Ready-Made versus Freezer versus Pellet


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

20-02-2012 18:54

Lekker biertje erbij misschien :lol:

CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

20-02-2012 18:56

Voorlopig even niet graag. Sinds de beurs ben ik wel even klaar. :o
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

20-02-2012 18:59

Het is net alsof je op een rotonde aan het rijden bent Mitsz. Je blijft in het vertrouwde circeltje, begint steeds weer bij het begin en je bevind jezelf nog steeds op dezelfde baan.

Je zegt tegen andere mensen dat ze jouw berichten moeten lezen, als jij nu een ander zijn berichten ook eens leest zou je het bovenstaande niet eens plaatsen. Er zijn je namelijk al een paar vragen gesteld.

Ik zal je bij deze nog 1 vraag stellen., eentje met dubbele bodem.

Vind jij dat jij in jouw positie, rekening houdend met het heden en verleden deze aannames zonder nuances op het net kan zetten. Wetend dat er mensen zijn die alles voor zoete koek slikken en ook de betere ready mades over 1 kam scheren?
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

20-02-2012 19:07

Beste Cor,

ten eerste mag ik zeggen wat ik wil en jij mag er op reageren.

Zie je nu hoe je deze vraag stelt?

Ik zal altijd in die dubbele bodem van je trappen als ik ´m beantwoord. En dat vind jij fair. Ik ben hier niet beschikbaar voor dat soort gefriemel.

OK?

Zonder nuance. Heb je de bijdrage van Rinie gelezen? Ook weinig nuance in. Maar wel een bewijs voor m´n betoog. Ze gaan er dood van.

Welke RM zijn in jouw optiek de betere?

groetjes Mitsz
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

20-02-2012 19:14

Tis voor mij wel duidelijk dat Martijn en Cor hier een bepaald merk ready's staan te verdedigen/steunen.

Groeten, Peter
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

20-02-2012 19:20

Fout, we mogen allebei iets zeggen en mogen daar beide op reageren. Ben je koning of zo omdat je kok bent?

Ik zeg bewust dat er een dubbele bodem is om je te wijzen op het verleden (en op die plaat voor je hoofd die groter is dan de bilnaad van Oprah).

Je zegt dat je niet beschikbaar bent voor gefriemel.... je friemelt al jaren in dit wereldje en daar zijn al heel veel mensen mee het schip in gegaan. Nu ben je weer bezig om tientallen bedrijven in een kwaad daglicht te zetten door aannames op het board te zetten. het wederom geen antwoord geven laat jouw echte kant zien, wederom een beetje jammer.

Jij weet net zo goed als ik waar ik het over heb, of mag ik dat ook niet zeggen??

Ik vis trouwens met Freezers Peter, geen enkele binding met welke readybol dan ook. Als ik er voor zou kiezen dan zou ik voor een goed merk gaan, daar zijn er in dit land tientallen van.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

20-02-2012 19:26

[quote="Jan Willem Hilverts"]Zijn onze freezers, nadat ze 4 maanden of langer ingevroren zijn nog wel kwalitatief genoeg voor onze beschubde vriend? Niet elke bolleboer draait altijd vers en heeft vaak een voorraad liggen. Wie weet hoe lang boilie A al in de vriezer ligt.. Of bij de visser zelf een tijd er in ligt.

Kan me nog wel topics herinneren waarin gevraagd werd; "hoe lang kan je een freezer bewaren?" Na een half jaar was het al niet kwalitatief goed meer, werd er gezegd.. [quote]

vraag ;)
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

20-02-2012 19:30

Zoals ik eerder al zei, is het niet mijn bedoeling bedrijven in een kwaad daglicht te zetten, maar te motiveren dat we met z´n allen een product te maken dat de vissen geen kwaad doet.

Jij bent daar klaarblijkelijk tegen.

Wat zit er in die bollen van die goede merken van jou?

En je negeert meer vragen van mij dan ik van jou Cor.

