Voorvoeren


Plaats reactie
Antoin Fey
Berichten: 368
Lid geworden op: 13-05-2010 10:59
Locatie: Nederland

27-06-2011 21:25

Beste medeboarders,

ik zat eens te denken, omdat ik de laatste tijd erg slecht vang (maar max. 1 karper per sessie), een voerplek aan te maken.]
Echter nu komt het probleem, ik vis op een put waar erg veel karper op zit tot ong. 15Kg.
Ik zou wel willen voorvoeren, maar ik vis op een put, en als je er te veel in knikkert dan beginnen die mensen te zeiken.
Dat is dus niet echt gunstig, verder woon ik ook nog eens 20-25 min. fietsen van de put af; dus dit is ook niet echt gunstig.
Mijn normale sessies duren van ong. 6 uur 'smorgens tot 5 uur 'smiddags... Nu is mijn vraag of het zin heeft om 's morgens rond 6 uur wat erin te knikkeren als er minder mensen zitten, en daaraan meteen mijn sessie te koppelen.
Zou dit zin hebben? En in de zomer heb ik 9 weken vrij van school, dus wat moet ik voeren?
Het moet dus absoluut NIET duur zijn. Is er misschien iets te maken van Maismeel en nog wat andere ZEER GOEDKOPE ingrediënten??
Duivenvoer zou een zeer goede oplossing zijn, echter is het verboden hiermee te vissen en mee te voeren op deze put !!!
Is het maismeel uit de supermarkt eigenlijk ook goed, want dit ziet er minder geel uit dan in de viswinkel, of is dit geen verschil???

M.v.g. Antoin Fey
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-06-2011 22:34

Als je 's ochtends aankomt en er is genoeg vis te bespeuren, het windje staat lekker en na een 5 minuten vissen vang je de eerste kun je aan een 10kg boilies ook wel eens te weinig hebben op een dag..

Je vraag is zo algemeen dat er niet echt iets zinnigs op gezegd wordt. Te pas en te onpas zonder goed denken veel voeren zou ik ook niet prettig zien, maar aan anderen die zeuren heb ik toch een broertje dood hoor. Er is niemand - op de gek die in de vergunning beperkingen oplegt - die mij gaat vertellen dat ik iets niet moest doen. Wel zal ik altijd uit de buurt blijven van anderen met dingen die het voor een ander kunnen verpesten ( zoals een topic laatst over een ventje dat boos was dat iemand een hengel op zijn plekje uitvaarde waar ie net gestrooid had en daar ook nog voor werd bedankt)

Wij zijn 15-16 jaar terug wel eens met een baal 15mm pellets gestart (20kg). Verspreiden, en het hele weekend vangen. Na elke beet een paar spodjes erop. Veel vis, rond de 130 denk met zijn tweeën en toen kwam het gezeik..

Jullie voeren teveel, dit kan niet.. bla bla..

Rot op man, jij vangt met je kilo pellets 40 vissen in een jaar, wij in twee dagen een drievoud. Wat is teveel?

Als iedereen het zou gaan doen, ok. Maar wij waren geheid de eerste toen die dat deden met de oorspronkelijke high-leakage pellets en konden dat ook gewoon. De ene zijde van de plas voor jezelf (want te ver lopen voor de vaste stekkenbrigade)..

Wat ik persoonlijk wel prettig vond in het verleden, met enige kennis van het water is een tweetal dagen van te voren belachelijk strooien met hennep, pellets, tijgers, mais, en een paar kilo bolletjes erdoor.. In het weekend gaan zitten.. Kan natuurlijk ook doordeweeks..

Dit is echter geen vrijbrief om asociaal te gaan storten, je zult zelf moeten nadenken en aanvoelen wanneer het kan en wanneer absoluut niet..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

28-06-2011 00:12

Beste Antoin,

Schaf 20kg hennep,25kg tijgernoten,25kg mais (eerste 2 zullen bij elke molenaar om de hoek verkrijgbaar zijn) Hier kan je wel een aantal weken mee voorruit ,zoniet je hele vakantie en is relatief goedkoop.

Week en kook je hennep,tijgers,en mais appart, mix het daarna bij elkaar in gelijke verhoudingen en hang van elk 5 kg in een emmer aan je fietsstuur :wink:

Kies een plek waar niet veel gevist word op het water ,maar waar je weet dat er karper komt of gevangen is en voer de boel over een stuk (zodat je er met 2 hengels op kan gaan vissen.

Als er veel karper op jou put zit is de truc om veel te vangen juist veel voeren (10kg per stek of meer als je merkt dat je vis ziet azen) dit doe je een dag of 3 lang,smorgens vroeg of in de avond(als het rustig is aan het water).

Zodra je 3 dagen netjes gevoert hebt(ondertussen ga je ff chillen,zwemmen,of weet ik veel) zet je je wekker om 4 uur smorgens en ga je lekker vissen met 2 hengels.

Voer nu NIET veel meer bij tijdens het vissen ( handje per hengel) en bij elke vis die je vangt.

En als je die dag 15 vissen hebt gevangen of meer herhaal dan alles nog een keer,desnoods op een andere plek van het water tot je zakken leeg zijn( maar dan zal je ook wel genoeg hebben gevangen:D)

Succes verzekert en goedkoop gevangen!!

Gr.carolientje
Gebruikersavatar
Erik da Costa
Berichten: 97
Lid geworden op: 13-07-2011 19:47

17-07-2011 23:12

Caroline,

Kun je mij vertellen wat je ongeveer betaalt voor de producten die je net opnoemde?
Ik koop het zelf meestal gewoon bij de detailist en vind dit eerlijk gezegd veel te duur.

Alvast bedankt,

Erik
Gebruikersavatar
bart bosch
Berichten: 1121
Lid geworden op: 30-11-2009 14:59
Locatie: Stekkenpezer!
Contacteer:

17-07-2011 23:40

Ligt waar ik alles ha, gemiddeld hier 70 a 75 euro.
MVG, Bart Bosch.
Gebruikersavatar
Erik da Costa
Berichten: 97
Lid geworden op: 13-07-2011 19:47

17-07-2011 23:45

bart bosch schreef:Ligt waar ik alles ha, gemiddeld hier 70 a 75 euro.


Bart,

Spreken we hier over de totaalprijs of de prijs per product?

Thanks
Gebruikersavatar
bart bosch
Berichten: 1121
Lid geworden op: 30-11-2009 14:59
Locatie: Stekkenpezer!
Contacteer:

18-07-2011 11:26

Totaalprijs :wink:
MVG, Bart Bosch.
Plaats reactie