voederen, instant,.....


Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

04-08-2011 18:05

Word er op dat soort puntjes overigens nog wel gevangen als men niet voert? :lol: Athans dat zijn de gedachtes erachter. Begrijpelijk ook. not

Nee

Ieder moet lekker zelf weten hoeveel bollen erin gepleurd moeten worden.
Maar soms zie ik dingen dat ik denk WTF? http://www.youtube.com/watch?v=mwq-T2Cr ... re=related

10 kilo bollen op een put 1 dag,waar ik normaal 3 dagen mee voorvoer op een rivier.

Tja wat is nog goed dan zou je zeggen? Doe ik te weinig?
Maar Kilo's zullen en moeten er in want anders is er geen vertrouwen :o ,en dat is heel het eieren eten!

Is er helaas ingeslopen door de filmpjes en boekjes. Maar nadenken zit er tegenwoordig ook niet meer bij.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-08-2011 18:21

Nadeel is dat de fotoboekhoeren dan niet meer zo zwaar blijven door al het voer.. Kut voor de PB-freaks :P
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

04-08-2011 19:37

leen goudappel schreef:Denken als een vis?


Hoe denkt een vis dan Leen? Denkt een vis überhaupt of handelt ie uit instinct?

leen goudappel schreef:Verdachte plekjes opzoeken?


Ik mag wel hopen dat je dan zelf een sluitend alibi hebt. :D

Voerhoeveelheden hangt van een hele hoop factoren af, zou daarom niet kunnen stellen dat 10 kilo in 1 keer op een putje te veel is en 10 kilo in 3 dagen op een rivier te weinig.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

04-08-2011 19:57

Najah met denken als een vis,bedoel ik eerder waar de vis zal uithangen.
Meestal dus de rustige plekken. (Dat denk ik dan,maar een vis voelt/denkt dat ook of op welke manier de vis dat doet 8)

Dus eigenlijk komt dan neer op die ''Verdachte'' plekken :wink:

Alibi heb je wel nodig jah,meestal zijn het de plekken waar je niet mag komen. Dusjah Alibi? :D
Laatst gewijzigd door leen goudappel op 04-08-2011 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

04-08-2011 19:58

Dubbel
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

04-08-2011 20:28

Ed Skillz schreef:Er zijn veel moeilijke wateren waar instant blank op blank geeft en in zulke gevallen, zul je toch andere manieren moeten toepassen.

Bedoel je daarmee dat ik op makkelijke wateren vis?? Ik ben het namelijk met Sven en Leen eens, ik vis juist op moeilijke wateren het liefst instant, zeker als er een aantal voerders actief is. Ik heb op verschillende moeilijke wateren gezien dat juist het voeren de vangsten terug laat lopen, zowel bij mij als instantvisser als bij de bollenstrooiers zelf! Ik voer juist alleen op plaatsen waar vissen zwemmen die absoluut vrij zijn van dressuur!
Maja Ed, ik snap dat jij het niet kan maken om negatief over voeren te spreken richting je aassponsor.....
coningx stijn
Berichten: 96
Lid geworden op: 17-06-2011 10:27

04-08-2011 21:45

Marcel, wanneer je dan instant vis, wat verkies je dan zelf ?


een pas gedraaide/pas uit de verpakking boilie of een boilie die toch al een tijdje voorgeweekt is in het water waar je vist ?

zou vis niet meer afkeer hebben van die verse boilies en dus meer gerust azen op voorgeweekte boilies ?
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

04-08-2011 21:52

coningx stijn schreef:Marcel, wanneer je dan instant vis, wat verkies je dan zelf ?


een pas gedraaide/pas uit de verpakking boilie of een boilie die toch al een tijdje voorgeweekt is in het water waar je vist ?

zou vis niet meer afkeer hebben van die verse boilies en dus meer gerust azen op voorgeweekte boilies ?


Mijn voorkeur gaat uit naar tijgernoten! Ik boek hier al lange tijd goede resultaten mee, ik ben geen boiliefan omdat ik geen tijd/zin heb in boilies draaien en fabrieksbollen heb ik niet zo 'n lekker gevoel bij. Als ik met bollen vis dan is het meestal een "verse" bol uit de emmer met daarop een pop-up en verspreid eromheen voer ik dan wat tijgernoten.
Ik heb al vaak mensen gehoort die zeggen dat je met tijgers alleen kleintjes vangt maar gelukkig weet ik wel beter want het tegendeel heeft zich al vaak genoeg bewezen!! ;)
Alan Smithee
Berichten: 12
Lid geworden op: 04-08-2011 00:35
Locatie: Alkmaar

04-08-2011 22:43

Ik vraag me alleen af wat de condities moeten zijn om (veel) te voeren. Heb onlangs 2 ochtenden en nachten op een groot water gezeten en heb daar semi-instant gevist. Het heeft helaas niets opgeleverd maar ben er heilig van overtuigd dat er karper moet zitten.

's nachts zijn er veel aasbellen en is er veel activiteit van Brasem en Karper aan het water oppervlak. Zou het dan zo zijn dat mijn voer gewoon niet opvalt? Komende week wil ik graag nog twee à drie keer gaan voeren en daarna twee nachtjes pakken. Als iemand tips voor mij heeft voor een leuk voerplan, graag!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-08-2011 01:30

coningx stijn schreef:Marcel, wanneer je dan instant vis, wat verkies je dan zelf ?


een pas gedraaide/pas uit de verpakking boilie of een boilie die toch al een tijdje voorgeweekt is in het water waar je vist ?

zou vis niet meer afkeer hebben van die verse boilies en dus meer gerust azen op voorgeweekte boilies ?


Ik denk dat mijn antwoord ook zijn antwoord is

Dat het geen reet uitmaakt. (Iedergeval in mijn visserij) Dat voorweken begin ik al helemaal niet aan,zeker niet met instant vissen.

Verse bol of een bol die al een tijd in de vriezer ligt. Maakt mij weinig uit,ik vis tenslotte instant en wanneer ik tijd heb.
Heb ik tijd en keuze wanneer ik wil,dan zal ik niet veel anders doen. Waarom? Omdat ik niet van moeilijk aan doen hou.

Wil ik een stek langer aanhouden dus voorvoeren. gaat er ook niet geweekt worden,en of de bol vers is of niet,of de bollen gemengd zijn (Vers/oud) of niet. Heb weinig te klagen gehad. Zolang ik vang en vele met mij,is het prima.

Maak me eerder druk om de laatste meter en stekkeuze dan het aas. Op rivieren/binnen zeeen is aas niet zo heel belangrijk aangezien ik met alles vang. En als je instant kan vangen zegt dat eigenlijk al genoeg.


Oowjah voor ik het helemaal vergeet: Het water wat bevist word heeft een komen en gaan van nieuwe bewoners onder de waterspiegel. (Voordeel) + dat de vis die er zwemt hooguit 1 maal gevangen word of helemaal niet,in uiterste gevallen misschien 2x in korte tijd.
Laatst gewijzigd door leen goudappel op 05-08-2011 01:54, 2 keer totaal gewijzigd.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-08-2011 01:32

Alan Smithee schreef:Ik vraag me alleen af wat de condities moeten zijn om (veel) te voeren. Heb onlangs 2 ochtenden en nachten op een groot water gezeten en heb daar semi-instant gevist. Het heeft helaas niets opgeleverd maar ben er heilig van overtuigd dat er karper moet zitten.

's nachts zijn er veel aasbellen en is er veel activiteit van Brasem en Karper aan het water oppervlak. Zou het dan zo zijn dat mijn voer gewoon niet opvalt? Komende week wil ik graag nog twee à drie keer gaan voeren en daarna twee nachtjes pakken. Als iemand tips voor mij heeft voor een leuk voerplan, graag!


Hou in de gaten dat er nog voldoende natuurlijk voedsel is. Veel voeren heeft niet veel zin rond deze tijd.
Eind Augustus begin September gaan we weer knallen. ;)

Wat ik bedrukt heb in je teks: Is al een teken van azen aan de oppervlakte. natuurlijke bronnen.
probeer anders is een zig met een stukkie zwart foam of dergelijke.

Dat voer van je hebben ze gewoon op dat moment niet nodig
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Alan Smithee
Berichten: 12
Lid geworden op: 04-08-2011 00:35
Locatie: Alkmaar

05-08-2011 20:02

Een zig?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-08-2011 22:06

.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
coningx stijn
Berichten: 96
Lid geworden op: 17-06-2011 10:27

07-08-2011 09:56

dus gisteren waren we nog eens gaan proberen op de plas, we hadden het iets anders aangepakt maar we hadden het gedaan op de manier die ons verteld is door een visser die daar mooie vissen gevangen heeft.

hij stelde voor om instant te gaan met voorgeweekte boilies, dus waren wij enkele liters water gaan halen en thuisgekomen de boilies te week gezet. Het water afgegoten juist voor we vertrokken en toen we daar aankwamen per stok 1kg aas in het water gedropt. Hij had wel minimum 2kg aangeraden maar wij hadden toch ons twijfels over deze aanpak dus beetje voorzichtig gevoerd.

we hebben gevist van 04u30 tot 16u30 , geregeld enkele bolletjes bijgevoerd maar helaas hebben we geen karper uit het water kunnen halen. 1 brasem bleef wel aan de haak hangen :D

ik begin meer en meer overtuigd te worden dat je op de paalse plas een voerboot nodig hebt ook al is het verboden.

