Restbollen.


Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

20-06-2011 18:40

Hallo allemaal,

Net kwam ik een interessante aanbieding tegen, 20 kilo bollen voor 40 euro. Het betreffen dan restbollen die overblijven gebundeld worden en dan weer verkocht worden. Zo krijg je dus een zak van 20 kilo met legio aan verschillende smaken en groottes.
Nu had ik hier net een discussie over met een maat van me. Ik ben namelijk van mening dat dit geen hol uit maakt we gaan ze gebruiken voor een 5 daagse sessie en op zo'n korte termijn denk ik dat het voornamelijk zaak is de karper naar je stek te krijgen. Vertrouwen in 1 bepaalde bol speelt dan (denk ik) niet zo'n grote rol.

Hoe denken jullie hierover?
Doen of niet doen?

M.v.g Stef Jansens
M.v.g Stef Jansens
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

20-06-2011 19:34

hangt ervanaf wat voor water jullie gaan bevissen denk ik,ga je naar een druk bevist (kleiner)water dan zou ik het toch wat subtieler aanpakken.

maar als je op een groot water bijv. een ijsselmeer of een rivier,of iets dergelijks met relatief weinig hengeldruk gaat.moet het wel kunnen,voor op de rivier zou ik zelfs nog een zakje extra meenemen :lol:
wat je ook nog kan doen is dat je ze ff flink soakt in bijv melasse,geven ze toch nog eenzelfde signaal af.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-06-2011 19:46

wouter veuger schreef:ga je naar een druk bevist (kleiner)water dan zou ik het toch wat subtieler aanpakken.


Zoals waarschijnlijk iedereen.. Die gedachte gaat, maar waarom daar niet met een mengeling van maten en soorten aan de gang dan?


maar als je op een groot water bijv. een ijsselmeer of een rivier,of iets dergelijks gaat.moet het wel kunnen,voor op de rivier zou ik zelfs nog een zakje extra meenemen :lol:

[
wat je ook nog kan doen is dat je ze ff flink soakt in bijv melasse,geven ze toch nog eenzelfde signaal af.


Soaken in melasse inderdaad, wat je dan ook kunt doen is die melasse half om met warm water mengen en erover heen gooien. Trekt het er allemaal net wat sneller in. Daarna nog een keer met pure, maar is niet nodig..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

20-06-2011 19:59

Inderdaad Sven, precies mijn gedachte. Het is een kleinschalig water, ben er nog nooit geweest en durf ook niks te zeggen over hengeldruk. Maar ik hoor her en der wel geluiden dat het redelijk lastig schijnt te zijn, ik ga er maar vanuit dat er een hoge hengeldruk heerst.
En dat met de Melasse zal wel, maar ik wil JUIST geen eenheid op de stek creeren. Terwijl mijn maat dit liefst wel doet.
Niemand echt ervaring met zo'n georganiseerde chaos op je stek?
M.v.g Stef Jansens
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

20-06-2011 20:16

Sven van Anrooy schreef:Zoals waarschijnlijk iedereen.. Die gedachte gaat, maar waarom daar niet met een mengeling van maten en soorten aan de gang dan?



mengeling van maten wel,doe ik persoonlijk altijd,maar de zakkeen voerbollen die mij onder ogen zijn gekomen bevatten vooral heel veel felle kleuren en heel sterke geuren,en daar ben ik op dat druk beviste water nou niet zon voorstander van (behalve het subtiele pop upje dan),daarbij zijn ze bijna altijd 20mm en groter,

maar goed misschien zit ik ernaast,en stef verder is het jammer dat je niet wat meer info hebt omtrent het water,maaklt het er niet eenvoudiger op,in ieder geval succes!
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

20-06-2011 20:28

Haha kan er weinig aan doen, ben er zelf nog nooit geweest.
Het water heet Lac de boiron, gelegen in Gedinne belgie.
Soortig van betaalwater maar wel met een ''schoon'' bestand naar het schijnt.
7 hectare groot, redelijke prutbodem. Formaat van de vissen zal schommelen tussen de 20-45 pond denk ik.
Denk dat het verder niet uitmaakt om wat voor een soort water het gaat, vis is vis.
Als een karper op de rivier zich niet stoort aan een bedje boilies van allerlei soorten en maten, dan lijkt me dat dit op een put niet anders zal zijn. Ook al of misschien wel juist omdat de putjesvis anders gewend is. :wink:
M.v.g Stef Jansens
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