Wat vind je van de bijdrage van Rinie?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

20-02-2012 19:45

Jan Willem Hilverts schreef:Wat een ophef allemaal.
Misschien moeten we toch maar stoppen met boilies dan en over op mosselen ofzo..


8)

ben daar geen tegenstander van opzich... maar wel verse! :wink: :lol:

ff zonder dollen, persoonlijk vind ik als er zo een onderzoek komt dat freezers, pellets en ready`s allemaal bekeken moeten worden en alle soorten en maten, maar dat is toch niet te doen gezien alle verschillende bestandsdelen..
indien je als "echte dierenliefhebber en natuurmens" ( korretje zout, niet boos worden) wil kijken,dan zijn boilies en pellets zowiezo een stuk minder natuurlijk als bijv een hazelnoot pop up, of wat kikkererwten op een bedje duivenvoer.

iig ik denk dat het grootste probleem in de kwantiteit gezocht moet worden (overvoeren), en indien je dan ook nog eens grote aantallen aas hebt liggen dat ze links laten liggen en ligt te verrotten dan schiet het niet op.en daartussen kunnen ook dus "foute" bollen liggen. en of die nou bij een thuisdraaier of een bedrijf vandaan komen weet niemand.naar mijn idee kunnen bedrijven hier zelfs profijt uit halen. door te bewijzen dat je met "correct" aas vist wordt je dan een van de merken die op een bepaald btw gebruikt mag worden :o

volgens mij zijn die sterftes zowat allemaal op druk beviste wateren/stekken gebeurt en niet op plekken die niet druk bevist worden.
zoals eerder aangehaald,nooit van snoeksterftes gehoord, of brasem sterftes.......

kwaliteit over kwantiteit!
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

20-02-2012 19:51

Leef je nu echt in de wereld dat je iedere reactie als aanval ziet? Zoals eerder omschreven, als je gelijk hebt dan alle credits. Het punt is al volgt:
Jij hebt een stelling. je gooit die stelling het internet op, wetende dat je hiervoor geen bewijzen hebt op 1 meneer na.
Jouw betrokkenheid in het heden en verleden met deze materie maakt het dubbel.
En als laatste, normaal gesproken geeft men antwoord op een vraag en stelt dan evet. zelf 1. Als dit jou niet past dan is dat jouw probleem, niet die van mij.
Klaarblijkelijk, zoek het eens op.... lijkt verdacht veel op een aanname, laat dat dit hele topic nu eens vullen. Van jouw kant dan he.

Nogmaals Mitsz, ik hoop dat je mensen kunt vinden die dit uit kunnen zoeken. Maar maak dan duidelijk verschil in de verschillende conserveringsmiddelen.
Je berokkend nu geheel onterecht veel schade. Er is een spreekwoord, je bent niet eerder schuldig totdat het tegendeel bewezen is.

Kom jij met bewijzen dan gaan we samen wijzen. Ik weet zeker dat er dan een paar goede readymades overblijven.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

20-02-2012 20:06

Met het uitspreken van een mening maak je kenbaar hoe je ergens over denkt. Een mening uit zich in een uitspraak en de wezenlijke opdracht van de mening is een waardebepaling of beoordeling. Mitsz is hier begonnen met zijn twijfels uit te spreken over het onderwerp. Nu een week verder spreekt hij nog steeds twijfels uit. Mitsz heeft dan ook geen mening maar ernstige twijfels die hij graag door derde (deskundige) wetenschappelijk onderbouwd wil zien.

Gek is dat gesteld wordt dat hij zijn twijfels niet kan onderbouwen. Dank je de koekoek daar zijn het toch twijfels voor.

Valt niet mee om bij een dergelijke discussie het bij de kern van zijn betoog te houden. Door een tal van zaken bij te betrekken verzand de discussie in een drijfzand waar niemand meer uitkomt.

