Wintervissnen met fluo pop up op voerstekje


Plaats reactie
Chiel marchal
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-12-2010 19:40

06-12-2011 18:09

Hallo ,
ik heb totaal geen ervaring met het wintervissen , maar het leek me wel is leuk om dit jaar gewoon door te vissen in de winter ( Het is nu lekker rustig ).
Nou heb ik een watertje gevonden wat mij wel geschikt leek, niet te groot . er zijn duikers, rietkraagen,overhangende takken etc aanwezig . En machines die water in het watertje laten stromen.
nu was mij plan om er wel te gaan voervoeren omdat ik de vis tog een beetje op mij stek wil krijgen.
Dat doe ik met 15mm boilies wat hennep, mais kikkerewrten tijgernoten etc.
maar nu wil ik natuurlijk wel een beetje opvallend vissen. Mijn vraag is wat lijken jullie dan goede aaspresentaties?
ik dacht zelf aan een oranje of roze sterk ruikende fluo pop up. Maar nou lees ik veel dat dat vooral dat die vooral single word gevist , of met een klein bedje hennep. Maar als ik dan 3 dagen heb gevoerd denken jullie dan dat zo'n fluo popup in de winter ook gewoon werkt op een voerstekje met wat kikkererwten mais boilies etc?
normaal gesproken in de zomer vis ik gewoon met bijv een boilie en een nepmaiskorreltje. Maar ik zou niet weten of dat nu effectief is? ik bedoel als ik dat met wat voer heb liggen valt het niet echt op ofzo.
als ik popup vis vis ik hemm zoiezo denk niet te hoog bijv 2 cm van de grond af .
ik zou het fijn vinden als jullie mij wat tips konden geven met betrreking tot aas presentaties in de winter.
als ik voorvoer doe ik dat gewoon met me voerbootje, bij het vissen vaar ik ze natuurlijk dus ook uit met me voerbootje
alvast bedankt Gr chiel
Cor Hendriksen 1
Berichten: 55
Lid geworden op: 05-10-2011 16:12

06-12-2011 18:20

Ik zelf vindt het geen meerwaarde hebben om in de winter te gaan voorvoeren. Ik heb vorige winter ook een paar dagsessies gedaan, gewoon een pva zak met pellets of boilie kruim en popupje.(In dat geval pine apple 15mm)
Chiel marchal
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-12-2010 19:40

06-12-2011 19:55

owkedan, Ja ik dacht van nu is t winter kan het mischien wel is goed helpen om gewoon wat klein voer te voeren, maar daarintegen is het echt een heel klein watertje het is gewoon een sloot van ong 4 meter breed die op een keer ongeveer 5 meter breder word, en daar is dan ook riet , duiker etc aanwezig.
dit loopt dan nog ong 10 meter door en dan houdt het water op.
Maar ja instant kan ook ja denk dat ik dan ook gewoon mobiel moet zijn en gewoon 4 uurtjes op de ene stek proberen en dan 4 uurtjes op de andere stek. en dan dus ook gewoon met opvallend aas vissen
ik denk dat het vinden daar niet zo'n geweldig probleem moet zijn.
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

06-12-2011 20:56

een goede regel om aan te houden is deze:
Als je voorvoert, vis dan ook met hetzelfde als als hetgeen je al een aantal dagen aan het introduceren bent...
In jou geval zou ik gewoon een 15mm grondboilie aan de ene hengel vissen en aan de andere een tijgernootje. Als het in de zomer niet hoeft op te vallen, waarom in de winter dan wel perse? als je niet te veel voert zullen ze je aasje echt wel vinden. Een fluo zien ze misschien sneller, maar zullen ze ook met meer argwaan pakken, waardoor je de vis minder snel of niet zal haken...

Dat is mijn visie...
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

06-12-2011 21:19

Waarom pop-up vissen als je op de bodem voert met particles en kleinere boillies?

Ik zal pop-up enkel single vissen, dit beredeneer ik zo;

Karper die op particles aast "stofzuigt" op een voerplek, karper is puur op de bodem gefixeert en dus een heel andere manier van azen erop nahouden ipv dat die van de bodem af aast. De karper moet nu omhoog komen(al is het maar een paar cm) om je pop-up mee te pikken, je maak het jezelf en de karper onnodig moeilijk hierdoor.
Ik persoonlijk om opvallend te vissen in de winter zal ik doen op 2 manieren;

- Op een bedje particles vissen met een enkele gesoakte boillie van 20mm groot.
- Met een gesoakte pop-up op een hotspot vissen met ietswat van pellets erop(niet te compact voeren, enkele handjes verspreid over 2meter breedte is goed). Dit om de vis te laten zoeken en hem naar je enkele pop-up trekken.

Zowieso zie ik het nut van pop-up's niet in met de koude winter, met name omdat de vis dan zo weinig mogelijk doet om aan zn kostje te komen.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

06-12-2011 23:32

Vooropgesteld, als ik in de winter op koud water had willen voeren zou ik nu al lang begonnen zijn. Als er verder niet op het water gevist wordt kan het best zijn dat je al te laat bent. Aan de andere kant, niet geschoten is altijd mis. Ik zou denk ik eerst wat instant vissen en kijken of er nog enige vorm van activiteit plaatsvind, zo ja heeeeel lichtjes gaan voeren en zo nee lekker instant aan lopen kloten tot je wel ergens vis vangt. In dat geval ook zeker fluo's en eventueel zigs een kans geven.
Naar mijn idee kan een fluo op een voorgevoerde stek prima werken. Ik geloof zelf echt in visuele attractie in de winter, dus ik zou zeker één hengel met een single fluo of iets dergelijks vissen en kijken wat er gebeurt. Wat ik nooit zou doen is fluo's op bodemvoer droppen. Misschien kan dat als er alleen wat kruim onder ligt, maar naar mijn ervaring als de vissen wat klein voer op de bodem rapen ga je ze ook veel makkelijker op de bodem vangen dan erboven. Qua bodemaas, liefst klein en attractief.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Chiel marchal
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-12-2010 19:40

07-12-2011 09:49

allemaal bedankt, ik denk dat ik het gewoon ga proberen met wat voeren 3-4 dagen lang en dan gewoon proberen. ik doe denk gewoon bodemaas dan. volgends mij is r niemand op dat watertje bezig met voeren of vissen of wat dan ook . maja ach gewoon paar keer proberen en we zullen zien thuis vang ik zoiezo niks.
Zal wel laten horen wat t is geworden . Gr chiel
Gebruikersavatar
erwin oosterhoff
Berichten: 74
Lid geworden op: 19-07-2006 12:06
Locatie: kropswolde

07-12-2011 20:37

Chiel,
Hier nòg een mening.
Je voert gauw teveel dus laat vooral die kikkererwten maar weg. Als je in december nog begint met voeren is een pond soms al teveel. 300 gram volstaat vaak al om een resultaat te krijgen. Enne, je zult de vis niet of nauwlijks op je stek kunnen trekken. Dus echt voeren waar ze zich ophouden of in dit geval waar je denkt dat ze zich ophouden. Aan de filmpjes van Rob Craeninckx kun je zien dat regelmatig een beetje voeren absoluut èen hele grote pré is. En je kunt middels z`n leuke filmpjes ook je motivatie opkrikken. En wat de fluo`s betreft. In de winter gebruik ik graag een fluo pop-upje of klein snowmannetje met een fluootje. Oók als ik op een voerplekje bezig ben. Juist in de koude periodes werkt opvallend aas erg goed. Ik vis die dan vaak samen met een gewone liggende boilie waarmee je ook voert op de andere hengel.
Maar nogmaals, je voert gauw teveel en dan vang je nix. Met echt weinig en regelmatig voer heb je de meeste kans op een resultaat. Dan kun je altijd nog meer gaan voeren en meer proberen te vangen of -en dat is waarschijnlijker- de boel dood te leggen.
Succes, en zoek een dag uit om te vissen met een zuidwestenwindje.

