Ready-Made versus Freezer versus Pellet


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-02-2012 12:35

Persoonlijk vind ik de laatste reacties van Kees en Aart het meest tot de kern komen.

Persoonlijk vind ik echter ook de zin van Aart dat: niemand de gezondheid van de karper wil schaden, iets te weinig genuanceerd.
Natuurlijk wil niemand hier de gezondheid schaden maar iedereen neemt wel het risico dat het gebeurd.

Iedereen wil immers de karper vangen, voor de meeste karpervissers is het helemaal geen vraag of discussiepunt, zij weten van niets.

Niet iedereen komt hier lezen, ook al heb ik het idee dat de sommigen daar wel van uit gaan.
Vissen is een hobby, geen religie!
Jo Bus
Berichten: 5
Lid geworden op: 16-08-2011 09:37
Locatie: Brunssum

18-02-2012 15:38

Hallo allemaal,
Ik ben het volledig eens met Douwes reactie.
Ben net even bij een hengelsport winkelier langs geweest om zijn voorraad bollen eens nader te bekijken.
De meeste karpervissers die niet zelf draaien of bij een goede boilie boer hun aas halen kopen het bij de winkelier.
Wat me daar opviel: De oude voorrraad werd met hoge korting aan de man / kind gebracht.(hoe oud is dit spul al???)
Op de"nieuwe" zakken stond vaak geen eind datum bij sommige bekende merken.
Bij merken waarop het wel op stond:( echt waar) tot 11-11-2014. (wanneer is dit geproduceert????)
Hoe lang blijft de kwaliteit bij een goede ready made goed?????
Ik persoonlijk haal ze bij een bekende boilie boer en deze vermeldt altijd de PRODUKTIE datum en dat ze twaalf maanden
goed blijven tot na deze datum.
Ik denk dat bekende leveranciers geen slechte produkten op de markt brengen.
Het probleem is die oude troep dat aan de man wordt gebracht.
Zou het geen slecht idee vinden om de produktie datum verplicht te moeten vermelden.

grtz
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

18-02-2012 17:08

Beetje chagrijnig? Er staat toch een :-) , dat heet een beetje humor. Ik brul als een BRULKIKKER:-)
Vaak stoppen mensen een discussie als zij deze niet kunnen winnen.
Fijn weekend

gr H.K.

Ik eet geen spinazie, ben al groot en sterk genoeg. :wink:[/quote]


Daarom is de aanstichter van deze hele discussie ook al een poosje uit beeld zeker :o
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
erwin oosterhoff
Berichten: 74
Lid geworden op: 19-07-2006 12:06
Locatie: kropswolde

18-02-2012 18:24

Wordt tijd dat het ijs eraf dooit.
Kan er weer een beetje gevist worden.

In plaats van mekaar woorden in de mond te leggen, persoonlijk aan te vallen en te beschuldigen in een topic.

Ik vind het jammer dat je je bevindingen, je ideeen, je vermoedens of je twijfels niet mag uiten omdat er geen wetenschappelijk bewijs voor is. Dat is wel een hele trieste dooddoener. Zo sla je iedere discussie kapot.
Beter geef je gewoon je eigen ideee/bevindingen. En dat kan ook zonder andersdenkenden persoonlijk aan te vallen.

Groeten,
Erwin
Remember, the name of the game is fishing. Not posing.
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

18-02-2012 18:28

Duimpje omhoog

Beste reactie van de laatste 2 pagina´s
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

19-02-2012 11:36

Beetje chagrijnig? Er staat toch een :wink: Harnold?

:lol:

Zonder gekheid. Een discussie is geen wedstrijd en kent ook geen winnaars. Dus iemand beschuldigen dat ie stopt omdat hij niet wint is geloel.
It's okay 2 pay
Rinie v Dam
Berichten: 6
Lid geworden op: 06-06-2008 18:49
Locatie: Capelle aan den ijssel
Contacteer:

19-02-2012 13:28

Volg dit nu al even, mischien hier wat aan? :)
http://baitcalculator.com/smf/index.php ... 597.0.html
Jan Vitam
Berichten: 167
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Scheveningen

19-02-2012 14:08

Dank Rinie voor deze link, dit (semi) wetenschappelijke onderzoek kende ik al, dateert volgens mij ergens uit 2008 of iets eerder. Zover ik weet is met de (voorlopige) bevindingen niet veel gedaan, de commercie heeft (klaarblijkelijk) een lange arm en (heel) veel invloed. Wat het wel weer aangeeft is de (bittere) noodzaak voor verder (wetenschappelijk) onderzoek echter waar halen ‘we’ de fondsen vandaan, het Ministerie (EL&I) dan wel Sportvisserij Nederland zijn mogelijke kandidaten ?!.
Rinie v Dam
Berichten: 6
Lid geworden op: 06-06-2008 18:49
Locatie: Capelle aan den ijssel
Contacteer:

19-02-2012 14:33

Denk niet dat we alle conserveermiddelen over een kam moeten scheren, wat niet wegneemt dat mijn inziens het beter is om niet te gebruiken.
Dat hier dan weer mensen roepen dat een freezer ook slecht kan zijn kunnen we nog wel even doorgaan,en kunnen we beter stoppen met vissen.
Dus vindt ik dat mitz hier wel een punt heeft om hier kritisch naar te kijken.
Rinie v Dam
Berichten: 6
Lid geworden op: 06-06-2008 18:49
Locatie: Capelle aan den ijssel
Contacteer:

19-02-2012 14:47

Volgens mij heeft sportvisserij nederland al een onderzoek gedaan deze link.
http://edepot.wur.nl/50352
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

20-02-2012 06:53

T. Aarts, 2006.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

20-02-2012 10:53

Rinie dat onderzoek is van de invloed op voer en voeren, niet op boilies.
Feitelijk schrok ik eerst eventjes van de link, lol. :D 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

20-02-2012 16:49

Zo... we zijn er weer.

Beste Rinie,

dank je voor deze bijdrage. Lijkt me een duidelijk resultaat en ik vind dat we dit soort werk serieus moeten nemen.

Even een paar zaken rechtzetten. Ten eerste maar eens het feit dat ik producten ontwikkel voor MTC Baits. We zijn overeen gekomen dat ik kan doen wat ik wil in dezen. Ze zullen er daar ook niet helemaal blij mee zijn, maar dat is dan jammer. Ik voel me verantwoordelijk -als aasmaker- voor de gezondheid van onze vissen en ik hoop dat me dit niet kwalijk wordt genomen. Als ik dat linkje van Rinie bekijk, zit ik er niet ver naast met m´n zorgen.

Het feit dat MTC baits ook ready´s maakt voor een klant staat los van mijn visie op het maken van aas. Alles wat onder mijn naam wordt aangeboden zal zeker niet geconserveerd worden aangeboden en dat is voor mij voldoende. Ik heb daar verder geen inspraak in de bedrijfsvoering. Zolang ze daar zo netjes werken als ze nu doen, vind ik dat voorlopig ok.

Willen de heren daar dus rekening mee houden? Laten we zeggen dat ik commercieel niet zo sterk ben.

Klaas,

ik heb Sportvisserij Nederland inmiddels zo veel gestuurd, maar ik wordt vakkundig genegeerd. Dat ligt niet meer aan mij hoor. Op den duur ben ik er ook wel klaar mee. De eerste keer dat ik dit aankaartte was zo´n zes jaar geleden, maar niemand reageert er ooit op. :-?

Jammer niet waar?

Dus... dan doe ik het zelf wel, want als ze straks bij de Partij voor de dieren actief met het onderwerp bezig gaan, staan we hier allemaal in ons spreekwoordelijke hemd. Dat probeer ik te voorkomen. Als we onze eigen rotzooi opruimen, worden we niet op de vingers getikt.

Voorts wil ik nog even mijn verbazing uitspreken over de tegenstand die ik hier krijg van zogenaamde karpervissers. Ik snap niet dat jullie bereid zijn het risico te nemen met de gezondheid van onze vissen. :o

Vooralsnog ziet het er naar uit dat ik gelijk krijg :roll: En dan hoop ik dat het eindelijk voorbij is met de Killing (Carp) Fields.

Michel,

dank je voor je steun. Ik stel het op prijs.