Een vis als karper en wij die hem zo vertroetelen kunnen alleen maar blij zijn dat er zijn die zich er voor inspannen om hier duidelijkheid in te krijgen. Of het lukt het te kunnen onderbouwen met plussen of minnen daar spreek ook ik mijn twijfels over uit.

Peter
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

20-02-2012 20:16

mitsz van der kamp schreef:Ze zwemmen er al 20 jaar zonder problemen toch? Een karper kan met een beetje mazzel de 80 jaar halen. We wachten af.

Hier een onderzoekje van een Engelsman, dat wel degelijk als wetenschappelijk bewijs aangedragen kan worden...

http://www.newtonangling.com/documents/ ... arp2-1.htm

Ik sta niet zomaar een beetje in de ruimte te lullen hoor!



Leuk Peter maarr, lees mijn eerste posting eens en dan deze hierboven in de quote.
Ik laat het hierbij. Het is hier dooi, het is een feit dat men dan snel door het ijs zakt. Ik sta niet in de ruimte te lullen hoor. Dit is een feit.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

20-02-2012 20:30

quote]


Leuk Peter maarr, lees mijn eerste posting eens en dan deze hierboven in de quote.
Ik laat het hierbij. Het is hier dooi, het is een feit dat men dan snel door het ijs zakt. Ik sta niet in de ruimte te lullen hoor. Dit is een feit.[/quote]

Dooi
Het moment dat na een periode met vorst de temperatuur van de lucht boven het vriespunt komt. De term wordt alleen gebruikt binnen 24 uur na de inval van de dooi. Voor het etmaal daarna kan eventueel de term ′aanhoudende dooi′ worden gebruikt.
Gevonden op


Weet je zeker dat je niet in de ruimte loopt te lullen? ik weet hoe koud het is geweest in ZuidOost Drenthe..
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

20-02-2012 20:40

Ik sta niet in de ruimte te lullen hoor.


Das maar goed ook, in de ruimte ben je namelijk nog slechter te horen. :lol:
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

20-02-2012 21:03

Cor Hendriks schreef:Leef je nu echt in de wereld dat je iedere reactie als aanval ziet? Zoals eerder omschreven, als je gelijk hebt dan alle credits. Het punt is al volgt:
Jij hebt een stelling. je gooit die stelling het internet op, wetende dat je hiervoor geen bewijzen hebt op 1 meneer na.
Jouw betrokkenheid in het heden en verleden met deze materie maakt het dubbel.
En als laatste, normaal gesproken geeft men antwoord op een vraag en stelt dan evet. zelf 1. Als dit jou niet past dan is dat jouw probleem, niet die van mij.
Klaarblijkelijk, zoek het eens op.... lijkt verdacht veel op een aanname, laat dat dit hele topic nu eens vullen. Van jouw kant dan he.

Nogmaals Mitsz, ik hoop dat je mensen kunt vinden die dit uit kunnen zoeken. Maar maak dan duidelijk verschil in de verschillende conserveringsmiddelen.
Je berokkend nu geheel onterecht veel schade. Er is een spreekwoord, je bent niet eerder schuldig totdat het tegendeel bewezen is.

Kom jij met bewijzen dan gaan we samen wijzen. Ik weet zeker dat er dan een paar goede readymades overblijven.


Jij hebt een stelling. je gooit die stelling het internet op


Zie je nu hoe goed je leest? Ik heb dit topic verdorie niet gestart. Dat alleen al doet me de wens ontnemen op je woorden in te gaan. Ik weet niet wat je aan het verdedigen bent, maar ik wil daar liever geen deel van zijn.

Je verdunt jezelf...
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

20-02-2012 21:25

Moest jij vanmorgen geen ruitenkrabben Theo?
Dat moest ik wel omdat het had gevroren. :wink: Welliswaar een korte periode, maar toch. :lol:

Het is en blijft gissen totdat het tegendeel bewezen is. Vervetting is bewezen, dat er verkeerde conserveringen zijn lijkt mij ook zeer waarschijnlijk. Of die ervoor zorgen dat er alleen maar karpers door sterven en geen brasems o.i.d kan er bij mij niet in. Dat er dan nu al, wel of niet moedwillig, diverse bedrijven zichzelf moeten verdedigen tegen deze aanname moet niet kunnen.