20-06-2011 20:35

Het is wel vaak oude zooi van jaren oud wat in die zakken gaat. Ik zie meer in mislukte/resten vers van een boilieboer, dus van die hompies enzo.
Let op slagboom !
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

20-06-2011 20:39

@stef:
deze had je vast al gezien:www.moulindeboiron.com
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

20-06-2011 20:43

haha ja tuurlijk heb ik die gezien, ik boek niet zomaar iets zonder te kijken :wink: Ik probeer nu ook zoveel mogelijk informatie over dat water te krijgen. Valt alleen niet mee, erg weinig ondervindingen van anderen te vinden op het net.
M.v.g Stef Jansens
Marc Waber
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-06-2007 19:58
Locatie: limburg

20-06-2011 21:12

vrienden van me zijn daar geweest op Boiron, hadden niks gevange :lol:
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

20-06-2011 21:25

hoe was dat spreekwoord ook alweer,

In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst?

anyways, back on topic.

Dus iets met bollen :wink:
M.v.g Stef Jansens
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

20-06-2011 21:29

Als je met die mix niks vangt heb je alle tijd om ze weer op soort te sorteren ! :lol:
Let op slagboom !
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

20-06-2011 21:35

de smikkelmix dressuur doorbrekend :lol: ik vis met 2 verschillende bollen door mekaar heen de laaste tijd en vangt als een raket .kijk als je 5 goede bollen hebt en je gooit ze doormekaar heen zal je absoluut vangen heb je kut boilies (EN DIE BESTAAN OOK ) zal je weinnig tot niks vangen . wat ik belangrijk aan goed aas vind is dat de samenstelling goed is en vooral VERS aas wat ik belangrijk vind . gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

20-06-2011 21:38

vervelende van al die verschillende prut door elkaar is dat de voorkeur van de vis vaak uitgaat naar 1 van de laten we zeggen 5.
dus laten ze de andere 4 waarschijnlijk links liggen...of rechts wat je wil.
nou kan ik werkelijk waar niet begrijpen, waarom je wilt bezuinigen op het meest cruciale onderdeel van het vissen.
nog een betaalput nog een grote rivier, voeren met meer soorten boilies dan dat je hengels in kan zetten is in alle gevallen concurrentie creëren voor jezelf.

ook de combinaties die er in de zakken zitten zullen waarschijnlijk ook niet op elkaar zijn afgestemd.

succes 8)
Laatst gewijzigd door Jeroen v Engelenburg op 20-06-2011 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

20-06-2011 21:42

Daar heb je een punt Jeroen!
M.v.g Stef Jansens
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

20-06-2011 23:22

Jeroen v Engelenburg schreef:vervelende van al die verschillende prut door elkaar is dat de voorkeur van de vis vaak uitgaat naar 1 van de laten we zeggen 5.
dus laten ze de andere 4 waarschijnlijk links liggen...of rechts wat je wil.
nou kan ik werkelijk waar niet begrijpen, waarom je wilt bezuinigen op het meest cruciale onderdeel van het vissen.
nog een betaalput nog een grote rivier, voeren met meer soorten boilies dan dat je hengels in kan zetten is in alle gevallen concurrentie creëren voor jezelf.

ook de combinaties die er in de zakken zitten zullen waarschijnlijk ook niet op elkaar zijn afgestemd.

succes 8)



De ene visser maakt liever foto's van ze hengel-set-upje met blink bling shit

De ander besteed dat geld liever in aas en vangt wat meer :wink:

En dan heb je nog de categorie I.F.M. ( instant,fisher, mans) he....tino :P


Groeten
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

20-06-2011 23:25

Dus nu suggereer je dat ik liever blingbling koop?
Dan kan ik je alvast verklappen dat dat niet waar is, ik hecht geen waarde aan het uiterlijk van materiaal. Wel aan degelijkheid. Mijn set ziet er dan ook niet oogstrelend uit, maar voldoed wel prima :wink: Maar dat terzijde.
De reden waarom dit me zo interessant leek is dat ik ''maar'' een arm studentje ben en ik in eerste instantie meer voor dan nadelen aan dit verhaal zag. Maar inmiddels ben ik weer op aarde beland.:wink:
M.v.g Stef Jansens
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

