JW,
Sinds een jaar of twee maak ik zelf pop-ups van kant en klare mixen. Eerst ben ik bezig geweest met Richworth pop-up mix, maar de pop-ups daarvan worden in het water te snel zacht, verliezen snel drijfvermogen en bovendien rolt deze mix niet zoals je mag verwachten van een dergelijk merk, vind ik. Toch is 'ie bruikbaar voor enkele uren.
Na twee zakjes van die pop-up mix, ben ik overgestapt naar de 250g. potten Mainline Polaris pop-up mix en man, wat een verademing. Dat deeg is niet kapot te krijgen. Ik verrijk de pop-up mix met 10% van het totaalgewicht aan zoiets als gistextract of leverpoeder, maar de mix is zo tolerant, dat er wel meer in kan.
Op 1 ei gooi ik 10-15ml. olie, 50ml. 'vloeibare voeding', plus een hoge dosis flavour en dat meng ik om er vervolgens de verrijkte mix mee aan te maken. Op een 14mm. plankje (zo'n klein oud ding van Gardner) gaat het tot nu toe erg goed met die Mainline mix. Voor mij niet meer anders, denk ik.
Twee minuutjes koken (afhankelijk van de diameter), twee weken drogen en dan een paar keer soaken en hup, de vriezer in. Af en toe een beetje eruit halen om mee te vissen.
Niet dat het zo moet, maar omdat het zo kan.
Groet,
Willem