Mitsz, ik verdedig niets. Ik heb de stelling dat je eerst iets zeker moet weten voordat je zelf iets pleit en/of verdedigd. Ik heb grote twijfels aan jouw mening in deze, niets met verdunnen te maken hoor. Er zijn veel bedrijven die al jaren conserveren, dezefde periode van het bestaan wordt daarmee gedumpt. Dat staat ook in eerdere reacties van mij, heb je gelijk, dan krijg je dat van mij als eerste, mits je met bewijzen komt.
Waar ik mij aan stoor is dat jij wil beslissen hoe een ander reageert, dan kan en mag je niet verwachten.
Als je dat nog niet doorhebt, dan vraag ik mij af wie hier niet goed leest!
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

20-02-2012 22:52

Tip voor de mensen als je echt begaan bent met de gezondheid van de karper wil.
Laat voortaan je hengel thuis en ga een andere hobby zoeken, zal de beste karper in iedergeval veel langer van leven, dan welke boilie dan ook.

Ik heb deze discussie niet echt gevolgd, maar het is mijns inziens maar wat gezever in de ruimte.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

20-02-2012 23:47

[quote="eumir teterissa"]Ik heb deze discussie niet echt gevolgd, maar het is mijns inziens maar wat gezever in de ruimte.

Dit noemen ze nou vergaderen Eumir alleen de voorzitter is even naar het toilet, anders had hij jou bericht nooit laten plaatsen.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
erwin oosterhoff
Berichten: 74
Lid geworden op: 19-07-2006 12:06
Locatie: kropswolde

21-02-2012 00:20

@Jan Willem Hilverts,
Zijn onze freezers, nadat ze 4 maanden of langer ingevroren zijn nog wel kwalitatief genoeg voor onze beschubde vriend? Niet elke bolleboer draait altijd vers en heeft vaak een voorraad liggen. Wie weet hoe lang boilie A al in de vriezer ligt.. Of bij de visser zelf een tijd er in ligt.


Uitgangspunt bij het maken van de boilies is vers, vers en nog es vers. Dat is voor een goedvangende bol echt belangrijk (voor mij). Dus een bollenboer die geen verse ingredienten gebruikt valt als eerste af.

Voor iedere sessie verse boilies gaan draaien is voor mij geen optie dus moet ik ze op de een of andere manier zien te conserveren ( een maat van me draaide wel bijna iedere dag verse boilies en ik had echt moeite om zijn vangsten te evenaren en dat was niet omdat ik zo slecht ving)
Voor het gebruiksgemak moet ik de boilies kunnen bewaren. Mijn voorkeur gaat naar invriezen omdat ik dan geen vreemde ingredienten aan m`n mix hoef toe te voegen en een ingevroren vers produkt is, denk ik, the next best thing. Wel maak ik m`n voorraad binnen enkele maanden op. Zes maand is voor mij echt de max maar meestal zal het binnen drie maanden verbruikt worden. Een freezer die je anderhalf jaar in de vriezer hebt laten liggen is geen topaas meer. Al zal je er best op kunnen vangen, het zal zeker in smaak en voedingswaarde achteruit gegaan zijn.
Samenvattend: Begin altijd met alleen verse ingredienten. Vers gedraaid is top. Invriezen kan geen kwaad maar vries geen boilies in voor het volgend seizoen. Binnen enkele maanden opmaken dus.

Opm. ik kan mijn bevindingen niet wetenschappelijk bewijzen... so slaughter me.

Groeten,
Erwin
Remember, the name of the game is fishing. Not posing.
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

21-02-2012 01:30

Peter,

begrijp me niet verkeerd, maar het blijft mijns inziens een discussie zonder eind.
Ten eerste weet je niet hoe elke producent conserveert. ten tweede zijn er mijns inziens teveel factoren, die ook van invloed zijn op de karper, denk aan:
karper stress, overvoeren, vetten in aas, flavours, uitzetting van nieuwe vis, manier van conserveren, omstandigheden waarin je bent. zit je een week in de bush bush in Franktijk zonder vriezer, dan toch beter een ready. Of het voeren van aas hartje zomer op een plek waar de vis pas een paar dagen later langskomt.
Je kan deze discussie dan ook eindeloos voeren. Al met al staat of valt alles met een verantwoorde werkwijze van de boilieproducent of dit nu met geconserveerde boilies dan wel niet geconserveerde boilies is.
Mitsz geeft aan dat MTC niet aan conservering doet, zijn goed recht overigens om te laten zien dat versheid daar hoog in het vaandel staat. en ik geef 'm groot gelijk dit argument dan ook gelijk als indirect marketing te gebruiken.
Om nu overigens alle geconserveerde boilies op 1 hoop te gooien, vind ik wel gelijk weer een stap te ver.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

21-02-2012 06:50

ik wil alles geloven maar ons vissers aas veroorzaakt geen ziekte die zo besmettelijk is als de pest. Ook alleen nog eens voor karper. Immers:

1 vijver zieke vissen

1 gezonde vis in een kooi in die vijver

1 gezonde vis die ineens ook ziek is.

Aart weet zijn naam wel, maar die test is door de engelse gezondheidsdienst gedaan.

Dat er individuele karpergevallen bij zijn die zich het ongans vreten aan ons, in pricipe veel te vet en rijk aas en daaroor ziek worden en de kans hebben eerder dan gemiddeld de pijp uit te gaan, geloof ik direkt. Dat oplossen is niet moeilijk: stoppen met populariseren van karpervisserij.Hoe minder vissers hoe beter. Verder acuut stopen met karperuitzettingen.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

21-02-2012 08:54

De reden waarom ik een poosje terug de topicstarter het advies gaf om deze discussie te voeren in een ander topic dan die van MTC is simpel. Ik wil dat wel even uitleggen. Vaak wordt het merk waar op dat moment de discussie wordt gehouden verbonden met de stelling. MTC heeft een paar hele leuke producten, en staat wat mij betreft hier geheel buiten. Dat wil ik bij deze even melden.
De eerste zes paginas van dit topic blijf ik herhalen dat het een gissing/aanname is wat betreft de stelling. Hou het bij bewezen feiten. Vooral vervetting is een aantoonbaar probleem. Snelle koolhydraten is daarvan 1 van de veroorzakers.
De ''bewijzen'' die door o.a Mitz aangedragen worden zijn m.i niet goed genoeg onderbouwd, ik zet daar grote vraagtekens bij. Tevens vind ik veel mixen met de naam van Mitsz op het internet met heel veel (snelle) koolhydraten aan boord.
Ik heb begrip voor de vraagstelling, de manier waarop de stelling van anderen wordt genegeerd of verdraaid zet ik vraagtekens bij. Misschien is dit een heel leuk onderwerp voor een rotary?

Klaas, je hebt het over stoppen met uitzetten, verklaar je nader.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-02-2012 09:08

Onbegrijpelijk dat hij dat uit moet leggen, geen uitzet is op de duur geen karper meer.

Wat er op de lange duur overblijft zijn de verwilderde en dus kleinere karpers.

Dus opgelost.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

21-02-2012 09:17

Ik dacht even dat hij ergens anders naar toe wilde, iets met de KSN.

Even zonder gekheid, wie af wat zou de stelling kunnen of misschien wel moeten onderzoeken?
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-02-2012 09:19

Lol Cor niet alles heeft met de KSN te maken, feitelijk is dat maar heel erg weinig, je kan best zonder dat vissen. :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!