man
Berichten: 21
Lid geworden op: 01-02-2012 17:27

09-02-2012 00:20

HAHA :D

Ze gaan per 5 kg.
Wel goeie tip kan wel 10 om 5 KG doen.

Enzo experimenteren,,

Maar mocht er iemand ervaring mee hebben???? Vertel!!!

:D
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-02-2012 07:32

Het enige wat ik kan zeggen is dat de basis nagenoeg hetzelfde is, dat de kleur onder water ook niet veel verschilt en dat het waarschijnlijk ook geen ene moet uitmaakt wat je kiest.

Er zijn nog een aantal bollen in diezelfde range die gewoon uit dezelfde basis bestaan met een ander flavourtje. Maak je er maar niet te druk om, zeker bij deze minieme verschillen.

Allemaal leuk en aardig, maar verdiep je eens in de ins en outs van aaskeuze t.o.v. alle facetten die er bij komen kijken. Dan zul je uitkomen dat je een aasje kiest in functie van je visserij, en niet op het verschil tussen 'Tutti en Aarebeie'.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

09-02-2012 11:41

Of je verkoopt die 15kg die je krijgt, en koopt daar boilies van die je zelf meer aanspreken?

Naar mijn mening vang je met een uitgebalanceerde voedinsgrijke boilie meer vis dan met een ''simpele schrale'' proline ready.

Zal het alsnog op je eigen kunsten aankomen!

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-02-2012 12:27

Mathieu,

Is die voedingswaarde belangrijk als je karpers vangt, of karpers groot wilt brengen? Wat is beter? Ik denk een gulden middenweg.

Instant durf ik de gok wel aan hoor, gaat toch een flinke scheut verdoezelaar over. Lange termijnwerk moet er wel iets inzitten wat de vissen aanspreekt, mits het water niet al bomvol natuurlijk voedsel zit want dat vind ik wel een belangrijk gegeven namelijk
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Neeltje man
Berichten: 21
Lid geworden op: 01-02-2012 17:27

09-02-2012 12:40

Sven bedankt.

Ik heb het antwoord nu.

En nu maar op zoek naar 50 kg :D nieuwe boilies op het water afgestemt. Word denk eerst beetje experimenteren.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-02-2012 12:56

Of je gezond verstand gebruiken. Als je er al niet uitkomt of je tutti of aarebeie moet gebruiken, dan zou het zomaar eens kunnen zijn dat je een paar keer goed plat gaat voordat het je wel lukt..

En dat is nu het leuke eraan..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Neeltje man
Berichten: 21
Lid geworden op: 01-02-2012 17:27

09-02-2012 16:47

Ow ja dat weet ik ook wel dat het hard werken word.
Dit gaat me 2e (grootwater project) worden en ik weet wat me een beetje te wachten staat. Daar zal ik niet voor terug deinzen. :D

Heb met dit soort nog nooit gevist en zou dit ook niet kopen en wat ik zeg ik heb gewoon mazzel dat ik die 15 kg win. Denk vraag het ff op een forum, heb zelf wel gezocht op internet maar kan er weinig over vinden dus vandaar via deze weg.

Zelf vis ik meestal met freezers baits (big activator), wellis waar van Pro line maar ik zal nu moeten gaan chekken of ze zoet willen, of iets anders. Omdat ik op langertijmijn wil voeren, ga ik natuurlijk voor een snel of goed verterende boilie.

Dat word nu zoeken geblazen wat ik wil.
Wil zo ie zo van merk veranderen want die big activator kost wel een beetje veel. Zeker nu ik opnieuw student ben geworden. :roll:

Ben niet te beroerd om in 1 x 50 kg, of mischien met en mooi bod 100 kg aan te schaffen.

Moet het een echte betrouwbare bol wezen(kost vaak meer)?? maar denk ook omdat ik op langertermijn voer, ik niet per see DE betrouwbare bol nodig heb, ietsie minder (kwalitatief gezien zeg maar)
Zou dat ook al goed wezen???
Snappen jullie het nog? haha :D

Dus al iemand daar goeie tips, of ervaring met goeie deals?? Ze zijn allemaal welkom :D

Gr.
Neeltje man
Berichten: 21
Lid geworden op: 01-02-2012 17:27

09-02-2012 16:58

Sven van Anrooy schreef:maar verdiep je eens in de ins en outs van aaskeuze t.o.v. alle facetten die er bij komen kijken.


Bedoel jij zoiets?
http://www.karper-wereld.nl/Zelf%20boil ... /index.htm

Thanx
barry van haaster
Berichten: 13
Lid geworden op: 26-10-2010 15:35
Locatie: kraggenburg

30-10-2013 20:54

Hoi!
Late reactie,maar ik zou die proline bollen er gewoon bij hebben gevoerd.
Je vangt er echt wel karper mee!
Dus een gedeelte met de boilies die je uiteindelijk wilt gebruiken en die proline bollen.
Als je een goede niet al te dure boilie wilt zou ik voor een van de boilies van mtc baits gaan.(nee ik word niet gesponsord)
Bij een test sessie kan je dan ook gelijk kijken waar de voorkeur van onze geschubde vriend uit gaat.
De groeten
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

01-11-2013 09:33

@barry van haaster;

Weinig haast met je antwoord Haaster :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie