Watersense


Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

22-06-2011 20:37

Heren, goedenavond,

Ik heb vanmiddag de eerste aflevering gezien van Carpcity TV en daar werd er gesproken over het aasmerk Watersense. Nou ben ik bijna door mijn lading boillies heen en vroeg ik me af of er ervaring met de boillies is? En dan in het specifieke geval over de 'smaken' Krill en Milky Scopex?

Het verkooppraatje was in iedergeval goed en ik ben nog niet helemaal overtuigd over MTC Baits en Triggerbaits( het zijn geen slechte boillies integendeel zelfs, maar ben nog niet helemaal overtuigd en ben wel benieuwd naar die Krill boillie),

Tom
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

23-06-2011 00:09

Mijn ervaring: ik kan niet vissen :)

Nee, alle gekheid op een stikkie. Gewoon kopen en proberen. Via het forum krijg je toch diverse meningen. Elk water is anders. Vis ze naast je huidige bollen en merk zelf het verschil.

Wij kinnen daarin niet de Beslissing voor jou nemen
Laatst gewijzigd door Jan Willem Hilverts op 23-06-2011 16:54, 2 keer totaal gewijzigd.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

23-06-2011 00:25

JW, ik lees uit meerdere topics dat je graag reclame maakt voor MTC, maar vind met je bovenstaande uitspraak persoonlijk dat je de Krill toch erg tekort hiermee doet of het moet aan je viskunsten liggen dat kan ook natuurlijk..elke bol is tenslotte geen wonderbol. Overigens, begrijp me niet verkeerd, de bollen van onze bollenaasgoeroe uit A'dam zijn zekers niet verkeerd.

Laterz
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

23-06-2011 01:55

Wonderaas moet nog komen ,maarja bij wie.
Watersense zal best goede boilies hebben en dat hebben andere merken ook.
Naar frankrijk gaan en het wiel uit vinden met het wonderaas,nou nee het wiel brengt je van Frankrijk weer naar huis.
Gewoon allemaal met onze favorite boilie vissen vangen we allemaal wat.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

23-06-2011 08:58

Eumir, het ging om ervaring, dit was mijn ervaring. Maargoed, misschien kan ik niet vissen nee :)
Laatst gewijzigd door Jan Willem Hilverts op 23-06-2011 16:56, 3 keer totaal gewijzigd.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

23-06-2011 10:04

Was het nou Kril of pineapple shellfish? twee totaal verschillende boilies. Als je niet eens weet met welke boilie je zat te vissen vind ik de rest van het verhaal ook dubieus.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

23-06-2011 10:19

Dacht dat het krill pineapple was, is mij verteld althans, OF IK heb het verkeerd vernomen van Remon. Vroeg in elk geval om de Krill en die kwam ik in de avond bij hem ophalen toen. Niet meer gekeken wat er verder in zat. Ken Remon al jaren en vertrouw hem daarin.

Maar zoals jij aangeeft Ron, zal het dus laatstgenoemde zijn. En dan is het inderdaad niet relevant aan het topic omtrent de krill! Echter geldt het wel nog steeds voor de scopex, aangezien ik daar ook mee gevist heb ;) Dus dubieus gaat ook helaas al niet meer op ;) Om het topic relevant te houden, zal ik het woord Krill even weghalen overal!

En Ron, zal vanavond wel even foto´s voor je maken, van alle 4 de zakken. Watersense, Solution en me eigen bollen. Mag jij oordelen of het dan ook nog dubieus is ;)
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

23-06-2011 11:56

Ik vang gewoon mn vis op de milky scopex. Mijn ervaring is dus goed. Maar zoals gezegd hoef je geen toverbol te verwachten, en dat is ook niet wat watersense beweerd. De 1 blankt ermee, de ander vangt. Vandaag blank je en morgen vang je....er zijn zoveel factoren die meespelen. Wat ik zowiezo een voordeel van watersense vind is dat ze buiten de vriezer tot 3 maanden "houdbaar" zijn. De krill is erg instant, maar dan kon je al horen van Chris in de aflevering.

Iedereen heeft weer andere ervaringen Tom, dus je moet zelf maar bepalen wat je wilt. Niemand kan zeggen hoe de boilies het in jouw handen oftewel jouw hair gaan doen.