20-06-2011 23:36

Ik wijs niet naar jou :)

Wijs naar een groep die nog niet snapt dat aas belangrijker is dan wat er op de kant staat :wink:

investeren heet dat , en goed aas hoeft niet duur te zijn ook al ben je student!

gr.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

21-06-2011 06:38

Stef Jansens schreef:Dus nu suggereer je dat ik liever blingbling koop?
Dan kan ik je alvast verklappen dat dat niet waar is, ik hecht geen waarde aan het uiterlijk van materiaal. Wel aan degelijkheid. Mijn set ziet er dan ook niet oogstrelend uit, maar voldoed wel prima :wink: Maar dat terzijde.
De reden waarom dit me zo interessant leek is dat ik ''maar'' een arm studentje ben en ik in eerste instantie meer voor dan nadelen aan dit verhaal zag. Maar inmiddels ben ik weer op aarde beland.:wink:


- 30% maismeel
- 10% sojameel volvet
- 15% tarwebloem
- 10% tarwekiemen
- 35% vismeel

per kg 25 ml slaolie en eieren. Ik denk dat je dan ook erg goedkoop uit bent. En vangen doen ze wel...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

21-06-2011 09:41

Ikzelf denk er heel anders over, maar goed. Heb een keer een flinke partij bollen gehad via een winkelier, en daar zat van alles tussen. Kussens, grote bollen, kleine, zoet, vis, spice, alles..

Nog nooit zo goed gevangen op zowel het kanaal als op een wat drukker bevist plasje.. Ik geloof dus niet zo in dat verhaal van veel verschillende boilies en voorkeur in bepaalde situaties Er zullen vast wel visjes zijn die ze (bepaalde typen aas) niet moeten, maar dat zijn vaak ook de visjes die je niet wilt.

Als iemand nog een partij weg doet dan hoor ik het wel. Voor de rest hoeft niemand ze toch..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

21-06-2011 11:06

Heb je gecontroleerd of er bepaalde soorten bleven liggen?

En welke gebruikte je als haakaas?

gruessen :D
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

21-06-2011 12:19

Marc Waber schreef:vrienden van me zijn daar geweest op Boiron, hadden niks gevange :lol:

vrienden van mij ook alleen hadden die 120 vissen in de week. alles toen op Pukka baits Krill
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

21-06-2011 12:56

mitsz van der kamp schreef:Heb je gecontroleerd of er bepaalde soorten bleven liggen?



Niet altijd, maar goed, hou wel van beetje zwemmen met een brilletje. Helder water werd troebel op het plasje, daarna niets meer te vinden. Saillant detail:

Als je er een emmer hennep bijflikkerde raakten ze geen bol meer aan, de bollen op zich weer wel. Hetgeen je al "een beetje" wist wordt dan toch bevestigd


En welke gebruikte je als haakaas?

gruessen :D


VAn alles door elkaar, en na de vangst van een vis vaak niet eens dezelfde.. Zoals al gezegd, ik maakte me daar toen absoluut niet druk om. Maatje van me deed twee verschillenden aan de hair. Ging ook. Kon het harder? Geen idee..

Ging hard zat destijds..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

21-06-2011 18:57

OP DE RIVIER PERFECT !

24 runs gehad op zulke voerbollen :)
Daniel Schipper
Berichten: 117
Lid geworden op: 19-09-2009 20:02
Locatie: Numansdorp

06-08-2011 12:47

Ik ben op zoek naar een goedkoop alternatief.
Ik wil een voerstek op gaan bouwen, het betreft over een hele lange kreek.
Nu is het de bedoeling dat ik met boilies ga voeren. Ik zoek het liefste ready mades, omdat ik geen plek heb in vriezer van mijn ouders.
Nu kwam ik voerboilies tegen, 40 ero per 20 kilo, alleen lees ik hier wisselvallige reacties over.
Wat raden jullie mij aan?