Groeten,
Erwin
Remember, the name of the game is fishing. Not posing.
Chiel marchal
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-12-2010 19:40

08-12-2011 13:40

Ga vandaag beginnen met voeren, die stek waar ik ga voeren is denk zoiezo een stek waar ze zich ophouden het is een hee kaal watertje, en het is bijna overal maar 3 meter breed alleen op het einde is t 10 meterr breed en is ook een duiker riet etc, denk dat daar zoiezo wel karper licht.
in de viswinkel hier zijden ze dat ik een beetje n vismeel achtige boilie moet pakken( hoewel ik ook wel s anders hoor) dus heb voor monstercrab gekoze vn proline, heb de helft van de boilies versneden , in stukjes van 2 en 4 en dan nog wat boilie kruim erbij doe 150 gram boilies per hengel en 150 gram kikererwrten mais ,etc
als ik ga vissen ga , k vissen met een monstercrab dumbell( ze hadden alleen maar in dumbell maar bij de viswinkel zijden ze dat dat niet echt uitmaakte) die geflavoured in een potje zit, en dan een geel imitatie maiskorreltje erop . De andere hengel doe ik denkik een klein snowmannetje met een 15mm boilie en versneden 15 mm oranje popup en dan maar proberen.
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

08-12-2011 16:35

Ik ken t water verder niet maar ik zou juist niet voor vismeel gaan in de winter. Een karper kan er niet veel meer mee bij een temp < graad of 8. (pd vismeel uitgezonderd.) Beter probeer je t is met een schrale koolhydraat-bol met extra zemelen. Over het algemeen zijn de kant en klare zoete bollen schrale mixen.. :wink:
suc6 iig.
Chiel marchal
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-12-2010 19:40

08-12-2011 16:55

ja dat dachtik dus ookal, maarja k hoor bij de ene dat ik juist geen zoet moet gebruiken in de winter. en de ander vind t helemaal geweldig.
Maja heb niet teveel gevoerd en met versneden boilies. zal kijken wat het hier mee is en als dit niks is pak k volgende keer zoet .
Chiel marchal
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-12-2010 19:40

08-12-2011 18:11

Met de ene zegt dat zoet juist niet goed is in winter is en de andere niet. bedoelde ik dat ze me bij de viswinkel adviseerde smaken zoalls monstercrab ,robin red te nemen . Heb wel van meerdere gehoord dat vismeel wel goed was in de winter dus ikdacht nja zal wel goed zijn dan.
Ik voer de boilies echt in kleine hoeveelheiden denk echt maar 150 gram boilies per stek hoogstends 200 en dan nog 150 gram tijgers kikkerewrrten mais enzo.
Dus denk niet dat ik te veel voer. weet wel dat ik bij vismeel goed op moet passen met het voeren.
ben net nog ff wezen kijken stond veel storming op het watertje , het zit vast aan het amsterdams rijnkanaal en als 'r daar veel hoge golven is de stromming best aardig zag ook op t begin van t watertje nog n paar grote wiervelden liggen. Denk niet dat het water snel dicht zal liggen dus dats positief kga zondag vissen is dan wel lekker koud 1 graden snachts weet wel dat dit niet altijd even goed is mja kga maar gewoon vissen.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

09-12-2011 03:10

Vismeel, RR of monstercrab zijn natuurlijk heel verschillende dingen. Het een is een eiwitrijk basisingrediënt, het ander een kruiden en kleurstof mengsel en de laatste een flavour. Qua flavour/smaaklabel kan je alle kanten op, het gaat om de samenstelling. Over het algemeen wil je dan iets met niet te veel vet en eiwit en een hoge doorloopsnelheid. Of daar dan een vissig, kruidig of zoet smaakje aan hangt zou mij een worst wezen. Één "voordeel" aan proline bollen: ik geloof nooit dat daar echt hoge percentages vismeel in zitten. :roll:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Chiel marchal
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-12-2010 19:40

22-12-2011 14:19

niet meer op de stek geweest, Was klotee weer etc. en geen tijd
Maar ga morgen eerst weekje op vkantie en daarna hebk nog 10 dagen vakantie. Dus denk dat er dan zoiezo wel een paar dagen gevist worden. ( dit word dan instant).
Plaats reactie