Succes!
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
maarten kok
Berichten: 434
Lid geworden op: 10-11-2005 09:14
Locatie: enkhuizen

23-06-2011 12:28

ik vis al dik 6 jaar met watersense en dit bevalt mij goed .zeker de bpokrill.
de krill is zeer atracctief. en ze blijven buiten de vriezer goed chris / nu reaymond geven 3 maanden garantie op de bollen buiten de freezer.voor mij een voordeel tijdens langere buitenlandse sessies.ik vis nu met de tutti en die bevalt mij ook heel erg goed. zie mijn vangsten 2011 .mvg maarten kok
van de tip tot de top !!!!!! hou ze open slapen kan altijd nog .
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

23-06-2011 13:01

Tom, ik vis zelf al jarenlang met Watersense en al een tijdje ook voor Watersense (dat is dus niet voor niks). Ik ga je ook niet proberen over te halen, maar ik zou zeggen schaf eens een kleine hoeveelheid (5kg ofzo) aan en probeer het daar eens mee. Vergelijk het ook met een andere boilie in dezelfde prijsklasse, dan weet je waar ik het over heb. Het concept van Watersense is ook een prima bol te leveren voor een (zeer) betaalbare prijs..

Vaak zie je dat bij topics die over boilies gaan, andere firma's zich er ook mee bemoeien, anderen het gaan afkraken, anderen gaan het weer aanprijzen en dan nog word je er niet wijzer van. Probeer gewoon een kilootje of 5, daarmee vissen op één hengel en de andere hengel jouw reguliere boilie. En halverwege de sessie je hengels omruilen. Eigenlijk is 5 kg te weinig om een duidelijk beeld te krijgen over een boilie, maar goed het is beter dan niets natuurlijk.

Ik zelf heb eigenlijk altijd met de Kril BPO gevist (Black Pepper Oil), maar de laatste tijd ben ik steeds meer aan het vissen met de Milky Scopex.

Watersense zegt ook, wonderaas bestaat niet. Ieder aas heeft zijn eigen eigenschappen en het is aan de visser om te bepalen welk aas hij waar inzet. Uiteraard kan je bij hun advies vragen en die krijg je dan ook, maar je moet wel weten waar je mee bezig bent. De Krill bijvoorbeeld is enorm attractief, als je dit gebruikt op een water met veel brasem kan je dit veel brasem opleveren. Dan kan je wel de boilie de schuld geven, maar ik vind dat het dan je eigen schuld is. Dat is niet alleen bij Watersense zo, maar bij ieder merk. Ik hoor weleens van anderen (ga geen namen noemen) dat ze een boilie testen tegenover een ander boilie op een water, maar ik weet vrijwel zeker dat zij de eigenschappen van de boilies niet eens weten! En dit gaat nog niet eens om Watersense hoor, over boilies in het algemeen.
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

23-06-2011 13:28

het belangrijkste van aas is vertrouwen dat je moet hebben in je aas lijkt mij .ik had een vraag aan jan willem wat voor water was het waar je de bollen heb getest .was het een dun bezet water waar karper zit met veel natuurlijk voedsel , of zat er te veel karper op met geen natuurlijk voedsel dus waar ze moeten leven van de bollen die de vissers erin gooien ( zijn trouwens wel de beste test wateren voor bollen ) daar was ik wel heel benieuwd naar .verder zal het best wel oke zijn die watersence bollen de freezers . ik zelf heb er geen ervaring mee met die watersence bollen , nou 1 keer dan .mijn trouwe vismaat ( en vriend ) caroline de mooij alias roy vos had een keer op een gezellige avond van de ksn regio ijselstreek een zak met watersense bollen gewonnen met een bingo .het waren ready mades niet mijn echt mijn ding maar ja hij had wat bollen tussen onze eigen bollen gemixt gewoon om de hoeveelheid een beetje op te krikken. op 1 hengel de rechtse hadden we er 1 op een hair gerijgt om te kijken of het wat was .naar 2 uur te hebben gevist (zonder aanbeet op die stok ) wat echt een topstek was ging ik toch maar even polshoogte nemen waarom we geen beet kregen .aangekomen op de stek kwam mij vermoeden toch uit .onze eigen bollen waren allemaal weggevreten en de ready s lagen er nog stuk of drie die we er tussen hadden gedaan en natuulijk die aan de hair zat .tijd voor een veranderingtje dacht ik meteen eigen bol er aan gedaan wat bollen gestrooit onder de struik terug gevaren en 20 min later stond ik een erg dikke spiegel te drillen, maar over 1 ervaring kan je niet beoordelen vind ik .het zal best oke zijn die freezers gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

23-06-2011 13:33

Inderdaad Harald, vertrouwen is waar het om draait. Dat zal je hier niet vinden, alleen door die boilies te kopen en te proberen
Laatst gewijzigd door Jan Willem Hilverts op 23-06-2011 16:58, 2 keer totaal gewijzigd.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

23-06-2011 13:44

JW, ach.. Zoals je zegt, dit is jouw ervaring. Niks om je zorgen over te maken :lol: Anderen hebben hun ervaring hier ook geplaatst.. En niemand wordt er wijzer van, zoals ik al zei. Daarom raad ik topicstarter aan om een kleine hoeveelheid aan te schaffen en dan zelf te vissen ermee. Want niemand heeft wat aan dat getouwtrek.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

23-06-2011 13:52

Dat zal je altijd blijven houden. De een heeft positieve, de andere negatieve. Maar om iemand die een mening, op dusdanige manier formuleer en aangeeft hoe ermee gevist te hebben, in de grond wil trappen.. Vind ik ongepast. Zo kwam het bij mij over althans. Dat ik er naast zat met krill en de shellfish kan ik niks aan doen, want vroeg wel om de krill, maar een miscommunicatie kan ook!

