Ready-Made versus Freezer versus Pellet


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

16-02-2012 21:01

mitsz van der kamp schreef:Je blijft me woorden in de mond leggen Martijn. Ik vind dat onplezierig.

Ik zit ook niet op een eiland, maar ik wil gewoon de feiten bespreken met elkaar. Als er dan iemand beweert dat er geen karpersterftes zijn, dan heb ik voor de rest geen reden tot conversatie.

Alle afwijkende fysieke condities zijn -mijns inziens (los van genetische zaken)- dieet-gerelateerd.

met vriendelijke groet

Mitsz



Of ze lezen onder water het carpboard en lachen zich dood.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

16-02-2012 21:08

ron thijsen schreef:Mijn vraag wat is slechter een rottende ready of een rottende freeezer?,gewoon even vraagje.
Gewoon even wat afleiding.
Hier in de buurt vindt men het gewoon bergen te voeren in vijvertjes en ik zag er vandaag alweer met emmertjes lopen,zegt er een veel voeren mag met freezers????????
m,v,g Ron.



Ik denk zelf een rottende ready made.

Een rottende freezer valt na een vrij snelle tijd uit elkaar,Zal dan opgegeten worden door kleine witvis,Of lijkt daarna gewoon op te lossen,Een ready made lijkt me door de conserverings middelen onderwater te verzuren en de ready made zal na verloop van tijd ook uit elkaar vallen,Maar een watervogel of een brasem of een karper zal vast wel een keer over de desbtrefende stek heen gaan en de boilie ook gewoon opeten.Behalve als het al half verrot is lijkt me,Er zijn ook genoeg karpers die dingen absoluut niet Lekker vinden,

Maar een ready zal wel kunnen verzuren onder water weet niet hoe snel het met freezers gaat.ook allemaal afhangend van de zuurgraad en de waarden wat per water verschild,

Hopelijk heb ik het een beetje goed kunnen beandtwoorden,

Gr Sander
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

16-02-2012 21:09

Wally,

wederom dank.

je zegt dat het delingsproces van bacteriën wordt stilgezet in een vriezer. (Moet ie wel aanstaan natuurlijk :D ) Da´s mooi.

Je zegt vocht. Da´s een mooi punt en weer een reden over stomen te beginnen. In een gestoomde bol heb je al veel minder last van zo´n voedingsbodem voor bacteriën. Er komt echt veel minder vocht in en ze hoeven veel minder te drogen.

Op je vraag heb ik geen antwoord. Ik ben geen bioloog. Wel een heel goede vraag en ik zal ´m zeker toevoegen aan het vraagstuk.

dank en vang ze! :)
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

16-02-2012 21:16

Tot zover heb je 1 Engelsman gevonden waar je jouw gelijk in denkt te vinden Mitsz. Ik heb dat wel vaker gemerkt.
Je hebt het over mais groeien onder water, heb je wel eens biergist gevonden onder water, buiten jouw mixen gerekend?
Verder baseer je jouw ''gelijk'' op aannames en niet op feiten. Gevaarlijk als je het mij vraagt.
Sterven er meer vissen door vissers of door readymades? Als het door vissers zou zijn stop jij dan ook direct met vissen?
Zo maar even een paar vraagjes om voor mezelf duidelijk te maken hoe jij erin staat.[/quote]

Beste Cor,

ik kan het blijven herhalen, lees m´n antwoorden in eerdere reacties in dit topic.

Ik zou ander aas maken Cor en dat kunnen we allemaal.

Ik doe echter m´n uiterste best met de kennis die ik nu heb.

groetjes Mitsz
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

16-02-2012 21:21

@ mitsz

Zou het geen idee om een soort underwater filmen te doen puur met het doel om aas en gezondheid te bekijken,Gekeken naar de ontlasting,fitheid,aasgedrag, gewicht en lengte toename,Dat je dit een maand of 3 doet,Maar wel te kijken je zou mischien na die 3 maanden al wat dingen kunnen ontdekken

Mischien kan je er wat mee
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

16-02-2012 21:32

Denk je dat ik dit topic niet gevolgd heb Mitsz?
Ik ga in dit geval grote vraagtekens zetten bij jouw ''bevindingen''.
Het is een grote aanname wat je beweerd.
Als je met feiten komt ben ik de eerste die je gelijk geeft met alle credits, begrijp me niet verkeerd. Ik ben zelf ook een freezer visser, daar ligt het ook niet aan.
Maar om vissterfte te wijten aan iets wat niet zeker is, is gissen en onredelijk.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

16-02-2012 21:52

Tjonge, ga voor de karpershit door vele voedingsdeskundigen en biologen onderzocht en naar kundigheid geproduceerd.

Alleen even oppassen met de hoeveelheden, voor de rest is het zeker niet minder, denk zelfs in vele gevallen beter (voor de vis in ieder geval) dan een bol door wie ook geproduceerd!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-02-2012 21:57

Nou, ik ken geen koi houder die karpershit aan zijn beestjes geeft.
De voedingsdeskundigen die het ontwikkelden hadden een economisch belang..en de vissen waarvoor het bestemd was hoefden sowieso niet oud te worden :roll: :o
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-02-2012 22:02

Onder water groeien meer schimmels, bacteriën en gisten dan waar ook.
Dus waarom conserveren om ze onder water nog goed te houden?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

16-02-2012 22:04

Laat er nu ook een bekent koivoermerk bij de shit fabriek vandaan komen, en in basis verschillen ze niet zo veel Henk.
Zelfde voedingsdeskundigen, zelfde biologen.
Wat wel het geval is dat koivoer eens zo duur is en tja een beetje toevoeging voor het behoud van de kleurtjes van de vis.
Wat medicijn er in ter voorkoming van...

En het blijft echt niet zo lang liggen dat het gaat schimmelen, dan zijn er na verloop van tijd wel andere vissoorten die er korte metten mee maken.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-02-2012 22:21

Maar voeren de voedingsdeskundigen en biologen ook shit aan Koi's?
Want dan zou het produceren van en Koi voer en Shit wel erg dubbel zijn, nietwaar?

Ik heb niks tegen schimmels hoor, integendeel.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

16-02-2012 23:45

Heren,

Ga me er ook maar even mee bemoeien.

Bevat vismeel die een hoop bollenbakkers in hun aas verwerken conserveringsmiddelen??

Groeten, Peter
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

17-02-2012 06:54

Doe er 1 bij.

ALS er als karpers aan vissersaas dood gaan en dus vissersaas gevaarlijk zou kunnen zijn voor een vis, is menig homebrew kwalijker dan menig ready.

Ik geloof er nl geen ene klote van dat ons visaas veroorzaker is geweest van de karpersterftes. Daarvoor zijn er te weinig andere vissen de pijp uit gegaan.

Waarmee niet gezegd is dat ons vissersaas gezond is.

Beetje nadenken is op zijn plaats. bodybuildervoer voor een bankzitter werkt ook niet.
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

17-02-2012 07:15

In mijn ogen het enige juiste te doen:

Briefje naar Wageningen:

Geachte mevrouw Olga,

U heeft een aantal karpers onderzocht n.a.v vissterftes.

Was er bij de door u onderzochte vissen sprake van bovenmatig vervette organen of was er sprake van zware vervetting?


Met dit antwoord zou je eens iemand kunnen overtuigen. Ik vermoed dat ik het antwoord weet, gebaseerd op foto's die ik van de ontleding gezien heb.

MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-02-2012 07:20

Loll Klaas nog steeds kleine steekjes los laten maar verder niets.
:D 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

17-02-2012 07:47

Klaas,

Is niet te hopen dat de wetenschap op deze manier naar buiten treed. :wink:

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-02-2012 07:49

Is ook een liedje over gemaakt, "zeg maar niets meer."
Vissen is een hobby, geen religie!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

17-02-2012 07:54

nee hoor, maar zoek een dirigent, die een beetje de boel aanstuurt, zodat iedereen hetzelfde liedje op het zelfde moment zingt
Wie zich verveelt:

http://www.cvi.wur.nl/NR/rdonlyres/6C16 ... versie.pdf

blz 18
blz 48 - svc(v)
Laatst gewijzigd door Klaas vd Herik op 17-02-2012 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-02-2012 07:56

Ik heb hier nog ergens een tekst liggen voor een muziekstuk. :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

17-02-2012 08:06

mitsz van der kamp schreef:Dank je Wally.

Martijn,

ik begin de indruk te krijgen dat je een probleempje hebt met de realiteit. Laten we om die reden een aspect van de discussie per keer behandelen. Je zegt:

Punt blijft dat er nog steeds geen massale sterftes zijn geweest, wellicht creëer je een probleem dat er feitelijk niet is.

karpersterfte 1
http://www.karperland.nl/ovb_onderzoekt ... fte_in.htm

karpersterfte 2
http://www.erhv-dewaal.nl/onderzoek1.htm

karpersterfte 3
viewtopic.php?f=39&t=53778

karpersterfte 4
http://www.nu.nl/algemeen/1560796/tient ... bosch.html

karpersterfte 5
viewtopic.php?f=41&t=1459

karpersterfte 6
http://www.112groningen.nl/Groningen/nieuws/3262/

karpersterfte 7
http://www.carpfeeling.com/forum/Defaul ... sts&t=3045

karpersterfte 8
http://www.hotforum.nl/forum/hsvbrunssu ... ersterfte/

karpersterfte 9
http://www.ooij2000.nl/ooij2000/filmpje ... rzoek.html

Mijn vraag is nu of er -volgens jou- karpersterftes zijn?


Lekker goedkoop Mitsz om door een aantal sterftegevallen erbij te halen en juist in dit topic de indruk te wekken dat deze ook maar op enige manier te maken hebben met het aas wat we gebruiken, wat bij geen van de gevallen ook maar op enige wijze aangetoond is. Nu ga je zeggen, nee dit was enkel voor Martijn, maar je weet bijster goed wat het effect is door dergelijke reacties te plaatsen in een topic als deze. Daar sla je de plank toch echt volledig mis en maak je misbruik van de expertise die een deel van de Board Bezoekers je toedicht op basis van de kennis van anderen waar je hier op het forum vaak mee strooit. Kennis waar ik af en toe toch echt aan begin te twijfelen, omdat deze toch vooral preekt voor eigen parochie. Het is mijn inziens niet meer dan een verkapt marketing verhaal, wat ik jammer vindt en de integriteit van het board niet ten goede komt. Het is uberhaupt nog nooit aangetoond wat het effect is van de door ons gebruikte boilies op de karper, elke conclusie die je dus durft te maken is lauter berust op aannames. FEIT is dat in boilies geen andere ingredienten gebruikt worden die ook niet in Veevoer terug te vinden zijn. FEIT is dat het i.v.m. Europese regelgeving niet lang meer zal duren voordat alle informatie op de verpakkingen staat en we zelf mogen oordelen over de gebruikte ingredienten in ons karperaas, waarbij deze beoordeling echter weer lauter gebaseerd is op een gevoel en niet op feiten wat "goed" of "slecht" is. FEIT is ook dat jij je naam verbindt aan een boiliebedrijf wat zich focust op gestoomde Freezerbaits, maar ondertussen ook gewoon Readymades draait en (door)levert. Hoe kan je dit dan over je hart verkrijgen om je daar dan aan te binden? Want je gaat mij niet vertellen dat zij geen conserveringsmiddelen gebruiken...

Ons karperaas wat we allemaal graag gebruiken bevat relatief veel vet en koolhydraten in vergelijking tot het voedsel wat natuurlijk onder water te vinden is. We weten allemaal wat het effect van een zak chips of hamburger is. In mijn ogen, maar dit is ook weer mijn aanname en totaal niet berust op enig onderzoek, is het door ons allemaal gebruikte vissersaas mc donalds voor de karper, niet meer of minder. Waarbij het helemaal niet slecht is, echter in overmaat wel voor problemen kan zorgen. We zijn met z'n allen echter verantwoordelijk voor de hoeveelheden die we in het water gooien, waarbij ook weer de vraag rijst wat overmaat is en wat niet. Sinds we op gewicht zijn gaan vissen en met de introductie van voorvoeren hebben we in de loop der jaren precies gekregen wat we graag wilden, namelijk steeds dikkere karpers. Wanneer we weer teruggaan naar vroeger en er enkel een worm of bal deeg aanhangen, dan KAN DIT WELLICHT beter zijn voor onze vriend, maar dan zullen we gelijkertijd ook moeten accepteren dat we ons PB niet meer gaan verbeteren...

Oh en ja, voor je erover begint, ja ook ik preek voor eigen parochie... Want wij kiezen er wel voor om gewoon een geconserveerde boilie te leveren aan karpervissend Europa, waarbij we er 100% van overtuigd zijn dat deze niet schadelijk is voor de karper, anders zou ik de verkoop ervan niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Ik realiseer me wel dat die overtuiging louter stoelt op aannames, want je kan je in de gebruikte ingredienten enkel baseren op feitelijke gegevens afkomstig uit de veevoeder. Ik ben er echter van overtuigd dat de boiliebedrijven actief in de hengelsport gerund door karpervissers hun aas naar eer en geweten produceren.

En nee Mitsz, ik heb niks tegen jouw persoonlijk, helemaal niet zelfs! Ik heb wel iets tegen de dingen die je hier af en toe op het board "als waarheid" verkondigt en er een grote groep mensen "slaafs" achter de "aasgoeroe" aanloopt die zijn menig ook enkel berust op aannames. Maar in het land der blinden is eenoog koning, toch?
mvg

Bart van den Hurk
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

17-02-2012 08:40

Goedemorgen Bart,

Lekker geslapen? Fijne dag toegewenst.


Groet.
Theo
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

17-02-2012 10:06

Bart, hoezo mijn PB Targets niet meer kunnen verbeteren door gebruik te maken van een worm of een bal deeg?
Potentiële PB vissen moeten dan eerst nog in leven zijn en niet kapotgevoerd worden door de eenoog Targetvissers, toch?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

17-02-2012 11:14

Feit is dat Bart gelijk heeft.

Feit is dat we WEL na moeten blijven denken wat we doen.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

17-02-2012 11:19

Net evn de racties gelezen die na die van mij geplaatst zijn. Ja Mitsz, ook die lees ik.

Ik kan er met mijn volle verstand niet bij dat men, zoals ik al vanf het begin roep, uitgaat van aannames en 1 wetenschapper. Klaas noemt terecht het sterftecijfer bij andere vissen. Martijn geeft zijn mening over de hele kwestie en daar is dit board voor. De reactie van Bart geeft veelmensen gelukkig ook een andere kijk dan alleen maar die meeloperige tunnelvisie.
Je weet veel van aas Mitsz, dat weet ik zeker. Jouw uitlatingen in dit topic laat een andere Mitsz zien, beetje jammer.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

17-02-2012 12:03

Voor de duidelijkheid, ik waardeer je best Mitsz. Het gaat mij om de nuance. En reken maar dat ik ook lekker door gegoten heb met o.a. levertraan.
It's okay 2 pay
Plaats reactie