Nuja, het was een plezante dag waarin ik heb kunnen bijslapen dus volgende keer beter :wink:
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

10-08-2011 22:01

Coningx, als jij overtuigd bent over het voeren met der voerboot en dat is niet toegestaan dan ga je toch gewoon spodden.

Succes
coningx stijn
Berichten: 96
Lid geworden op: 17-06-2011 10:27

10-08-2011 22:52

Peter, 200m ver werpen lukt me juist niet :wink:
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

11-08-2011 09:16

coningx stijn schreef:dus gisteren waren we nog eens gaan proberen op de plas, we hadden het iets anders aangepakt maar we hadden het gedaan op de manier die ons verteld is door een visser die daar mooie vissen gevangen heeft.

hij stelde voor om instant te gaan met voorgeweekte boilies, dus waren wij enkele liters water gaan halen en thuisgekomen de boilies te week gezet. Het water afgegoten juist voor we vertrokken en toen we daar aankwamen per stok 1kg aas in het water gedropt. Hij had wel minimum 2kg aangeraden maar wij hadden toch ons twijfels over deze aanpak dus beetje voorzichtig gevoerd.

Nuja, het was een plezante dag waarin ik heb kunnen bijslapen dus volgende keer beter :wink:



En eerst je bol zo aantrekkelijk mogelijk maken met triggers en wateroplosbare ingr. om ze er vervolgens uit te weken :lol: Nu zeg ik niet dat die niet methode werkt maar zou toch eerst maar eens de vis gaan zoeken. Zoals ik al eerder aanhaalde of andere stek kiezen of heel vroeg tot savonds laat vissen en elke keer als je vertrekt wat bijvoeren om vervolgens zo vroeg mogelijk weer op de stek aan te komen en te bevissen. Bellyboat een optie misschien? Mooi om je lijnen uit te varen en bij te voeren of mag dit ook niet?
coningx stijn
Berichten: 96
Lid geworden op: 17-06-2011 10:27

11-08-2011 13:02

bellyboat is ook niet toegelaten omdat er op dat water gewindsurft en gezeild word door een vereniging.

we zijn enkele stekken gaan peilen weer en hebben toch weer een beter zich op het waterverloop dus hopelijk zaterdag een vis in het net :wink:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-08-2011 14:52

coningx stijn schreef:gewindsurft en gezeild


Ik zie mogelijkheden.




Maar als je daar verder dan 150 meter uit de kant wil vissen kun je toch beter aan de overkant gaan zitten?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

11-08-2011 15:45

Mag niet Sven ;) Maar iedereen vist ver. Ga is dichterbij zitten :)

Achteraan, krijg je een kommetje. Links heb je een bosrand, als ik het juist zeg. Ga daar is tegenaan vissen.. Is maar een 100m.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-08-2011 16:18

Ik had er geen weet van JW, ik ook maar zitten Google-earthen.. Ziet er wel leuk uit, maar al die beperkingen, leuk vissen meteen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
coningx stijn
Berichten: 96
Lid geworden op: 17-06-2011 10:27

11-08-2011 22:40

Sven van Anrooy schreef:Ik had er geen weet van JW, ik ook maar zitten Google-earthen.. Ziet er wel leuk uit, maar al die beperkingen, leuk vissen meteen..


is enkel voor leden van die zeilclub , ivm het zitten aan de overkant: ligt een immens golf terrein en is enkel toegankelijk voor golfers.

maar de karpers liggen echt tegen die overkant, want als ik rond ga en hoor van karpervangsten is het steeds tegen die kant aan wanneer men vis vanuit de bos.

Nu we geven het niet op, heb al verhalen gehoord over een trekroute van de vis en die gaan we eens proberen te bevissen zaterdag. ook eens op een nieuwe stek proberen :wink:
Davy Adriaensen
Berichten: 90
Lid geworden op: 23-10-2005 14:36
Locatie: Tongeren (B)

07-10-2012 09:59

Laat ze maar voeren, hoef je zelf al niet meer te doen, gewoon op een andere afstand vissen als de meeste doen ;)


gr Davy
2 fish or not 2 fish