Grondvoeren in combinatie met bolies/particals

Plaats reactie
Andy Blom

17-11-2011 23:58

Het valt mij op dat er onder "Aas" veelal gepraat word over bolies boliemixen.

Wat is jullie ervaring in combinatie met grondmixen? Maak je die zelf? Welke kant en klare grondvoeren? Hoe doe jij dat en wat voeg je er aan toe? Denk aan stickmixen particals etc.
leen goudappel

18-11-2011 00:22

Koop vaak bij de Toko of de Chinese boot in Rotterdam
Rest kan zelf wel ingevuld worden denk ik. :wink:

Verder gewoon het goedkoopste witvis spul,en daarbij meng ik mini pellets en hennep. Gebruik het meestal in het voorjaar.

Cheers
.

Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
bas van geffen

21-11-2011 14:53

ik ben echt fan van grondvoer met particals op wateren waar anderen alleen met boilies aan de gang zijn, en bij mij vallen de bijvangsten op mijn thuiswater vaak nog reuze mee omdat de witvis er vanaf blijft door dressuur van jarenlange viswedstrijden op witvis, die hier worden gehouden....
ook op betaalwateren in frankrijk kun je met deze aanpak vaak vissen vangen terwijl er op de boilie weinig op de kant komt.

het liefst pak ik een grote zak goedkope grondvoer (grof) en daar voeg ik dan gemalen hennep, gemalen pallets (of vismeel), kleine pallets, hennep, mais, kikkererwten, maden en wat vloeistof zoals maggi of melasse. als de vis er goed opzit gaan er vaak ook 8mm tot 16mm pallets door. op het hoogte punt gaat er dan toch wel een kilo of 6 a 10 in per 2 dagen ( dan hebben we het over eind mei. juni en begin juli, en dan eind augustus en september) , als er voer blijft liggen pas ik mijn hoeveelheid aan en soms sla ik het over.

ik voer ook graag in de kant zodat je ziet of het opgegeten wordt, de vissen zijn gewend dat er s'nachts niet gevist wordt en juist dan komen ze vlak onder de kant om te azen. na een paar voerbeurten komen ze ook overdag vlak onder de kant, vaak liggen ze er zelfs al massaal als ik aankom.
dan is het een kwestie van freeline met een maiskorrel op de haak.... de rest spreekt voor zich! ook wanneer s'avonds de schemering invalt is het meestal raak, je kan er je klok op gelijk zetten!!

een hengel vis ik dan op de stek met een kleine dumbel popup, de andere ligt er 10 meter naast op hetzelfde talud, deze wordt gevist met boilies maar levert zelden vis op...
Plaats reactie