Binnenkort heb ik een afspraak met een gezaghebbende als het gaat om de gezondheid van onze karpers. Dan zal ik een mogelijk onderzoek gaan bespreken. Hopelijk hebben we daarna een resultaat en kunnen we richtlijnen opstellen voor de samenstellingen van ons aas.

groetjes en een fijne dag toegewenst van

Mitsz
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

20-02-2012 17:14

Goed dat je weer terug bent :wink:

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

20-02-2012 17:32

Het was maar een weekend Peter. Maar ehh...

Dank je. :D
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

20-02-2012 18:21

Mitz

Jammer dat je kritiek ziet als weerstand. Wat ik ook jammer vind is dat je dan gelijk die mensen die kritisch zijn, bestempeld als "zogenaamde"karpervissers en beweert dat ze risico's nemen. Ik heb in een vorige post geprobeerd om je duidelijk te maken dat we altijd een risico nemen met wat voor aas dan ook, omdat bijna geen enkel ingredient is getest op een karper. Daarnaast verbaas ik me er nogal over dat je voor MTC zelf ook readys op de markt hebt gebracht die, ik citeer, matig geconserveerd waren. Ik kom ze nog tegen her en der.
Het onderzoek dat rini liet zien is zeker interesant echter de conseveermiddelen waar het daar over ging zijn: benzoëzuur en potasium sobaat. Dat zijn nu net de middelen die een betere ready niet bevat, en waarvan ik sterk het vermoeden heb dat de karper links laat liggen als ie de keus heeft. (merk je aan teruglopenede vangsten). En laat een karper in een natuurlijk habititat wél de keus hebben daarom vang je op die fluoflash meuk vaak ook een stuk minder. Maar jij weet net als ik dat je ook mpg hebt, laat dat nu net het middel zijn dat in de betere readys zit.

mvg martijn
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

20-02-2012 18:24

Wil je stoppen met dat `jij weet net zo goed als ik?´

Communiceer eerlijk Martijn en vraag of zeg me iets. Stop echter me woorden in de mond te leggen. Da´s niet eerlijk.

groetjes Mitsz
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

20-02-2012 18:26

Op vragen reageer je niet, en wie legt er nu wie iets in de mond?
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

20-02-2012 18:33

Als je me zou kennen zou je weten dat ik eerlijk ben,echter jij gaat niet tot nauwelijks in op punten die ik aandraag in deze discussie en waar we niet omheen kunnen. Op die wijze word het eenrichtingsverkeer. Ik ga daarom stoppen met deze discussie, ieder heeft zijn punt gemaakt. Zolang er geen onderzoek is gedaan zullen we het niet weten jij hebt zou mening. Ik de mijne, en ik ben best bereid om op basis van argumenten/bewijzen mijn mening bij te stellen.

mvg Martijn
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

20-02-2012 18:38

Wat een ophef allemaal.

Toch kan ik me er wel iets bij voorstellen, maar tegelijkertijd vraag ik me af (ik heb niet alle 8 de pagina;s gelezen, maar de helft..)

Zijn onze freezers, nadat ze 4 maanden of langer ingevroren zijn nog wel kwalitatief genoeg voor onze beschubde vriend? Niet elke bolleboer draait altijd vers en heeft vaak een voorraad liggen. Wie weet hoe lang boilie A al in de vriezer ligt.. Of bij de visser zelf een tijd er in ligt.

Kan me nog wel topics herinneren waarin gevraagd werd; "hoe lang kan je een freezer bewaren?" Na een half jaar was het al niet kwalitatief goed meer, werd er gezegd..

Misschien moeten we toch maar stoppen met boilies dan en over op mosselen ofzo..
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

20-02-2012 18:42

Martijn,

je haalt vele punten aan in een kort bericht. Dat vertroebelt de discussie en ik zit hier om ze allemaal te behandelen, maar dan niet op deze manier. Stap voor stap.

Er zijn hier nu drie zeer aannemelijke onderzoeken geëtaleerd en die negeer je zo min of meer.

Ik werk graag mee hoor!

groetjes Mitsz
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

20-02-2012 18:44

Tiet fuur een Chocomell :D
m,v,g
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

20-02-2012 18:45

Cor Hendriks schreef:Op vragen reageer je niet, en wie legt er nu wie iets in de mond?


Stel er maar 1
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

20-02-2012 18:52

Ik ga wel met de hapjes rond

CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

20-02-2012 18:53

Da´s gezellig Cor. :D