En wat je zegt, en ik tevens in me eerste post ook tegen te topicstarter zei.. Wil je weten wat beter is op jouw water.. Dan vis je met beiden boilies, van beiden merken. Alleen zo kmo je erachter!

Topicstarter,

Ik zeg... Bel Remon van Dusschoten, bestel wat, en ga ermee vissen. Daarmee bereik je meer dan dit topic!
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

23-06-2011 14:01

Ik ben blij dat jullie elkaar weer knuffelen. :D

Als ik m'n eigen boilies niet meer mocht gebruiken, dan had ik die handel van Chris ( sorry Ré ) gekocht.

Lief he? :D
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

23-06-2011 14:08

Dat is alleen nu ff Mitsz, als ik hem morgen zie dan... Nee hoor geintje schatje :p hihi.. Niemand heeft het volgens mij gelezen Mitsz, das het leukste :) Ik zag de humor er wel in eigenlijk. Hahaaha
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

23-06-2011 14:08

Wat zijn we toch allemaal lief voor elkaar..

**Groepsknuffel!!** :oops:
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

23-06-2011 14:39

Niet doorslaan nu he? :D

Straks moet ik Tarzan nog uit de kast halen. Hahaha
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

23-06-2011 14:57

Hey JW,

Was niet de bedoeling je de grond in te trappen, wilde je alleen even kietelen.
Wonderbollen bestaan niet zei ik al , of je moet ze zelf maken en niet naar je portemonnee kijken :wink: , dan kan je volgens mij heel ver komen met gezond verstand en goed te luisteren wat aasgoeroes te zeggen hebben. home made rulez nog steeds voor mij.
Een boilie voor de verkoop daar moeten compromieen woren gesloten. Bol mag van de consument tegenwoordig niet teveel kosten ze willen ze voor 4 a 5 euro. Bol moet op meerdere wateren werken, dus wateren met weinig en veel witvis en natuurlijk niet teveel van die dure goedjes erin, anders wordt er al helemaal geen winst meer gemaakt. Of het zit er wel allemaal in, maar dat zijn de boilies uit een wat duurder segment of de verkoper zit dicht bij de bron en zijn de goedjes niet te duur om in te kopen.
Ook ik koop nog wel eens een freezer om te vergelijken of als ik geen zin heb om te draaien. Zo heb ik in het verleden ook met watersense mijn visjes gevangen, gewoon goede bollen. maar heb ook op andere merken gevangen.
Met een bol ligt het er natuurlijk helemaal aan wat je met een bol wilt en zoals Harold zegt wat voor een water.
Water 1. met weinig brasem en alleen karper, dan voor mij zo attractief mogelijk. Water 2 veel witvis weinig karper dan wat behoudender (bijv. Pineapple).
Watergoor ken ik niet heel goed, maar volgens mij is het overwegend een karperput, dus zoals water 1. Dan zou ik voor een zo'n attractieve mogelijke bol gaan, en zou ik je eerder die Dissolve van Mitsz adviseren. Die van Mitsz werd nu sneller gevonden, maar had op een overwegend braemwater ook eerder kunnen worden gevonden door een Bream. Mocht je andere vistechnieken gebruiken, en niet zoals de grote meute vissen, kan je natuurlijk ook met een attractieve bol aan de slag op een water 2, als je begrijpt wat ik bedoel.

Met de Milky Scopex heb ik verder geen ervaring
laterz
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

23-06-2011 15:13

Eumir,

je bent een 'gouwe gozer'. Dank je.

Maar vind je het erg als ie de Solution heet? (ik praat verders nooit over eigen merk hier hoor. :oops: )

Groetjes Mitsz
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

23-06-2011 16:15

Ik vind Dissolve wel beter klinken hoor, Mitsz! :lol:
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

23-06-2011 16:24

Maken we speciaal voor jou een bol die zo heet. :)
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

23-06-2011 16:25

Ja, bollen die binnen een uurtje "dissolved" zijn..

Wel een leuke naam voor pellets.. :lol:
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

23-06-2011 16:32

Dat was het hele idee van die Solutions, maar kunnen we het over iets anders hebben. :oops:

Ik houd hier niet van.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

23-06-2011 16:33

Watersense! Wat een topspul zeg.. :lol: